Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav RalfiParpa » ons nov 14, 2007 22:01

Jag gillar Maya. Hon är snygg. (spoiler The Sopranos 6.16 och Heroes 2.04) Hon fattade rätt beslut när hon lämnade den där lipsillen A.J. och omlokaliserade till Mexico. Det är sant att ett gifterrmål med A.J. hade inneburit vissa fördelar för henne men Maya är inte typen som gifter sig för pengar. Och tur är väl det för hennes nya kärlek är en urmakare som typ är egendomslös. Men ack, Sylar vill bara åt henne för hennes superkraft, precis som A.J. bara använde henne som en projektionsyta för sin undertryckta emo-maskulinitet. Snygga tjejer har det inte så lätt som folk tror.
Senast redigerad av RalfiParpa tor nov 15, 2007 1:19, redigerad totalt 2 gånger.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » ons nov 14, 2007 22:02

Spoilermarkering kanske?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » ons nov 14, 2007 22:50

RalfiParpa skrev:Jag gillar Maya. Hon är snygg. (spoiler till 2x08) Hon fattade rätt beslut när hon lämnade den där lipsillen A.J. och omlokaliserade till Mexico. Det är sant att ett gifterrmål med A.J. hade inneburit vissa fördelar för henne men Maya är inte typen som gifter sig för pengar. Och tur är väl det för hennes nya kärlek är en urmakare som typ är egendomslös. Men ack, Sylar vill bara åt henne för hennes superkraft, precis som A.J. bara använde henne som en projektionsyta för sin undertryckta emo-maskulinitet. Snygga tjejer har det inte så lätt som folk tror.

Vart har jag varit.. Vem är A.J.?
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav adolvsson » tor nov 15, 2007 0:37

2x08
Det här var bra. Faktiskt, inget skämt. Jag tycker inte det var briljant eller toppklass och det har lång väg kvar till det där avsnittet i första säsongen, men sällan har ett avsnitt varit jämnt som detta. Det var ett bra avsnitt, rakt igenom. Måla mig impad.

Annica: AJ är väl hennes brorsa. Och jag misstänker att omlokaliseringen Ralf pratar om är nunneismen. Men varför Maya skulle gifta sig med sin bror, det vet jag inte. Kanske har Ralf missat något någonstans? Eller är det jag som har missen. Det är väl brorsan som heter AJ?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 0:42

adolvsson skrev:Det är väl brorsan som heter AJ?[/spoiler]

Alejandro. Har han kallats för A.J ngn gång? Isf kan jag inte minnas det, och jag vet inte hur smeknamn på spanska ser ut men A.J känns tämligen engelskt. Jag läser det iofs på engelska, men ändå ;)

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav gaspode » tor nov 15, 2007 0:43

Det var lite förvirrande, men A.J. är, enligt min högst o-Sopranoseende, men väl imdb-användande, gissning, en kille från en annan serie där skådespelerskan som spelar Maya varit med i.

(denna post sponsrades av bokstaven komma)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tor nov 15, 2007 0:49

Det verkar stämma överens med det jag hittade på imdb också. Vi kanske ska hålla oss till Heroes, och inte spoila om andra serier som eventuella tittare inte har sett (däribland jag som endast sett 1x01-02 av Sopranos men planerar att se mer och helst är ospoilad)?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tor nov 15, 2007 0:50

gaspode skrev:Det var lite förvirrande, men A.J. är, enligt min högst o-Sopranoseende, men väl imdb-användande, gissning, en kille från en annan serie där skådespelerskan som spelar Maya varit med i.

A-ha. Det gör ju den där första meningen bra mycket mer lättförståelig, nu hänger jag med.

Hm. Och gör det inte dessutom den där första meningen till en spoiler för Sopranos? Kan inte påminna mig om att jag sett något sådant än...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav RalfiParpa » tor nov 15, 2007 1:16

Tss, och här trodde jag att jag kunde lita på erat TV-nördskap. Bakläxa!

adolvsson skrev:Annica: AJ är väl hennes brorsa. Och jag misstänker att omlokaliseringen Ralf pratar om är nunneismen. Men varför Maya skulle gifta sig med sin bror, det vet jag inte. Kanske har Ralf missat något någonstans? Eller är det jag som har missen. Det är väl brorsan som heter AJ?

Det här är väldigt, väldigt roligt.

