Veronica Mars 2: Marsipaner, förena eder!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » sön okt 08, 2006 20:15

Tinwiel skrev:Jag gillade det nya introt. Tror att jag tyckte bättre om det än det gamla faktiskt..

Samma här. Direkt jag såg det blev jag überglad! Härligt med lite förändring, plus att jag tycker det är en positiv sådan. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » ons okt 11, 2006 6:23

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons okt 11, 2006 7:01

3.02
På första raden står det inget intressant, om någon tänkt tjuvläsa. ;)

Måste försöka ställa om huvudet att det är kortare mysterier som gäller nu och inte för en hel säsong, Moe verkar redan borta från lista på misstänkta.

Haha, de har verkligen börjat säsongen med att ha lite kläder på Dick och scenen när han och Veronica träffas på festen var guld. Dick super bort sina sorger? Och sen dyker Iceman upp, det är inte en lätt fest att lura sig in på. Och det verkar ju som Iceman kan vara iblandad... och sen fick jag inget bra grepp på den där Marjorie och hon och Iceman verkar ju tighta, det kanske är mer än en person inblandad? Ljuger Moe och tjejen som hjälpte Parker?

Veronica gör sig sina första riktiga fiender på campus men även vissa vänner tydligen, känns som vi kommer få se mer av "take back the night"-gänget. Gillar dock inte riktigt hur de visas som feminister, känns lite väl stereotypiskt och spelar vidare mötet från Welcome Wagon. De har en agenda men inget djup.

Såklart Wallace och Logan hamnar på olika sidor i experimentet, fast det hade varit kul att se dem sammarbeta mer, men det blev ett lyckat slut när Wallace såg till att hans lag vann och inte den elake vakten. Logan streakar. :P Iom det vadet kändes det dock rätt klart från att vakterna skulle vinna, just för att Logan skulle få göra det, varför annars slå vad.

Vilken bitch Parkers mamma är och det kändes lite lätt att hon skulle stanna kvar efter bara en kommentar från Mac, hade gärna sett något mer där. Hade också gärna sett Veronica berätta för Parker (och Mac?) om sin våldtäkt, jag hoppas det kommer, för det känns som en viktig del.

Känner mig lite förvirrad om det var Keith eller Liam som satte fällan för Cormac, men det var Liam? För Keith tog väl inte med sig den där pennan. Och Cormac hade gjort sig av med Kendalls kropp? Kommer vi få ser mer av Fitzpatricks i framtiden? Liam fick inga pengar.

Kul att se flera gästskådespelare du känner igen: "Homer Simpson" var kul att se på riktigt, sen "Neal" från Freaks and Geeks och Rider Strong. Bra avsnitt, men jag hade önskar mig att alla huvudkaraktärer hade haft fler scener ihop, det kändes utspritt. Bara en liten LoVe-scene som inte var speciellt mycket LoVe heller (fast det var en söt scene ändå). Hade velat se mer Mac och Veronica-scener också, och Lamb var inte med alls mycket. Fortfarande ingen Weevil. Konstigt att de inte hade med Piz heller, de introducerade honom tillräckligt förra veckan kanske.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Spuffy » ons okt 11, 2006 12:11

Vilken underbar start på dagen - ingen skola idag, utan kunde sova ut ordentligt och sedan äta en ljuvlig frukost samtidigt som jag såg nya avsnittet av VM. 8)

3.02:
Jag tänkte först att det var Keith som satte upp fällan, men det gick inte ihop när sedan Liam dök upp och avrättade Cormac, så jag antar att det var Liam. Hela grejen med pennan undrade jag över i förra avsnittet, men nu fanns det ju en mening med den i och med att Liam dök upp och alltså var den som hade anlitat Vinnie att skugga/avlyssna Keith.

