Murnau skrev:Bergmanhelg på SF 13-14 okt!![]()
Det sjunde inseglet
Jungfrukällan
Smultronstället
Sommaren med Monika
20 kr/film!
adolvsson skrev:Sommaren med Monika är för övrigt den av dom fyra jag inte sett än. Vet inte varför. Det frågar jag mig ofta.
adolvsson skrev:Sommaren med Monika är för övrigt den av dom fyra jag inte sett än. Vet inte varför. Det frågar jag mig ofta.
HippieSpellan skrev:vi såg planet terror ikväll... tja... splatter och nålar så jag satt bakom en filt hela filmen
MissKittyFantastico skrev:Trodde hela tiden att det skulle visa sig att Julia Stiles karaktär Nicky och Jason varit ett par och det var därför hon hjälpte honom.
Tinwiel skrev:Jag såg också Wedding Singer på tvn igår (jag hade sett den säkert 5 gånger tidigare). Den är ju jättecharmig!
sfinx skrev:Tinwiel skrev:Jag såg också Wedding Singer på tvn igår (jag hade sett den säkert 5 gånger tidigare). Den är ju jättecharmig!
Det är inte många romantiska komedier som jag faller för, men den här har det blivit annorlunda med. Jag vet inte vad den har som inte andra har, den saknar ju inte klichérna?
Apropå att tycka om märkliga filmer, skulle inte Dude wheres my car komma i veckan? Jag ska försöka att vara lite bakfull till den i så fall, då är den bäst.
Tinwiel skrev:sfinx skrev:Tinwiel skrev:Jag såg också Wedding Singer på tvn igår (jag hade sett den säkert 5 gånger tidigare). Den är ju jättecharmig!
Det är inte många romantiska komedier som jag faller för, men den här har det blivit annorlunda med. Jag vet inte vad den har som inte andra har, den saknar ju inte klichérna?
Apropå att tycka om märkliga filmer, skulle inte Dude wheres my car komma i veckan? Jag ska försöka att vara lite bakfull till den i så fall, då är den bäst.
Nej, jag fattar inte heller. Den har nån slags genuin charm bara, trots klicheerna. När han sjunger sin "I wanna grow old with you"-låt på slutet så är det ju så smörigt, men så himla fint. Jag älskar det.
sfinx skrev:När jag tänker på romantiska komedier som jag inte blir förvånad över att jag gillar är det såna som A life less ordinary, men där skiljer sig bildspråket i viss mån mot en klassisk Meg Ryan film. Den innehåller ändå en stor mängd romantik, och en stor mängd komedi så...
Det beror ju på också hur man som person ser på romantik, jag finner romantik och relationsdrama i tex En vampyrs bekännelse.
Edit: tillägg: Där vissa bara ser skräckbiten.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare