Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav eriked » tor mar 06, 2008 21:20

Flight of the Conchords s01e01 var rätt kuligt. :D
"Binary solo"
Robot Boogie

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav noike » lör mar 08, 2008 17:26

adolvsson skrev:Det vore intressant att höra vad någon annan tycker. Jag trodde inte att jag skulle uppskatta den. Upplägget lockade, däremot gjorde en massa förhandssnack om romantik mig väldigt skeptisk, att det kanske skulle bli lite väl mycket dagssåpa av det hela. Ingen fara, John Amsterdams sökande efter "den enda rätta" är en del av upplägget och därmed naturligtvis en stor del av serien, det tillåts ändå inte ta överhanden utan behandlas åtminstone i dom två första avsnitten väldigt klokt.

Sett de två avsnitten och jag gillade också. Riktigt underhållande.Ta det här inte på fel sätt, men jag fick lite Highlandervibbar ibland -- fast då gjort av några som tar konceptet på allvar med att utforska vad det betyder att vara odödlig och inte lägga allt på svärdshuggande.

(spoiler New Amsterdam 1x02) Jag gillade att flashbacken hade mer att göra med det emotionella planet än fallet, men jag hoppas att det ska skifta så att det inte blir något mönster. Jag gillar också att vi bara får veta vad vi behöver via dem och ibland inte ens det. För det förflutna är för John rätt oviktigt än så länge. Trevligt också att Omar tvingade på honom att vara barnvakt för att få in den sidan av familjen i hans liv. "He's... practically family."

Men bra balansgång, det blev jag väldigt förvånad över.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Djehuti » sön mar 09, 2008 1:08

Jag har börjat titta på Space: Above and Beyond igen. Jag hade ett vagt minne av den någonstans i huvudet och på något vis så lyckades jag luska fram vad serien i fråga hette. Den gick på TV4 för ett antal år sedan under namnet "Slaget om Tellus", det måste ha varit 1997-1998 någon gång.
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav Rombat » sön mar 09, 2008 4:48

Djehuti skrev:Jag har börjat titta på Space: Above and Beyond igen. Jag hade ett vagt minne av den någonstans i huvudet och på något vis så lyckades jag luska fram vad serien i fråga hette. Den gick på TV4 för ett antal år sedan under namnet "Slaget om Tellus", det måste ha varit 1997-1998 någon gång.

Piloten lovar något den definitivt inte håller.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav caffeineaddict » sön mar 09, 2008 12:02

Alla skådisarna i In Treatment är bra, och det behövs ju verkligen eftersom allt serien består av är känslomässiga monologer/dialoger (som tack och lov för det mesta är välskrivna för annars hade det kunnat bli sådant enormt pretto-pekoral av allt. I dess tunnare stunder kan det peka däråt men det korsar aldrig riktigt gränsen). Men Blair Underwood är verkligen something special. Till skillnad från (också utmärkta) skådisar som Michelle Forbes och Mia Wasikowska som ofta har fått de "större" känsloutbrotts-scenerna så ligger hela Underwoods karaktär strax under en hård yta och tillåts bara bryta ut i små ögonblick. Han gör såna där små saker som jag inte ens förstår hur man lyckas styra över som skådespelare... saker som när de händer i vanliga livet händer helt slumpmässigt och okontrollerbart, men som han verkar ha full kontroll över. Det är intressant också eftersom det är just Underwood, en skådis som jag har sett i diverse TV-serier ända sedan man var tio år och såg något L.A. Law-avsnitt på TV. Jag har alltid tyckt bra om honom, men aldrig riktigt sett honom ha den här... nivån av skådespel i sig tidigare.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tob » sön mar 09, 2008 13:27

Ligger lite efter med In Treatment. Såg precis klart vecka 5. Men jag håller med om Blair Underwood, galet bra, galet! Efter 1.22 så kan jag knappt vänta på att se hmm 1.27. Hur skall man gå vidare från det slutet? (spoiler 1.25) Gillar verkligen att man plockar in Kate och gör det till en par terapi hos Gina. Med tanke på hur 1.20 slutade då Paul deklarerar att han älskar Laura och att Kate har kommit hem från Rom. Känns som serien behöver utrymme för att ta upp Kate och Pauls problem, och göra det hos Gina känns som en bra lösning.

1.24 var dessutom totalt hjärtskärande.... :unlove:
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån mar 10, 2008 17:57

:eek: Nyversion av Helgonet... från Homicide-teamet?!

