Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » mån jun 07, 2010 3:39

caffeineaddict skrev: (spoiler Survivor 20.06) Coolaste, bästaste, sanslösaste Tribal Council jag sett så länge jag sett serien. Så så SÅ jävla coolt! Ibland den här säsongen har jag glömt varför Russell ibland var en sån njutning förra säsongen, men här visade han det verkligen. :sacrificebunny: :extas: :psychobunny:

AKS skrev:Survivor 20.06 Ja, så jävla klassiskt!! Då det gick vägen så klappade jag händerna, skrek och skrattade. Allt på samma gång tror jag. You can count on Russell. Så jävla smart även om han ligger illa till nästa gång. :D :D :D

Tob skrev: (spoiler 20.06) Sanslöst, så jävla iskallt och ge Parvati immuniteten, under vad Tyson tänkte i det skedet?! "Such a gentleman" :)

(spoiler 20x06) Hahahahaha, sååå sjukt, galet bra! Jag fick kväva mina skrattskrik med en soffkudde för att inte väcka grannarna. :D Jag blev orolig att det inte skulle gå vägen när Russell vände om och gav idolen till Parvati, men hans Russell Seed fungerade ju som rena hypnosen på Tyson - som måste hamna någonstans i topp över mest blindsided någonsin! För att inte tala om Boston Rob, som blev blindsided utan att själv åka ut. :D Russell vs. Boston Rob = epic! :extas:

AKS skrev: (spoiler Fans vs Favorites tror jag) Detta toppar eller är lika bra som då glasskillen blev avlurad sin immunitet i den säsongen av tjejerna. Så bra var det också, men här i Heroes vs Villains så tror jag ändå att det var bättre för både Rob och Russel var så smarta, men Russell var den som lyckades till slut.

Det var också fantastiskt! :lovebunnier:

Säsong 20 har börjat fruktansvärt bra, och av era spoilerfria kommentarer att döma så fortsätter det så. Än så länge har jag svårt att blinka för att jag inte vill missa en sekund... :chock:
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jun 07, 2010 11:49

(spoiler Survivor 20x12) Russell och Tribal Councils... :extas: :lovebunnier: Stackars Danielle hade inte en chans. :roadkill:

Ska bli extremt intressant att se hur det här ska sluta, vilka som tar sig till topp fyra och tre (och två? får väl se hur finalen ser ut den här säsongen). Och varje gång det händer något skrattroligt ser jag fram emot reunion-avsnittet där man förhoppningsvis får se dem prata om just det. Danielle och Amanda som började brottas om ledtråden med Colby som sömnigt satt på sängen och tittade på för några avsnitt sedan. :D Och så fick han agera förälder och avgöra vem som skulle få den på klassiskt syskongräl-vis, utan att de ens diskuterade det. :D

Nä, jag kan inte sluta titta, det är helt galet... som tur är jobbar jag inte idag, men jag har egentligen mycket annat att göra. Äh, kaffe och 20x13 nu!!!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » mån jun 07, 2010 18:29

Glory, Glory....är du färdig?!
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » mån jun 07, 2010 21:01

Jag tog en paus, men nu ska jag strax se finalen! Ville inte att det skulle ta slut för snabbt. :D
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » tor jun 10, 2010 17:40

SYTYCD 7.04: Jag är relativt nöjd med top 10. Synd att inte killen som var skadad kom med, hoppas han testar igen nästa år. Hellre honom än t ex AdeChike i alla fall. Men i övrigt ser det riktigt bra ut även om jag känner ett "who the fuck is that?" om Ashley. Skönt dock att inte Ryan Ramirez kom med! Henne kunde jag inte med av någon anledning...

Trögt program i upplägget, men Vegas-biten var bra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jun 10, 2010 18:15

Top Chef Masters 2.10.

Så jävla grymt. Kommer kännas skitdumt att behöva se vanliga Top Chef nu när man vant sig vid hur trevliga de är mot varandra och pratar mat på riktigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » fre jun 11, 2010 13:45

SYTYCD 7x05
Lauren och Kent ska bli jättekul att se, det kan bli nåt av båda.

