Heroes

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav adolvsson » ons nov 07, 2007 21:12

Hörde jag precis en Warren Zevon-referens i Heroes?! När Takexo Kensei lutar sig ner över Hiro och säger poor, pitiful, you. Tja, det lät som en referens till Poor Poor Pitiful Me i mina öron. Skitbra låt.

2x07
Hejsan hoppsan, det här var ju nästan bra. Flera scener jag verkligen gillade gör det här till bästa avsnittet på väldigt länge. Som scenerna i framtiden (även om Peter fick minnet tillbaka liiite väl enkelt), konfrontationen mellan Parkan och hans farsa i köket, och Suresh som blir - eller åtminstone är på jävligt god väg att bli - företagsman på riktigt.

Fast att Suresh blev intressant på slutet, fråntar inte hur dum han varit tidigare, och Glasögonmannen är ta mig fan ännu dummare. Bortsett från att någon kan komma in när som helst när man pratar om att ta ner Firman, har dom inte ens funderat på saker som avlyssningsutrustning? WTF?!

Det här var tillräckligt för att övertyga mig om att stanna kvar i några avsnitt till. Hoppas det fortsätter uppåt nu.

Alma, Lotta, med ert mehuhande, menade ni när David Anders visade sig för Peter? För jag tyckte det var rätt väntat. Bra, men väntat. Inte för att jag trodde Kenzei skulle visa sig vara Adam, utan för att jag var helt övertygad om att vi skulle få se Kenzei i nutid. Frågan var bara hur han skulle ta sig dit när Hiro åkte ensam, och jag köper helt klart odödlighetsgrejen.

Om inte annat är det ju faktiskt möjligt att Kenzei och Claires krafter tar sig en aning olika uttryck. Eller att Claire kommer bli odödlig vad det lider, att krafter kan utvecklas har vi ju redan sett exempel på.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav lilith » ons nov 07, 2007 23:27

adolvsson skrev:Alma, Lotta, med ert mehuhande, menade ni när David Anders visade sig för Peter? För jag tyckte det var rätt väntat. Bra, men väntat. Inte för att jag trodde Kenzei skulle visa sig vara Adam, utan för att jag var helt övertygad om att vi skulle få se Kenzei i nutid. Frågan var bara hur han skulle ta sig dit när Hiro åkte ensam, och jag köper helt klart odödlighetsgrejen.

Ja det var det jag menade. Det kom rätt snabbt, och jag hade inte hunnit tänka så långt. Dessutom hade jag, som sagt, inte tänkt igenom hur Kenseis (och Claires) kraft skulle kunna betyda odödlighet som i icke-åldrande. Så jag förväntade mig inte alls att se Kensei i nutid om han inte åkt med Hiro.
Men jag förstår hur du menar. Av dramaturgiska skäl tyckte du kanske det kändes logiskt att dra in Kensei i dagens händelser. Visst, det också. Men jag blev ändå jätteförvånad. Och förstod ingenting. Men nu gör jag, när jag tänkt lite.

Om inte annat är det ju faktiskt möjligt att Kenzei och Claires krafter tar sig en aning olika uttryck. Eller att Claire kommer bli odödlig vad det lider, att krafter kan utvecklas har vi ju redan sett exempel på

Jag ser inte att det måste vara nån skillnad på deras krafter alls. Som sagt (se mitt förra inllägg), det är en väldig skillnad biologiskt på utveckling och åldrande. Regenereringen kanske hindrar åldrandet, och då blir man i stort sett odödlig. Men växer gör man ändå. Vad har Kensei som inte Claire har, menar du? Vad menar du med att kraften tar sig olika uttryck?
Men visst, vi vet inte säkert. Det kan vara olika också.

Jag tycker Heroes är så bra nu. Episkt! :lovebunny:
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons nov 07, 2007 23:36

2x07 var :eek:

Jag tyckte inte att ngt var förrvirrande. Allt spelades snarare ut som jag gissade redan när Hiros pappa dog. Jag gissade att faderns mördare kunde vara "Sark" och jag pratade förra veckan med en klasskompis att Adam kanske skulle kunna vara "Sark" eftersom jag var medveten om att "Sark" skulle vara regular hela säsongen och jag förmodade att Hiro inte skulle vara i dåtid hela säsongen. På något sätt var han ju tvungen att skrivas in i nutiden och det kändes mest logiskt att det var Adam.

