Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » ons dec 01, 2004 20:04

Okej. Bra att veta. Nu är det bara 10 minuter kvar. Tjeho!

Dessutom: hade inställt 80% av min kapacitet som uppladdning när 50% rekommenderades. Fixade till det och det tycks gå lite fortare nu.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons dec 01, 2004 21:50

I love this show, 1x09 Drinking the kool-aid:
Underbart att avsnittet började precis där förra slutade och hur Veronica kräks med tanke på Duncan. Bra mysterium denna veckan också, inte svårlöst men bra. Och intressant med blodprovet och rätt mycket interaktion mellan Veronica och (kanske) pappan.
Men varför förstörde hon brevet, jag ville ju veta! (men jag vet, det måste såklart sparas på).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » ons dec 01, 2004 21:50

Okej, har nu sett 1.9 Drinking the Kool-Aid

Inte ett av de bättre Veronica Mars. Jag tror dock snart manusförfattarna inser att publiken vill ha alla key players i alla asvnitt: VM, hennes pappa, hennes polare (vad han nu heter), Logan och Weevil. Kanske tråk-Duncan också. Jag menar, ytterligare ett avsnitt utan Logan och hans elaka kommentarer?! No can do. Fast avsnitt 11 blir det ju garanterat ett Loganavsnitt med tanke på titeln (An Echolls Family Christmas). Hmm, borde ju dessutom få det avsnittet innan jul... Hoppas det. Lite Weevil, pre-biker days såg det ut som, fick vi ju, men det var *alldeles* för mycket centrerat på "kulten". I vanliga fall brukar avsnitten inte vara så himla dominerade av the case of the week.

Så lite besviken är jag nog. Särskilt som det är två veckor till nästa avsnitt.

EDIT: Ojdå, vad olika vi tyckte Illyria! Fast jag tyckte ju inte att avsnittet var dåligt. Bara att det som är mest intressant med serien i mångt och mycket saknades.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons dec 01, 2004 21:56

Jag tyckte att det här avsnittet var bra. För serien är så bra.
Även om själa huvudhandlingen är det man vill ha mest av är avsnitts-handlingarna alltid bra och intressanta tycker jag.

Jag gillade dock inte slutet. Vem skulle göra något sånt? Varför inte kolla?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons dec 01, 2004 22:02

Fast även om case of the week kändes bra denna vecka så var det för mycket av det. Som sagt, i normala fall är inte CotW så dominerande. Me not likey. Men helt okej ändå. Inte så att jag ändrat åsikt om Veronica Mars. Helt klart den bästa serien jag följer just nu. I want more! (Hmm, har nog spelat Metal Gear Solid för många gånger, I want more-grejen fick mig att få "Hurt me more!" på hjärnan. :))

Spoiler 1.9
Hade nog varit mer trovärdigt om hon gömt brevet under sin säng eller så så att hon kunde ta fram det då hon var redo.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » ons dec 01, 2004 22:02

Ja, jag gillade avsnittet just för
mysteriet med vem som är hennes pappa, hur hon hanterar det och interaktionen mellan Mr Mars och Veronica. "Kulten" fungerade som bra symbol till resten av avsnittet också, men visst saknar jag att inte se så mycket av de andra karaktärerna, fast jag tyckte det fungerde utmärkt i detta avsnittet ändå. Väldigt bra avsnitt.

LWes: hon ville inte läsa provsvaren för i hennes hjärta är Mr Mars hennes pappa och just nu är det allt hon behövde veta. Att förstöra brevet var ju en symbol av det, men såklart kommer detta att ständigt vara på tapeten och vi kommer få reda på sanningen så småningom... I hope.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tinder » ons dec 01, 2004 22:03

spoiler 1x09
Tyckte det var synd att hon fegade ur och förstörde brevet, ogillar när de gör så i serier. Laddar upp en inför ett avslöjjande och sedan få huvudrollsinnehavaren att backa ur i sista sekunden. Lämnar mig frustrerad bara. Annars var avsnittet hyffsat, inte så stora överaskningar i veckoplotten men ska bli intressant att se om Casey kommer att återkomma i serien eller försvinna ut i skuggorna som de andra avsnittseleverna har gjort förut.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav noike » ons dec 01, 2004 22:40

(spoiler 1x9)
Fast jag hade nog stört mig mer på om hon hade sparat brevet och bara gömt undan det. För hon är inte dum -- om hon hade gjort det skulle hennes pappa hitta det förr eller senare ändå, antagligen innan hon själv var redo. På det här viset kan de dra ut på det lite till. Det känns som om att de vill att det här ska explodera i säsongsavslutningen.