Melissa, step-tjejen, hon har utstrålning. Jeesus. Alexie märkte jag knappt.

Suck. Fanns det ingen bättre hiphop-tjej än Comfort? Jaha, hon är väl rätt duktig på hiphop faktiskt, vi behöver inte se henne försöka ta sig igenom ballroom och contemporary den här gången..

Pasha! :lovebunny: 8) Åh... förlåt. Men han är så himla snygg. Gluggen mellan tänderna. Hade han sådär snygg överkropp förra gången också. OMG.

Kul att ha Mia Michaels tillbaks, jag har saknat henne som koreograf. Jag vet inte om dagens koreografi fick Billy och Alex att glänsa så mycket som de hade kunnat, men de var skitduktiga båda två. The Freak and the Beast, det här blir nog bra, jag längtas efter att se dem göra nummer sen.

Robert är ju inte ful. Ashley har man knappt sett dansa under auditions, så jag vet inte vad jag ska säga om henne. Jag har varit tveksam till Adichike hittills men hmm... ska bli intressant ändå.

Usch, jag hade hoppats att de skulle byta scenen, jag gillar den inte alls. Dansarna kommer liksom bort, de syns inte med den där stora skärmen i bakgrunden och det är svårt att få samma känsla som på den gamla scenen. Synd. :(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre jun 11, 2010 18:30

7.05: Seegt avsnitt tycker jag. Men Mia Michaels nummer gav mig låten On the Nature of Daylight som jag nu håller på att spela sönder. Så fantastiskt fin och sorglig musik. Lite åt Ludovico Einaudi-hållet fast inget piano.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör jun 12, 2010 2:29

Att det var lite segt håller jag med om, men jag gillade inte introduktionsavsnittet förra året heller, jag vill att den riktiga showen ska börja, det är först då det bränner till.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör jun 12, 2010 7:15

Ja, exakt. Tävlingsmoment tack!! :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav brat » tor jun 17, 2010 17:42

Jag hade tänkt hoppa över SYTYCD säsong 7. Blev så omotiverad efter den stressiga och konstiga och svaga säsong 6. Men nu känner jag att jag inte alls är redo att ge upp på SYTYCD! Vad säger ni som ser, Har den börjat bättre än säsong 6?
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav AKS » tor jun 17, 2010 17:45

Jag har inte sett första tävlingsavsnittet än. Är väldigt nyfiken dock...

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jun 17, 2010 20:52

Top Chef 7.01 Bra början!
Men Top Chef Masters har förstört det lite. Attityden hos folk gör mer än man kan tro och hela taktiktjafset mellan de tävlande... Det är inte vad jag gillar. Och hon som var extremt nedlåtande om andraoch sa att de kom från hick townes och "he's from a small town, what does he know about cooking?" Det till en överarrogant ton? Fuck, jag vill att hon inte bara ska åka ut. Hon ska fan göra något grymt oätligt och misslyckas totalt och stå där och skämmas. Jag vill att hon ska få sämsta nederlaget någonsin. Hon ska tvingas till jobb på McDonalds efteråt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » tor jun 17, 2010 21:19

Håller med Nicklas till 100%.

Särskilt om idiotbruden. Resten verkade iaf hyfsat trevliga, men hon. Usch! Bort! Och hennes mat verkade ju så illa att det var ren tur för henne att hon klarade sig undan Botten-fyran för att hon var i sämsta gruppen. Och jag tyckte lite synd om killen som åkte ut. Han verkade ju faktiskt ha skills, men var det nu så illa som de sa så förtjänade han väl att åka även fast hon med den misslyckade moussen såg och verkade värre (ibland undrar jag över domarnas smaker). Och nya domaren är fan skitläskig.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Spuffy » tor jun 17, 2010 21:24

