Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » ons apr 27, 2005 18:11

Scenario jag tycker låter troligt inför de två sista avsnitten (mina spekulationer och förhoppningar): Logan har med drogandet att göra men inte våldtäkten och när han får reda på vad som hänt och om/när det kommer fram vem som är skyldig som kommer han ge sig efter den personen riktigt ordentligt. The LoVe needs to live, men med lite käppar i hjulet kan det bara bli än mer underbart.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Peppe » ons apr 27, 2005 18:34

keith våldtog veronica
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav Tinwiel » ons apr 27, 2005 19:23

AKS skrev:1.20
Det är inte för att jag är L/V-shipper som jag tycker att det skulle vara hemskt om Logan var skyldig till våldtäkten. Det är rent personligt. Ni vet att jag älskat Logan från början, i princip. Jag tror t.o.m. att jag fått "försvara" detta faktum tidigare i denna tråd. Tyvärr skulle jag inte kunna tycka om Logan om han var våldtäktsman. Hellre mördaren helt klart, än våldtäktsmannen. Det låter kanske otroligt, men våldtäkt är så... det går inte ens att beskriva med ord. Helt oförlåtligt. Och jag vill fortsätta se den karaktären utan att vilja mörda honom. Jag vill fortsätta gilla *Logan*. Det skulle jag aldrig kunna göra om det visar sig att han våldtagit Veronica. Och det skulle vara en alldeles för stor förlust med tanke på att han hela tiden varit min favoritkaraktär i serien.

Spoiler
Jag håller med AKS i den här frågan. Mord kan jag förstå, det kan finnas anledningar bakom som är "förståeliga". Det kan alltså inte ursäktas men ändå förstås, från min sida. Våldtäkt, aldrig. Det är ett brott så vidrigt att jag aldrig skulle kunna förstå en eventuell förövare. Därför så hoppas jag verkligen att det inte var Logan som gjorde det. Att han tillhandahöll drogen är också förjävligt, men kan bortförklaras med brist på förståelse för konsekvenserna, och att han var ung och dum. Våldtäkt kan inte bortföklaras på det sättet, utan går djupare, i en brist på empati, maktdemonstration, förnedrande av en annan människa. Men men, Logan det går ändå inte riktigt att försvara... Nu hoppas jag på att han inser vad han har gjort, ångrar sig bittert och utvecklas som människa, åt det positiva hållet. Jag var inte speciellt förtjust i Logan i början, tyckte att han var en tråkig, bortskämd, rik snorunge, men allteftersom han har fått ta mera plats så har jag fastnat alltmer för honom. Nu "älskar" jag karaktären. Inte lika mycket som Veronica såklart men ändå. Därför hoppas jag så mycket att det här löser sig...

Varför tycker jag så mycket om den här serien egentligen? Det finns säkert många serier som har bättre manus, mera trovärdiga karaktärer bla bla bla bla bla... I slutändan så är det VM som jag sitter och väntar på vecka efter vecka. Varför? Jag tror att det har att göra med karaktären Veronica. Hon är för underbar och jag bryr mig om vad som händer med henne, mer än vad jag gör om karaktärer i vissa andra serier. (Buffy och Angel undantaget, där bölar jag ju så fort nån får skoskav eller nåt.. ;) ) En stor del av det är nog Kristens förtjänst, men även de andra skådisarna såklart, främst Logan i de senaste avsnitten. Och manusförfattarna! :D

Så glad för en andra säsong. :lovebunny:
Senast redigerad av Tinwiel ons apr 27, 2005 19:26, redigerad totalt 1 gång.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » ons apr 27, 2005 19:25

Peppe skrev:keith våldtog veronica

Yeah right... :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » ons apr 27, 2005 19:42

Tinwiel: Medhåll till det under dina spoilertaggar!

Illyria: Hoppas på det samma som du.

Peppe: Nice första inlägg. Välkommen, förresten.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 27, 2005 20:35

1.20:
Jag tillhör liksom AKS de som misstänkte Logan från början... eftersom han var den som tillhandahöll drogen lär han inte vara våldtäktsmannen (det måste ju komma minst en till twist i den frågan innan säsongen slutar), men i vilket fall kommer det aldrig fungera mellan honom och Veronica nu, eftersom han i princip direkt är medskyldig till att hon blev våldtagen. Hoppas han DÖR OCH ALDRIG KOMMER TILLBAKA MER!!!! INGEN LOGAN I NÄSTA SÄSONG!!!!!

