Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » tor feb 08, 2007 22:50

Ni måste kolla på serien fel, spolar man förbi flashbacks och lite annat trams så blir den rätt ok. Jag tyckte dagens avsnitt var rätt spännande, såg det på runt 15 minuter.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » tor feb 08, 2007 23:09

Haha! Ja, den lösningen kanske funkar... Eller "kanske", den skulle funka.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » fre feb 09, 2007 0:10

3:07: Ja sådär avsnitt, men skitsamma nu är det igång igen och det är ju ett par avsnitt på rad. dessutom skall man ju FÅ REDA PÅ NÅGOT dessa avsnitten är det ju sagt... blir det inget stort så kommer jag inte tro på dem ett skvatt i fortsättningen. Jag känner mig ändå som en som tror att de skall lösa detta tillslut...
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Tob » tor feb 15, 2007 19:06

(spoiler 3.08) Vem hade trott att ett avsnitt som till 80% utspelade sig utanför ön kunde vara så bra. Jack/Sawyer/Kate bitarna har tagit upp större delen av S3 än så länge och har varit spännande och underhållande, men det var väldigt skönt att se ett avsnitt som var så här bra utan att beröra det nånting och framförallt bra på ett annat sätt än bara "spännande".
Senast redigerad av Tob tor feb 15, 2007 19:07, redigerad totalt 1 gång.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tor feb 15, 2007 19:07

Jag gillade också 3.08 rätt mycket. Det kan iofs ha berott på whiskyn och febern.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav gaspode » fre feb 16, 2007 1:50

Ja, överraskande bra Lost.
(spoiler 3x08) Flashbackintensivt, men med en twist!
Fantastiskt skönt att slippa Jack, Sawyer och Kate, som faktiskt varit det enda det handlat om nästan hela den här säsongen.
Jobbigt för Charlie.. Ska det bli "Final Destination" av Lost nu? :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » fre feb 16, 2007 2:05

Att ni ens orkar... :?
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav gaspode » fre feb 16, 2007 2:20

sp1keout skrev:Att ni ens orkar... :?

i vanliga fall skulle jag tycka att det här var en onödig kommentar, men jag vet faktiskt inte själv hur jag orkar med Lost :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sp1keout » fre feb 16, 2007 3:27

:)

Vi får helt enkelt hoppas att Lost "rycker upp sig" nu. Ska väl bli 10 avsnitt till innan sommaren, iaf.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav Tob » fre feb 16, 2007 12:50

sp1keout skrev::)

Vi får helt enkelt hoppas att Lost "rycker upp sig" nu. Ska väl bli 10 avsnitt till innan sommaren, iaf.

Rycker upp sig?

Jag tycker säsongen än så länge har varit bättre än större delen av S2 och jag tycker att har man följt med såpass här länge i serien så får man nog acceptera dess upplägg och sätt att berätta vad nu dem vill berätta. Se serien för vad den är. Tror nog det är bortmot 14 avsnitt kvar, antar att det är en full säsong som är beställd.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav forever » fre feb 16, 2007 13:00

gaspode skrev:
sp1keout skrev:Att ni ens orkar... :?

i vanliga fall skulle jag tycka att det här var en onödig kommentar, men jag vet faktiskt inte själv hur jag orkar med Lost :D

och jag fattar inte att vi orkar med dig men hey that´s ´cause we love you ...;)

Lost är ju serien man älskar att hata..eller som de flesta sysslar med gnäller på.. kanske av precis samma orsaker *axelryckning*

Jag vet varför jag kollar..vet ni? :eek:
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav gaspode » fre feb 16, 2007 13:35

forever skrev:Jag vet varför jag kollar..vet ni? :eek:

jag vet varför du kollar.
lär inte ha varit ett kul avsnitt det senaste.. fast du kan ju inte ladda ner så du har väl ändå inte sett det.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav forever » fre feb 16, 2007 13:43

gaspode skrev:
forever skrev:Jag vet varför jag kollar..vet ni? :eek:

jag vet varför du kollar.
lär inte ha varit ett kul avsnitt det senaste.. fast du kan ju inte ladda ner så du har väl ändå inte sett det.

tsss. I have my ways...har visst sett det... :P

nå, du då drama...?
Give me grace to accept with serenity the things that cannot be changed, courage to change the things that should be changed, and the wisdom to distinguish the one from the other.

