Film 2: Uppdrag Miami Beach

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Rombat » ons maj 31, 2006 21:50

Var och såg X3 ikväll bara för att ha outnördat grabbarna på fredag när jag ser den igen.

Okej, jag är inte överdrivet nöjd med filmen. Nu kommer jag att gnälla på småsaker, men för mig är de viktigt att de får småsakerna rätt...
Jag irriterar mig på det s.k. triangeldramat mella Wolvie, Cyke och Jean. Denna film representerar inställningen filmskaparna har ganska bra. Ta bort Cyclops så Wolvie får henne (typ) för han är mycket mer populär...
Colossus älskar jag i serien, men i filmen var han bara halvbra. Inget svart hår i metallform och ingen rysk brytning. Fast han var häftig i actionscenerna.
Att ersätta Marrow (en personlig favvis) med nån lädertyp som kastar ben var korkat.
Juggernaut var helt okej, fast jag hade väntat mig mer. Nämndes inte ens vem hans styvbror är/var.
Kitty Pryde var en av filmens större bra saker för mig. Lite väl allvarlig ibland kanske.
Ice-Man! När Bobby blir helt i is! *mildare form av gåshud*
Och sist men inte minst, filmen största stjärna! Beast! Fångat honom på pricken i alla scener kändes det som. Underbara actionscener (!!!!!) och när han utbrister "Oh, my stars and garters!" *gigantisk gåshud*

Kände mig lite extra nördig när jag stannade kvar ensam i salongen efteråt bara för att se sista scenen. Personalen gav mig konstiga blickar. :D

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » ons maj 31, 2006 21:57

Rombat skrev:Var och såg X3 ikväll bara för att ha outnördat grabbarna på fredag när jag ser den igen.

Juggernaut var helt okej, fast jag hade väntat mig mer. Nämndes inte ens vem hans styvbror är/var.

Hade dock inte det mest fantastiska varit om han kom springandes och blev skjuten at botemedlet, för att sen stanna upp, slita loss pilarna och säga "I'm no mutant!" och sen fortsätta krossa saker.
Det hade varit hur coolt som helst. Dom hade inte behövt förklara det eller något. Bara låtit tittarna tolka det som dom vill.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » ons maj 31, 2006 22:43

SNÄLLA kan det vara på riktigt den här gången!

http://www.dvdactive.com/news/releases/ ... unner.html

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons maj 31, 2006 22:54

caffeineaddict skrev:SNÄLLA kan det vara på riktigt den här gången!

http://www.dvdactive.com/news/releases/ ... unner.html

Yeeeees. Men jag vågar inte hoppas längre. It hurts.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Rombat » ons maj 31, 2006 23:57

LWes skrev:
Rombat skrev:Var och såg X3 ikväll bara för att ha outnördat grabbarna på fredag när jag ser den igen.

Hade dock inte det mest fantastiska varit om han kom springandes och blev skjuten at botemedlet, för att sen stanna upp, slita loss pilarna och säga "I'm no mutant!" och sen fortsätta krossa saker.
Det hade varit hur coolt som helst. Dom hade inte behövt förklara det eller något. Bara låtit tittarna tolka det som dom vill.
Min tanke exakt.

Edit: Cyttorak, bitch!
Senast redigerad av Rombat tor jun 01, 2006 19:50, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav Glorificus » tor jun 01, 2006 3:47

Snubblade över en video med två olika trailers och två klipp från Amber Bensons kommande film Lovers, Liars & Lunatics.
Med bl.a. Michael Muhney (Sheriff Lamb i VM) och James Leary. :)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Glorificus » tor jun 01, 2006 22:47

Devour är en riktigt, riktigt bra film som alla borde se! ;)
Handlar om en kille, Jake, som börjar ha mardrömmar när han är vaken. Hans kompis har en pistol som han viftar med, sen slänger Jake den i en sjö, sen är det något med ett lodjur som kanske är en puma, ett monster som han beskriver som "hälften kvinna, hälften man" (men som hade beskrivits bättre som "monster med horn och klövar") och.. ja, alla hans kompisar är jättekonstiga och hans mamma sitter i rullstol. Inget i filmen är konstigt på något vis.