Och sorry för den (visserligen ganska lindriga) spoilern. Men om ni inte sett Sopranos vid det här laget kanske ni förtjänar att bli lite spoilade.

Alltså, det perfekta är att (spoiler Liten spoiler för The Sopranos 6.16, om ni redan tagit den första kan ni ta den här) det slutar med att Maya (som här heter Blanca) åker iväg med sin bror. Så jag kunde liksom inte hålla mig.
Senast redigerad av RalfiParpa tor nov 15, 2007 1:22, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 1:21

RalfiParpa skrev:Och sorry för den (visserligen ganska lindriga) spoilern. Men om ni inte sett Sopranos vid det här laget kanske ni förtjänar att bli lite spoilade.

Fast det leder nog snarare till att man aldrig ser serien.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav RalfiParpa » tor nov 15, 2007 1:28

noike skrev:
RalfiParpa skrev:Och sorry för den (visserligen ganska lindriga) spoilern. Men om ni inte sett Sopranos vid det här laget kanske ni förtjänar att bli lite spoilade.

Fast det leder nog snarare till att man aldrig ser serien.

Vadå, du såg väl Star Wars trots att du visste (spoiler ENORM spoiler för Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back) det där? Jag gillar i regel inte verk vars värde helt och hållet försvinner därför att man vet något om handlingen. Och Sopranos är ju inte ett sånt verk. Inte Star Wars heller. Vet inte hur det är beställt med Heroes. M Night Shyalalajgsas filmer har definitivt problem på den fronten.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tor nov 15, 2007 1:38

:D Shamalalalalayans filmer tycker jag har grava problem på de mesta fronter förutom skådespel och cinematografi.

Nu var det snarare attityden jag störde mig lite smått på, men efter att ha läst under spoilerblocken ger jag det hela :devil:
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » tor nov 15, 2007 23:03

Jag måste också skriva något om det senaste avsnittet för att det var ju riktigt fantastisk bra.
Att DL överlevde Lindermans skott och allt som följde var bra. Jättebra t.o.m. jag älskade det, fram tills att han dog. Vi visste redan att han var död, men man kunde ju hoppas att det inte var sant. Och det var p.g.a. Niki och att hon inte tog sin medicin! Fy fan, jag hade börjat accepterat Niki o.s.v., men ni hatar jag henne igen. Helt otroligt.
DL var så bra...
Lite kul att jag förra veckan undrade om inte DL hade överlevt och att det var han som brytit ut Adam, och nu visar det sig att han faktiskt överlevde och tt det var hans kraft (fast använd av Peter) som bröt ut Adam.
Elle är cool och bra. Henne gillar jag.
och det med Haitiern och att han gömde Peter o.s.v. var jättebra.
och nu vet vi att det var 30 år sen Adam samlade gruppen. Det var alltså på 70-talet. Jag vill VERKLIGEN se flashbacks från den tiden. Ett helt avsnitt åt bara det dör jag för.

Jag gillar inte att Adam kan göra så där med sitt blod och hela vem som helst, speciellt eftersom Claire förmodligen kan göra samma sak. Det är en så enkel utväg om någon blir skadad.

Undrar vem Elle's pappa är.

Bob kommer nog dö snart är jag rädd. Jag känner det på mig.

Jag tycker att Maya och Alejandro är OK men jag gillar inte deras kraft, för den är så odeffinerad. Precis som Niki.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 2:42

LWes skrev:Att DL överlevde Lindermans skott och allt som följde var bra. Jättebra t.o.m. jag älskade det, fram tills att han dog. Vi visste redan att han var död, men man kunde ju hoppas att det inte var sant. Och det var p.g.a. Niki och att hon inte tog sin medicin! Fy fan, jag hade börjat accepterat Niki o.s.v., men ni hatar jag henne igen. Helt otroligt.
DL var så bra...

Vi ser verkligen annorlunda på Nikki.
Jag tyckte att hur D.L dog snarare bevisade vilket stort problem Nikkis kraft verkligen är. Det visade att Nikki verkligen har en anledning till att bli av med den. Har jag fel, eller var det inte Nikkis nya personlighet som övertalade henne att spola ner sin medicin? De påverkar och styr henne verkligen, och hon slåss verkligen för att bli befriad. Hur det var "deras fel" att D.L dog visade bara ännu tydligare vilket problem de är.
Jag ser Nikki som otroligt mänsklig och som den andra sidan av hur en människa skulle reagera om de fick reda på att de var annorlunda på detta sätt - den sidan som inte vill vara annorlunda och inte tar deras "gåva" som en gåva. Nikki vill bli av med det, leva ett vanligt liv och hur hennes kraft hela tiden presenteras så visar den ju bara fler anledningar till varför det inte alltid är så bra att vara speciell.