Men över till Hiro. Hans storyline var faktiskt rörande i detta avsnittet. Chockerande indeed!!! Men sen så förstörde självklart scenen med Ando allt hopp om att Hiro hade utvecklats som karaktär. Varför ens skriva en sådan här storyline ifall karaktären ändå ska gå tillbaka till den irriterande stereotyp han var innan? Meningen med att utveckla sin karaktärer är väl att få bort stereotypen och göra karaktärena med "runda". Nu var det ju en väldigt kort scen iofs, men jag förlorade ändå mitt hopp.

Claire är dum nu, hennes pojkvän är tråkig, Noah är cool. Jag hoppas innerligt att det är West som blir dödad. Dör Noah försvinner en utav seriens intressantaste karaktärer. I min bok är det dåligt!

Jag håller inte med LWes om att jag vill att alla karaktärena ska gå i samman och bilda någon grupp. Detta må ha många liknelser med X-men, men om det utvecklas till samma princip (organiserad grupp slåss mot bad guys) tycker jag att det kommer att göra det till en helt ny serie och då kan de lika härna kalla det Heroes-Men.
Jag tycker det är spännande att karaktärenas storylines flätas samman, men ngn grupp vill jag inte att de ska bilda. Jag vill att det ska bli som i säsong 1, allt flätas samman och sedan tar man kanske ett litet tidshopp och då är karaktärerna på sin egen väg igen.

Nu kommer jag inte på vad jag mer hade tänkt att säga, men det var något mer. Jaja, det där var väl lite läsning iaf ;)

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » ons nov 07, 2007 23:39

lilith skrev:Av dramaturgiska skäl tyckte du kanske det kändes logiskt att dra in Kensei i dagens händelser.

Kanske. Fast jag hade bara svårt att tro att dom skulle hyra in David Anders bara för dåtidsscenerna :D

Vad menar du med att kraften tar sig olika uttryck?

Att det kan göra det, mer än så tänkte jag inte. Ditt utlägg i förra inlägget låter nog troligast, jag ville bara påpeka att det kunde finnas någon skillnad vi inte vet än. Som att det egentligen är två helt olika krafter. Att hon har läkeförmåga och han har odödlighet, och vi bara antagit det är samma på grund av vad vi sett.

T ex. Egentligen är jag mest på din linje.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » ons nov 07, 2007 23:55

adolvsson skrev:Kanske. Fast jag hade bara svårt att tro att dom skulle hyra in David Anders bara för dåtidsscenerna :D

Men jag vet ju inte vem han är. Tyckte inte han var så speciell alls.
Jag tänkte mest: KILL HIM! KILL HIM DEAD!
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons nov 07, 2007 23:56

adolvsson skrev:
2x07
(även om Peter fick minnet tillbaka liiite väl enkelt),

Fick han det då? Jag fick intrycket av att han bara fick tillbaka minnet av Angela. Jag tänkte att Angela eventuellt avslöjade sin krafter och inprintade minnen mellan henne och Peter i hans huvud. Hon har ju minnen av dem tillsammans, men inte Peters övriga liv. Hon kan ju faktiskt ha samma kraft som haitiern.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » tor nov 08, 2007 0:01

HeY skrev:Fick han det då? Jag fick intrycket av att han bara fick tillbaka minnet av Angela. Jag tänkte att Angela eventuellt avslöjade sin krafter och inprintade minnen mellan henne och Peter i hans huvud.

Jo, du kan ha helt rätt. Jag tänkte faktiskt samma sak och lyckades glömma det mellan då och nu.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tam » tor nov 08, 2007 1:09

HeY skrev:
adolvsson skrev:
2x07
(även om Peter fick minnet tillbaka liiite väl enkelt),

Fick han det då? Jag fick intrycket av att han bara fick tillbaka minnet av Angela. Jag tänkte att Angela eventuellt avslöjade sin krafter och inprintade minnen mellan henne och Peter i hans huvud. Hon har ju minnen av dem tillsammans, men inte Peters övriga liv. Hon kan ju faktiskt ha samma kraft som haitiern.

Jag tänkte att Peter läste tankar. Han har väl träffat Matt Parkman, NYPD?
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav adolvsson » tor nov 08, 2007 9:34

Tam skrev:Jag tänkte att Peter läste tankar. Han har väl träffat Matt Parkman, NYPD?