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav gaspode » fre feb 16, 2007 13:45

jag säger ju att jag inte vet varför jag fortsätter kolla.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Ruccola » fre feb 23, 2007 23:35

3x09

Ok, jag är i grunden en väldigt positiv människa, men till och med jag börjar tröttna på att vi inte får veta nåt.

Jaha, vi fick veta var tatueringen kom ifrån. Jag har inte ens undrat. Rätt menlös handling.

Vi fick enligt producenterna veta vad the others gör med de kidnappade barnen. De ger dom tydligen ett bättre liv. Jaha?

VARFÖR FRÅGAR ALDRIG NÅGON NÅT I LOST? Kate och Sawyer kan väl pumpa others-killen på hur mycket info som helst! Istället bråkar dom med varandra av någon outgrundlig anledning. Dessutom har under tre säsonger ALDRIG någon av lostisarna pratat med varandra om vad som händer. Det är så sjukt uppenbart att manusförfattarna försöker dra ut på det.

Jag kände inte igen Cindy? Var det hon som försvann när de klättrade upp för en backe i säsong två? Minneslucka deluxe.

Så nu ska Ben åka hem? En tredje ö alltså?

Jag måste ju ändå fortsätta kolla, men nu vill jag ha mer om Locke, Charlie, Claire, Sayid, Hurley m fl. Och fler svar. Snart dyker väl Desmonds fru upp förresten? Hon som fick veta att han lever i slutet av säsong två, och gav sig iväg för att leta upp honom.

Har alla här tröttnat förresten? Ingen vidare fart i den här tråden :)
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav AKS » fre feb 23, 2007 23:51

Jag har inte sett de senaste två avsnitten. Det har dock hänt förut att det blivit 2-3 avsnitt på hög så det är för tidigt att jubla över att jag lyckats överge serien. Men man kan ju alltid hoppas.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Glorificus » lör feb 24, 2007 0:29

Tob skrev:
sp1keout skrev:Vi får helt enkelt hoppas att Lost "rycker upp sig" nu. Ska väl bli 10 avsnitt till innan sommaren, iaf.

Rycker upp sig?

Jag tycker säsongen än så länge har varit bättre än större delen av S2 och jag tycker att har man följt med såpass här länge i serien så får man nog acceptera dess upplägg och sätt att berätta vad nu dem vill berätta. Se serien för vad den är.

Exakt vad jag också tycker. Jag ser fram emot varje Lost-avsnitt och tycker den här säsongen varit riktigt bra än så länge. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » sön feb 25, 2007 22:22

3.08: Satan! Precis då ett dåligt avsnitt hade varit dödsstöten slår Lost till med det bästa Lost-avsnittet på mycket länge.

Detta visar hur less jag är på Kate och Jack. Sawyer funkar, men Kate och Jack skulle kunna få försvinna ur serien när som helst. med min tur blir det Kate, Jack och Sawyer nästa avsnitt.

Hela avsnittet var nästan en flashback, men då det är så här bra funkar det ju. Det *betydde* ju nåt. Jag bryr mig inte vad andra säger, men 90% av alla flashbacks hittills har betytt noll för serien. Så var inte fallet här.

Coolt slut då jag trodde han räddade Claire hela tiden och så var det Charlie. Charlie borde mao vara död denna säsong beroende på hur många dagar som är kvar av säsongen. Spännande.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » tor mar 01, 2007 11:47

Nej, nu lägger jag Lost på hög till säsongen är slut tror jag. Minns ju hur mycket bättre än många andra jag tyckte S2 var, för att jag såg de sista nio avsnitten på en dag istället för under X antal månader. Kanske det fungerar för S3 med.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 16:49

I always get lost when I watch Lost...

... should i try to seek professional help, or just buy muself a compass and a map?

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav forever » tor mar 01, 2007 17:05

Crashdummie skrev:I always get lost when I watch Lost...

... should i try to seek professional help, or just buy muself a compass and a map?

