Pushing Daisies

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » tis okt 23, 2007 21:18

Ja, Chuck behöver en full säsong också, fast för mig är PD viktigare.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav The Ankh » tis okt 23, 2007 23:17

Jag längtar efter nästa avsnitt. Så intresserad är jag!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » tis okt 23, 2007 23:24

AKS skrev:Verkar inte bli nåt mer PD för mig. Har haft tredje avsnittet nedladdat sen flera dagar tillbaka, men har ingen lust att se. Ja, ja... Mer tid till läsning bara.

För mig också, jag tror att jag ska spara upp till hel säsong och sedan ge det en ordentlig chans. Som du säger, mer tid till läsning.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » tor okt 25, 2007 0:53

(spoiler 1x04) Det har fortfarande inte "lyft" än och blivit fantastiskt, men det är väldigt mysigt och gulligt mest hela tiden.

:lovebunny:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » tor okt 25, 2007 9:29

Jag kan nog hålla med gaspode lite ändå, även om jag är väldigt, väldigt nöjd bara med hur det är. Jag sitter och ler och mår bra mest hela tiden och tycker allt är så väldigt snyggt och charmigt och ibland roligt. Det är riktigt feelgood!

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » tor okt 25, 2007 18:01

Jag ger också upp. Det är inte dåligt, men serien får mig aldrig att bli engagerad. Så jag tror inte den här är för mig. 1.04 tog mig två timmar att ta mig igenom för jag blev hela tiden distraherad av annat som kände viktigare. (Som läsa serietidningar, spela gitarr och -- I shit thee not -- sortera lite mp3-filer.)
Senast redigerad av noike tor okt 25, 2007 18:03, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor okt 25, 2007 18:03

Skönt att inte vara ensam. Känns som att hela världen håller på att överdosera socker och jag får inte (vill inte) vara med!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor okt 25, 2007 18:07

Jag vill vara med, men jag kan inte. Enda slutsatsen jag kan dra är att för att Bryan Fuller ska fungera för mig så måste han antagligen arbeta med någon annan. Och det känns lite trist, trots att det inte är mycket jag kan göra åt saken.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor okt 25, 2007 20:24

Jag tycker ungefär som caffe. Serien borde vara bättre, men den är ytterst trevlig som den är. 1.04 var dock svagast hittils, och där började jag störa mig på berättarrösten. Alla greenscreen-effekter överallt blev lite fåniga också.. Men jag hoppas att det bara är en tillfällig svacka.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Ankh » fre okt 26, 2007 0:42

Sett 104 precis.

Tycker den e jättemysig. Känner inte igen eras neggosar alls. En feelgood serie helt enkelt. Och, jag älskade redan Jim Dale, det var han som fick mig att ens vilja se piloten.
Ne. Jag är nöjd hittils. Mysserie!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav caffeineaddict » fre okt 26, 2007 0:44

Jag är helt med babums här. It's wunderbar, och om något tyckte jag 1.04 var starkare än 1.03. Jag var inte uttråkad för en sekund.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » tor nov 01, 2007 0:51

1x05
Mys mys!

Det är trevligt och mysigt och sött och allt. Det finns inget specifikt jag inte gillar med serien egentligen, störde mig inte ens på berättarrösten idag.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav The Ankh » tor nov 01, 2007 0:53

Jag har aldrig stört mig på berättar-rösten. Inte så skumt efter som jag som sagt ÄLSKAR Jim Dale.

Den här serien fyller ett helt annat syfte, än Buffy, House, Prison Break, OTH, Gilmore Girls, Scrubs etc etc etc.

Mys, matinée, färger, stämnig. JAG: GILLAR!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav HeY » tor nov 01, 2007 1:25

Jag håller med dig om seriens syfte Ankh. Jag tror inte att jag någonsin skulle kunna gilla denna som typ Buffy eller Six Feet Under (eller de andra du nämnde som även jag älskar ;) ) men jag ska se den eftersom det är mys och färger och stämning. Men som jag har sagt innan ska jag spara upp serien, jag har insett att jag inte har ngt sug efter den i veckan så då ska jag spara upp den till hel säsong och sedan se. Mer tid till plugg, om det nu ska kallas positivt :rolleyes:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav madskellig » tor nov 01, 2007 1:44

Detta var nog mitt favorit avsnitt hittils, Pushing Daisies växer mer och mer!