Bästa replikerna i filmen:
- Why would the devil need to use computers or games?

- Think about it. It's a very effective way to spread a message.

:D

Jensen Ackles, Shannyn Sossamon, William Sadler... man undrar vad det var för fel på dem den dag de skrev under det filmkontraktet.

Men man har i alla fall kul om man ser den med någon annan och kan skratta åt all icke-logik. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Garim » tor jun 01, 2006 22:51

X3:
Så nu har jag sett den. Skaplig, men levde inte riktigt upp till förväntningarna. Så... Någon antydde att Juggernaut inte är en mutant? Är det så? I så fall... Hur kom det sig att han blev påverkad av mutantkillen som sög krafterna från mutanter?
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Rombat » tor jun 01, 2006 22:54

Garim skrev:X3:
Så nu har jag sett den. Skaplig, men levde inte riktigt upp till förväntningarna. Så... Någon antydde att Juggernaut inte är en mutant? Är det så? I så fall... Hur kom det sig att han blev påverkad av mutantkillen som sög krafterna från mutanter?
Därför att de flummar ihop saker.
Spoiler X2:
Nightcrawler som suktar efter Mystique... DET ÄR HANS MORSA ERA PERVON!

Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav gaspode » fre jun 02, 2006 0:13

haha, nerds.. ;)

Jag är väldigt obekant med X-Men-mytologin, taskig barndom.. :(

Såg iaf filmen nyss och är positiv!
Där är dock sjukt mycket smågrejer som man stör sig på, som kunde gjorts väldigt mycket bättre, men som helhet gillar jag filmen jättemycket ändå.

Efter inledningen var jag orolig att jag skulle hata den. "don't get your panties in a bunch" och diverse andra usla repliker, credit-del som såg ut som fight club, klipp till Terminator 2, sen till att det egentligen är Star Trek.. Men sen ordnade det upp sig bra. Gillade verkligen Kitty och Juggernaut. Beast var också helt okej, och Angel var lovande...

Ja det var verkligen buffy-känsla över scenen med Wolverine och Phoenix/Jean där, men det gjorde det ju nästan ännu bättre :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav eynosh » fre jun 02, 2006 0:18

Nu jävlar! Såg X-men 1 och 2 ikväll för att fräsha upp minnet av dom, ska ge mig på trean imon kväll.
Haft så svårt och hålla mig för att läsa spoilerna, slutade läsa efter att jag läste att
någon av mutanterna dör på ngt mystiskt sett, och man itne hittar inte kroppen. Kommer inte ihåg namnet.. Tur att det inte var så svårt och gissa sig till det.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Glorificus » fre jun 02, 2006 5:06

Jag blev mycket positivt överraskad av nattens film på femman - Crime and Punishment in Suburbia. Monica Keena finns i nästan varje bildruta och imponerar starkt, liksom vår pojke Vincent Kartheiser. :) Michael Ironside brukar vara mycket bra, men här är han suverän. Mörk historia, välbalanserad, tankeväckande... Inte helt perfekt regi, men på något vis passar det in i en historia om trasiga människor. 8/10
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav noike » sön jun 04, 2006 0:45

X3 då. Tja, vad ska man säga? Tur att man inte hade höga förväntningar.

Beast var klockren rakt igenom -- över all förväntan -- samma sak med Kitty. De hade ett lysande tillfälle att faktiskt göra den sura och mer lössläppta Cyklops (enda skälet till att han är tråkig här är att han aldrig får vara med, vilket är rätt dumt eftersom de envisas ha med triangeldramat), vilket de givetvis krossade. Jag menar, antingen är han död (mest troligt med tanke på ådrorna han fick av Jean-kyssen) eller så ränner han runt i skogen utan att kunna öppna ögonen. Xaviers död/ickedöd var meh, även om jag faktiskt förväntade mig se honom vid liv innan eftertexterna. (Personlig teori till #4: botemedlet är tidsbegränsat och släpper tillbaka mutationerna igen efter ett tag.)

