Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » mån apr 18, 2005 15:41

Ja, iom Navi Rawat blev det ännu mer intressant. Men KB är ju den som gör jag att jag vill se det så fort som möjligt. Musikaler är ju annars inte mitt... intresseområde.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » mån apr 18, 2005 16:13

Kristen Bell hos Conan O'Brien: torrent finns på torrentspy.com och där finns ju bättre kvalitet på RM-klippet med.
Kristen Bell hos Regis & Kelly: klipp finns på neptune-high.net.
Har inte hunnit se något av dem ännu men live-intervjuer är väl alltid intressant :)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån apr 18, 2005 18:37

Tyvärr tyckte jag inte Kristen gjorde sådär alldeles utmärkt ifrån sig på Conan bortsett från att hon (naturligtvis) såg fantastisk ut och att de visade det, hrm, intressanta klippet från Reefer Madness som någon (adolvsson eller AKS?) länkade till ovan. Men det var ändå roligt att se. Om någon inte orkar ladda ner hela programmet så kan jag klippa ut just de minuterna med Kristen och kanske slänga upp lite fort på FTP:n? Eller vad säger gaspode, are such activities frowned upon?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån apr 18, 2005 18:45

Jag har det nerladdat men jag vet tyvärr inte hur man klipper ut en viss del av filen. Om någon med ftp vill ha hela Conan-filen kan jag skicka dock.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån apr 18, 2005 18:50

Jag håller på att klippa, men det tar en stund med XVID (för mig som är nybörjare iaf). Slänger upp det när det är klart om inte gaspode hinner protestera. :)

EDIT: Argh! Ljudet vägrar passa in med bilderna! Nån som vet vad som är fel? Oh well, annars får ni bedöma själva huruvida det är värt att ta ner hela programmet för några minuter Kristen.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Bender » mån apr 18, 2005 19:52

Det är ju Conan.. klart man vill ha hela.. :o
Stackars min nedladdningspott dock..(Umeå kommunala snikband)

Om det är problem med synk kan man alltid synka det rätt i någon spelare.. som typ Winamp Classic eller BSplayer(tror jag)

Leela: Bender, let's hit the gym. I'm going to teach you how to fight like a girl.
Bender: I'll put on my tutu.
Futurama s2: Raging Bender
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav Glorificus » tis apr 19, 2005 0:32

Bender skrev:Det är ju Conan.. klart man vill ha hela.. :o

Haha, jag tänkte precis samma sak! Har överskridit min tredje pott den här månaden och har inte råd med fler... Kommunicera = :evil:

Sparar mina pott-övertramp till nästa VM-avsnitt...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinder » tis apr 19, 2005 3:53

Glorificus skrev:
Bender skrev:Det är ju Conan.. klart man vill ha hela.. :o

Haha, jag tänkte precis samma sak! Har överskridit min tredje pott den här månaden och har inte råd med fler... Kommunicera = :evil:

Sparar mina pott-övertramp till nästa VM-avsnitt...

OT: Glory du har väll adresserna till de vanliga DC hubbarna som bara har användare inom interna nätet så du slipper ladda från folk som äter upp din quota?
Har adresserna till 5sådana hubbar annars(varav det egentligen bara är två jag brukar vara inne på) och brukar hitta bl.a. Veronica avsnitten där inte allt för långt efter att de släppts. Kan skicka över adresserna om du vill.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav AKS » tis apr 19, 2005 14:53

Veornica Mars till SVT? Tror det! Detta korta svar fick jag på mitt förslag om att de borde köpa in VM:

Kommer i SVT, lite osäkert när

"/ anna /"
2005-04-18 20:43
Till per.ogren@svt.se
Kopia
Ärende Tips på serie (Veronica Mars)

Hej!

Jag vet inte om jag skriver till rätt person nu, hade lite svårt att hitta
på svt.se.

I alla fall ville jag bara tipsa om en av de mest omtalade (men kanske inte
mest sedda) serierna i USA denna TV-säsong: Veronica Mars. Du har säkert
redan hört talas om den så jag behöver nog inte skriva något mer. Den
tilltalar kanske i första hand 15-30-åringar (är 28 år själv) och jag tror
den skulle passa bra som en 19.00-serie på ex SVT1. Dessutom har den nu
blivit förnyad och fått en andra säsong (= minst 44 avsnitt att visa).

Att döma av diskussionsställen på internet som t ex TV-land, så är den
populär hos de svenska tittare som haft möjlighet att se serien.

Vänligen,
Anna

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis apr 19, 2005 14:59

Go AKS! :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » tis apr 19, 2005 15:01

Hehe. Undras dock när de köpte in serien? Varför, varför ett så kort svar?!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tis apr 19, 2005 15:15

Ja, verkligen. Var det så svårt att skriva en hel mening, kanske tom några flerstaviga ord? Jaja, bara dom köper in den så får dom skriva hur korta meningar som helst. :D
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » tis apr 19, 2005 15:23

Jag gillar inte SVT.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis apr 19, 2005 15:25

LWes skrev:Jag gillar inte SVT.