Jag gillar nog alla karaktärer nu, till och med berättarrösten, men mest av allt gillar jag Olive. Cutest. Ever. :)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav Tinder » sön nov 04, 2007 16:41

Oj vad jag skulle vilja älska denna serie men tyvärr gör jag inte det. Vet inte vad det är, upplägget och den stil man valt att göra den på är nått som normalt borde få mig att falla platt. Men jag lyckas aldrig bli engagerad, sagostämningen till trotts kommer jag på mig själv att hela tiden börja pyssla med annat när jag ser avsnitten. Ogillar ingen av karaktärerna men samtidigt kan jag inte säga att jag heller är jätteförtjust i någon av dem heller.
Har svårt att säga vad som ska ändras för att väcka mitt intresse men om inget händer snart kommer jag nog börja glömma att ta hem serien...
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav caffeineaddict » ons nov 28, 2007 16:11

Inget nytt avsnitt idag? :( Enligt myepisodes ska ett nytt sändas idag/i morgon, och PD-avsnitt brukar ju dyka upp en dag tidigt...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » ons nov 28, 2007 21:06

Det visades inte i Kanada igår, visas på ABC idag.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tomas » tor nov 29, 2007 0:06

Betyder det att Kanada i fortsättningen kommer att ligga 6 dagar efter istället för en dag före?
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » tor nov 29, 2007 0:12

Återstår att se, nästa vecka är det inget avsnitt så de kan hinna ikapp. Men 109 är sista filmade också.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » fre dec 14, 2007 23:05

1.09 var nog det bästa avsnitten sen 1.02. Vilket inte betyder att det var lysande (utan berättarrösten kanske...), men ändå. Mysig julstämning, och äntligen hände det något med Ned och Chuck.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » fre dec 14, 2007 23:40

Jag gillar Pushing Daisies, varken mer eller mindre. När så många håller på och trycker ner på den så får jag en impuls att vilja försvara den och höja den till skyarna, men SÅ bra tycker inte jag heller den är. Jag gillar framförallt stämningen, charmen och en hel del av dialogen, men storymässigt kan saker absolut bli bättre. Ibland har det varit lite segt. Fast jag uppskattar den.

Men grejen är ju att jag märker att jag har börjat tänka att "alla serier är döda" och att vi går in i en helt ny era där vi aldrig kommer få se fortsättningar på flera av våra serier, så om det här är slutet så var Pushing Daisies en mysig, kramgo bagatell. Varken mer eller mindre.

Och 1.09. var riktigt fint, ja. Vet att jag skrattade högljutt åt flera dialoger den här gången och vissa bilder och scener var riktigt fina. Sen så är jag ju en Chuckian också, hon är bara såååå söt!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinder » lör dec 15, 2007 7:09

Tyvärr hör jag till dem som inte riktigt gillar serien. Men vet att mycket av det är pga för högt ställda förväntingar, jag förväntade mig nått Tim Butonaktigt. Mörk saga som flyter perfekt ut i en fairytalevärd men serien var inte alls det jag ville ha.
Dock tror jag inte det är hela anledningen till att jag inte kan koppla med serien fast många småsaker tillsammans med den grundläggande besvikelsen och faktiskt ganska tråkiga avsnitt har gjort att jag nog nu lägger ner serien. Dock hoppas jag att ni ibland skriver nått utanför spoilerblocken så man vet ifall man borde komma tillbaka.
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör dec 15, 2007 14:07

Tinder: Har du sett 1.09? Då blir det ju knappast några nya avsnitt på ett tag. Om överhuvudtaget.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tinder » lör dec 15, 2007 14:11

Nej, har den liggandes på datorn just nu. Kanske man borde se den ifall det skulle bli seriens sista avsnitt. Är avsnittet gjort som ett säsongsslut eller som vilket avsnitt som hellst?
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav caffeineaddict » lör dec 15, 2007 14:13

Tinder skrev:Nej, har den liggandes på datorn just nu. Kanske man borde se den ifall det skulle bli seriens sista avsnitt. Är avsnittet gjort som ett säsongsslut eller som vilket avsnitt som hellst?

Vilket avsnitt som helst, de gick ju på strejk och hade knappast planerat för det som de skulle för ett säsongsslut. Men det var ett av de bättre avsnitten, onekligen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » lör dec 15, 2007 14:21

Det fungerar som en höstfinal/säsongsfinal, inte säsongsfinal i lika stor utsträckning som det normalt annars kunde vara, men ivarjefall höstfinal. De hann precis skriva färdigt det innan strejken började så de var väl medvetna om det.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » mån feb 11, 2008 23:48

Säsong 2 officiell!

Lång väntan till hösten bara.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tis feb 12, 2008 1:50

Illyria skrev:Säsong 2 officiell!

Lång väntan till hösten bara.