Ah. Just det, jo, det bör han väl ha gjort. Det känns också logiskt och med det i åtanke, lika väl som version mamma, känns minnesgrejen inte alls för kvick. Jag tar tillbaka den kritiken. Officiellt.

In other news... Tim Kring själv pratar om vad som gått fel med S2 hittills, och varför, och det hela känns oerhört uppmuntrande. Jag har inte känt mig såhär pepp inför nya avsnitt sen första säsongen.

Sen kan ju Kring och kompani fortsätta göra fel och allt blir värre, men jag väljer hoppfullhet. Det hjälper förstås att veckans avsnitt var säsongsbäst såhär långt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » tor nov 08, 2007 13:38

adolvsson skrev: Tim Kring själv pratar om vad som gått fel med S2 hittills, och varför, .

Tja, fel och fel. Tittarsiffrorna dalar och då får man göra nåt åt det. Hade de inte dalat, hade man aldrig pratat om att nåt gått fel.
THE PACE IS TOO SLOW ''We assumed the audience wanted season 1 — a buildup of intrigue about these characters and the discovery of their powers. We taught [them] to expect a certain kind of storytelling. They wanted adrenaline. We made a mistake.''

Ge pöbeln vad den vill ha. Jaja.

Nu har jag inte haft så mycket emot det lite långsamma tempot, som i mitt tycke inte varit så långsamt. Men jag har inget emot adrenalin heller för all del.

En del av det han tar upp kan jag dock hålla med om inte har funkat så bra. Claires love interest (blä). Hiros långsamma äventyr (snark). För lite Peter i början (kanske..)

Men annat tycker jag han har fel om. Apokalyps-hotet skulle inte alls ha dykt upp redan i premiären, det hade varit alldeles för tidigt och tätt inpå förra säsongens apokalyps-avvärjning.

Både Monicas och Maya/Alejandros introduktioner har ju faktiskt vävts in i andra etablerades historier. Sen att det är historier vi inte bryr oss lika mycket om som Peters story-line, gjorde ju itne att Monica blev mindre intressant.
Maya/Alejandro däremot är trista, men jag undrar om det hade hjälpt att stoppa in dem i nån annan story-line när det enda intressanta med dem är att de tycks avsky sin kraft så mycket och av religiösa skäl dessutom. Dramat där bli att se hur de accepterar kraften och handskas med den, och vem "bättre" än Sylar att omvända dem.
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Tam » tor nov 08, 2007 13:45

lilith skrev:Ge pöbeln vad den vill ha. Jaja.

Håller med lilith.

Tänker på det här David Simon-citatet, och blir sugen att se The Wire.
DAVID SIMON: My standard for verisimilitude is simple and I came to it when I started to write prose narrative: fuck the average reader. I was always told to write for the average reader in my newspaper life. The average reader, as they meant it, was some suburban white subscriber with two-point-whatever kids and three-point-whatever cars and a dog and a cat and lawn furniture. He knows nothing and he needs everything explained to him right away, so that exposition becomes this incredible, story-killing burden. Fuck him. Fuck him to hell.
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav Djehuti » tor nov 08, 2007 15:42

2x07
Ja ni...

Den stora twisten var förstås Kensei som Adam även om det kunnat förutses, frågan är hur han överlevt ända in i vår tid. Det finns några olika möjligheter men min gissning är att hans kraft är identisk med Claires, men att han med åren lärt sig att utveckla kraften till helt nya nivåer (precis som hos Mat och Muray) som gör att han kanske rent av har total makt över sina celler och därmed sin kropp. En fråga som dyker upp är om Adam kan vara far till Peter och Nathan (och farfar till Claire), det är inte uteslutet men jag tror verkligen inte det.

Hur ser Adam på Hiro nu? Vad är hans plan? Jag antar att han i feodala japan inte visste om att Hiro skulle komma och så... Tidsresande är så jävla komplicerat. Adam måste ju i.a.f. träffat Hiros farsa då de ingick i samma grupp, insåg Hiros farsa att Hiro var i fara och konspirerade således med de andra "hjältarna" att låsa in Adam? Fast hur arg kan man vara för ett svek flera hundra år sedan liksom? Man har väl upplevt betydligt värre vid det laget...