Nej, all den där hemska bristen på reklam och program som inte avbryts. Det måste vara något mystiskt som pågår...

Säga vad man vill, men SVT brukar iaf visa alla avsnitt av de serier de köper in.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tis apr 19, 2005 15:29

caffeineaddict skrev:Säga vad man vill, men SVT brukar iaf visa alla avsnitt av de serier de köper in.

De brukar dock ta lite väl långa uppehåll mellan säsongerna men de splittar åtminstone inte upp dem i egna små säsonger!

AKS: se min fråga på Tv-land om vart på SVT jag ska maila (eller svara här :))
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis apr 19, 2005 16:27

Jag gillar SVT. Ingen reklam, hela säsonger och om det går så visar de serierna i widescreen. Och serierna brukar ofta få helt okej sändningstider.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » tis apr 19, 2005 16:55

jag gillar svt. förrutom ovan nämnda skäl så producerar de själva bra drama serier. Tex Spung och De Drabbade.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav AKS » tis apr 19, 2005 17:06

Ska bli kul att se vad Illyria får för svar från SVT.

Här är i alla fall Matt Roush på tvguide.com som funderar över tisdagarna kl 21 som är en slot fylld av bra serier. VM är en av dem:

A Tuesday Logjam
Which to watch when so much is on?

When a TV season is this strong, there's many a night when you have to choose what to watch live and what to record or catch later. But on Tuesdays at 9 pm/ET, there truly is an embarrassment of riches, with at least four first-rate network shows fighting for attention. A quick look at the top options:

The reality hit. CBS' Emmy-winning The Amazing Race remains reality TV's globe-trotting gold standard, even when the players irk you, like the obnoxious Jonathan or the opportunistic Rob and Amber. Love 'em or hate 'em, there's no time for indifference. I can't think of another show that gets me shouting at the TV as teams race for the finish line.

The surprise hit. Fox's scintillating House, with Hugh Laurie as a medical Sherlock and grumpy misanthrope, struggled until American Idol gave it a huge lead-in. Sometimes good things happen to great shows.

The underdog.
And sometimes terrific shows never break through. NBC's Scrubs, a medical comedy that juggles goofy slapstick and breathtaking poignancy, continues in its fourth year to be surprising and distinctively hilarious. But even in this starved era for TV comedy, it has never been as popular as buffoonish mediocrities like According to Jim (ABC's entry in this time slot).

The new kid on the block. UPN's Veronica Mars, starring the saucy Kristen Bell, is a hip post-Buffy Nancy Drew. This smart, offbeat mystery series also works as a teen drama about social status and loyalty. As Veronica gets closer to finding out who killed her best friend, I'm dismayed that more of the show's target audience seems to prefer the competition on WB, that pandering trash heap One Tree Hill.

This is a mystery I'd like to sic Veronica Mars on.

Hehe till det där sista. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis apr 19, 2005 19:36

AKS skrev:
The reality hit. CBS' Emmy-winning The Amazing Race remains reality TV's globe-trotting gold standard, even when the players irk you, like the obnoxious Jonathan or the opportunistic Rob and Amber. Love 'em or hate 'em, there's no time for indifference. I can't think of another show that gets me shouting at the TV as teams race for the finish line.

Jag förstår inte hur man inte kan älska Rob och Amber. Dom är så fantastiska! Rob är helt otroligt fantastisk ibland när han är lurig och smart.
Jag ber till Gud att ryktena är sanna om att Survivor-Rupert och hans familj ska vara med nästa säsong!
Det skulle vara helt otroligt! Survivor är bäst! BÄST!
Nu blev jag uppspelt och lycklig!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis apr 19, 2005 20:21

LWes skrev:Jag ber till Gud att ryktena är sanna om att Survivor-Rupert och hans familj ska vara med nästa säsong!

Är de skådespelare? Om inte, nej, absolut inte. Till och med om de är skådespelare hela bunten så är jag väldigt tveksam.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis apr 19, 2005 20:25

AKS skrev:Ska bli kul att se vad Illyria får för svar från SVT.

Ja, verkligen. Jag skrev att jag specifikt var intresserad av att få veta om SVT köpt in serien eller ej, men inget svar idag...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » tis apr 19, 2005 20:51

noike skrev:
LWes skrev:Jag ber till Gud att ryktena är sanna om att Survivor-Rupert och hans familj ska vara med nästa säsong!

Är de skådespelare? Om inte, nej, absolut inte. Till och med om de är skådespelare hela bunten så är jag väldigt tveksam.