Fortfarande ingen Weevil - hoppas att han dyker upp i nästa avsnitt! Men Lamb dök upp igen, yay!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » ons okt 11, 2006 14:46

Bra avsnitt!! Mer orkar jag inte skriva... jag kan få hålla med nån annan i den här tråden också.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav LWes » ons okt 11, 2006 16:02

Jag tyckte att avsnittet var hel fantastiskt bra! :o :eek: :lovebunny: :o :lovebunny: :)
Just nu är allt uppe i luften för mig om vilken som är min favoritserie. Lost, Heroes eller Veronica Mars... :o
Avsnittet var så bra! Så bra att jag var glad och uppspelt hela tiden på grund av att det var så bra.
Jag älskar Heroes och Lost för att dom är så bra och spännande, men dom gör mig inte lika glad!
Det är bestämmt: Veronica Mars är tills vidare min favorit pågående manusbaserade serie! :o :) 8)
Jag önskar att avsnitten var dubbelt så långa! Eller tre gånger så långa! :o
:P :P :) :o 8) ;)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Spuffy » ons okt 11, 2006 17:15

3.02:
Eller så kanske det var Keith ändå, och Liam fick reda på det genom att han lyssnade av sändaren i pennan? Hm.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Illyria » ons okt 11, 2006 17:27

Spuffy skrev:3.02:
Eller så kanske det var Keith ändå, och Liam fick reda på det genom att han lyssnade av sändaren i pennan? Hm.

Det är lite förvirrande, kunde han inte prata till Vinnie i pennan då också och be om hjälp om han haft den? När fällan först dök upp trodde jag det var Keith. Jag hoppas hela den Fitzpatrick/Kendall är över nu, det ger inte något och passar dåligt ihop med resten av avsnittet/en.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » ons okt 11, 2006 17:53

(spoiler 3x02) Homer Simpson i egen hög person. Det var väl kul.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav eriked » ons okt 11, 2006 20:00

hmm lite tveksam till 3x02
Flera bra scener iofs men väl lite LoVe. Inte så förtjust i Veronicas äventyr. Sedan var experimentet halvkul även om slutet var bra (och sen streaken hihi). Allt gick rätt långsamt, Keith äventyr hjälpte inte heller till på den fronten. Det var knappast dåligt men...som sagt lite tveksam (till detta avsnitt då..)

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav The Buffster » ons okt 11, 2006 21:45

Jag håller mig kort.

(spoiler 3.02) Veronica i klänningen, bland det vackraste jag sett. Ingen Weevil nu heller, snart blir jag arg.

Dan Castellaneta, :lovebunny: .

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav HeY » ons okt 11, 2006 22:58

Upptäckt i 3x02
Mr. Sparky, påminnde mig väldigt mycket om Mr. Pointy. Kan det vara en liten Buffy refferens kanske? Det är kanske bara jag som tänkte på det. Men Mr. Pointy är ju Buffys vapen och Mr. Sparky är Veronicas, så det är ju inte omöjligt.

Orkar inte skriva något nytt så jag kopierar från VM-forumet:
Jag gillade detta avsnittet skarpt. Jag är fortfarande så glad över att VM är tillbaka så självklart kan det lura mitt beslut, men jag gillade det iaf.

Dick var dock med för lite, ingen Weevil, ingen Piz (om vi ska lära oss tycka om karaktären måste han ju vara med!), för lite Lamb och som nu säger alldeles för lite scener mellan regularena. Det var det negativa jag kan komma på, kanske är ganska mycket saker faktiskt men det var ändå ett väldigt bra avsnitt.

Jag älskade sorority-festen, Veronica var ju störtkul där. Hennes kommentar om "the lesbian dance", hur hon började dansa på stolen och sedan kräk kommentaren ute sen (ni tjejer kan lära er ngt, kräkmetoden kan jag tänka mig skulle funka ganska bra på de flesta killar.). Tyckte inte heller Keith storyn var så dålig, kanske inte intressantast men dålig är den ju inte.

Tycker det ska bli väldigt intressant att se hur våldtäktsstoryn utvecklas och ser fram emot nästa avsnitt jäääättemycket :D

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Illyria » ons okt 11, 2006 23:48

Weevil: (spoiler säsong 3) Han är med i nästa avsnitt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav HeY » ons okt 11, 2006 23:56

Illyria skrev:Weevil: (spoiler säsong 3) Han är med i nästa avsnitt.