Dialogen var skrattretande klumpig på sina ställen, fejkrelationen mellan Bobby och Kitty kändes oerhört plastig. Magneto var, nej. Ian spelar honom bra men med de här manusfelen var det ohjälpbart. Vi har någon som tycker att människor är råttor och mutanter är de enda rätta och han skickar fram en massa för mutanter för att bli avkraftifierade medan han sedan kommer på "javisst ja, jag har ju någon som kan avväpna dem lätt". Han hade inte offrat folk som är på hans sida så jävla lättvindigt.

Men ändå hade filmen sevärda scener och så, men delarna var bättre än helheten -- för den var "meh".

För övrigt borde filmen haft med Beak. BEAK! Och jag suckar lite över att filmen pajade triangeldramat som är ljusår bättre än cyklops/jean/wolverine, vilket givetvis är jean/cyklops/emma.

Edit: Och Phoenixkrafterna! Vilket jävla hån! Phoenix är som ett vulkanutbrott med eld och lågor och mer eld! Inte någon disintegrationssfär. Jävla stolpskott.

Edit igen: adolvsson nämnde efteråt en sak som förtjänar att nämnas: i filmen så känns de mer som en sammanfogad grupp än i de två tidigare. Det ska de ha credit för. Däremot, när Kitty sitter ensam på sitt rum och Bobby vandrar in? De borde haft Cat's Laughing på soundtracket.

Edit ännu en gång: Madrox decoyscen illustrerade väldigt bra vad som var bra och dåligt med filmen. Själva scenen i sig var hur bra som heslt, inspirerad till och med, men edan? Det kom ingen uppföljning på det alls. Det fanns en massa sådan trådar som bara släpptes mitt i. När de är ute och letar efter Cyclops var det sämsta av allt. De hittar hans glasögon, men sedan när de hittar Jean så åker de omedelbart tillbaka. Cyclops glöms bort ett jävla tag.

Och visst Ratner är ingen Bryan Singer, men samtidigt var större delarna av filmens brister på manusbiten så jag kan inte riktigt skylla på honom.

Och nej, direkt usel var inte filmen trots allt. Men den var inte i närheten av de andra två.
Senast redigerad av noike sön jun 04, 2006 1:33, redigerad totalt 4 gånger.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 0:57

X3 måste ju kommenteras. Det får bli ordentligt efter Doctor Who, men ett par saker jag inte vill glömma:
1.
Rombat skrev:Att ersätta Marrow (en personlig favvis) med nån lädertyp som kastar ben var korkat.

Fast det var inte Marrow, tydligen. Läste mig till så mycket som att karaktären hette Spike, vilket lika gärna kan vara en version av Spyke från X-Men: Evolution. Inte för att jag kommer ihåg så mycket om den killen, mer än att hans krafter hade vissa likheter med Marrows.

2.
Någon antydde att Juggernaut inte är en mutant? Är det så?

I serietidningarna är han inte en mutant nej, fast det har dom med all tydlighet ändrat på till filmen, och det är inte en ändring som jag har några som helst problem med.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav madskellig » sön jun 04, 2006 16:57

Såg just Everything Is Illuminated Tyckte den var helt fantastisk, både rolig och känslosam. Elijah Wood var underbar och Eugene Hutz var snäppet bättre :) rekomenderas!
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav A bear » sön jun 04, 2006 19:42

Såg just Down In The Valley. Fy helvetes satan vilken bra film. Edward Norton och David Morse har alltid varit favoriter, och här överträffar de sig nästan... och Evan Rachel Wood fortsätter att så smått imponera på mig. Detta är... tänk "Taxi Driver" möter "Paris, Texas", fast med en twist eller två som ligger och lurar i karaktärerna. Gillar man filmer som dekonstruerar hela den där cowboyromantikmyten så får det inte missas.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav eynosh » sön jun 04, 2006 19:53

