Bender skrev:Det är ju Conan.. klart man vill ha hela..![]()
Stackars min nedladdningspott dock..(Umeå kommunala snikband)
Glorificus skrev:Bender skrev:Det är ju Conan.. klart man vill ha hela..![]()
Stackars min nedladdningspott dock..(Umeå kommunala snikband)
Haha, jag tänkte precis samma sak! Har överskridit min tredje pott den här månaden och har inte råd med fler... Kommunicera =![]()
Sparar mina pott-övertramp till nästa VM-avsnitt...
Kommer i SVT, lite osäkert när
"/ anna /"
2005-04-18 20:43
Till per.ogren@svt.se
Kopia
Ärende Tips på serie (Veronica Mars)
Hej!
Jag vet inte om jag skriver till rätt person nu, hade lite svårt att hitta
på svt.se.
I alla fall ville jag bara tipsa om en av de mest omtalade (men kanske inte
mest sedda) serierna i USA denna TV-säsong: Veronica Mars. Du har säkert
redan hört talas om den så jag behöver nog inte skriva något mer. Den
tilltalar kanske i första hand 15-30-åringar (är 28 år själv) och jag tror
den skulle passa bra som en 19.00-serie på ex SVT1. Dessutom har den nu
blivit förnyad och fått en andra säsong (= minst 44 avsnitt att visa).
Att döma av diskussionsställen på internet som t ex TV-land, så är den
populär hos de svenska tittare som haft möjlighet att se serien.
Vänligen,
Anna
LWes skrev:Jag gillar inte SVT.
caffeineaddict skrev:Säga vad man vill, men SVT brukar iaf visa alla avsnitt av de serier de köper in.
A Tuesday Logjam
Which to watch when so much is on?
When a TV season is this strong, there's many a night when you have to choose what to watch live and what to record or catch later. But on Tuesdays at 9 pm/ET, there truly is an embarrassment of riches, with at least four first-rate network shows fighting for attention. A quick look at the top options:
The reality hit. CBS' Emmy-winning The Amazing Race remains reality TV's globe-trotting gold standard, even when the players irk you, like the obnoxious Jonathan or the opportunistic Rob and Amber. Love 'em or hate 'em, there's no time for indifference. I can't think of another show that gets me shouting at the TV as teams race for the finish line.
The surprise hit. Fox's scintillating House, with Hugh Laurie as a medical Sherlock and grumpy misanthrope, struggled until American Idol gave it a huge lead-in. Sometimes good things happen to great shows.
The underdog. And sometimes terrific shows never break through. NBC's Scrubs, a medical comedy that juggles goofy slapstick and breathtaking poignancy, continues in its fourth year to be surprising and distinctively hilarious. But even in this starved era for TV comedy, it has never been as popular as buffoonish mediocrities like According to Jim (ABC's entry in this time slot).
The new kid on the block. UPN's Veronica Mars, starring the saucy Kristen Bell, is a hip post-Buffy Nancy Drew. This smart, offbeat mystery series also works as a teen drama about social status and loyalty. As Veronica gets closer to finding out who killed her best friend, I'm dismayed that more of the show's target audience seems to prefer the competition on WB, that pandering trash heap One Tree Hill.
This is a mystery I'd like to sic Veronica Mars on.
AKS skrev:The reality hit. CBS' Emmy-winning The Amazing Race remains reality TV's globe-trotting gold standard, even when the players irk you, like the obnoxious Jonathan or the opportunistic Rob and Amber. Love 'em or hate 'em, there's no time for indifference. I can't think of another show that gets me shouting at the TV as teams race for the finish line.
LWes skrev:Jag ber till Gud att ryktena är sanna om att Survivor-Rupert och hans familj ska vara med nästa säsong!
AKS skrev:Ska bli kul att se vad Illyria får för svar från SVT.
noike skrev:LWes skrev:Jag ber till Gud att ryktena är sanna om att Survivor-Rupert och hans familj ska vara med nästa säsong!
Är de skådespelare? Om inte, nej, absolut inte. Till och med om de är skådespelare hela bunten så är jag väldigt tveksam.
LWes skrev:och Rupert ser ut som Hagrid i Harry Potter, men hela USA älskar honom (han vann överlägset röstnignen när man fick rösta vem som skulle få en million dollar (jag röstade också på honom) och att ha med Rupert i The Amazing Race skulle deffinitivt vara en rating-boost.
noike skrev:LWes skrev:och Rupert ser ut som Hagrid i Harry Potter, men hela USA älskar honom (han vann överlägset röstnignen när man fick rösta vem som skulle få en million dollar (jag röstade också på honom) och att ha med Rupert i The Amazing Race skulle deffinitivt vara en rating-boost.
Jaha, men i sådana fall skiter jag i det. Trodde du pratade om VM.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare