Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav The Ankh » tor jul 17, 2008 23:16

1.07
Puh! Gillade inte den där killen. Han va ful o jobbig =) Åh vad jag gillar The Doctor. Sjukt hut han o Tom Welling kan vara så olika men ändå ha exakt samma leende!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav sfinx » fre jul 18, 2008 2:11

The Ankh skrev:1.07
Puh! Gillade inte den där killen. Han va ful o jobbig =) Åh vad jag gillar The Doctor. Sjukt hut han o Tom Welling kan vara så olika men ändå ha exakt samma leende!

Jag är så glad över att du gillar det. :lovebunny:
En hej dundrans massa bra avsnitt väntar i din framtid.
:lovebunny: och en till doktorn.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Ankh » fre jul 18, 2008 13:26

Har fixat USB-minne nu så jag kan ta med 4 GB Doctor till Västervik å kolla på mammas laptop när päronen sover =)
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav The Ankh » fre jul 18, 2008 16:42

BTW: 1.08 = bäst hittills
Hade svårt att hålla mig för gråt. Blev skitnervös när insidan på Tardisen var borta och det bara vat ett skjul! Yaix!

Ok, mina funderingar. Som jag INTE vill ha varken bekräftade eller förnekade, för ja.. jag tycker castingnews e spoilers...) Jag har fått för mig att han som spelar Doctor nu ska ersättas av Tennant. Jag undrade i början för jag trodde det var Tennant hela vägen men nu älskar jag den här Doctorn så mycket, (kanske för att han ler som TW), att jag kommer bli skitbesviken om han byts ut :( Jag hoppas i stället att Tennant kommer in som en ny karaktär. Åh. hjälp!

Och: Varför finns det bara 13 avsnitt i varje säsong? Britterna är sjuka!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav wyndham » fre jul 18, 2008 17:11

adolvsson skrev:A whole lotta 4x13 going on...
sfinx skrev:Det må vara en billig lösning rent dramaturgiskt, men mycket elakare än att låta henne dö som sig själv.

Men det är grejen, den här lösningen var inte den elakare. Utan minne, inget lidande. Det sista vi fick se av Donna såg hon rätt nöjd ut (och var hon verkligen speciellt misabel innan hon mötte doktorn första gången?) med sin tillvaro. Varför skulle hon inte vara det? Hon har ju trots allt inte längre något att jämföra med. Bekvämt. Snällt. Fegt.

Håller inte med. Att bespara henne lidande är inte det samma som att skona henne. Minnesförluster är det allra mest skoningslösa mot publiken och allt annat än bekvämt. Det är därför det ofta är så otillfredställande. Det är en så frustrerande tragedi.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav sfinx » lör jul 19, 2008 13:37

wyndham skrev:Håller inte med. Att bespara henne lidande är inte det samma som att skona henne. Minnesförluster är det allra mest skoningslösa mot publiken och allt annat än bekvämt. Det är därför det ofta är så otillfredställande. Det är en så frustrerande tragedi.

word.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » lör jul 19, 2008 13:45

4.13
En sak som stört mig väldigt mycket med minnesförlusten. Det hindrade Donnas hjärna för att brinna upp eftersom ingen människa kan vara timelord eller hur det nu var. Men Doktorkopian är ju hälften människa också på samma sätt som Donna blev hälften timelord. Och han klarar sig. SLAPPT JÄVLA SKRIVET! Tyvärr.

Och jag håller inte med om att det är tragiskt bara för att hon blir av med minnet. Allra minst när det inte utmynnar i något. Åter igen, det känns mest fegt och bekvämt och resetknappsmässigt.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » lör jul 19, 2008 13:50

noike skrev:4.13
Allra minst när det inte utmynnar i något. Åter igen, det känns mest fegt och bekvämt och resetknappsmässigt.