Det sämsta vore ifall någon helt okänd person var våldtäktsmannen. Så dåligt kan de knappast ha gjort det, alltså måste det vara någon vi "känner"!

Skall man starta en rösttråd med detta syfte kanske? :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CheeseGuy » ons apr 27, 2005 22:26

1x20: Mycket bra avsnitt.

CotW var lite bättre än i vanliga fall. Det var härligt att killen fick vad han förtjänade. Och jag gillade hur historien helt oväntat (DET var jag inte beredd på!) knöts ihop med våldtäkten. Att det sen var Logan som tillhandahöll drogerna var dock enormt förutsägbart. Nu hoppas jag bara att han inte är skyldig till våldtäkten och/eller mordet, för det skulle som sagt förstöra hans karaktär och förhållandet med V. Förhoppningvis har han bara gjort något som är förlåtligt. Jag tyckte förresten synd om honom där i slutet (med reservation för att han kan vara skyldig till något allvarligt). Jag delar Illyrias förhoppningar om de två sista avsnitten.

Scenerna med Aaron var bra. Inför nästa säsong ser jag gärna att ingen Echolls är skyldig (till något oförlåtligt) och att Hamlin och Alyson blir regulars.

Förresten, i den här artikeln står det att "Hannigan will be back next season in her recurring role as Trina Echolls on "Veronica Mars".", men det verkar inte riktigt trovärdigt (till att börja med så bestäms väl inte sånt såhär tidigt).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 27, 2005 23:05

Illyria skrev:Scenario jag tycker låter troligt inför de två sista avsnitten (mina spekulationer och förhoppningar): Logan har med drogandet att göra men inte våldtäkten och när han får reda på vad som hänt och om/när det kommer fram vem som är skyldig som kommer han ge sig efter den personen riktigt ordentligt. The LoVe needs to live, men med lite käppar i hjulet kan det bara bli än mer underbart.

Sen är det ju mysteriet med Veronicas mor, vem hennes far är, vem som mördade Lily, etc. Jag hoppas verkligen inte Lily-storyn hamnar i skuggan för allt annat, det var ändå den som var stommen i serien i början.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » ons apr 27, 2005 23:36

Tinwiel skrev:Att han tillhandahöll drogen är också förjävligt, men kan bortförklaras med brist på förståelse för konsekvenserna, och att han var ung och dum.

Jävla Logan. Hoppas han får betala riktigt dyrt för vad han gjort.
Damn bastard.
Jag hoppas att Logan är skylldig till allt.
Annars så blir vi av med så många karaktärer.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » ons apr 27, 2005 23:38

Yog-Sothoth skrev:Jag hoppas verkligen inte Lily-storyn hamnar i skuggan för allt annat, det var ändå den som var stommen i serien i början.

Det är nog ingen risk. Trots alla andra små mysterier är ju mordet på Lily som är seriens själva huvudhandling.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » ons apr 27, 2005 23:50

Yog-Sothoth skrev:Sen är det ju mysteriet med Veronicas mor, vem hennes far är, vem som mördade Lily, etc. Jag hoppas verkligen inte Lily-storyn hamnar i skuggan för allt annat, det var ändå den som var stommen i serien i början.

Det tror jag inte är någon risk, jag pratade bara om Logan och drogandet nu, resten känns fortfarande väldigt svårt att spekulera i nämligen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinwiel » ons apr 27, 2005 23:59

LWes skrev:
Tinwiel skrev:Att han tillhandahöll drogen är också förjävligt, men kan bortförklaras med brist på förståelse för konsekvenserna, och att han var ung och dum.

Damn bastard.

Jo, jag håller med dig att han är en skitstövel, jag förstår faktiskt inte hur man kan göra en sån grej. Men jag vill inte att han försvinner och jag vill inte att han är våldtäktsmannen, jag gillar honom för mycket för det... Så jag hoppas att det finns förklaringar, eller vad som helst.. nånting för att hans handlingar inte ska kännas så ruttna. Och, som sagt, att han inser vad han har gjort, vilka konsekvenser sådana handlingar får, och ångrar sig bittert. Men mördaren är han nog inte...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 0:13

Tinwiel skrev:
LWes skrev:

Damn bastard.