Top chef 7.01.
Eric Ripert som domare! Fan vad coolt!
Jag tyckte han som åkte ut verkade rätt bra, men det tycker jag typ alla verkar, så...
Hejar på: Kenny!!! Och Angelo, men mest Kenny!
Och han som gjorde deconstructed borstj! Vilken jävla grej! :lovebunny:
Ok, jag kommer alltid tycka mer om Masters, men Top Chef är hur som helst så JÄVLA mycket bättre än typ Hell's Kitchen och tusen andra såna program...
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » fre jun 18, 2010 1:05

SYTYCD 7x06

Alltså jag gillar Billy så mycket, jag vill verkligen se hur han klarar av resten av danserna, för han rör sig så vackert. Bra kritik av domarna. Charmigt nummer, jag blev glad av det. Kul att Tyce gjorde ett annorlunda Broadway-nummer.

Mark och salsatjejen Christina. Alltså Mark fick göra det han gör bäst, jag tittade bara på honom hela tiden och glömde bort tjejen. Han är så jävla bra. Hon var helt ok, men hon behöver ge mer för att klara det här.

Comfort och Louis. Numret var ok men inget klassiskt, gripande Tabatha & Napoleon-nummer. Inget man kommer att komma ihåg om 3 veckor.

Adichike och Kathryn. Jag satt och tittade på Kathryn hela tiden, hon var fantastiskt vacker och hennes dans också. Han var väldigt mycket partner i det att han lät henne glänsa men man märkte inte av honom själv.

Pasha och Melinda. Alla stegen och farten satt inte alltid där men hon har utstrålningen och var den, förutom Billy, som kunde hålla jämna steg med all-star-dansaren rent utstrålningsmässigt, även om det var lite överdrivet. Men jag håller med om att dansen hade stora brister.

Haha. Adam Shankman. Jag älskar Adam. :D He's my favourite dancer!

Alison och Alex. Ok, det här gillade jag. Woaw. Vilka vackra rörelser. Kanske att de kunde ha haft lite bättre connection mellan varandra men det här var grymt och separat fixade de känslan. Favoritnumret ikväll. Jag håller inte med Mia om att det var SÅ bra som hon sa men bra var det.

Twitch och Alexie. Charmigt. Menlöst.

LAuren och Adé. Lauren är en grym dansare, jag älskar hennes extensions. Men det var lite för smiley-smiley, inte så hett och ingen kemi. Girl needs to step it up.

Kent och Anya. Hahaha. Ok, het ballroom? Nja, men det var så jädra charmigt och han gjorde sitt bästa. Han såg mest förtjust över att dansa med heta Anya. Jag var underhållen i alla fall. :D

Neil och Ashley. Fint. Kanske inte heller något jag kommer att ha på en topp 10 ever men det var rätt fint.

Courtney och Robert. Först tänkte jag att hur ska man hålla jämna steg med henne för hon var alltid grym på performance-delen men det gjorde han faktiskt. Han fixade det och hade utstrålning. Gooood work.

Jaha, det var grabbarna som levererade den här gången, av de tävlande i alla fall. Billy, Alex, Kent och Robert. Möjligtvis Ashley av tjejerna. Åka ut kan Alexie, Adichike eller Christina göra.

Nej, jag är inte övertygad om allstars-konceptet. Det var roligt att återse vissa av dem men det blev så konstigt sen när de bara gick av scenen. Byt genast tillbaks till gamla konceptet efter den här säsongen!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre jun 18, 2010 10:06

7.06-7.07: Nej, allstarkonceptet känns inte bra för mig heller. Det blir att det känns fel då jag kollar på allstaren eftersom jag "borde" ägna tid åt att lära känna den nya dansaren.

Känner inte så stort intresse för denna säsong. Kommer nog att fortsätta att titta, men som jag gjorde idag: spolade förbi allt utom dansen. Oh, how the mighty have fallen. SYTYCD brukade vara min favorit, men så är det inte längre.

Tillbak till gamla konceptet och gamla scenen!