Yay! :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tor okt 12, 2006 0:02

3x02:
Okej, kan vi inte bara glömma säsong 2 nu? Ignorera? Låtsas som om den inte fanns? Inte för att den var så dålig, nej, men S3 känns redan som allt förra säsongen borde ha varit. Jag vill egentligen inte göra en för storslagen bedömning efter bara två avsnitt - mitt spontana intryck är bara att vi redan fått saker som saknats det senaste året. Inte bara charmen jag pratade mycket om, annat också, det här kändes mer av vad jag älskade med S1 än S2 någonsing gjorde.

Hoppas bara det håller i sig nu. Håller alla tummar!

Ska se om jag kan göra nåt vett av post-iten och raderna på anteckningsblocket (fast mer än hälften är efterhandstillägg, go falsk marknadsföring!):
Klänningen var helt underbar, att Kristen kan se så söt och obekväm ut i den samtidigt, mitt hjärta smälte.

Worst roman orgie ever.

Att se en Freaks and Geekare (Samm Levine, ja, jag var tvungen att kolla upp - skam på undertecknad) fick mig förstås att skutta till av glädje. Och han var bra. Hoppas vi får se mer av Samm.

Faux Lesbian Dance! *svimmar* Ja, ibland är jag klassisk karlslok och således fruktansvärt lätt underhållen.

Inser att jag faktiskt inte skrev ner något om fallen, men jag gillar var det är på väg, både våldtäktsgrejen och Keiths fall (som jag kände mig mycket mer positiv till den här gången). Mycket skuldkänslor är bra, att se Veronica vara lite för ivrig och göra fel på det här sättet (både cancerläraren och att faktiskt befinna sig i rummet när håret rakades), jag tror det hörde till sakerna som saknades förra säsongen. Eller åtminstone inte kändes rätt då. Jag skulle defintivt behöva se om eller i alla fall gå tillbaka till mina anteckningar för att göra ett rättvist uttalande om den saken.

Apropå surrande ljudet... Kan det vara en tjej som ligger bakom? Antingen i maskopi med en pojkrackare eller till och med helt själv. Veronica verkade ju trott att det var en dildo det lektes med, tänk om hon hade rätt. Huvudrakningen, för jag tror väl inte vi fick en orsak till det när våldtäkterna introducerades förra säsongen och rätta mig gärna om jag tokcyklar, skulle kunna vara ett sätt att försöka dölja surrandet på, om nån skulle höra. Föra tankarna från dildotänkandet. Typ. Jag vet inte, det var kanske lite långsökt, men vad vore VM-diskussionerna utan långsökta teorier, det frågar jag er! :)

Och det där introt? Bilderna gillade jag redan från start, nu är musiken också accepterad. Nya introt är teh shiznit.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Glorificus » fre okt 13, 2006 1:49

3x02
Nej, det här gillade jag inte alls. Många potentiellt bra historier för avsnittet, men genomförandet kändes platt och slarvigt.

Wallace och Logan placerades i ett scenario där man kunde ha fått in härliga scener dem emellan. Istället fick vi en konstig mobbinghistoria med nya karaktärer, och Logan som står och stirrar med halvöppen mun. :?

Macs rumskompis spelas verkligen inte bra, och alla hennes scener fick mig att grimasera lite åt hur de var skrivna också. Där fanns potential till starka scener, men... jag vet inte, av någon anledning får jag känslan av att våldtäkterna inte tas på allvar i historien. Men jag gillade hur Lamb var, sådär härligt osympatisk trots allvaret, och den enda karaktär som betedde sig som att det skett en våldtäkt.

Hela sorority-historien med sina "twistar" blev därmed inte heller något jag brydde mig om utkomsten av. Okej att de försökte få in ett tema i avsnittet om att oavsiktligt orsaka någon smärta, men... nä... hela "kameror i huset-marijuana i källaren-på grund av cancer!"-historien föll stadigt i trovärdighet genom hela avsnittet.

Keith-historien. Hm. Konstigt med en lång vandring genom öknen utan någon konfrontation över huvud taget. En typisk sån grej som låter bra i teorin - "Keith vandrar ensam och utmattad genom öknen i hela avsnittet!" - men som i praktiken lätt blir poänglöst eller fattigt genomfört.