X3
Vilken jävla käftsmäll det var..Det var ju Bläh så det skrek om det. Inte nog med att dialogerna var småkassa så kändes hela filmen sönderklippt på något sätt. Fick en känsla när den var slut att den borde kanske ha varit en 30 minuter längre.
Visst, det fanns några riktigt bra scener (glömmer inte när magneto visar sin tatuering) men i allmänhet..
Phoenix var lite ur proportion, att kunna "avmaterialisera" allt, liiiiiiiiite fel.
Beast funkade mycket bra, liksom Juggernaut (trots att hans koppling till Xavier inte nämndes).

En undran nu; la dom upp för en fjärde film (med tanke på att magneto flyttade på sin schackpjäs via tanken)? För det känns som om dom har tagit bort väldigt mycket för att den ska fortsätta (Rogue utan krafter, ingen Xavier, ingen Cyclops, halva mutant-undergrounden "helade").
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 20:03

eynosh skrev:X3
En undran nu; la dom upp för en fjärde film (med tanke på att magneto flyttade på sin schackpjäs via tanken)? För det känns som om dom har tagit bort väldigt mycket för att den ska fortsätta (Rogue utan krafter, ingen Xavier, ingen Cyclops, halva mutant-undergrounden "helade").

Tanken var att man ville binda ihop dom tre första filmerna, så det blev någon slags känsla av trilogi och helhet. Fast det förstörs något av att så mycket lämnas öppet och osäkert. Om Magneto kan få tillbaka sina krafter, kan Rogue och resten av mutanterna det också. Vi fick aldrig se Scott Summers dö, eller hans kropp. Om du såg det lilla klippet efter eftertexterna så vet du att Xaviers död inte heller är något problem för en fortsättning.

Men även om dom inte hade placerat så många vägar ut för karaktärerna att komma tillbaka, finns det så sablans många mutanter och möjliga historier att plocka från, att material till X4 är deras minsta problem.

Om dom faktiskt la upp för en fjärde? Inte alls otroligt, skulle inte förvåna mig om man gjorde som man gjorde utifall om att en uppföljare till med samma karaktärer skulle bli verklighet. Det tragiska är att det gjorde varje dödsfall och förlorade kraft urvattnad och poänglös. Säger jag som om filmen hade någon större känslomässig kontakt till att börja med...
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön jun 04, 2006 21:11

adolvsson skrev:X3
Men även om dom inte hade placerat så många vägar ut för karaktärerna att komma tillbaka, finns det så sablans många mutanter och möjliga historier att plocka från, att material till X4 är deras minsta problem.

Vilket påminner mig om en önskan jag har till fyran: District X-liknande i Mutanttown. För protesterna och allt det där med de mängderna gjorde ju att det lätt går att göra den historien nu. Mutanterna var ju inte lika dolda som de var i första filmen.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav eynosh » sön jun 04, 2006 21:58

X3:
Inte sett eftertexterna, så om Xavier vet jag inget.. Aja, dom sabbade till det hela ganska rejält iaf. Blir uppretad när jag tänker på hur mycket bättre det skulle kunna ha blivit.
Senast redigerad av eynosh sön jun 04, 2006 22:16, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav AKS » sön jun 04, 2006 22:01

Vad glad jag är att jag verkligen gillade filmen. Det gör det bara extra intressant att läsa de negativa kommentarerna för då blir jag alldeles "huh?". Jag tror nog jag gillat den tredje filmen mest av alla X-Men-filmerna, men jag har gett alla 8/10 så det är ju ingen stor skillnad.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön jun 04, 2006 22:08