Helt rätt att den tjejen åkte, vad hon nu hette. Det är oförlåtligt att vara 26-årig dansare och se ut som fjorton. Inte utseendemässigt alltså, men vad gäller mognaden på dansen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » sön jun 20, 2010 13:49

Jag håller med dig, AKS, jag tyckte att hon som åkte ut var duktig men verkade rätt ointressant som dansare.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » ons jun 23, 2010 23:46

SYTYCD 7x01-03
Det har varit flera bra under auditions, inte minst tjejer som dansar contemp. Men de som sticker ut är:

7x01: Tokige Teddy som hade normala kläder den här gången

7x02: Kent från Wapakoneta

7x03: Den iranska tjejen som dansade först i programmet

Tre fantastiskt bra dansare som dessutom är väldigt unika.

Är också glad att Billy Bell är tillbaka. Men allra mest, allra allra mest, är jag så oerhört glad att balettkillen från säsong 5 är tillbaka. Vilken oväntad lycka. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav sfinx » tor jun 24, 2010 0:46

American idol, säsongsfinal. Håller på tjejen.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » tor jun 24, 2010 0:57

Wohoo! Alanis! :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tinwiel » sön jun 27, 2010 23:32

SYTYCD 7x08-09
Men alltså varför röstar folk på Adichike? Han ser ju helt nollställd ut hela tiden, en blandning mellan noll och sorgsenhet, han måste ju kunna variera sig mer. Nej, inte tillräckligt bra. Rösta ut honom!
Lauren var grym den här veckan, hennes och Dominiques lyrical hiphop var jättebra.

Ok, Billy Bell var inte så crump men han försökte verkligen sitt bästa, jag vill ha honom kvar för jag är nyfiken på vad han kan göra mer. Han och Kent är ju såna där solskensbarn som har svårt att vara tuffa och sexiga... Men de är mycket bättre än tråk-Adichike i alla fall.

Roberts argentinska tango gillade jag! Hett! Jag älskar tango. Hur kunde han hamna i bottom 3 och inte Adichike? VAFAN. Robert är en av de som har gjort bäst ifrån sig performancemässigt två veckor i rad.

Josés bollywood var jättecharmig. Är det extra snälla mot honom för att han är en B-boy? Eller är det bara att han är så charmig som gör att han får så bra kommentarer? Alltså jag gillar José också, han har utstrålning så jag vill att han ska vara kvar. Jag undrar bara om de accepterar misstag från b-boys som de inte skulle göra från en contemporarydansare. Eller så är jag bara lite less på hyllandet av "untrained" dancers, speciellt från Nigels sida, som om man undersöker saken litegrann, inte visar sig vara så "untrained". Det gäller nog inte José eller tex Legacy, som jag tror är untrained men tex Joshua och Russell var ju inte untrained, trots allt tjat om att de var det. Russell hade ju gått en dansskola och de visade ju tom bilder på Joshua där han tog danslektioner...

Jag tycker att Melinda eller Adichike skulle ha åkt ut för Christinas Paso doble var mycket bättre än deras nummer men hon är ändå en av dem som jag kan tänka mig att mista så det gör inte så mycket.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » tis jun 29, 2010 23:49

SYTYCD 7x04
Weee!! Alla mina favoriter kom med i topp11... även om jag skulle ha valt den skadade killen före han som hette typ kronärtskocka. Men nåväl, några ska ju åka ut också. :) Synd att de ska röra om i upplägget, även om jag är glad att återse några gamla favoriter känns det som att det kommer att ta uppmärksamhet från de tävlande. Men det återstår att se.
Sa de för övrigt att den där stela hiphop-tjejen (vad hette hon, Comfort?) skulle vara en allstar? Vilket bottennapp för den kille som blir ihopparad med henne!
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » tor jul 01, 2010 14:35

SYTYCD 7x10
Alex och Twitch hiphop-nummer var GRYMT! Snacka om att han övertygade mig som en av favoriterna till vinsten. Hoppas att han fortsätter övertyga. :)

Jag gillar verkligen Lauren också och Ashley dansar så vackert så jag hoppas att de inte åker ut. Melinda har gjort sitt, hon måste åka ut nu. Jag hoppas inte att de skickar ut en kille bara för att så många tjejer åkt ut redan. Eller vänta, är det röstarna som bestämmer helt nu? Jaja, Melinda bort i alla fall. Hon dansar... fult på något sätt.

