Film 3: Film Goes To Monte Carlo

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » tis nov 13, 2007 18:24

A bear skrev:Här är ormscenen. Det kan faktiskt vara det största ögonblicket i filmhistorien.

:D Gömde hon sig bakom sängen?! LOLOL.

eriked skrev:Hard Ticket to Hawaii innehåller även det näst bästa i filmhistorien:
http://youtube.com/watch?v=8vb9l4O3JRo
:D

ASG! :D

Åh, nu vill jag se om Snakes on a Plane! :lovebunny:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis nov 13, 2007 18:28

Glorificus skrev:
A bear skrev:Här är ormscenen. Det kan faktiskt vara det största ögonblicket i filmhistorien.

Nej, bakom toaletten? Och jag har fortfarande ingen som helst aning om varför hon bestämde sig för att spola där och då... inte som om hon hade använt den?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Glorificus » tis nov 13, 2007 18:31

Nej, men sen när hon kom ut därifrån ville hon ju tydligen gömma sig för den blodiga mannen, så då hoppade hon över sängen och försvann där bakom. :chock:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eynosh » tis nov 13, 2007 18:32

Jag hade velat se en uppföljare till Snakes on a plane (More motherfucking snakes on more motherfucking planes?)
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav gaspode » tis nov 13, 2007 18:37

caffeineaddict skrev:
Glorificus skrev:

Nej, bakom toaletten? Och jag har fortfarande ingen som helst aning om varför hon bestämde sig för att spola där och då... inte som om hon hade använt den?

Hon slängde ju i pappersbitarna som hon använde för att torka av sig med.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Spuffy » tis nov 13, 2007 18:41

noike skrev:[Och tack Alma för att hon insåg att vi faktiskt behövde se D.E.B.S. också.

adolvsson skrev:Jag hyrde den i veckan bara för att Alma pratade så gott om den. Eller jag har tänkt se den länge, men tack vara almapratet blev det av.

Hihi, jag är omåttligt stolt över att ha lyckats med detta.

caffeineaddict skrev:Jag riskerar bli Andy Sidaris största fan efter det här. :D :D :D :chock:

Inte bara du. Jag har lyckats hitta och få hem hittills nio av hans (vet dock inte om det egentligen är han som gjort alla?) filmer och har ytterligare två på kö. Do or Die har jag dock inte hittat än. Inte heller ett par från 73 respektive 79, men de var inte med bland de trailers vi såg heller, så det kanske inte gör så mycket.

edit: Jag tar tillbaka, nu hittade jag Do or Die också.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav eriked » tis nov 13, 2007 18:44

Spuffy skrev:Inte heller ett par från 73 respektive 79, men de var inte med bland de trailers vi såg heller, så det kanske inte gör så mycket.
Jag har för mig att den från 79 var den som hette Seven. Men av hans tjejer med vapen filmer är Malibu Express den första ('85).
*edit* Jag tar tillbaka det där. Seven har också tjejer med vapen om ser på postern

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Spuffy » tis nov 13, 2007 18:54

Jao. Och Stacey finns det tydligen en som heter från 73. Men den tror jag inte ens är charmig.

edit: elelr vad tusan, det är den säkert. Det är juhan som gjort den. Fast charmig var nog inte rätt ord från början heller.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » tis nov 13, 2007 19:00

Spuffy skrev:Inte bara du. Jag har lyckats hitta och få hem hittills nio av hans (vet dock inte om det egentligen är han som gjort alla?) filmer och har ytterligare två på kö.

Och så säger folk att beroende är något dåligt. Skamlöst.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav The Fucking Easterbunny » ons nov 14, 2007 0:49

1408

vilken jävla rulle!

sällan man ser en skräckfilm som faktiskt är genuint obehaglig rakt igenom, exorcisten, shining, the ring och nu 1408, fler kommer jag fan inte på

edit: hur fan kan jag inte stava till exorc... eksor... ecksor... äh.. jag kan egentlgien, men mina fingrar har blödarsjukan och jag är tröttare än kalle på kalas
Senast redigerad av The Fucking Easterbunny ons nov 14, 2007 0:53, redigerad totalt 1 gång.
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav Eisa » ons nov 14, 2007 0:50

ravenous, men den är mest annorlunda.
I used to be normal but it drove me mad.
Användarvisningsbild
Eisa
Zeppo

Inläggav noike » ons nov 14, 2007 0:53

She's All That. Terrifying.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » ons nov 14, 2007 0:58

noike skrev:She's All That. Terrifying.
Also, it made everything go to hell.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav sp1keout » ons nov 14, 2007 1:11

noike skrev:She's All That. Terrifying.