Även Claire har ju ofta sagt att hon bara vill leva ett vanligt liv - men hon har ju ändå mer eller mindre accepterat att hon är speciell och nu vill hon använda sin kraft för att hjälpa människor (har jag för mig att hon sagt för bara några avsnitt sedan). Nikki däremot kämpar alltid för att bli av med den. Ja, jag ser Nikki som en fullt mänsklig, lagom komplex och intressant karaktär. Jag tycker det är lite tråkigt att så många verkar störa sig på henne. Kanske är det just att ni inte gillar hur Ali Larter spelar rollen?

LWes skrev:Jag gillar inte att Adam kan göra så där med sitt blod och hela vem som helst, speciellt eftersom Claire förmodligen kan göra samma sak. Det är en så enkel utväg om någon blir skadad.

Krafterna verkar ju kunna utvecklas. Adams kraft har haft, var det 300 år (?), på sig att utvecklas så det är inte alls säkert att Claire kan göra likadant. Hon kanske inte ens kommer kunna göra det i hela serien. Men vi får se.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 2:51

Kring om Heroes "öde" i år:

källa eztv skrev:Heroes creator Tim Kring has revealed that the show will cap volume two on December 3 with an "out of the blue cliffhanger".

Confirming that volume two will end on December 3, Kring said that fans can expect a complete turnaround in the pace of the show over the next month. "[The episodes] are among the absolute best we have ever done."

Cast member Milo Ventimiglia added that "we'd gotten away a little from what the show is" and that "we're getting back on track".

Kring, who is refusing to cross WGA picket lines to work on the show, said that the series' segmented approach permitted an early end to volume two. "In an oddly kismet kind of way, we have a real finale that could act, God forbid, as the end of season two," he explained.

"among the absolute best we have ever done." - Om det fortsätter som det har gjort nu, så kommer jag att hålla med om det påståendet.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Tam » fre nov 16, 2007 3:15

LWes skrev:Maya och Alejandro [...] jag gillar inte deras kraft, för den är så odeffinerad. Precis som Niki.

Det där med krafter som faktiskt är som en förbannelse tycker jag är en rätt intressant vinkel, framför allt i det stora perspektivet med Firmans botemedel och så vidare. De har inte riktigt fått till det där än, tycker jag, men jag hoppas det ska vara nåt på gång om det.

Och angående Niki så håller jag med HeY.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav lilith » fre nov 16, 2007 4:19

What he said! :)

Förutom att jag också tycker att Niki är mycket snygg. Snyggast i hela serien. Jag gillar skådespelerskan också, inte bara ytan.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » fre nov 16, 2007 8:34

lilith skrev:What he said! :)

Förutom att jag också tycker att Niki är mycket snygg. Snyggast i hela serien. Jag gillar skådespelerskan också, inte bara ytan.

Haha, jag ville skriva det men jag ville ha det ganska tydligt att jag tycker att hon har ett djup så jag såg till att hålla mig undan från en sådan kommentar. Man kan ju säga att hennes öppningsscen i serien inte gav mig en negativ bild av karaktären :D

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre nov 16, 2007 9:33

HeY skrev:
LWes skrev:Att DL överlevde Lindermans skott och allt som följde var bra. Jättebra t.o.m. jag älskade det, fram tills att han dog. Vi visste redan att han var död, men man kunde ju hoppas att det inte var sant. Och det var p.g.a. Niki och att hon inte tog sin medicin! Fy fan, jag hade börjat accepterat Niki o.s.v., men ni hatar jag henne igen. Helt otroligt.
DL var så bra...

Har jag fel, eller var det inte Nikkis nya personlighet som övertalade henne att spola ner sin medicin?

Jag är inte helt säker, men jag tror faktiskt att det var hon själv som gjorde det. Det var väl efter Mica's födelsedag när hon var så trött och utmattad hela tiden, och så ville hon vara piggare och så för sin son så hon spolade ner pillrena? Det var i alla fall så jag kommer ihåg och förstod det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » lör nov 17, 2007 22:04

Ligger lite efter, har precis sett 2.04. och måste säga att jag inte alls är så negativ utan snarare ganska positiv. Det är långt ifrån bäst, men ännu längre ifrån sämst och även om jag visst stönar irriterat (inte upphetsat! (spoiler 2.05) KB är inte med än!) åt vissa scener så måste jag ändå säga att varje avsnitt mer eller mindre (höhö...) flyger förbi. Men det är nog en sträcktittar-serie, onekligen.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tam » lör nov 17, 2007 23:06

Härligt, Kalle.

