Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav wyndham » sön feb 24, 2008 11:56

caffeineaddict skrev:Staffan: Spoilerblock för det? Verkligen? :D

Jepp.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav HeY » tis feb 26, 2008 1:19

Tob skrev: (spoiler In Treatment tom 1.10) Hur mycket jag än välkomnar Pauls liv i övrigt, frun och barnen, så har jag svårt att se hur det skall fungera ihop med konceptet. Rätt tunga grejjer som diskuterade mellan Paul och Kate i avsnitt 9. Hur skall man gå vidare och behandla det egentligen på ett bra sätt, när konceptet i övrigt känns så låst.

Ligger lite efter, har ett avsnitt kvar av vecka två men läste detta ändå. Blev ju inte spoilad, vilket är positivt. Iaf: Är inte sista dagen Pauls dag? Han måste ju inte gå till sin psykolog varje vecka så jag tror nog att vi kan få in bra scener med familjen. Sedan så kanske Paul och Kate kommer att gå tillsammans till psykologen (namn!?). Det skulle nog kunna funka.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sp1keout » tis feb 26, 2008 2:14

LWes skrev:Fick för övrigt i dag reda på att det 2003 gjordes en pilot för "Young MacGyver"! Med Jared Padalecki i huvudrollen!!

Nu kom jag och tänka på "Mitt namn är Bond... James Bond... Junior"
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » tis feb 26, 2008 20:35

In Treatment 1.18. :unlove:

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav HeY » fre feb 29, 2008 22:38

Gossip Girl har väl ingen tråd så vitt jag minns? Aja, här är lite roliga castnyheter.

Their ears didn't deceive them: Those whispers that Gawker.com overheard about Mischa Bartonbeing approached for a part on Gossip Girl, I can now report, are 100 percent true. What isn't 100 percent is whether or not a deal will be struck for her to play the recurring role of Georgina Sparks, a scheme queen who brings Serena's checkered past screaming into her present.

Guess if ever there was an ax to grind between Gossip monger Josh Schwartz, who killed Barton off of The O.C., and the starlet, that hatchet was buried along with the nubile body of Marissa Cooper. So what do you think, peeps? Will Bartonfit in with the Girls? Or would the show be better off looking at a lesser-known actress? — Additional reporting by Ben Katner

Source: TVGuide.com

Intressant, tycker jag! Lite typiskt, men då inga andra från OC är med kommer det ju iaf inte bli ngn stor OC återförening.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » fre feb 29, 2008 22:54

Har inte hört någonting om det där, eller ens funderat på att "Gossip Girl" som karaktär skulle kunna dyka upp, men Misha Barton, nu när jag tänker efter skulle nog fungera jättebra. Hon är ju redan känd för seriens publik, och jag tror att en "stor" stjärna behövs för att ge kredibilitet till karaktärens makt. Jag har dock alltid tänkt mig Kristen Bell som Gosssip Girl eftersom att det är hon som är rösten, men det behöver ju inte vara karaktärens faktiska röst och hon är ändå för gammal.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav HeY » fre feb 29, 2008 23:02

LWes: Det står inget om att Mischa ska spela Gossip Girl. Mischa ska spela en ny skandaldrottning på skolan i bara ett par avsnitt, Georgina Sparks.

(edit) Eller syftade du bara på att hon skulle kunna passa bra? (/edit)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » lör mar 01, 2008 11:45

HeY skrev:LWes: Det står inget om att Mischa ska spela Gossip Girl. Mischa ska spela en ny skandaldrottning på skolan i bara ett par avsnitt, Georgina Sparks.

(edit) Eller syftade du bara på att hon skulle kunna passa bra? (/edit)

Eller syftar jag på att jag förstår saker fel och inte vet vad jag pratar om?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » sön mar 02, 2008 16:43

In Treatment 1.22. OMFG! :eek:

Lite av problemet med uppbyggnaden på serien är ju att när något såntdär uppseendeväckande händer så måste man vänta fem avsnitt, inte bara ett, för att få någon riktig uppföljning... can't wait for next week!

In Treatment är förresten skitbra nu. Känns som om den har kommit över karaktärsuppbyggnads och "vänja sig vid strukturen"-fasen och nu är det bara hardcore jävla psychological violence.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav caffeineaddict » sön mar 02, 2008 18:11

In Treatment, vecka 5. That was SIIIICK! Varenda avsnitt var bättre än något från veckorna innan. Varenda plot thread exploderade samtidigt. Aj aj aj... :unlove: :emo: Det gör jävligt ont, på ett bra sätt.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tam » sön mar 02, 2008 18:29

Det där In Treatment lockar. Men hur ska man hinna med? Det blir nog inget av med det.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav noike » sön mar 02, 2008 18:55

Ja, den där jävla In Treatment. Teoretiskt sett borde jag hinna med den...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tam » sön mar 02, 2008 19:17

Teoretiskt sett borde man hinna väldigt mycket...

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Illyria » sön mar 02, 2008 19:40

In Treatment verkar vara en bra serie att lägga på lager och sen ha maraton. Hoppas jag ivarjefall, för jag lagrar avsnitten. Siktar på att se serien... till sommaren. Först ska jag klara av några omtittar (X-Files, TOUS, Buffy, Firefly).
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav wyndham » sön mar 02, 2008 19:48

the office – julfesten
- When was the last time you had an actual girlfriend?
- I don't look at it as "when". I look at it as "who" and "why".