Såg There's Something About Mary nyss, den e också ryslig...t bra!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav sfinx » ons nov 14, 2007 1:16

The Fucking Easterbunny skrev:1408
vilken jävla rulle!
sällan man ser en skräckfilm som faktiskt är genuint obehaglig rakt igenom, exorcisten, shining, the ring och nu 1408, fler kommer jag fan inte på
edit: hur fan kan jag inte stava till exorc... eksor... ecksor... äh.. jag kan egentlgien, men mina fingrar har blödarsjukan och jag är tröttare än kalle på kalas

Jag ska se den hemma, litet. Då missar jag mindre för att jag blundar. Dessutom har jag en monotv och inget surroundljud, vilket också är säkrats att ha om jag ska se sånt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » ons nov 14, 2007 10:00

Tam skrev:
caffeineaddict skrev:Live.Free.or.Die.Hard.UNRATED.DVDRip.XviD-SAPHiRE !

"Yippee-ki-yay motherFUCKer!". Så som det var på den gamla goda tiden. Hoppas jag.

Rapportera om det är så. Annars vill jag nog inte se...

Jodå, flertalet fucks och jag kan gissa mig till att det var blodigare än bioversionen också. Kanske ingen JÄTTEskillnad kan jag gissa, men jag har börjat bli hyfsad på att märka var skillnaden mellan PG-13-tillåtet och R går och här var åtminstone ett par grejer som jag inte tror hade fått vara med i bioversionen. Dessutom känns dessa grejer högst naturliga, det är inte som om de har tagit PG-13-versionen och "tryckt in" mer våld och svordomar, utan precis tvärtom. De filmade den som en R-film och fick sen dölja/klippa ut en del våld och svordomar så väl det gick.

I övrigt var det en klart hyfsad actionfilm. På det stora hela: bättre än den mesta Hollywood-action på sistone (framförallt just actionscenerna, som var engagerande och stiligt gjorda i de flesta fall), men ingenstans i närheten av lika bra som de tre tidigare DH-filmerna, och IMHO inte ens en riktig Die Hard-film. Vilket för mig handlar helt och hållet om detaljerna i McClane-karaktären, jag har lärt känna honom (och har ju haft ordentliga perioder av DH-galenskap i mitt förflutna, så jag är ganska picky kring det här) i de tidigare filmerna och det här var inte samma kille längre. Det här var någon annan av Bruce Willis actionhjältar.

Men jag hade inte tråkigt, ibland hade jag riktigt roligt och på det stora hela var det en trevlig pangpang-upplevelse. 3/5.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Glorificus » ons nov 14, 2007 23:03

Jag hade glömt hur underhållande Con Air är.
Steve Buscemi! :lovebunny:

Haha, en av filmens taglines är:
They were deadly on the ground. Now they have wings.

Det här får mig också att vilja se om Snakes on a Plane. :D

Och möjligen ha ett Steven Seagal-maraton. "I'm just a cook.", etc.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav The Fucking Easterbunny » ons nov 14, 2007 23:31

caffeineaddict skrev:
Tam skrev:
caffeineaddict skrev:Live.Free.or.Die.Hard.UNRATED.DVDRip.XviD-SAPHiRE !

"Yippee-ki-yay motherFUCKer!". Så som det var på den gamla goda tiden. Hoppas jag.

Rapportera om det är så. Annars vill jag nog inte se...