En övrig notis om vad jag tycker om Heroes är att jag verkligen gillar namnet Bob. Bra studs i det namnet. Jag blir medryckt så fort nån nämner honom.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav lilith » lör nov 17, 2007 23:44

Tam skrev:gillar namnet Bob. Bra studs i det namnet. Jag blir medryckt så fort nån nämner honom.

(spoiler Deadwood s2) Så bra namn att du glatt utropar "Bob!" varje gång den skådespelaren dyker upp i Deadwood. :)
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » sön nov 18, 2007 0:04

lilith skrev:
Tam skrev:gillar namnet Bob. Bra studs i det namnet. Jag blir medryckt så fort nån nämner honom.

(spoiler Deadwood s2) Så bra namn att du glatt utropar "Bob!" varje gång den skådespelaren dyker upp i Deadwood. :)

(spoiler Titan A.E.) Akima: What are you going to call it?
Cale: I think I'm going to call it... 'Bob'.
Akima: You can't call a planet 'Bob'!
Cale: Oh, so now you're the boss. You're the king of Bob.
Akima: Can't we just call it 'Earth'?
Cale: Well, no one said you had to live on Bob.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön nov 18, 2007 0:08

Bild
?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav lilith » sön nov 18, 2007 0:11

NEJ! Inte den Bob!
*springer och gömmer mig under sängen*
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav caffeineaddict » sön nov 18, 2007 0:17

(spoiler 2.06) "You'll condemn yourself to hell!" *PANG* "I know..."

BENNETT! Bennett Bennett Bennett Bennett! :lovebunnier: Han är och förblir den största orsaken till att jag tycker om den här serien, en sådan jävla klockren karaktär. Får fanimig DarkWes-vibbar av scener som den...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav HeY » sön nov 18, 2007 2:38

Shit, såg precis promon för nästa avsnitt. Jag lääängtar! Sjukt effektiv promo :eek:

(spoiler promon för 2x09) Claire och Elle byte? Är Elle Bobs dotter då, annars känns inte bytet logiskt?
Pistolskottet på slutet och Claire som skriker "Dad!" .. jag hoppas att det bara är för att lura publiken. Hoppas det är Mohinder som blir skjuten - han har spelat ut sin roll känns det som. Av alla karaktärer känns det som om Mohinder är mest expendable. Sedan kan jag inte se hur serien inte skulle kunna funka utan Hiro heller - fast hans kraft har förmodligen relevans "in the bigger picture". Fan också att den har en utav de "viktigaste" krafterna.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav caffeineaddict » sön nov 18, 2007 14:10

lilith skrev: (spoiler 2.02) Om man delade Claire i två skulle man ju annars kunna få två Claire. Vem är då den riktiga?

Den ena. Den andra tar jag.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » tis nov 20, 2007 14:49

(spoiler 2.09) Alltså... höjdaravsnitt, och jag tänker inte sticka under stol med att jag älskade det. Men om Bennet faktiskt hade varit död vetefan om jag hade kunnat titta vidare på serien. Om de hade låtit sin sämsta karaktär döda sin bästa karaktär. Mohinder, ditt sjuhelvetes idiotiska stolpskott, JAG HATAR DIG!

Men avsnittet bevisade mer än någonsin varför Bennet är den överlägset bästa karaktären och varför historierna cirkulerandes kring honom spöar alla de andra hands down. Även om jag är förtjust i Parkman och hans undersökningar också.

Och Kristen Bell... jag gillade kopplingarna mellan henne och Claire, och när Bennet först torterade och sedan sköt henne... gåshud!

Så både :angry: och :lovebunny: . Jag var faktiskt rädd på riktigt att de skulle skriva ut Bennet och då hade jag fan varit så arg att jag inte hade haft ord.

Men för tillfället är jag nog ett av Heroes största fans på det här forumet iaf.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav RalfiParpa » tis nov 20, 2007 17:55

2.09: Nu andas jag igen.
Nån sa nåt om att Heroes inte är bra längre?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film