Jag gillade Lamb-scenen, Veronica/Dick-scenen, Logan/Veronica-scenen och Wallace/Logan-streaking-scenen, annars ger jag allting tummen ned.
;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav A bear » sön okt 15, 2006 23:55

3.01 Jovars, hyfsat. Är det bara jag som tycker att Veronica inte förtjänar ett dugg beröm för att hon sitter och googlar på föreläsningen när uppgiften uppenbarligen handlar mer om metodik än resultat?

Dick var faktiskt bättre här än han var på hela förra säsongen. Och bra med lite kontinuitet, men ärligt talat - hur billigt är det att tjejen som beskrivs som "a one woman red light district" blir våldtagen? Kan vi få liiiite mera moralkaka där, tack? Å andra sidan så får Veronica dricka sprit, så va fanken. Whiskey good.

Och så vill jag inte att Cor... Kendall ska vara död. Hon var kul. Även om jag kan leva utan henne.

Osäker på vad jag tycker om Piz. Kan bli irriterande, kan bli bra. Serien har ju inte världens bästa track record i att bolla en stor ensemble, så...

Men nog gnällt. Det är charmigt, det är en lite annan ton, det har en del riktigt fina scener (Veronica och Keith!) och det kan bli en intressant nystart för serien; om inte annat så borde en lite "vuxnare" värld kunna erbjuda lite intressantare COTW. Och tack och lov är den där hemska signaturen ommixad också.

Men. VAR ÄR WEEVIL?!? I sinkabirum? Skrivs han ut ger jag upp, han är ju bästa karaktären i hela serien.

Och just det - var det bara jag som fnissade hjälplöst åt att skurken heter Donald Fagen? Bara jag? Jaja. Kulturslynglar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » mån okt 16, 2006 0:27

A bear skrev:3.01 Jovars, hyfsat. Är det bara jag som tycker att Veronica inte förtjänar ett dugg beröm för att hon sitter och googlar på föreläsningen när uppgiften uppenbarligen handlar mer om metodik än resultat?

medhåll. inte så att jag tänkt på det efteråt, men ändå..
Jag hoppades åtminstone att hon skulle ha läst om spelet i förväg eller nåt, nu var det väl mest drygt gjort av henne... Först förstöra uppgiften för alla andra och sen skämta på assistentens bekostnad..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav caffeineaddict » mån okt 16, 2006 0:35

Äsch, jag tycker det är ett genomgående drag hos Veronica...
(spoiler 3.01) ...att hon "fuskar" för att vinna och visar upp det som "Jag är så smart", men blir svinarg när nån annan gör något liknande. Dubbelmoralisk och ganska falsk. Men ingen har sagt att hon ska vara en trevlig person, det är hon fan inte, det tycker jag mer och mer sällan. Och det är ganska fascinerande det med.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » mån okt 16, 2006 0:55

3.01 Lärarassistenten var smug och nedlåtande, han förtjänade helt klart den kommentaren. Och som påpekas, det fanns inga regler för hur mysteriet skulle lösas, och det var dessutom en lek. Veronica är inte ute efter att bli vän med någon där, varför "leka" med dem då när hon redan jobbat som privatdeckare flera år. Sen var ju hon ju inte ute efter att visa hur smart hon var, hon verkade ju ha suttit ett tag och läst tidningen utan att ange rätt svar, hon ger inte svaret förrän hon måste.

Tyckte det var en kul inledning.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » mån okt 16, 2006 1:02

Illyria skrev:3.01 Sen var ju hon ju inte ute efter att visa hur smart hon var, hon verkade ju ha suttit ett tag och läst tidningen utan att ange rätt svar, hon ger inte svaret förrän hon måste.

Jag hyser inga tvivel om att Veronica agerade som hon gjorde just för att visa hur smart och överlägsen hon är. Hon ville, måhända undermedveten, bli ställd mot vägen så att smällen när hon knäppte assistenten (eller läraren, om han ställt henne mot väggen först) på nästan skulle höras mycket högre. Helt och hållet ett spel från Veronicas sida.

Och jag gillar det. Inte för att det på något sätt gör karaktären mer sympatisk, utan för att dom dragen, inklusive det caffeineaddict nämner, i allra högsta grad gör henne mer intressant och fascinerande.