Bob antyder även att Adam skulle ha makten över vädret, visst gör han det? Bob säger väl även att Adam varit fånge på något sätt men lyckades fly för några veckor sedan? Intressant...

--- 2x07 promo trailer ---
Ang. Adam och Peter så säger Adam att de möts förut, vilket de mycket riktigt har. Peter har även stött på Elle ("Veronica Mars"). Mer än så vet jag inte. Ser jävligt mycket fram emot nästa avsnitt, finns så många frågor.[/promo]

Muray, besegrades lite väl lätt av Mat. Muray har ju liksom haft årtionden på sig för att träna upp sina krafter, men vi kan ju visserligen inte utesluta att han är borta för gott. De kanske sagt det men i.s.f. har jag glömt av, varför var han ute efter att döda de andra äldre? Han var ju knappast ensam hur som helst, vem dödade Hiros farsa? Adam? Mördaren överlevde uppenbarligen fallet.

HRG... Löjligt att de gjorde honom så dum i de senaste avsnittet, vafan röjer man bättre undan spår genom att skjuta någon än att radera lite minnen? Skjuta någon utan handskar dessutom och därmed lämna fingeravtryck överallt? Eh... Dör han? Knappast, kan verkligen inte tro det. Däremot får West gärna dö, han är skum och dum!

Undra föresten om namnen betyder någonting ö.h.t. i Heroes. Gabriel, Adam, Eve, Noah, Nathan även Angela etc. är ju bibliska namn. Fast undantaget Adam (som måhända är den första "hero:n") så ser jag inga direkta paralleller.

Ah, sjukdomen... Shantis sjukdom som utplånar 96% av mänskligheten eller hur det nu var. Hur förhåller sig Adam till den? Har den redan börjat spridas nu, iockmed Nikki? Är det varför Angela ville att Nathan skulle låta New York gå under och bli president, för då skulle sjukdomen aldrig bryta ut och världen räddas?

Hur kan alla krafter utvecklas? Matt kan numera kontrollera andras tankar, inte bara läsa dem. Haitian kan både radera minnen och blockera mentala krafter. Kommer Micha kunna kontrollera maskiner, bilar o.s.v. på avstånd? Är Nathans och Wests krafter kvalitativt olika? T.ex. flyga kontra "kontrollera luften omkring sig" eller något sådant?
Remember, always be yourself. Unless you suck.
Djehuti
Minion

Inläggav adolvsson » tor nov 08, 2007 15:47

lilith skrev:Ge pöbeln vad den vill ha. Jaja.

Alltså, i sak håller jag ju med, och det där David Simon-citatet skulle jag kunna tatuera in i kroppen, men i just det här specifika fallet, med tanke på vad jag tycker serien har blivit, är jag villig att frångå mina principer :)

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Simon » tor nov 08, 2007 16:33

2x07

Vad i... HELA friden hände precis!? Jag fick kolla efter så det var rätt serie jag tittade på. Hur... Alltså... Jag vet inte hur de lyckades ta allt material som åsamkats hittills i säsongen, greppa det på judo-vis och svepa runt så att det var INTRESSANT.

Makalös återhämtning, och om det varslar om resten så...: galenskapsvolter utav glädje resten av TV-säsongen för min del.
Användarvisningsbild
Simon
Scooby

Inläggav LWes » tor nov 08, 2007 18:32

Djehuti skrev:2x07
Ja ni...

Ja det är massvis av intressanta saker att diskutera.
När Adam förde samman den äldre generationen hjältar så borde han ju redan då vetat att Hiros pappa var Hiros pappa. Kanske träffades dom redan innan Hiro föddes. Det skulle vara kul, och han får veta att hans vän fått en son och så har han redan träffat honom som vuxen.
Hans kraft kan ju vara mer utvecklad än Claires, men det är nog samma i grunden. Man kan ju tänka sig att på 400 år skulle han kunnat utvecklat sin förmåga så enormt att om någon hugger huvudet av honom så har det redan börjat läka innan bladed passerat igenom hela halsen, d.v.s. det skulle inte påverka honom alls. Om det skulle vara fallet är ju det enda sättet att spränga honom på en atom-nivå.
För hur stor del kan regenereras? Om man hugger av Claires ben, växer den ut igen? Förmodligen. Om man kapar henne vid midjan? Vid bröstkorgen? Halsen? Hur stor del av henne kan återskapas? Typisk Wolverine diskutionsämne!