A new version of the 1960s series "The Saint" could be on its way to a network near you, thanks in part to "Homicide" and "Oz" producers Tom Fontana and Barry Levinson.

British actor James Purefoy ("Rome") is in talks to star in the show as Simon Templar, a wealthy, worldly man who's also an expert thief and uses his skills to help the downtrodden. Levinson is set to direct a two-hour movie/back-door pilot that would relaunch the series, according to The Hollywood Reporter.

http://www.zap2it.com/tv/news/zap-newve ... ?track=rss

Alltså, jag vet inte alls vad jag ska tro. The Jury var ju inte mycket mer än ett intressant misslyckande, så Fontana & Levinson är ju långt ifrån felfria. Å andra sidan var Purefoy verkligen kickass i Rome, och vem vet...? Det här kanske kan bli något helt annat än vad man väntar sig...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » mån mar 10, 2008 17:58

De är värda en chans oavsett vad de ger sig på.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » mån mar 10, 2008 19:29

caffeineaddict skrev:Alltså, jag vet inte alls vad jag ska tro.

Jag gillar konceptet The Saint (inte läst någon bok, sett TV-serien som förstås inte gjorde det bästa av det, sett filmen som jag faktiskt gillade) och känner mig alldeles förbaskat nyfiken.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » mån mar 10, 2008 21:20

Jag tittar på MyEpisodes och ser att den 11 april får vi både Scrubs, The Office och 30 Rock tillbaka. Komedifredag! :) Å så mycket jag har saknat nya avsnitt av många serier, men nu börjar schemat uppdateras så att man ser att de är på väg tillbaka.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Peppe » tis mar 11, 2008 22:40

Var är det senaste In Treatment? :x
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav caffeineaddict » tis mar 11, 2008 23:13

Peppe skrev:Var är det senaste In Treatment? :x

Jag har det. Har du tillgång till BF-hubben?

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav sfinx » ons mar 12, 2008 0:19

Master of science fiction 1.01:
Jag vet inte riktigt vad det är egentligen. Jag såg trailern för fyrans scifikanal och blev lite nyfiken. Verkar dock bara finnas fyra avsnitt. Har bara sett första och vet inte om karaktärerna och historien fortsätter.
Det verkar emellertid som det är avslutade historier på uppbyggnaden. Det första var nästan pjäsliknande. En ganska klassisk utgångspunkt med att mänskligheten (USA) har bombat sönder sig själv i försvar för demokratin, och nu lever de få överlevande under jord 22 år senare. Tvisten var inte uppenbar för mig, och jag hade inte tanke på att det kunde vara presidenten, utan kanske någon vapenkonstruktör. Tyckte också att det var lite roligt rent symboliskt att han hade tappat minnet, och fortsatte glömma. Välgjort, med kanske en lite för tydlig moral när det väl har uppenbarats, men något retar mig, får se vad nästa avsnitt bjuder på.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav sfinx » ons mar 12, 2008 1:38

sfinx skrev:Master of science fiction 1.01:
Jag vet inte riktigt vad det är egentligen. Jag såg trailern för fyrans scifikanal och blev lite nyfiken. Verkar dock bara finnas fyra avsnitt. Har bara sett första och vet inte om karaktärerna och historien fortsätter.
Det verkar emellertid som det är avslutade historier på uppbyggnaden. Det första var nästan pjäsliknande. En ganska klassisk utgångspunkt med att mänskligheten (USA) har bombat sönder sig själv i försvar för demokratin, och nu lever de få överlevande under jord 22 år senare. Tvisten var inte uppenbar för mig, och jag hade inte tanke på att det kunde vara presidenten, utan kanske någon vapenkonstruktör. Tyckte också att det var lite roligt rent symboliskt att han hade tappat minnet, och fortsatte glömma. Välgjort, med kanske en lite för tydlig moral när det väl har uppenbarats, men något retar mig, får se vad nästa avsnitt bjuder på.