Jodå, flertalet fucks och jag kan gissa mig till att det var blodigare än bioversionen också. Kanske ingen JÄTTEskillnad kan jag gissa, men jag har börjat bli hyfsad på att märka var skillnaden mellan PG-13-tillåtet och R går och här var åtminstone ett par grejer som jag inte tror hade fått vara med i bioversionen. Dessutom känns dessa grejer högst naturliga, det är inte som om de har tagit PG-13-versionen och "tryckt in" mer våld och svordomar, utan precis tvärtom. De filmade den som en R-film och fick sen dölja/klippa ut en del våld och svordomar så väl det gick.

I övrigt var det en klart hyfsad actionfilm. På det stora hela: bättre än den mesta Hollywood-action på sistone (framförallt just actionscenerna, som var engagerande och stiligt gjorda i de flesta fall), men ingenstans i närheten av lika bra som de tre tidigare DH-filmerna, och IMHO inte ens en riktig Die Hard-film. Vilket för mig handlar helt och hållet om detaljerna i McClane-karaktären, jag har lärt känna honom (och har ju haft ordentliga perioder av DH-galenskap i mitt förflutna, så jag är ganska picky kring det här) i de tidigare filmerna och det här var inte samma kille längre. Det här var någon annan av Bruce Willis actionhjältar.

Men jag hade inte tråkigt, ibland hade jag riktigt roligt och på det stora hela var det en trevlig pangpang-upplevelse. 3/5.

you just killed a helicopter with a car
-they could have been fucked by bears!
-or worse!
-what's worse than being fucked by bears?
-Hillabillies!
- Trailer Park Boys

Katten var könsmogen och jag hade tråkigt - Sfinx

Min skivsamling | LastFM | HCT
Användarvisningsbild
The Fucking Easterbunny
Die Hart!

Inläggav adolvsson » tor nov 15, 2007 0:50

caffeineaddict skrev:Men jag hade inte tråkigt, ibland hade jag riktigt roligt och på det stora hela var det en trevlig pangpang-upplevelse. 3/5.

Gnn... jag vill verkligen se, väntar bara på en HD-rip, och helst en rip som är mer lätthanterlig än 40Gb.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Rombat » tor nov 15, 2007 21:33

Glorificus skrev:Jag hade glömt hur underhållande Con Air är.
Steve Buscemi! :lovebunny:

Haha, en av filmens taglines är:
They were deadly on the ground. Now they have wings.

Det här får mig också att vilja se om Snakes on a Plane. :D

Och möjligen ha ett Steven Seagal-maraton. "I'm just a cook.", etc.
Underbarfilm! Nicholas Cage som försöker spela hårding! :D :lovebunny:

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav eriked » fre nov 16, 2007 0:25

Imorgon kommer det bli mäktigt filmmässigt. En klassisk Sidaris/Bogart eftermiddag.
In a Lonely Place
Guns
Kan nog inte bli bättre, eller vad säger ni? Möjligtvis hinner vi med
en till. Kanske Sierra Madres skatt då ingen av oss har sett den.

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » fre nov 16, 2007 0:28

eriked skrev:En klassisk Sidaris/Bogart eftermiddag.

Vilken mening! :devil:
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre nov 16, 2007 0:34

eriked skrev:Kanske Sierra Madres skatt då ingen av oss har sett den.

Mäster. Verk. Fullkomligt fantastisk.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav A bear » fre nov 16, 2007 20:58

The Initiation of Sarah.

Reptile Boy, The Movie. Kul att se Summer Glau, även om hennes roll är så långt från River man kan komma (mesig, gnällig, behöver räddas) och inte ger henne chans att göra mycket. Smått underhållande, men slutet... sak #5317 skurkar aldrig ska göra mitt under showdownen: berätta för sina fiender exakt hur de ska besegra dem. FÅN. Fast halvkompetent gjort ändå. 2/5.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav lilith » fre nov 16, 2007 21:11

A bear skrev:The Initiation of Sarah.

Den gick på 3an den 4e november. Såg den, fast tyckte det var lite tramsigt. Lite underhållande också förståss. Skådespelarna var bättre än filmen.
Jag väntade hela tiden på en plot twist som aldrig kom. Det var för uppenbart vilka som var goda och vilka som var onda.