Alltså Mission Impossible 3, jag hade inte förväntat mig en kass actionfilm utan en helt ok actionfilm, men nog fasiken överträffades dem rätt rejält. Mer personlig och mer seriös framtoning än del 2. Mer fart och mer intensitet än del 1. MI 3 är nog utan tvekan den bästa delen. Filmen tappar en del när Ethan får lite väl mycket superhjälte status, då förlorade man mig lite, och även om actionscenerna även då är välgjorda och hyggligt underhållande så tappar man mycket av inlevelsen. Tom Cruise är fan kompetent, han är stabil utan att vara fantastisk. Fantastisk är däremot Phil Hoffman, helvete, inledningscenen, helvete. Det är väldigt mycket Ethan i filmen, lite väl mycket, så mycket att det blir en brist för filmen även om man nu skulle avguda Tom Cruise som Ethan. Dels för att dem andra karaktärerna faller bort nästan helt, vilket i sin tur innebär att vi bara får i princip en "stora kuppen" scenario, för Vatikan scenerna var mer än dugliga, förbaskat underhållande och spännande.

Men det är så roligt att bli postivt överaskad. Det känns som den största vinsten ändå.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 22:13

eynosh skrev:X3:
Inte sett eftertexterna, så om Xavier vet jag inget.. Aja, dom sabbade till det hela ganska rejält iaf. Blir uppretad när jag tänker på hur mycket bättre det skulle kunna ha blivit.

Kommer du ihåg när Charles satt och hade undervisning, precis innan han kände av Jean för första gången? Då visar han upp ett filmklipp med Moira McTaggart, där hon pratar om hur en telepat skulle kunna föra över sitt sinne till en hjärndöd man och på så sätt får två dödsdömda ett nytt liv, typ. I den korta scenen som följer eftertexterna antyds det väldigt tydligt att Xavier förde över sitt sinne till just den mannen i videon.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eynosh » sön jun 04, 2006 22:17

adolvsson skrev:Kommer du ihåg när Charles satt och hade undervisning, precis innan han kände av Jean för första gången? Då visar han upp ett filmklipp med Moira McTaggart, där hon pratar om hur en telepat skulle kunna föra över sitt sinne till en hjärndöd man och på så sätt får två dödsdömda ett nytt liv, typ. I den korta scenen som följer eftertexterna antyds det väldigt tydligt att Xavier förde över sitt sinne till just den mannen i videon.

Ahhhhhh, got it. Men då kommer nog en fjärde om några år, inte en chans att det inte gör det när det finns så mycket pengar och tjäna på det.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 22:27

eynosh skrev:
adolvsson skrev:Kommer du ihåg när Charles satt och hade undervisning, precis innan han kände av Jean för första gången? Då visar han upp ett filmklipp med Moira McTaggart, där hon pratar om hur en telepat skulle kunna föra över sitt sinne till en hjärndöd man och på så sätt får två dödsdömda ett nytt liv, typ. I den korta scenen som följer eftertexterna antyds det väldigt tydligt att Xavier förde över sitt sinne till just den mannen i videon.

Ahhhhhh, got it. Men då kommer nog en fjärde om några år, inte en chans att det inte gör det när det finns så mycket pengar och tjäna på det.

En spin-off med Wolverine och en Magneto-prequel är redan planerade, och som du säger är X4 ett så säkert kort det kan bli utan fysisk underskrift. Jag tvivlar att det är något som har högsta prioritet just nu, men med tanke på att det var den fjärde mest inkomstbringande filmen en Memorial-helg någonsin - eller nåt i den stilen - är den nära nog en garanti.
Senast redigerad av adolvsson sön jun 04, 2006 22:32, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » sön jun 04, 2006 22:31

adolvsson skrev:En spin-off med Wolverine och en Magneto-prequel är redan planerade, och som du säger är X4 ett så säkert kort det kan bli utan fysisk underskrift. Jag tvivlar att det är något som har högsta prioritet just nu, men med tanke på att det var den fjärde mest inkomstbringande filmen en Memorial-helgt någonsin - eller nåt i den stilen - är den nära nog en garanti.

