Tam skrev:caffeineaddict skrev:Live.Free.or.Die.Hard.UNRATED.DVDRip.XviD-SAPHiRE !
"Yippee-ki-yay motherFUCKer!". Så som det var på den gamla goda tiden. Hoppas jag.
Rapportera om det är så. Annars vill jag nog inte se...
Jodå, flertalet fucks och jag kan gissa mig till att det var blodigare än bioversionen också. Kanske ingen JÄTTEskillnad kan jag gissa, men jag har börjat bli hyfsad på att märka var skillnaden mellan PG-13-tillåtet och R går och här var åtminstone ett par grejer som jag inte tror hade fått vara med i bioversionen. Dessutom känns dessa grejer högst naturliga, det är inte som om de har tagit PG-13-versionen och "tryckt in" mer våld och svordomar, utan precis tvärtom. De filmade den som en R-film och fick sen dölja/klippa ut en del våld och svordomar så väl det gick.
I övrigt var det en klart hyfsad actionfilm. På det stora hela: bättre än den mesta Hollywood-action på sistone (framförallt just actionscenerna, som var engagerande och stiligt gjorda i de flesta fall), men ingenstans i närheten av lika bra som de tre tidigare DH-filmerna, och IMHO inte ens en riktig Die Hard-film. Vilket för mig handlar helt och hållet om detaljerna i McClane-karaktären, jag har lärt känna honom (och har ju haft ordentliga perioder av DH-galenskap i mitt förflutna, så jag är ganska picky kring det här) i de tidigare filmerna och det här var inte samma kille längre. Det här var någon annan av Bruce Willis actionhjältar.
Men jag hade inte tråkigt, ibland hade jag riktigt roligt och på det stora hela var det en trevlig pangpang-upplevelse. 3/5.