Veronica Mars

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » fre apr 15, 2005 20:28

Kristen Bell intervjuas på tvguide.com om Reefer Madness = bra reklam för VM också.

http://www.tvguide.com/news/insider/050415b.asp

I sista stycket säger hon några lovande (ej spoilers!) saker om de två sista avsnitten av S1. Ja, dessutom tycks Reefer Madness vara ganska bra iom att de nämner chanser för Emmy-nomineringar. Låt oss hålla tummarna för lovely Kristen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre apr 15, 2005 23:05

Jag har kollat upp Reefer madness på Imdb nu (och från AKS länk). Det verkar intressant! Jag ska definitivt se. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » fre apr 15, 2005 23:35

Ja, jag har också lust att se den.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » fre apr 15, 2005 23:44

Eftersom Reefer Madness visas på tv så hoppas jag någon rippar den. Vill se!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Tam » lör apr 16, 2005 2:01

1x18

Varför ska Veronica vara så fast vid sin kärnfamiljsdröm? Stör mig väldigt på det. När hon eldade faderskapstestet tänkte jag det var lite ett steg bort ifrån det, men nu var det tillbaks. Hon får gärna sluta med det där marshmallowandet så snart som möjligt. Verkligen en sak jag gillar serien "trots att" och inte "för att".

Annars var 18 fab.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav poser » lör apr 16, 2005 5:15

Ja, tänk dig henne med kanel och noike på. Gift basket hade jag kallat det.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Tinwiel » lör apr 16, 2005 22:08

Illyria skrev:Eftersom Reefer Madness visas på tv så hoppas jag någon rippar den. Vill se!

Nån MÅSTE rippa den. Jag tror säkert att den dyker upp... :) (annars blir jag ledsen och kinkig)

Ggggnnnh! Vad jag längtas efter nästa avsnitt...
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav AKS » lör apr 16, 2005 22:50

Jag ser också fram emot nästa avsnitt! Såg om 1.18 tidigare idag (och såg om *den* scenen några gånger extra) och jag såg precis klart Rus(s)kie Business. Räknade sedan ut hur många dagar det var kvar till nästa avsnitt. Kommer att vara så bra! Enda anledningen att jag "vet" det är ju att det börjar närma sig säsongsslutet. Hm, skulle inte förvåna mig i fall vi får VM:s svar på Go Fish på onsdag då... Fast iofs, får vi sedan VM:s svar på Becoming Pt 1 & 2 så kan man ju leva med det. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » lör apr 16, 2005 22:57

Haha, AKS, jag var också tvungen att se om DEN scenen! Sen satt jag med ett fånigt flin på läpparna i en lång stund efteråt. :D

:lovebunny:
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » lör apr 16, 2005 23:26

Den scenen är... perfektion! Tur att jag inte är ensam om min fixering. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » lör apr 16, 2005 23:35

Behöver inte ens se scenen för att få det där fåniga flinet :P
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav karykh » sön apr 17, 2005 0:14

Har precis sett igenom hela serien nu idag och jag måste bara få säga att, OH JÄVLAR vad det är bra. Utan tvekan bästa serien som sänds just nu. Trodde att AD och The O.C var bra, men det var tills jag såg den här serien.

Den har visserligen sina svackor, men det vägs upp i.o.m Kristen Bell och den helt otroligt jättespännande arcen.

Spoiler lite varstans
Jag tror benhårt på att det är Duncans mor som har dödat Lilly, men hennes man tror att det är Duncan och hjälper därför till att dölja bevisen.

Händelseförlopp: Lilly kom på sin fars affär med Veronicas mor, struntade därför i att tala med Duncan när han gjorde slut med Veronica och retade modern för det. Som i sin tur åkte till motellet hittade sin man med Lillian och åkte hem igen, väl hemma retade Lilly henne mer och hon slog ihjäl henne i vredesmod.

Och allt detta går ut på att mamman såg så otroligt kall ut när minnesvideon spelades upp i motsats till Duncan och hans far som stod och grät, därför att de genuint saknade henne (och trodde att Duncan hade dödat henne). Mamman lider helt enkelt av en blanding av ett omvänt Oidipus-komplex, ett stort kontrollbehov och helt vanlig avundsjuka.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 0:40

karykh skrev:Har precis sett igenom hela serien nu idag och jag måste bara få säga att, OH JÄVLAR vad det är bra. Utan tvekan bästa serien som sänds just nu. Trodde att AD och The O.C var bra, men det var tills jag såg den här serien.

Yay! Ännu en! Men damn, se hela serien på en dag?! Och jag antar att det är första gången också eftersom jag inte kan komma ihåg att du skrivit om VM tidigare. Imponerande. 18 avsnitt på en dag... eller menar du att du _i och med_ idag sett igenom hela serien?

Nåväl, kul att en till här älskar serien lika mycket som jag, och en del andra i denna tråd, gör. The more the merrier, speciellt nu mot slutet av säsongen. Känns som att vi kommer att ha mer och mer att diskutera efter varje avsnitt.

Ang. under spoilertaggarna: Ja, that makes sense. Men...
...det skulle på nåt vis vara roligare om det var nåt mer chockerande. Måste säga att om mamma Kane mördade Lilly skulle det nog kännas som ett "Jaha?" för mig. Däremot... om Duncan trots allt skulle visa sig vara mördaren så skulle det kännas mer. Eller om det var mamma Mars eller Weevil. Eller varför inte pappa Mars? Men då skulle jag tycka så sanslöst synd om Veronica att jag inte vet vad jag skulle göra. Plus att vi förlorar far-dotterförhållandet som jag tycker mycket om.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav karykh » sön apr 17, 2005 0:53

Okej, jag såg faktiskt 2-3 avsnitt igår. Men resten var idag, är man sjuk så är man :D

Okej, för att få in lite mer drama i det hela. Tänk om Duncan inte är den som är släkt med Veronica, det kanske är Lilly? Antingen ännu en swap eller så har Jake(?) helt enkelt hotat sin fru med att dra in hennes pengar i alla år eller så fick hon helt enkelt nog av sin oäkting när hennes man fortfarande var otrogen. Eller så fick Duncan reda på det och fick för sig att dom inte var syskon alls, och ja...ni vet...och så slog hon i huvudet när hon försökte värja sig.

Ge mig lite tid, kan nog hitta på mer saker :P

EDIT:

Kom just på en sak
När Veronica pratar med Meg och Duncan under lunchrasten så känns det som att hon berättar specifikt hur man ska göra för att gå under jorden så att Duncan ska höra det. Vet hon nåt som hon inte berättat för oss tv-tittare eftersom hon vill få honom ur vägen/i säkerhet ?
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 10:08

karykh skrev:1.18
Kom just på en sak
När Veronica pratar med Meg och Duncan under lunchrasten så känns det som att hon berättar specifikt hur man ska göra för att gå under jorden så att Duncan ska höra det. Vet hon nåt som hon inte berättat för oss tv-tittare eftersom hon vill få honom ur vägen/i säkerhet ?

1.18
Karykh! Tack, tack, tack! Jag har inte fattat den scenen förrän nu och då har jag sett avsnittet två gånger, men ändå inte lyckats koppla ihop det med Duncans försvinnande. Så måste det ju bara vara!

En fin artikel om Veronica Mars, fast mest om Lilly Kane, (spoilers fram till 1.18, samt en mini-mini"spoiler" om sista avsnittet alldeles i slutet av artikeln) i The New York Times(!!): http://www.nytimes.com/2005/04/17/arts/television/17aurt.html?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » sön apr 17, 2005 12:04

Apropå Reefer Madness:

Jag har sett trailer och en behind the scenes-grej.

Kristen, i en dröm-sekvens, iklädd (kanske lite snällare men ändå) S&M-utstyrsel. Komplett med läderbehå pch piska.

I am so much there, it ain't even funny.

Kristen!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön apr 17, 2005 12:12

(1.18)
karykh skrev:Kom just på en sak

Jag skulle snarare säga tt hon är lika smart som tittarna och märker att något är fel. Duncan är för tydligt skyldig, med ledtrådar som ingen människa skulle lämnat efter sig själv. Och om Duncan försvinner så kommer Ables skyldighet att se mindre tydlig ut, och det kommer att göra Duncans föräldrar nervösa och det i sin tur kommer säkert att göra mördaren nervös. Cause and effect, domino-style.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » sön apr 17, 2005 14:07

noike skrev:Jag skulle snarare säga tt hon är lika smart som tittarna och märker att något är fel. Duncan är för tydligt skyldig, med ledtrådar som ingen människa skulle lämnat efter sig själv. Och om Duncan försvinner så kommer Ables skyldighet att se mindre tydlig ut, och det kommer att göra Duncans föräldrar nervösa och det i sin tur kommer säkert att göra mördaren nervös. Cause and effect, domino-style.

Fast finns det någon som är för tydligt skyldig i verkligheten? Vi tittar ju på en tv-serie ;) Jag tycker Veronica verkade något rädd för Duncan faktiskt, speciellt när han konfronterade henne, samtidigt som hon säkert inte vill tro att han är skyldig plus att det hjälper Abel Koontz om Duncan sticker osv. Domino-effekt ja, men inte för att hon tänker som tittarna.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 21:27

For your viewing pleasure (även om jag får lite... 70-talsvibbar eller nåt sånt)...

Äh, gick inte ens att url-länka till fotot. I alla fall, foto nr 6 på denna sida. Många fina foton, men ett *sånt* foto på KB har jag inte sett tidigare. ALltså, lite sexigare än vanligt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Matt » sön apr 17, 2005 22:02

AKS skrev:For your viewing pleasure (även om jag får lite... 70-talsvibbar eller nåt sånt)...

Äh, gick inte ens att url-länka till fotot. I alla fall, foto nr 6 på denna sida. Många fina foton, men ett *sånt* foto på KB har jag inte sett tidigare. ALltså, lite sexigare än vanligt.

OMG!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav poser » sön apr 17, 2005 22:06

pletty gil

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav adolvsson » sön apr 17, 2005 22:17

På tal om, här är bild på scenen jag pratade om. Liten bild, dålig upplösning, but you get the general idea och det är heller inte på nåt när så man brukar se henne:
http://home.earthlink.net/~lstation/rm.jpg
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön apr 17, 2005 22:21

adolvsson skrev:På tal om, här är bild på scenen jag pratade om. Liten bild, dålig upplösning, but you get the general idea och det är heller inte på nåt när så man brukar se henne:

Yum.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön apr 17, 2005 22:23

De har fått hennes bröst att se ut som typ C-kupor eller så... Dang!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön apr 17, 2005 23:30

Efter många om och men har jag äntligen sett avsnitt 18.

Wallace och Veronica är nog det bästa (vänskaps) par jag har sett i någon serie. Jag sitter och myser så jäkla gott under varje scen, varje ögonblick då dem båda två spelar mot varandra. Deras relation är så vänskaplig på någotvis, och allt leveraras med ett fantastisk kemi. Mer Wallace och Veronica scener!.

Scenen med Duncan är lysande. Helt perfekt. Defintivt något av Duncans bästa scener i serien, och något av det bättre Teddy Dunn har presterat.

Hmm, Logan ja. Vet inte riktigt vad jag tycker men helt klart så passar ju deras relation in i mallen för vad som klassas som intressant. Det är bra i längden och jag tror det är bra för serien. Leo och Veronica är söta tillsammans men det håller inte i längden och det hela lära ju ramla ut som någon slags Buffy/Riley relation, ja kanske inte ens det. Men Veronica kanske kan få vara ensam istället, mer Wallace och Veronica. Och då menar jag inte som kärlekspar utan precis som dem är nu.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån apr 18, 2005 0:01

Leo dök upp i en blink-and-you'll-miss-it-roll i Jane Espensons Gilmore Girls-debut 4.04.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » mån apr 18, 2005 9:29

adolvsson skrev:På tal om, här är bild på scenen jag pratade om. Liten bild, dålig upplösning, but you get the general idea och det är heller inte på nåt när så man brukar se henne:

Men var kan man få tag på klippet?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav adolvsson » mån apr 18, 2005 11:38

Matt skrev:Men var kan man få tag på klippet?

Och jag som trodde att jag glömt det. Det hade jag inte:
http://www.neptune-high.net/video/cast.php

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » mån apr 18, 2005 12:12

Ooh, jag hade missat att Reefer Madness även har med Navi Rawat/Bonesaw-Dana! Nu blev jag ju faktiskt ännu lite mer sugen på att se den fast jag tror den inte kommer vara så bra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » mån apr 18, 2005 14:59

caffeineaddict skrev:Ooh, jag hade missat att Reefer Madness även har med Navi Rawat/Bonesaw-Dana! Nu blev jag ju faktiskt ännu lite mer sugen på att se den fast jag tror den inte kommer vara så bra.

BENSÅG!!!! GOSH WOW! Allt som nu saknas hade varit fröknarna Dhavernas och Fraser.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film