Nej, det är klart att dom inte är skådespelare.
Och dom är inte modeller hellr.
och Rupert ser ut som Hagrid i Harry Potter, men hela USA älskar honom (han vann överlägset röstnignen när man fick rösta vem som skulle få en million dollar (jag röstade också på honom) och att ha med Rupert i The Amazing Race skulle deffinitivt vara en rating-boost.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » tis apr 19, 2005 21:03

LWes skrev:och Rupert ser ut som Hagrid i Harry Potter, men hela USA älskar honom (han vann överlägset röstnignen när man fick rösta vem som skulle få en million dollar (jag röstade också på honom) och att ha med Rupert i The Amazing Race skulle deffinitivt vara en rating-boost.

Jaha, men i sådana fall skiter jag i det. Trodde du pratade om VM.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tis apr 19, 2005 21:36

noike skrev:
LWes skrev:och Rupert ser ut som Hagrid i Harry Potter, men hela USA älskar honom (han vann överlägset röstnignen när man fick rösta vem som skulle få en million dollar (jag röstade också på honom) och att ha med Rupert i The Amazing Race skulle deffinitivt vara en rating-boost.

Jaha, men i sådana fall skiter jag i det. Trodde du pratade om VM.

Hehe, jag tar alla chanser att prata om mina reality-shows!!!!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 20, 2005 8:33

JOEY LAUREN ADAMS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » ons apr 20, 2005 9:23

Jag *tror* att jag ska tolka det som att Y-S fann det förnöjsamt att JLA var med i 1.18... Hehe.

Åh, nu är nog VM 1.19 nerladdad! Stupid work. Kan ju inte se det förrän jag kommer hem. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 20, 2005 9:38

AKS: :) JLA var en av mina stora tonårskärlekar, efter att ha sett diverse Kevin Smith-filmer. Jag har kommit på att jag ofta fattar tycke för kvinnor med särskilda röster, som JLA och Ellen Muth.

1.18:
Hmm, det börjar att bli lite spännande nu. Samtidigt tycker jag att VM känns som en ganska orealistisk serie ibland. Inte Buffy/Alias-overklig med magiska prylar och omöjliga stunts utan för att den är lite för "barnvänlig". Det händer aldrig något riktigt allvarligt, allt är lite för snällt på något sätt. Allt våld och trauma är dämpat så att det inte skall kännas för läskigt utan för att det på alla sätt och vis skall vara en må-bra-serie (som Gilmore Girls). Alla bad guys verkar inte så farliga egentligen. Detta är givetvis positivt också, VM är en underbar serie att följa. Men lite mer kontraster hade varit trevligt...

Har inte orkat läsa alla tre sidor om detta avsnitt, men som sagt tidigare är det lite väl uppenbart att det är Duncan, och kan rimligtvis inte därför vara honom. Är det någon som har en teori varför VM hjälpte honom med tips till att rymma?

En sak börjar kännas ganska uppenbar, dock... jag tror att Logan har våldtagit Veronica. Varför skulle annars det bli en romantisk twist nu på slutet? Hon har ju dessutom en trevlig kille som hon verkar tycka om, så ur manusperspektiv har ju de romantiska kraven uppfyllts. Det känns upplagt för en ganska stor twist på slutet, att t ex hon har sex/blir tillsammans med Logan, för att sedan på något sätt få reda på att han är den som våldtog henne.
Senast redigerad av Yog-Sothoth ons apr 20, 2005 10:09, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tinwiel » ons apr 20, 2005 10:01

Men vad sakta Bitcomet går nudå... Jag måste hinna se 1x19 innan jobbet, måste.. :eek:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » ons apr 20, 2005 10:05

Y-S: Ang. din kritik utanför spoilertaggar. Tror definitivt att det kan komma att bli lite mindra barnvänligt framöver. I alla fall om de tar tag i...

våldtäkten inom kort. Det *kan* ju bara inte vara tillrättalagt.

1.18/Buffy S6
Jag tror definitivt att Logan på nåt vis är inblandad i våldtäkten, men på ett sätt som vi tittare kan förlåta. Dvs han är nte våldtäktsmannen utan kanske den som gav VM roofien bara för att se henne förnedrad. Men inte så att han ville att hon skulle bli våldtagen.

Anledningen till att jag är övertygad om att han inte våldtagit henne är att det skulle vara självmord för serien. Logan är förutom VM den mest populära karaktären. Det skulle aldrig gå att förklara bort en våldtäkt för honom = han skulle inte kunna vara kvar i serien. Det är oförlåtligt. Spike t ex, var ju själlös då han *nästan* våldtog Buffy. Redan då hade jag oerhört svårt att förlåta den karaktären. Och har egentligen aldrig gjort det. Men Logan... nej. Har svårt att se att Rob Thomas skulle kunna utsätta serien som just förnyats för den förlusten.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » ons apr 20, 2005 10:09

Förlåt, jag undvek spoilertaggar medvetet eftersom jag inte avslöjade några detaljer. Ändrar...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film