Okej, jag är inte överdrivet nöjd med filmen. Nu kommer jag att gnälla på småsaker, men för mig är de viktigt att de får småsakerna rätt...
Jag irriterar mig på det s.k. triangeldramat mella Wolvie, Cyke och Jean. Denna film representerar inställningen filmskaparna har ganska bra. Ta bort Cyclops så Wolvie får henne (typ) för han är mycket mer populär...
Colossus älskar jag i serien, men i filmen var han bara halvbra. Inget svart hår i metallform och ingen rysk brytning. Fast han var häftig i actionscenerna.
Att ersätta Marrow (en personlig favvis) med nån lädertyp som kastar ben var korkat.
Juggernaut var helt okej, fast jag hade väntat mig mer. Nämndes inte ens vem hans styvbror är/var.
Kitty Pryde var en av filmens större bra saker för mig. Lite väl allvarlig ibland kanske.
Ice-Man! När Bobby blir helt i is! *mildare form av gåshud*
Och sist men inte minst, filmen största stjärna! Beast! Fångat honom på pricken i alla scener kändes det som. Underbara actionscener (!!!!!) och när han utbrister "Oh, my stars and garters!" *gigantisk gåshud*
Kände mig lite extra nördig när jag stannade kvar ensam i salongen efteråt bara för att se sista scenen. Personalen gav mig konstiga blickar.