Det vet vi ju inte än. Jag är fortfarande naiv och hoppfull.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav HeY » sön jul 20, 2008 14:47

sfinx skrev:
Allra minst när det inte utmynnar i något. Åter igen, det känns mest fegt och bekvämt och resetknappsmässigt.

Det vet vi ju inte än. Jag är fortfarande naiv och hoppfull.

Jag önskar att jag också kunde vara naiv och hoppfull, men tyvärr tror jag att vi sett det sista av Donna (som regular iaf). Jag är dock väldigt nyfiken på vem som kommer bli ny companion.

Det jag stör mig mest på är att "nu skicka vi tillbaka Rose" teorin inte funkar för mig. Som hon sade så hade hon försökt med allt hon kunde komma tillbaka för att bara bli tillbaka skickad av Doktorn :?
Och visst funkar inte Doktor#2. Om inte Doktor Donna kan leva som halv timelord halv människa ska ju inte någon annan kunna det heller. Som noike säger: slappt skrivande!
Men nej, när det gäller Rose hade jag blivigt mer nöjd om hon blev dödad. Att skicka tillbaka henne sådär kändes högst osannolikt och väldigt odoktorigt! Jag tror inte han bara skulle göra sådär om han inte styrts av RTDs slappa skrivande.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav AKS » sön jul 20, 2008 19:09

HeY skrev:
sfinx skrev:

Jag är dock väldigt nyfiken på vem som kommer bli ny companion.

Dags för en kille eller man!! Jag vill dock ha kvar kopplingen till jorden så ingen utomjording som companion. Tack för mig.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tomas » mån jul 21, 2008 1:15

HeY skrev:Och visst funkar inte Doktor#2. Om inte Doktor Donna kan leva som halv timelord halv människa ska ju inte någon annan kunna det heller. Som noike säger: slappt skrivande!

Donna säger väll "I got the best/greatest part of the doctor. His mind." vilket jag tolkade som att hon och Doktor#2 inte har samma mix av människa/timelord. Om hon fysiskt sett i huvudsak var människa är det inte konstigt att hon överbelastades av Doktorns psyke/medvetande.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav AKS » mån jul 21, 2008 10:51

Moffat tackade nej till 14 miljoner kronor och Steven Spielberg för att göra Doctor Who. :lovebunnier:

Hollywood Writer Snubs Spielberg For Dr Who

Känns konstigt att se det skrivas som "Dr Who".

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jul 21, 2008 12:09

Moffat, alltså den mannen. Om bara mer personer hade valt drömmar framför pengar. :lovebunnier:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » mån jul 21, 2008 14:33

Tomas skrev:
HeY skrev:Och visst funkar inte Doktor#2. Om inte Doktor Donna kan leva som halv timelord halv människa ska ju inte någon annan kunna det heller. Som noike säger: slappt skrivande!

Donna säger väll "I got the best/greatest part of the doctor. His mind." vilket jag tolkade som att hon och Doktor#2 inte har samma mix av människa/timelord. Om hon fysiskt sett i huvudsak var människa är det inte konstigt att hon överbelastades av Doktorns psyke/medvetande.

I princip såhär tänker jag också. bara för att de båda är Timelord/human-mixar är det inte sagt att de är likadana. Doctor-kopian är timelord i grunden, Donna är människa. Jag ser inget problem med detta alls faktiskt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav AKS » mån jul 21, 2008 14:58

Jag har tänkt precis som Martin då det gäller detta. Att de i grunden är olika och därför funkar det i ena fallet, men inte det andra.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » mån jul 21, 2008 15:02

Jo, min tanketråd följde samma förklaring som Martin och AKS. Betyder inte att jag gillar det. Alls.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav The Ankh » mån jul 21, 2008 17:42

Jag har bara 1.13 kvar å¨s'song 1 nu. Men... jag har int emed mig julavsnittet... ska man ha det innan man se rsäsong 2?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav noike » mån jul 21, 2008 17:43

The Ankh skrev:Jag har bara 1.13 kvar å¨s'song 1 nu. Men... jag har int emed mig julavsnittet... ska man ha det innan man se rsäsong 2?

Ja. Julavsnittet ska ses innan s2.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån jul 21, 2008 17:56

noike skrev:
The Ankh skrev:Jag har bara 1.13 kvar å¨s'song 1 nu. Men... jag har int emed mig julavsnittet... ska man ha det innan man se rsäsong 2?

Ja. Julavsnittet ska ses innan s2.

Jo, det tycker jag nog med, jag såg det efter, för jag visste inte att de fanns först, men helt klart.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Ankh » mån jul 21, 2008 21:38

Jaha _( Hur faan ska jag lösa det då? Mamma har inga nerladdningsdevices och vill inte ha det heller :( Hoin har msn dock.. kanske nån kan tänka sig att skicka det på msn? Senare? om en timme?
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav AKS » mån jul 21, 2008 21:40

Äh, fan. Jag hade bara julspecialen från 2006 sparad. :(

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » mån jul 21, 2008 21:43

AKS skrev:Äh, fan. Jag hade bara julspecialen från 2006 sparad. :(

Jag har också tagit bort den. :( Mitt utblås via MSN däremot är lite sådär så jag vet inte om jag är den ultimata personen att dela med mig... Men om det behövs visst. Jag kan ta ner den igen och hoppas att det fungerar utåt idag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån jul 21, 2008 21:43

AKS skrev:Äh, fan. Jag hade bara julspecialen från 2006 sparad. :(

Jag har den. :)

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav The Ankh » mån jul 21, 2008 22:35

1.13
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJ!!!!!! NEJ NJE NEJ NEJ NEJ!!! Eccleston! NEJ!!!!
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav wyndham » mån jul 21, 2008 23:26

The Ankh skrev:1.13
NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJJ!!!!!! NEJ NJE NEJ NEJ NEJ!!! Eccleston! NEJ!!!!

:lovebunnier: till Ankh och nummer nio. Och hoppa för allt i världen inte över julspecialaren.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav The Ankh » tis jul 22, 2008 0:02

wyndham skrev:

:lovebunnier: till Ankh och nummer nio. Och hoppa för allt i världen inte över julspecialaren.

Jag vill gråta!!! Funderar på att bara se s1 om o om o om igen och skita i Tennants regim. Men dte komemr jag inte göra. Hoppas personligheten kommer vara den samma. jag hade ju ändå trptt att det var han som va Doctorn hela tiden så nu är det la bara att ställa tillbaka sig. Men åh, Eccleston!

Julspecialen 52% klar på MSN nu. Puss till Helena.
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav sfinx » tis jul 22, 2008 0:16

The Ankh skrev:
wyndham skrev:

Jag vill gråta!!! Funderar på att bara se s1 om o om o om igen och skita i Tennants regim. Men dte komemr jag inte göra. Hoppas personligheten kommer vara den samma. jag hade ju ändå trptt att det var han som va Doctorn hela tiden så nu är det la bara att ställa tillbaka sig. Men åh, Eccleston!

Julspecialen 52% klar på MSN nu. Puss till Helena.

:lovebunny:
För att hjälpa annika på traven..:
Torchwood: visst börjar första säsongen efter andra säsongen av tionde doctorn?

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tomas » tis jul 22, 2008 0:34

sfinx skrev:För att hjälpa annika på traven..:
Torchwood: visst börjar första säsongen efter andra säsongen av tionde doctorn?

mm
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Spuffy » tis jul 22, 2008 17:16

edit: det hade redan nämnts och frågan jag hade tog jag reda på svaret till själv.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav XY » fre jul 25, 2008 14:43

Har sett första episoden nu, och gjorde ett par observationer: Det är brittisk, och den är rätt hysterisk (högt tempo med en del osannolikheter mm). Men/och jag kommer att fortsätta se den.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film