Men annars, ja, mer keyplayers hade varit trevligt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav VelocityBoy » ons dec 01, 2004 23:21

AKS skrev:(Hmm, har nog spelat Metal Gear Solid för många gånger, I want more-grejen fick mig att få "Hurt me more!" på hjärnan. :))

Haha jag och mitt ex kör alltid med den repliken (det var en bitch att slå honom på hard).

Angående Veronica Mars så har jag nu sett de tre första avsnitten och tycker att

Spoiler VM ep 1-3

Veronica är hur charmig som hellst, hennes pappa är minst lika bra (delad första plats som superförälder tillsammans med Lorelei Gilmore), dialogen är lysande ("-Part of me is proud of you... let's just leave it at that" :P), VMs case är bra och oförutsäbara. Det känns väldigt smart att ha mordgåtan och hennes mors försvinnnande som en stomme och arc (även om det kan begränsa livslängden på serien), hennes planflygande kompis fungerar bra.

Det som inte var fullt så bra var både ex-pojkvännen och den nya... de var så vannsinnigt tråkiga att det var tur att jag låg ner i soffan så att jag inte slog mig när jag somnade. Det var tom så illa att jag ibland inte var säker på vem den nya var när han kom med i bild det var först med hjälp av VMs reaktion som jag blev säker, jag får samma reaktion som jag fick när Buffy datade den där snubben just innan Angel kom tillbaka i s3.

Weevil eller vad han nu hette antar jag skall vara seriens Spike (in a way) och han fungerar hyffsat men det är ett stort minus att han åker hawg med en integral hjälm (det känns som att de vill visa att även coola gangsters använder hjälm) och att han har den där urfåniga mustachen (ja jag är ytlig).

Allt som allt är jag väldigt nöjd ändå och kommer definitivt att se fortsättningen.
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav AKS » ons dec 01, 2004 23:29

VelocityBoy skrev:Haha jag och mitt ex kör alltid med den repliken (det var en bitch att slå honom på hard).

För en sån som jag (älskar att spela tv-spel, men är faktiskt ganska dålig) var det en real bitch att slå honom på normal. Så... jag har hört "Hurt me more!" *alldeles* för många gånger. :D

VelocityBoy skrev:Weevil eller vad han nu hette antar jag skall vara seriens Spike (in a way) och han fungerar hyffsat men det är ett stort minus att han åker hawg med en integral hjälm (det känns som att de vill visa att även coola gangsters använder hjälm) och att han har den där urfåniga mustachen (ja jag är ytlig).

Håller med om detta. Särskilt hjälmen. Det är urfånigt. Som om, liksom... Mustaschen är dock okej. Fast inte hade han det i 1.9?

noike skrev:Fast jag hade nog stört mig mer på om hon hade sparat brevet och bara gömt undan det. För hon är inte dum -- om hon hade gjort det skulle hennes pappa hitta det förr eller senare ändå, antagligen innan hon själv var redo.

Spoiler 1.9
Usch, tänkte inte ens på den Days of Our Lives-risken. Usch, det hade verkligen varit såpa om hennes pappa lyckades hitta det före Veronica. Nej, det vill jag inte ens riskera. Så det kanske var bra att hon förstörde brevet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav VelocityBoy » ons dec 01, 2004 23:44

AKS skrev:För en sån som jag (älskar att spela tv-spel, men är faktiskt ganska dålig) var det en real bitch att slå honom på normal. Så... jag har hört "Hurt me more!" *alldeles* för många gånger. :D

Jag vill minnas att man bara sprang undan tills han gjorde sin hoppattack och då slog-slog-sparkade man och sprang igen.

AKS skrev:Håller med om detta. Särskilt hjälmen. Det är urfånigt. Som om, liksom... Mustaschen är dock okej. Fast inte hade han det i 1.9?

Jag har ju inte sett till dess men det låter ju trevligt...
Användarvisningsbild
VelocityBoy
Zeppo

Inläggav LWes » ons dec 01, 2004 23:52

AKS skrev:Mustaschen är dock okej. Fast inte hade han det i 1.9?

Fast det var ju bara en flashback då när han var lite yngre.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » ons dec 01, 2004 23:54

Jag vill minnas att man bara sprang undan tills han gjorde sin hoppattack och då slog-slog-sparkade man och sprang igen.

Jo, det tycker jag att jag känner igen. Men det tog ett tag innan jag kom på det. Vet inte varför. Han flög väl runt ganska mycket i det där rummet och dök på en då man minst anade det... The bastard!

Jag har ju inte sett till dess men det låter ju trevligt...

Oops! Sorry. Hoppas dock inte att en mustasch är en spoiler. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 0:03

VelocityBoy skrev:(delad första plats som superförälder tillsammans med Lorelei Gilmore)

OC har också en superförälder, nämligen Sandy Cohen. Lorelai är bra, men inte alltid super.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav poser » tor dec 02, 2004 0:04

Illyria skrev:
VelocityBoy skrev:(delad första plats som superförälder tillsammans med Lorelei Gilmore)

OC har också en superförälder, nämligen Sandy Cohen. Lorelai är bra, men inte alltid super.

