adolvsson skrev:Alma, Lotta, med ert mehuhande, menade ni när David Anders visade sig för Peter? För jag tyckte det var rätt väntat. Bra, men väntat. Inte för att jag trodde Kenzei skulle visa sig vara Adam, utan för att jag var helt övertygad om att vi skulle få se Kenzei i nutid. Frågan var bara hur han skulle ta sig dit när Hiro åkte ensam, och jag köper helt klart odödlighetsgrejen.
Om inte annat är det ju faktiskt möjligt att Kenzei och Claires krafter tar sig en aning olika uttryck. Eller att Claire kommer bli odödlig vad det lider, att krafter kan utvecklas har vi ju redan sett exempel på
lilith skrev:Av dramaturgiska skäl tyckte du kanske det kändes logiskt att dra in Kensei i dagens händelser.
Vad menar du med att kraften tar sig olika uttryck?
adolvsson skrev:Kanske. Fast jag hade bara svårt att tro att dom skulle hyra in David Anders bara för dåtidsscenerna
adolvsson skrev:
2x07
(även om Peter fick minnet tillbaka liiite väl enkelt),
HeY skrev:Fick han det då? Jag fick intrycket av att han bara fick tillbaka minnet av Angela. Jag tänkte att Angela eventuellt avslöjade sin krafter och inprintade minnen mellan henne och Peter i hans huvud.
HeY skrev:adolvsson skrev:
2x07
(även om Peter fick minnet tillbaka liiite väl enkelt),
Fick han det då? Jag fick intrycket av att han bara fick tillbaka minnet av Angela. Jag tänkte att Angela eventuellt avslöjade sin krafter och inprintade minnen mellan henne och Peter i hans huvud. Hon har ju minnen av dem tillsammans, men inte Peters övriga liv. Hon kan ju faktiskt ha samma kraft som haitiern.
Tam skrev:Jag tänkte att Peter läste tankar. Han har väl träffat Matt Parkman, NYPD?
adolvsson skrev: Tim Kring själv pratar om vad som gått fel med S2 hittills, och varför, .
THE PACE IS TOO SLOW ''We assumed the audience wanted season 1 — a buildup of intrigue about these characters and the discovery of their powers. We taught [them] to expect a certain kind of storytelling. They wanted adrenaline. We made a mistake.''
lilith skrev:Ge pöbeln vad den vill ha. Jaja.
DAVID SIMON: My standard for verisimilitude is simple and I came to it when I started to write prose narrative: fuck the average reader. I was always told to write for the average reader in my newspaper life. The average reader, as they meant it, was some suburban white subscriber with two-point-whatever kids and three-point-whatever cars and a dog and a cat and lawn furniture. He knows nothing and he needs everything explained to him right away, so that exposition becomes this incredible, story-killing burden. Fuck him. Fuck him to hell.
lilith skrev:Ge pöbeln vad den vill ha. Jaja.
Djehuti skrev:2x07
Ja ni...
LWes skrev:Hans kraft kan ju vara mer utvecklad än Claires, men det är nog samma i grunden. Man kan ju tänka sig att på 400 år skulle han kunnat utvecklat sin förmåga så enormt att om någon hugger huvudet av honom så har det redan börjat läka innan bladed passerat igenom hela halsen, d.v.s. det skulle inte påverka honom alls. Om det skulle vara fallet är ju det enda sättet att spränga honom på en atom-nivå.
För hur stor del kan regenereras? Om man hugger av Claires ben, växer den ut igen? Förmodligen. Om man kapar henne vid midjan? Vid bröstkorgen? Halsen? Hur stor del av henne kan återskapas?
lilith skrev:Om man delade Claire i två skulle man ju annars kunna få två Claire. Vem är då den riktiga?
Spuffy skrev:I övrigt tycker jag att: West är jobbig. Maya/Alejandro är tråkiga. Sylar borde dö. Kanske Mohinder också.[/spoiler]
gaspode skrev:Det var väl fredrik som pratade om det där tidigare i tråden, och tyvärr tycker jag att killen missar helt vad jag tycker varit Heroes svagheter i år, (spoiler till 2x07) förutom då Claires pojkvän. Hiro är tråkig var han än är, och det enda jag gillade var hans love interest. De nya karaktärerna HAR ju vävts in i andra karaktärers historia. Problemet är att Maya och vad han heter är dötrista. Där går det också helt klart för långsamt. Get on with it. Ungefär samma saker har hänt dem i fem avsnitt nu.
lilith skrev: (spoiler 2.08) Maya och bror är fortsatt tråkiga.
lilith skrev:Heroes!![]()
![]()
![]()
Djehuti skrev:2x07
Undra föresten om namnen betyder någonting ö.h.t. i Heroes. Gabriel, Adam, Eve, Noah, Nathan även Angela etc. är ju bibliska namn. Fast undantaget Adam (som måhända är den första "hero:n") så ser jag inga direkta paralleller.
RalfiParpa skrev:2.07-2.08: Heroes är tillbaka i full vigör. Det tog sin lilla tid men Kring levererade. Ordentligt.
Och sen säger ni att det här, som onekligen var säsongens bästa avsnitt hittills (och seriens bästa efter "Company Man," säger jag) borde ha varit seriens första avsnitt. Då säger jag: bah! Jag gillar den här sortens lite långrandiga men i slutändan väldigt belönande historieberättande mycket mer än "OMG, SYLAR VS PETER I ALLA AVSNITT, HELA TIDEN!"-berättandet som fansen skriker efter. Ska bli intressant att se hur Heroes fortsätter efter 2.11.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare