av Tinwiel » tor jul 29, 2010 16:18
7x18
OMG till två saker: All-star Kathryn. Hon var så fantastiskt vacker och duktig i contemporarynumret med Robert. Vad Robert gjorde har jag ingen aning om för jag tittade på henne hela tiden. Faktum är att Robert är en ok dansare, han har lite karisma och lite inlevelse, men han saknar det lilla extra. Han är inte Kathryn, Mark Kanemura, Katee, Danny Tidwell, Kayla, Jacob eller någon av mina andra favoriter.
Andra OMG: Billy och Ades contemporary. SHIT! Där satt den! Billys porträtt var spot on, både kontrollen av rörelserna och uttrycket i kropp och ansikte. Hoppas verkligen inte att Billy åker ut. Hans Bollywood var sådär dock, hans rörelse är lite för lätt och flytande för Bollywod, det passade den kraftigare Robert bättre. Bollywood har gjorts mycket bättre av andra, både boy-boy och boy-girl. Men Billys första nummer var så sjukt mycket bättre än de flesta andra nummer den här säsongen så han borde komma vidare på det.
Lauren gjorde bra ifrån sig som vanligt, även om hennes koreografier var lite småtråkiga. Hon såg så sjukt trött ut stackarn mellan numrena att jag blev orolig och trodde att hon skulle svimma eller somna. Under numrena gav hon allt dock. Läste på fox forum efteråt att någon hört att hon tagits in på sjukhus med dehydration och hjärnskakning. Inte konstigt att hon såg lite trött ut..
José? Hiphop-numret var helt värdelöst, men koreografin och musiken passade inte heller så det var inte bara hans fel. Kent och Josés broadway var lite tråkigt, det är svårt att toppa baseball-numret som var ungefär samma stil. Jag spejsade ut under numret. Kents cha-cha var väl ok, och jag förstår att han har svårt att kontrollera sitt ansikte när han rycks med, men öva på det måste han, om han ska vara dansare/skådis (med skådis menar jag den typen av skådis dansare måste vara).
Adechike: Bra solo, resten tråkigt. Han kanske inte fick så roliga koreografier idag, men Mia har rätt, han är för stel i överkroppen.
Jag vill att José, Robert eller Adichike ska åka ut, i den ordningen.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human