Sandy och Lorelai, där har vi ett radarpar.

Sen får vi inte glömma Tobias och Lindsay Fünke

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav gaspode » tor dec 02, 2004 0:27

Sen får vi inte glömma Tobias och Lindsay Fünke

"The important thing is, that you guys don't lose focus, on yourselves!"

Jag tyckte också att det var ett lite sämre avsnitt. En mysig CotW, ganska förutsägbart men gulligt..

Håller med om att det är synd med ännu ett avsnitt utan varken Logan eller Weevil (förutom en iofs bra men kort flashback), de saknas verkligen när de inte är med..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav leckan » tor dec 02, 2004 11:57

Jag blev mycket besviken på avsnitt 1x9 för att...

Spoiler 1x9
jag saknar de där "vid sidan av" relationerna mellan de olika karaktärerna det blir liksom ganska tråkigt, jag vill se mer av de andra karaktärerna, men man kanske är alldeles för bortskämd med buffy?
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav noike » tor dec 02, 2004 12:50

leckan skrev:Jag blev mycket besviken på avsnitt 1x9 för att...

Två helt olika serier så du kan inte jämföra dem på det viset. VM handlar om VM och därför följer kameran med henne. Buffy är en ensambelshow redan från första början.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Langtry » tor dec 02, 2004 16:55

Kan nå'n förklara för en förvillad själ hur detta funkar?
Har provat tanka hem den men hittar den liksom inte i azureusmenyn någonstans... Har packat upp den på lite olika ställen men men, råd behövs.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 17:19

Det finns även andra klienter för torrents om nu inte Azureus fungerar, jag använder t ex http://bittornado.com
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav leckan » tor dec 02, 2004 17:26

noike skrev:
leckan skrev:Jag blev mycket besviken på avsnitt 1x9 för att...

Två helt olika serier så du kan inte jämföra dem på det viset. VM handlar om VM och därför följer kameran med henne. Buffy är en ensambelshow redan från första början.

Jo det är sant och iofs var det dumt att ta Buffy som jämförelse som står i en klass för sig själv.
Men jag skulle vilja se mer av de andra karaktärerna helt enkelt.
Nu känns det mer som en "vanlig" deckare där man löser ett case och sen är det bra. Jag gillar mer när storyn går brevid "handlingen"och in på karaktärs nivå.
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Langtry » tor dec 02, 2004 17:31

Illyria skrev:Det finns även andra klienter för torrents om nu inte Azureus fungerar, jag använder t ex http://bittornado.com

Azureus funkar fint för mig, det är plug-in-grejen som jag inte får igång.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 18:12

Fast jag tror som sagt att peepsen snart kommer att inse att folk vill ha Veronica, hennes pappa, hennes kompis, Logan och Weevil. Kanske glömde nån. Precis som Angelförfattarna fick inse det. Om man besöker en MB eller så så diskuterar ju folk mest sidohistorierna och inte CotW.

Vi får också komma ihåg att Buffy också evolverade. Det har alltid varit en ensembleshow, men den gick från MotW-dominerad till att MotW bara var där, eller hur jag ska förklara det. tror att VM kommer att evolvera på liknande vis. CotW känns så himla 80-tal på nåt vis. Och en anledning till att jag bara såg 3-10 avsnitt av CSI och lika många av Brottskod: försvunnen eller vad den nu heter. Boring.

Till slut: Mer Logan och Weevil till tittarna!

:)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor dec 02, 2004 18:27

Jag är så nöjd med Veronica. Mera Veronica i rutan ;)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 18:32

Hon är ju med i varenda frame!

Fast talar du om serien så är det ju inte annat än att hålla med. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 18:39

AKS skrev:Till slut: Mer Logan och Weevil till tittarna!

Jag tror det kommer efterhand som handlingen byggs upp och vi lär känna karaktärerna mer, speciellt när mer saker runt Lilly ska nystas upp.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 18:41

Som sagt, jag tror att andra karaktärer kommer att få mer och mer utrymme ju längre serien håller på (många säsonger, yes?). Tråk-Duncan kan dock få flytta till nån annan stad inom kort.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor dec 02, 2004 18:44

Kanske Duncan kan bli mer intressant om han
slutar med sin medicin igen?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » tor dec 02, 2004 18:45

Har tänkt på det jag också. Och man kan ju alltid hoppas.

Men inte finns det mycket hopp för Tråk-Duncan inte. Tycker inte ens han är speciellt kul i tillbakablickarna.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » tor dec 02, 2004 18:47

Håller med om Duncan.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

FöregåendeNästa