Håller absolut med om att det var en bra inledning.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav gaspode » mån okt 16, 2006 1:14

3x01:
problemet för mig är att jag inte tycker att Veronica framställs som osympatisk nånsin annars. Hade jag känt att scenen var tänkt att ge oss en bild av henne som lite småaktig så hade det varit bra, men nu känns det som att den är där för att hon skall verka smart utan att hon gör nåt smart.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » mån okt 16, 2006 1:27

3.02 DAN CASTALLANETA!!!!!!! HOMER!

I övrigt kändes avsnittet som ett ganska stort *D'OH*.

- En hel källare full med maja för EN person med cancerillamående? Nancy Botwin hade gått över lik för en sån där odling.

- Mac säger "Please stay" till Parker - och det är allt? HÖH? Kunde vi göra den arcen lite mer meningslös? Det känns som en högstadieunge försökt skriva en riktigt dramatisk scen utan att veta var drama kommer ifrån. Dötrist.

- Keiths lilla utflykt går från förvirrande till helt obegriplig. Var kom Liam ifrån? Varför väntade hans bror ända till morgonen innan han ger sig efter Keith i stället för att skjuta honom direkt?

- Ingen Weevil.

- Löjligt överdriven elaking i fångexperimentet. Som Glory skriver, var Logan och Wallace alls med i den lilla ministoryn annat än till namnet?

- Men det är bra att Veronica får göra bort sig rejält. Två gånger, rentav. Det gör hon alldeles för sällan. Och det lär väl återföra henne till outsiderstatus, som hon var i high school, och så hittar vi tillbaka till noiren igen. Det är bra.

Illyria skrev:3.01 Lärarassistenten var smug och nedlåtande, han förtjänade helt klart den kommentaren. Och som påpekas, det fanns inga regler för hur mysteriet skulle lösas, och det var dessutom en lek. Veronica är inte ute efter att bli vän med någon där, varför "leka" med dem då när hon redan jobbat som privatdeckare flera år.

Visst, lärarassistenten förtjänade det. Men det var ju inte han som gav uppgiften heller. Jag tänkte bara att Veronica borde vara smart nog att inte på allra första lektionen göra något som potentiellt får läraren (inte assistenten) att stämpla henne som en lat smartass - för ärligt talat, inte behöver man ha varit privatdeckare i 10 minuter ens för att googla lite. Nu verkade ju läraren imponerad, så no harm done antar jag.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav CheeseGuy » mån okt 16, 2006 7:04

adolvsson skrev:
Illyria skrev:3.01 Sen var ju hon ju inte ute efter att visa hur smart hon var, hon verkade ju ha suttit ett tag och läst tidningen utan att ange rätt svar, hon ger inte svaret förrän hon måste.

Jag hyser inga tvivel om att Veronica agerade som hon gjorde just för att visa hur smart och överlägsen hon är. Hon ville, måhända undermedveten, bli ställd mot vägen så att smällen när hon knäppte assistenten (eller läraren, om han ställt henne mot väggen först) på nästan skulle höras mycket högre. Helt och hållet ett spel från Veronicas sida.

Utan tvekan (medhåll om att det gör henne bättre som karaktär också), men det som känns fel är att läraren accepterar det. (Jag utgår från att det inte var en medveten karaktärsgrej för honom också.) Så samtidigt som det helt klart känns som att det är Veronica som ska visa sin mer osympatiska sida verkar det som att man ska tycka att det var smart gjort. Så som vanligt vet jag inte vad jag tycker...
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tomas » ons okt 18, 2006 11:35

3x03 Mycket bra avsnitt det här.
Hand down the shark repellent Batspray!
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Illyria » ons okt 18, 2006 12:02

3.03 var det klart bästa avsnittet den här säsongen, jag gillade premiären, men hade lite mer issues med förra veckans avsnitt. Detta kändes dock som VM var back on track och jag hoppas säsongen fortsätter i den här riktningen.

Avsnittet hade mer VM-känsla än de två tidigare och det var härligt att få se Weevil igen, han platsar verkligen i serien. Och numera, efter bara tre avsnitt, känns nya openinc credits som de alltid varit så här och de passar perfekt.