David Brent :lovebunny:
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav caffeineaddict » sön mar 02, 2008 20:44

Illyria skrev:In Treatment verkar vara en bra serie att lägga på lager och sen ha maraton. Hoppas jag ivarjefall, för jag lagrar avsnitten. Siktar på att se serien... till sommaren. Först ska jag klara av några omtittar (X-Files, TOUS, Buffy, Firefly).

Tja, alltså, den är ju ganska enformig onekligen. Två eller tre personer som sitter i ett rum och pratar. Tycker det fungerar väldigt bra att sträckse varje vecka eftersom det liksom blir en naturlig struktur då iom att det handlar om olika personer för varje veckodag, men jag vet inte om jag skulle vilja se det snabbare än så. Förutom just nu när vecka 5 var så bra...

Säg till när du startar X-Files-titten förresten. Har varit ganska sugen på att se S4-S9 ett tag nu (såg S1-S3 för några år sedan, men sen blev det aldrig av att jag fortsatte). Alltid roigt att ha någon att diskutera med.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » sön mar 02, 2008 22:27

caffeineaddict skrev:Säg till när du startar X-Files-titten förresten. Har varit ganska sugen på att se S4-S9 ett tag nu (såg S1-S3 för några år sedan, men sen blev det aldrig av att jag fortsatte). Alltid roigt att ha någon att diskutera med.

Jag har redan börjat. Egentligen påbörjade jag min omtitt för drygt ett år sedan så nu har jag börjat skumma igenom det jag såg då och ser bara mina favoritavsnitt (eller de jag måste se av vissa anledningar). Ska snart börja skumma säsong 2. Men jag ser om TOUS s2/4 samtidigt och sen tänkte jag varva med Buffy, min plan är att vara klar till sommaren/innan X-Files 2 har premiär, det går alltså inte speciellt fort.

Får väl se hur det går med In Treatment, maraton eller ej, jag vet ju inte ens om jag kommer gilla den.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav A bear » mån mar 03, 2008 12:07

Nyheter om TV-serien baserad på Charlaine Harris "Southern Vampire"- böcker.

True Blood
Created by Alan Ball. Cast: Anna Paquin, Sam Trammell, Stephen Moyer, Brook Kerr. Premieres this fall on HBO, air date TBA.

...Considering there's no premiere date set (online reports indicate this fall but considering HBO's juggernaut of a marketing department, you'd think we would have seen something by now), I won't spill too many beans except to say that it's the closest thing we have to a scary, funny successor to Buffy's insurmountable genius. True Blood is self-referential without being obnoxious, the characters are genuine and it adds much to the mythology (in an opening scene we have an Ann Coulter?like vampire advocate spitting insults at Anderson Cooper), both in relation to the vampires and how humans deal with them.

Vi får väl se.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav CheeseGuy » mån mar 03, 2008 18:44

Första In Treatment-veckan rätt underbar.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav The Buffster » mån mar 03, 2008 20:42

Fan. Jag vill verkligen se In Treatment. Det är HBO, upplägget verkar intressant och folk med bra smak gillar. Men det känns som om det blir svårt att ha tid i och med att det är så himla många avsnitt. Jobbigt värre.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav noike » mån mar 03, 2008 22:41

Okej. Amerikanska "Spaced" (quotes intentional). Pegg har uttalat sig nu eftersom projektet rör på sig:
http://www.slashfilm.com/2008/03/02/sim ... of-spaced/

SIMON’S OFFICIAL STATEMENT REGARDING THE US SPACED
Thoughts on the subject of an American Spaced. Feel free to skip to the end.

I :lovebunny: Simon Pegg.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav A bear » mån mar 03, 2008 22:49

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tam » mån mar 03, 2008 22:59

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » mån mar 03, 2008 23:07

I :lovebunny: Simon Pegg, och jag har inte ens läst texten än. I R teh sneaki!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » ons mar 05, 2008 1:02

Alltså, kanske är jag bara lite trött, men jag tycker det här verkar småintressant. En ny "Rapport till himmelen"?

Häxdansen

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 1:09

A bear skrev:Häxdansen

Julia Dufvenius! She was the bomb in Glappet, yo. Plus Shanti Roney, var det inte länge sen man såg honom i något värdigt hans talang? Utöver det säkert andra namn jag borde reagera på och jag tycker handlingen låter lovande. Det skadar inte heller att SVT:s dramaproduktioner, och då pratar jag inte diverse såpor utan miniserier som den här, har för vana att hålla snuskigt hög klass. 17:e mars, eh? Tur att jag äntligen och sentomsider kopplat in digitalboxen nu då.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » ons mar 05, 2008 18:24

Jessica Hynes (tidigare Stevenson) planerar hämnd mot McG för McSpaced:

It might make everyone feel better to know that I am planning a counter attack; A British re-make of ‘Charlies Angels’ called ‘Charlies Angles’ - about three female architects who love to design buildings make biscuits, and wear button up cardigans. That's gonna hurt you Mc.G huh?- a remake of one of YOUR films with no titties?? Huh??! HUH!!!

http://www.jessicahynes.co.uk/

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 22:06

Som fan av klanen Skarsgård blir jag smått exhalterad över att läsa att Alexander ska bli TV-vampyr. Viking och vampyr, dessutom, i True Blood. True Blood! Massivt cool.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » ons mar 05, 2008 22:13

Det finns en tråd om True Blood. Tyckte det var konstigt att det inte fanns en pga poster här, men där var den ju.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav adolvsson » ons mar 05, 2008 22:19

Illyria skrev:Det finns en tråd om True Blood. Tyckte det var konstigt att det inte fanns en pga poster här, men där var den ju.

Häpp, glömt. Jag korspostar.

Användarvisningsbild
adolvsson

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film