Edit: Stephen Hawkins gör speakerrösten.
:) Om det nu kan roa någon.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Glorificus » ons mar 12, 2008 1:42

Kyle XY 2x22
Åh, vilket jättebra avsnitt! (Regisserat av Peter DeLuise dessutom!) Dialogen var på topp, och ser man på serien överlag så känns skådespelarna och karaktärerna verkligen naturliga nu, historien är stabil både för avsnitten och hur allt hänger ihop med den större arcen, osv.
Jag älskar Jessis karaktär, hon är så tragisk. Jag skulle mycket hellre se Kyle med henne än med tråk-Amanda. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Peppe » ons mar 12, 2008 2:11

caffeineaddict skrev:

Nice, nej det har jag inte och det har inte dykt upp ännu. Oskulden behöver kanske förloras för framtida kriser, det har inte dykt upp ännu. :)
Inga jordskalv där vi bodde ingen frös och ingen svalt
men det skälvde när du rörde vid mig
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav caffeineaddict » ons mar 12, 2008 2:12

Peppe skrev:
caffeineaddict skrev:

Nice, nej det har jag inte och det har inte dykt upp ännu. Oskulden behöver kanske förloras för framtida kriser, det har inte dykt upp ännu. :)

Oki. PM:a Noam med önskat login/pass så får du uppgifter av honom så snart han ser det. Avsnittet kanske hinner dyka upp på dina sidor innan dess, men BF-hubben är alltid bra att ha i framtiden.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav AKS » ons mar 12, 2008 20:30

Om en halvtimme börjar en BBC-komedi på SVT: Gavin and Stacey. Nån som hört nåt positivt eller negativt om den serien?
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons mar 12, 2008 20:39

AKS skrev:Om en halvtimme börjar en BBC-komedi på SVT: Gavin and Stacey. Nån som hört nåt positivt eller negativt om den serien?

Nope. Men en av skaparna är skådespelare i kommande "Lesbian Vampire Killers". Och det är en brittisk komediserie. Seriously. Jag ger det en chans.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons mar 12, 2008 20:41

Mm, jag gör nog det jag också. Den ligger på plats 21 på Amazons försäljningslista så helt illa kan det ju inte vara. Kanske.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » ons mar 12, 2008 21:31

Gavin and Stacey: Nja... Väldigt nja. Det stora problemet var att jag inte fann den så rolig och det ska ju föreställa en komediserie. Blir nog inget mer av denna serie för mig.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » ons mar 12, 2008 21:34

Jag zonade ut ungefär halvvägs. Inget direkt dåligt men inget det minsta minnesvärt heller. "Nej" är mitt betyg.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » tor mar 13, 2008 23:36

Ja, alltså, kommentarer till det här, jag vet inte vad jag skulle kunna säga...
Rich kids are back: CW plots '90210' spinoff
The most popular ZIP code on television is coming back.

The CW is developing a contemporary spinoff of Aaron Spelling's seminal 1990s teen soap "Beverly Hills, 90210."

"Veronica Mars" creator Rob Thomas is in talks to pen the project, which has been put on the fast track by the network.

Jag vet, VM gick rejält utför efter första säsongen, men måste han fortsätta i samma riktning? Är det medvetet? Tvångsartat? En sjukdom? Hjälper knark?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav HeY » fre mar 14, 2008 0:14

Fast, även om det står "90210 spin-off" kommer ju serien vara riktigt mordaniserad så det kan ju vara en ny bra ungdomsserie. Men jo, vad håller han på med?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » fre mar 14, 2008 3:03

Beverly Hills 90210 - fortfarande världens bästa serie.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » fre mar 14, 2008 8:31

sp1keout skrev:Beverly Hills 90210 - fortfarande världens bästa serie.

Det finns tillfällen då jag stilla undrar om vi verkligen är släkt med varandra. Sen inser jag att sannolikheten är väldigt liten.

...

Ska vi hångla?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » fre mar 14, 2008 10:19

adolvsson skrev:Det finns tillfällen då jag stilla undrar om vi verkligen är släkt med varandra. Sen inser jag att sannolikheten är väldigt liten.

Det finns tillfällen dåjag stilla undrar om du verkligen är Luke Perry. Sen inser jag att sannorlikheten är väldigt liten. :blushbunny:
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav adolvsson » fre mar 14, 2008 10:21

sp1keout skrev:Det finns tillfällen dåjag stilla undrar om du verkligen är Luke Perry. Sen inser jag att sannorlikheten är väldigt liten. :blushbunny:

Innebär det att du vill eller inte vill hångla?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav sp1keout » fre mar 14, 2008 10:33

adolvsson skrev:
sp1keout skrev:Det finns tillfällen dåjag stilla undrar om du verkligen är Luke Perry. Sen inser jag att sannorlikheten är väldigt liten. :blushbunny:

Innebär det att du vill eller inte vill hångla?

Tyvärr :/

Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav LWes » fre mar 14, 2008 14:45

Fan va cooolt! Det ser jag fram emot.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film