Åh Billy, jag vill att du ska göra bättre ifrån dig än du gör, för jag gillar dig så mycket. Men hur vackert du än dansar så har domarna rätt, det var inte så mycket connection med Kathryn som det borde varit.

Josés samba var inte bra! Alltså... ja, charmigt men de måste ju ändå ge honom lite kritik för att dansen var så pass dålig som den var. Även om titeln americas favourite dancer inte handlar om vem som är bäst så måste man ju ändå göra rätt bra ifrån sig tekniskt också för att vara en värdig vinnare...

Kent är sjukt duktig tekniskt och han har utstrålningen men Mia har rätt, inge mer deer caught in headlights nu, han är för mycket 18 år som älskar när tjejerna i publiken skriker efter honom och glömmer att han ska framföra konst. Skärpning! Baserat på kvällens performance så är han i bottom 3 för mig.

Adichikes solo var vackert och han gjorde rätt bra ifrån sig i partnerdansen också för en gångs skull. Ibland känns det fortfarande lite fake (typ heeej titta vad tokigt goofy jag är eg, inte alls tråkig) från hans sida men ibland kändes det också äkta. Blev lite osäker efter hans solo om jag ville att han skulle åka ut eller inte....

Bottom 3: Melinda, Billy och Kent, möjligtvis Adichike. Roberts dans var ok, men inte lika grymt som tex Mark gör Sonyas koreografier och hans solo var "forgettable". Melinda ska ut. Kent kommer inte att åka ut och jag vill behålla Billy åtminstone en vecka till, jag är nyfiken om han skulle fixa en latindans och det partnerwork som krävs där eller om det skulle bli pannkaka av det också. Jag älskar att titta på när han dansar för det är så vackert.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor jul 01, 2010 17:00

Jag har inte ens sett färdigt förra veckans dansprogram... Håller nog på att tappa denna serie. Ska dock försöka se denna säsong i alla fall.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jul 01, 2010 17:38

Top Chef 7.03
Allvarligt? Klarar inte av att göra blåbärspaj? Och bästa måste vara "how do you turn it on?" angående grillen. :roadkill:

Och Jonathan som gästdomare! :lovebunnier: Fantastiskt bra på att faktiskt ge konstruktiv kritik till skillnad från de flesta andra.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » tor jul 01, 2010 17:45

Jag förstår att du inte är så pepp, det är inte alltid jag heller eftersom jag tycker att de har förstört så mycket men jag älskar den fortfarande för mycket för att ge upp och då och då glimtar det till i fantastisk sytycd-underhållning. En sån glimt idag i ett nummer. :)
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » tor jul 01, 2010 18:54

Då ser jag fram emot det! När det nu blir att jag kollar... :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » fre jul 02, 2010 7:39

noike skrev:Top Chef 7.03
Allvarligt? Klarar inte av att göra blåbärspaj? Och bästa måste vara "how do you turn it on?" angående grillen. :roadkill:

Och Jonathan som gästdomare! :lovebunnier: Fantastiskt bra på att faktiskt ge konstruktiv kritik till skillnad från de flesta andra.

I ärlighetens namn sa hon "how do you turn it down?", vilket fortfarande är en dum fråga men inte riktigt lika dum.

Men jo, förbånkat skönt att hon är borta.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » fre jul 02, 2010 10:14

caffeineaddict skrev:Top Chef 7.03
I ärlighetens namn sa hon "how do you turn it down?", vilket fortfarande är en dum fråga men inte riktigt lika dum.
Men jo, förbånkat skönt att hon är borta.

Nej, det är ännu värre. Då förstår man inte konceptet eld till skillnad från klotgrill trots att man tänt fyr.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film