Tycker fortfarande titeln låter som en porrfilm.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav A bear » fre nov 16, 2007 21:28

lilith skrev:
A bear skrev:The Initiation of Sarah.

Tycker fortfarande titeln låter som en porrfilm.

De hade knappt ens behövt ändra handlingen, bara göra scenerna liiite annorlunda.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » fre nov 16, 2007 23:50

Ratatouille
Squee! Squee! Vilket väl är ungefär vad man kan vänta sig av Brad Bird, en varm och rolig, innovativ film, med härlig detaljrik och levande animation. Jag funderade på om den med sina 1 timme och 50 minuter kunde vara för lång men antagligen inte. Nej, det flyter på väldigt bra. Kärlek.

Apropå levande animation, den är väldigt fartfylld emellanåt, och jag kom på mig själv att önska en animerad Indiana Jones-inspirerad äventyrshisotira från Bird, gärna med en pingvin i huvudrollen. Eller råtta. Fast helst pingvin.

Och glöm inte titta på eftertextanimeringen, skulle gärna se en hel BB-film i den stilen.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » lör nov 17, 2007 11:48

Satan's Little Helper

"Jesus is Satan!"

Riktigt kul idé för en halloweenskräckis: dottern kommer hem från college för att trick-or-treata med lillebror i den lilla trygga hemstaden. Med sig har hon sin pojkvän. Eftersom lillebror (som uppenbarligen har lite svårt att skilja på verklighet och TV-spel) klätt ut sig till en småjävul ska pojkvännen klä ut sig till Satan. Det är bara det att i samma stad bor också en seriemördare som har rena julafton på halloween och som också klätt ut sig till Satan, and wackiness ensues när lillgrabben går från hus till hus med fel fan. Och länge är det rätt kul, Amanda Plummer gör allt hon kan med en rätt fånig roll som evigt stenad hemmafru och Kristen Bell-lookaliken Katheryn Winnick är söt och så, men halvvägs in blir alltihop i stället till en ganska ordinär slasher med "men-kom-IGEN-nu-då"-ögonblick var femte sekund eller så. Trist. Ett hyfsat slut och ett par snygga Dylanreferenser ("Man of Peace" på soundtracket! Larry "Ratso" Sloman i en cameo utklädd till His Bobness himself!) ger den ändå

EDIT: Nä, fan heller. Ger jag den här mer än 2/5, ens på springa-runt-och-skrika-skalan, kommer nog djäfvulen och tar mig.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav lilith » sön nov 18, 2007 0:08

Slither
Nathan Fillion!!! Det var därför vi såg filmen. Den var inte dålig, nejdå, både spännande, rolig och en massa äckligt gore. Och ganska okonventionell för att vara en skräckis.
Det var ovanligt att poliserna genast fick se vad som pågick, istället för att en hysterisk fru skulle försöka övertyga om att hennes man var ett monster. Jätteroligt när hela polisstyrkan skrattade ut borgmästaren när han försökte komma med rationella förklaringar. Så brukar det inte gå till i den här typen av filmer. Verkligen skönt, för det är en irriterande sak.

Också okonventionellt att tonårstjejen som låg i badet och lyssnade på musik faktiskt var den som klarade sig. Hela filmen igenom. Underbart! Annars är hon ju det typiska offret.
(till sina föräldrar om sina blå naglar som japanska kompisen målat):
Foreign stuff is classy, if you knew somthing! :D

Jag: Det är ju en zombiefilm!
Aron: Nej nej, de pratar ju!
Ahh, jag har mycket att lära...
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » sön nov 18, 2007 0:23

lilith skrev:Slither
Jag: Det är ju en zombiefilm!
Aron: Nej nej, de pratar ju!
Ahh, jag har mycket att lära...

(spoiler Return of the Living Dead/Re-Animator) Ooooh, det ställer ju den svåra frågan... är RotLD då alltså INTE en zombiefilm?! Och inte Re-Animator heller?

Och 28 Days/Weeks Later är det inte heller i vissas ögon eftersom de springer omkring för mycket och för snabbt. Jag vet inte riktigt var jag står i dessa viktiga, världsomvälvande frågor...? Expertpanelen?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film