Jo, jag håller med dig att han är en skitstövel, jag förstår faktiskt inte hur man kan göra en sån grej. Men jag vill inte att han försvinner och jag vill inte att han är våldtäktsmannen, jag gillar honom för mycket för det... Så jag hoppas att det finns förklaringar, eller vad som helst.. nånting för att hans handlingar inte ska kännas så ruttna. Och, som sagt, att han inser vad han har gjort, vilka konsekvenser sådana handlingar får, och ångrar sig bittert. Men mördaren är han nog inte...

Visst förstår jag att ni hoppas att det finns förklaringar som lindrar smärtorna, men det känns som om det skulle vara sämre.
Ungefär som om man får veta vem mördaren är, men sen är personen med nästa säsong också och då får man veta att det bara var självförsvar och mördaren går fri.
Jag gillade Logan mer i början när han var "ond".
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » tor apr 28, 2005 1:45

Jag är så sent ute att jag inte har något relevant att tillägga i diskussionen, det mesta jag tycker har redan sagts. Men ni vet hur det är, när man har sett ett nytt Veronica Mars-avsnitt känns det som att man fått något man tidigare saknat och allt annat känns helt plötsligt bara så oviktigt.

Det här avsnittet var väldigt bra och så men CotW tog upp alldeles för mycket plats, det får fanimig vara säsongens sista. Nu är det är bara två avsnitt kvar och jag vill ha arc, arc, arc!
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav AKS » tor apr 28, 2005 7:11

1.20
Jag kan inte fatta hur man vill bli av med en sådan karismatisk karaktär som Logan och en så fantastisk skådespelare som Jason Dohring. Och jag är övertygad om att RT et al känner likadant. Då är det bättre att bli av med ex Duncan + en annan karaktär än att Logan våldtagit, mördat och förnedrat och gjort allt.

Sen så är det inte säkert att Logan var en "skitstövel" på festen heller. GHB är ju inte bara en date rape-drog. Det är ett alternativ till alkohol. Jag tycker inte alls att det skulle vara så konstigt om Logan efter Lillys död tar till lite starkare saker än sprit och champagne (awww... mitt hjärta brister då han är där på båten) för att döva smärtan. Han kan alltså ha tagit dit GHB:t för att festa och sedan gett till bekanta för att de ska festa och inte ens haft en aning om att Veronica ens blev drogad. Fast min förhoppning, för S2:s skull, är att han var med på att droga Veronica, men inte alls hade nåt att göra med våldtäkten utan var så naiv att han trodde att de kunde bara droga och skratta åt henne.

Sen... nästa vecka när han antagligen får reda på vad som hänt. Ilska, självförakt, sorg, hat... Altt blandat och mixat till något som kan likna en atombomb. Sen är bara frågan: when will he blow? Hur ska han kunna leva med sig själv under S2 då tjejen han är kär i tycker illa om honom och han själv gett henne en enormt stor anledning att känna så.

*Det* är ett bra scenario. Inte att den mest välskrivna och välspelade karaktären (tillsammans med Veronica) försvinner.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor apr 28, 2005 13:12

AKS skrev:Inte att den mest välskrivna och välspelade karaktären (tillsammans med Veronica) försvinner.

Det får bara inte hända, skulle kännas katastrofalt inför s2. De scenarion vi nu målar upp känns väldigt trovärdiga för serien också så jag hoppas det blir så.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » tor apr 28, 2005 13:41

Veronica Mars är skamlöst bra. Så är det.

Jag tycker V/L relationen är mycket spännande men jag är absolut inget fan av V/L relationen som sådan och jag blir inte exalterad över att få se lite hångelscener dem emellan. Men visst finns det kemi dem emellan? minst sagt, V/L scener är alltid sevärda.

Hur mycket är Logan inblandad i nerdrogandet? Cliffhangern var inte nådig och nästa vecka kan inte komma fort nog. Är L/V scenerna spännande innan så är det ju inget alls mot vad dem kommer att vara nu.