CotW var helt okej, men Veronicas utredning och undercover fungerade perfekt så det blev ett bra fall och det var precis det här jag saknat. Det kändes mer som gamla VM och det går hem hos mig. Sen var det ett litet sidofall där dekanus tänker kicka ut V och hon löser det fallet och samtidigt skaffar Weevil ett jobb som också fungerade riktigt bra. Och Weevil som detektiv, visste han skulle klara det bra, men såklart han gå och slår ned killen. Precis Weevils stil och jag tror inte han skulle lära sig att inte göra annorlunda, han vill se rättvisa på en gång, inte senare. Det kan vara bra att ha honom på Hearst också, V kan be honom om tjänster att komma in i låsta delar av skolan osv?

LoVe och deras vara och icke vara: Vi är inte direkt bortskämda med LoVe-scener men här fick vi faktiskt en hel del. smile.gif Även om inte allt var bra/perfekt. Veronica som stalker är inte helt obekant, och det är något hon gör, men kanske lite obekvämt när det gäller Logan. Dock kan jag förstå henne när han är så undandragande och inte vill spendera tid ihop, men sen förstår jag inte hennes behov av att han ska vara så inne på college som hon är. Han har aldrig varit intresserad av skolan tidigare och jag kan inte se honom bli det så plötsligt heller. Och är det något fel på att göra "vanliga" saker också? Där har Logan rätt att hon dömmer honom en del, men det är verkligen 50/50, ingen har mer rätt eller fel. Bra att de pratade ut på slutet och roligt när Veronica satte upp skylten med closed. bigsmile.gif

Annat:
Logans nya bil var bara en ny bil, Xterran hade åtminstone lite personlighet, precis som LeBaron. V:s nya bil går det ju att skämta om och kommentera även i det här avsnittet, men så mycket mer ger den inte. It's ugly.

Har de ändrat utseendet på flashbacks? Tyckte flashbacksen från vad fotbollsspelaren gjort var konstiga och jag gillade inte dem.

Piz är lite väl over the top emellanåt och det skulle gärna få lugnas ned några grader men annars är han helt okej. Saknade Mac och Wallace och Lamb har vi bara fått se i en scen hittills.

Har varit lite orolig för Ed Begley så jag inte är så förtjust i hans skådespel annars, men han var rätt okej här.

Negativt:
Scenen på dekanus kontor med de skrikande tidningspersonerna var jobbig, likaså radioprogrammet gick åt det hållet. Jag gillar inte hur lampoons vs feministerna framställs, det känns alldeles för stereotypiskt och jag hoppas verkligen de kan göra något med den storylinen.
Nitpick: Fotbollsspelaren var lång och scenerna när han och flickvännen gick i korridoren med Veronica kändes därför något underligt filmad.

Inte perfekt, men ett riktigt bra avsnitt!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons okt 18, 2006 12:04

Hand down the shark repellent Batspray!

Ååh! :lovebunny:

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav CheeseGuy » ons okt 18, 2006 14:36

3.03

Rätt dåligt. Dock känns det som att det bara var ett mellanavsnitt, inte att säsongen är på väg utför. Och allt med Weevil var bra. Synd att han inte fick jobba med Keith, men det hade väl varit för enkelt. Nu blir det väl å andra sidan problem att få in honom i handlingen naturligt (även om han jobbar på skolan).
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Glorificus » ons okt 18, 2006 15:04

3x03
Det här gillade jag betydligt bättre än förra veckans avsnitt. 8)

Arga feministerna och våldtäktsstoryn är fortfarande jobbigt gjord. Och veckans fall var väl ingen höjdare direkt. Och Veronica var väldigt irriterande när hon var en så stalkerig flickvän.

Men annars fanns det mycket här jag verkligen gillade. Mer eller mindre vardagliga scener med Veronica och Logan och Keith och Weevil, osv. Och Veronica hade många scener där hon var härligt Veronica Marsig.
:)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav LWes » ons okt 18, 2006 19:10

Gissa vad jag tyckte om avsnittet. :o :o :o Att det var helt fantastiskt bra :o :o :o
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film