I say you ´ll ought to buy all the DVD`s ;)

Zoom funktion på spelaren är underskattat :D

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav Ruccola » tor mar 01, 2007 23:03

3x10

Yay, skojigt avsnitt :)

Ett Hurley-centric avsnitt! Man fick inte veta så mycket mer, men det var iaf ett grymt underhållande avsnitt. Meteorer och Cheech liksom, vad mer kan man begära? Många roliga repliker, och skönt när de körde runt i bilen. Ska bli intressant nu när de ska försöka frita Jack.
Användarvisningsbild
Ruccola
Minion

Inläggav Crashdummie » tor mar 01, 2007 23:26

forever skrev:I say you ´ll ought to buy all the DVD`s ;)

Dilemmat e att jag köper DVD:n som jag aldrig hinner se. Hatar att se på film/serier ensamma så hälften av min dvd samling e fortfarande inplastad! :D

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav forever » tor mar 01, 2007 23:45

Crashdummie skrev:
forever skrev:I say you ´ll ought to buy all the DVD`s ;)

Dilemmat e att jag köper DVD:n som jag aldrig hinner se. Hatar att se på film/serier ensamma så hälften av min dvd samling e fortfarande inplastad! :D

just give me a call sistah!

Behöver inte vara ensam alls-jag offrar mig så gärna. :o

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav gaspode » fre mar 02, 2007 0:25

3x10:

Mer av Lost som är Lost.
Var ju en kul liten gullig bi-historia med bilen, men det var tyvärr ingen bi-historia utan det avsnittet handlade om.
Hurley och hans pappa var inte särskilt bra eller givande. Vi visste redan att Hurley hade massa pengar och att han trodde att han var förbannad av numren. Bilen går såklart igång, när Hurley känner att han måste sikta på lite dödliga stenar, och helst inte testa förrän i sista sekunden.
Kate går ut och jagar rätt på den franska kvinnan istället för att prata med nån annan. såklart. prata med varandra? hur ska vi då kunna hålla på i sex säsonger till? Den franska kvinnan skjuter skarpt så fort hon ser nån som rör sig, men som tur är missar hon!

Avsnittet var kanske inte uselt, för jag var inte uttråkad eller så, men det kändes ganska meningslöst.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav eynosh » fre mar 02, 2007 18:23

Nu tänker jag sluta gnälla över den här skiten. Tagit bort den från RSS:en och tv-kalendern. Detta är något av det sämsta som går just nu. Fantasilöst, meningslöst, tråkigt och jag känner mig lurad varje gång jag sett ett avsnitt.

3x10
Inget ont om stackars Hurley, men att avsnittet handlar om att Hurley hittar öl känns.. fan, är verkligen detta sant?
Det intressantaste i hela avsnittet var ju när Charlie rakade sig och skar sig. Det säger väl inte. Den här serien är lika spännande som Fly Me:s kontosaldo och lika givande som Sterlings icke-existerande biljetter.

Nu går jag hem. Må lost brinna i helvetet och gudarna verka så att dess namn aldrig mer uttalas på denna jord. Och till er som tycker att jag är gnällig för att serien är underbar och jättebra*: Jag pissar på den här skiten. Så det så.

*Eventuellt med undantag av LWes
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav forever » fre mar 02, 2007 18:27

Bara så länge du inte pissar på Josh...för då :evil:

Reinhold Niebuhr
Användarvisningsbild
forever
Singstar Champion

Inläggav Simon » sön mar 04, 2007 15:45

Så fort de låter karaktärerna ha en välskriven konversation så rycker kemin in och det blir jättebra. Det stora problemet de senaste två säsongerna - i min mening - är att de satsat på tok för mycket på konstigheter och för lite på karaktärsutvecklingen.

Sawyer och Hugos utbyte i 3x10 tycker jag bevisade att det fortfarande finns något här inne som går att hämta ut. Jag hoppas bara drama > knäpphet i fortsättningen.

Sen förstår jag inte återblickshatet. Det är ju en hel berättelse varje avsnitt där saker från det förflutna återspeglas i nuet, och vore det inte för dem så hade karaktärerna stått blixt stilla sedan det svettiga djungelrännandet tog vid i andra säsongen.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav Zaxx » fre mar 16, 2007 1:29

3x10 och 3x11:
10:an var väl sådär va? 11:an däremot gav mig lite mer hopp om framtiden. Måtte det bli en bra avslutning på den andra halvan av S3. Annars ser jag hoppet totalt försvinna bort från LOST. ÄVEN för de fans som är helt galna i serien och saknar IQ.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav sp1keout » fre mar 16, 2007 10:40

Har Lost gått och blivit intressant än? Jag såg avsnitt 307 utan att bli speciellt imponerad... Men, men

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film