Cotw var ganska engagerande....och kopplingen till våltäckten på Veronika var snyggt gjord. Mac har ju återkommit stundtals under säsongen, hoppas hon får ännu mer tid i säsong 2. Gillar hennes inhopp.

Avsnittet överlag, inte något av dem bättre men långtifrån något av dem sämre. Säsongens andra halva tycker jag har varit bättre än första halvan, från avsnitt 10 och framåt ungefär. Men annars, alldeles för lite Wallace i avsnittet. Efter Veronica så är Wallace min största favorit, han bidrar med så ofantligt mycket underhållning i serien. Hoppas han får en större roll i säsong 2 och lite mer än bara en sidekick till Veronica. Även om det är den bästa sidekicken jag har varit med om.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 17:20

AKS skrev:1.20
awww... mitt hjärta brister då han är där på båten

Det är bara början på vad han förtjänar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor apr 28, 2005 23:28

Jag håller med dig Tob, serien har blivit så mycket bättre under den andra hälften! Det kan ju bero på att man har fäst sig vid karaktärerna men jag tycker att storys och samspelet mellan karaktärerna har blivit bättre. Jag såg om ep2 i morse, och hade glömt bort vem som gästspelade.. Tur att hon inte blev en återkommande gästskådis.. :rolleyes: Nä, inget sånt tack.

Tänk vad kul om vi hade fått en notis på svts hemsida, om vår kampanj. Men det verkar inte som det...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » tor apr 28, 2005 23:37

Tinwiel skrev:Jag håller med dig Tob, serien har blivit så mycket bättre under den andra hälften!

Det har väl att göra med att avsnitten under den andra halvan av säsongen har mindre fristående avsnitt och mer ofristående avsnitt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor apr 28, 2005 23:48

LWes skrev:
Tinwiel skrev:Jag håller med dig Tob, serien har blivit så mycket bättre under den andra hälften!

Det har väl att göra med att avsnitten under den andra halvan av säsongen har mindre fristående avsnitt och mer ofristående avsnitt.

Jo, det är nog sant. Mycket arc i ett avsnitt är nästan alltid en bra sak, medans CotW brukar vara det som drar ner avsnittet lite.. iiiiiiiiii och eftersom det bara är två avsnitt kvar så kommer det bli massa arc! :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav LWes » lör apr 30, 2005 15:09

Dom flesta här känner väl till att Kristin på E! Online har en årlig 'Season-Finale Spoiler Shuffle' där hon skriver vad som kommer hända i massa seriers säsongsavslutning och så får man gissa själv vilka som är sanna och vilka som är fejk.

http://www.eonline.com/Gossip/Kristin/Archive2005/050429.html

15. Veronica Mars: Keith Mars killed Lilly Kane.

Låt oss be till Gud att det inte är sant. Jag har fått ihop 5 st som inte får vara sanna som jag inte heller tror på och Veronica Mars är en av dom. Om det är sant så är det förfärligt. Men ändå ganska kul.
Dom andra jag inte tror på är One Tree Hill, 24, Everwood och kanske Lost.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » lör apr 30, 2005 21:27

YAY (med lite hmmm...)! Det kommer att komma en VM S1-DVD!!! Detta har bekräftats av Rob Thomas på hans hemsida (FAQ):

Will there be a Veronica Mars Season 1 DVD.

Yes. But we've been given a tough choice regarding how the DVD is released. Warner Home Video has told us that we can only get the DVD out in September if we don't include any extras. They have to start pressing them right now. I would love to do the extras for the package, but our team think it's too important to get the DVD out before we begin Season 2 to wait.

Som sagt: hm... Bra nyheter, blandade med dåliga. Jag vill absolut ha ett VM-boxset och även om jag inte är ett stort fan av extras så ser jagd em i alla fall en gång och bloopers och intervjuer och kommentarspår hade jag absolut velat ha. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör apr 30, 2005 22:19

Om extramaterial hade varit i form av kommentarsspår, bloopers, bortklippta scener och intervju med Rob Thomas så hade jag verkligen velat ha det med, men ofta brukar det ju vara rätt patetiskt extramaterial (ivarjefall till Gilmore Girls som ju Warner Home Video också ger ut...) och sånt kan jag lika bra leva utan.