Damnit. Vem ska man skriva till på FOX då för att böna och hota dem till att göra X4 om Distric X/Mutanttown?! JAG BEHÖVER VETA!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » sön jun 04, 2006 22:48

Rombat skrev:
Garim skrev:X3:
Därför att de flummar ihop saker.

Mer av samma som förr, men jag hittade det här i trivian på imdb och tänkte det är värt att lägga till:
Jean Grey and Juggernaut are most likely based on their Ultimate X-Men comic book incarnations. In the X-Men comic, Juggernaut was given his powers through a mystic gem and was not a mutant. Juggernaut was also Xavier's stepbrother. In the comics, Jean's Phoenix power is a cosmic entity that bonded itself with Jean. In Ultimate X-Men, as with the movie, these powers are part of their mutations.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav eriked » mån jun 05, 2006 0:05

jahopp nu har även jag sett X3. Har egentligen bara läst Astonishing X-men och lite annat halvt och sedan filmerna.

Detta är nog min favvis hittils. Däremot var den rätt rörig. Framförallt början. En hel del riktigt sega oneliners också.

Buffy-vibbarna var mycket stora i slutet. S6- och S2-vibbar men det var bra. Gillade att det var mycket fler mutanter. Collossus, Beast t.ex.

Det var en helt sanslöst uppradande av dataeffekter i denna herregud, fast de flesta var riktigt bra. Tycker det känns mer seriebok över X3 än tidigare filmer, positivt. Alltså till stilen

Edit
magnetos armviftande var lite fånigt efter ett tag...

Edit igen slutet hmm... är Wolverine verkligen så snabbläkande, känns som att han inte borde ha en suck att närma sig så där som han gjorde i slutet. Fast Jean kanske inte tog i...

'Sometimes the air rises above the clouds' - Flash Gordon
Användarvisningsbild
eriked
Ph.D i tungmetall

Inläggav Garim » ons jun 07, 2006 20:53

The Mammoth (med Summer Glau)

Vilken skitfilm... Någorlunda kul att se Summer, men ändå, det var en pina att se filmen. Blä! Hoppas hon lyckas bättre med de roller hon får i framtiden.
Serenity: Knowing which River not to cross...
'If we want her to be exactly she'll never be exactly I know the only really real Buffy is really Buffy and she's gone' who?
Remember that if you keep one foot in the past and one in the future, you're just pissing on the present.
Användarvisningsbild
Garim
Big Bad

Inläggav Binchy » ons jun 07, 2006 22:08

Har just varit och sett X-Men 3, och den var ganska OK. Rätt många skratt, lite kul actionscener, lite för mycket smörig romantik ibland. Och varför i helvete "botade" inte Wolverine Jane med lite ampuller istället för att döda henne?

Det var en halvgalen kvinna i biografen. Dels verkade hon inte ha något intresse av att hitta SIN plats, utan satt först på en plats - när folk sen kom och ville sitta på den platsen, så överlät hon den storsint åt dem och gick och satte sig på en annan plats, tills någon ville sitta där... Dels så började hon plötsligt gorma på ett gäng killar bakom den plats hon för tillfället okuperade (killarna satt precis framför oss). Hon tyckte att de skulle vara TYSTA! "Men, det är ju bara reklam än" tyckte killarna. "Var tysta och titta på reklamen, annars kan ni gå HEM och titta på reklamen". Hon fortsatte en lång stund att gorma, och blandade svenska och amerikanska hej vilt. Plötsligt skrek hon "Sluta ät!". Eh, va? På bio så äter folk godis, som prasslar, så är det bara, sånt får man stå ut med. Och fortfarande hade filmen inte börjat, utan det var reklam. Vi blev INTE ledsna när de som egentligen skulle sitta på den platsen hon okuperade dök upp. Hon störde oss betydligt mer än killarna gjorde...
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film