Just kommentarsspår gillar jag starkt men om vi verkligen får ett dvd-släppt i september så är jag mest glad :)

Om det blev ett släpp närmare jul hade de ju kunnat få med extramaterial och är det riktigt bra extras skulle jag kunna vänta tills dess också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » lör apr 30, 2005 22:50

Francis Capra är med i senaste avsinttet av Blind Justice. (1x08)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » sön maj 01, 2005 17:11

Skönt att få ett någerlunda sånär svar angående en kommande dvd release. Prioritet nummer 1 är en dvd release innan säsong 2 drar igång. Vill verkligen se om serien innan säsong 2 i sin helhet och det vill jag göra på dvd. Med andra ord så hellre ett tidigt dvd släpp med avsaknad av extra material än ett släpp långt bort i höst med extramaterial, och inte ens då vet man ju vad det blir för extramaterial. Bloopers, trailers och någon simpel feuterette känns som man kan klara sig utan. 16:9 och DD 5.1 också. Annars blir jag besviken.

Säsong 2 lär väl släppas på dvd också och kanske kan man då hoppas på extramaterial som behandlar även säsong 1. Avsaknaden av extramaterial kan ju också motivera ett lägre pris. Nja, jag är nog ganska nöjd. Hoppas på ett tidigt släpp.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Illyria » sön maj 01, 2005 17:21

Tob: menar du att du kan klara dig utan 16:9 och DD 5.1 eller att du blir besviken om det inte är med?

Själva ljudet bryr jag mig inte speciellt mycket om men widescreen vill jag verkligen ha. Och som sagt, halvkasst extramaterial kan jag också vara utan, men just widescreen känns nästan som ett måste. Engelsk text vill jag också ha, hellre subs än extramaterial :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tob » sön maj 01, 2005 17:29

Illyria skrev:Tob: menar du att du kan klara dig utan 16:9 och DD 5.1 eller att du blir besviken om det inte är med?

Själva ljudet bryr jag mig inte speciellt mycket om men widescreen vill jag verkligen ha. Och som sagt, halvkasst extramaterial kan jag också vara utan, men just widescreen känns nästan som ett måste. Engelsk text vill jag också ha, hellre subs än extramaterial :)

Riktigt sunkig formulering men jag menar att om det inte är 16:9 och DD 5.1 blir jag besviken.

Precis. Besvikelsen om det inte är WS är enorm. DD 5.1 känns mer som en bonus. Ett riktigt bra DD 2.0 ljud kommer man långt med, tex. ljudspåret på Angel utgåvorna har ju varit suveränt. Text vill jag också verkligen ha, det underlättar mycket för mig.

Yay för ett dvd släpp....denna nyheten (även om den inte är så officiell) har förgyllt hela dagen.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön maj 01, 2005 23:07

Nja, eftersom jag har alla avsnitt i tv-rippar på datorn så klarar jag mig rätt så bra tills vidare. Visst skulle det vara kul att ha säsongen på dvd, men jag kan tänka mig att vänta tills dom har fixat bra extramaterial osv. Men det är ju ur en rent egoistisk synpunkt såklart, det är ju bra att den släpps snart för dom som inte har avsnitten på datorn, eller för dom som inte har följt serien hittills men vill börja se fr.om. säsong 2, och vill hinna se s1 innan dess.

Men är det inte lite tråkigt att vi inte fått någon uppmärksamhet för vår lilla kampanj. Jag skickade aldrig nåt mail, för jag visste inte vart jag skulle skicka det, och blev osäker. Jag tänker skicka ett mail imorgon till drama@svt.se tror jag. Men det var ju ändå rätt så många andra som mailade, är det nån som har fått svar? Och vi var väl några stycken som skickade snigelbrev också. Eller var vi får få tro? Kanske SVT måste få 100-tals brev för att dom ska vakna till... :rolleyes:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Illyria » sön maj 01, 2005 23:22

Tinwiel: läs kampanj-tråden på Tv-land, vi diskuterar hur vi ska göra med kampanjen där, ytterligare mail osv.

Jag skickade snigelbrev och tre e-mail, ingen verkar ha fått någon respons alls hittills...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film