Undra vad Nathans kraft kan utvecklas till, om han kan lära sig mer än att flyga.

Är DL helt säkert död? Jag tänker på att Adam flydde från vart han nu var fångad. Kanske blev DL räddad och fick sitt minne raderat (precis som Peter!!!) Förmodligen inte, men det skulle jag verkligen gilla.
Jag gillar det om att Adam skulle kunna vara Nathan och Peters pappa, det vore verkligen intressant. Men det är nog inte troligt. Han skulle dock mycket väl kunna vara släkt med någon annan... Vet vi något om Sylars pappa t.ex.?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav lilith » tor nov 08, 2007 19:32

LWes skrev:Hans kraft kan ju vara mer utvecklad än Claires, men det är nog samma i grunden. Man kan ju tänka sig att på 400 år skulle han kunnat utvecklat sin förmåga så enormt att om någon hugger huvudet av honom så har det redan börjat läka innan bladed passerat igenom hela halsen, d.v.s. det skulle inte påverka honom alls. Om det skulle vara fallet är ju det enda sättet att spränga honom på en atom-nivå.
För hur stor del kan regenereras? Om man hugger av Claires ben, växer den ut igen? Förmodligen. Om man kapar henne vid midjan? Vid bröstkorgen? Halsen? Hur stor del av henne kan återskapas?

Det där är exakt vad jag legat sömnlös och funderat över! :D

Visst kan hans kraft vara, ska vi säga, "snabbare" än Claires. Det kan den ju t o m ha varit från början, redan på 1600-talet, och det var därför han klarade explosionen så bra. Han ju var ganska nära de där tunnorna krut och det såg ut att explodera ganska bra.

Angående åldrandet (igen), så tycker jag som biolog att det känns naturligt att om man kan regenerera sig själv då åldras man inte heller, utan regenererar på cellnivå. Då kommer man förståss in på celldöd och såna saker och då blir det knepigt. För utan celldöd får man cancer. Hmm, ja man får anta att Adam och Claires kroppar enbart reparerar skador och nedbrytning, hindrar skadliga mutationer på DNAt osv. Den reparationen borde inkludera att hindra åldrande som ju är en typ av nedbrytning.

Hur stor del kan regenereras av Claire??? Det är en mycket intressant fråga. Om hon fortsatte hugga av sig tån skulle rummet fyllas av hennes tår till slut. Så varför skulle inte halva hennes kropp kunna återskapas? Om man tänker på cellerna så borde de fungera som normala celler, fast som hos salamandrarna så kan ben och annat växa ut (jag vet inte exakt hur det där funkar). Celler är specialiserade i kroppen och har olika funktioner som inte kan ändras. Alltså borde hon inte kunna återskapa t ex sin lever, om all lever är helt borta och inga leverceller finns i närheten av hennes kropp. Däremot har man ju stamceller i sin hjärna ryggmärg som kan fungera som vilken cell som helst och de borde kunna användas om någon speciell cell fattas i hennes kropp. Så om bara huvudet och hjärnan är kvar borde hon i teorin kunna regenerera hela sin kropp.

Alternativt är hennes celler så avancerade att de kan ändra sin specialisering efter vad som behövs. Hjärnan känns ändå nödvändig för jag tänker att det är där jaget sitter. Om man delade Claire i två skulle man ju annars kunna få två Claire. Vem är då den riktiga?

Fast det låter jättekonstigt att hon skulle kunna leva efter en halshuggning men inte efter att ha fått en trädgren i hjärnan. Man kan kanske tänka att kroppen (inkl huvudet) kan regenerera vad som helst så länge inget sitter ivägen för läkningen. Trädgrenen satt ju ivägen.
Hmmm.

Egentligen tycker jag att mycket förstördes med hela tå-grejen. Tanken var ju att hon läkte väldigt snabbt. Salamander-tån blev som en helt annan kraft. Nu handlar det inte om läkning bara, utan nåt utommänskligt. Kraften blev mer komplicerad och ologisk helt enkelt.

Oj, vad långt det blev. Sorry...
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav Spuffy » tor nov 08, 2007 20:18

Alla teorier och idéer i den här tråden efter senaste avsnittet har gjort att jag ser fram emot nästa Heroes, något jag knappt gjort alls den här säsongen. Yayy för er!!
lilith skrev:Om man delade Claire i två skulle man ju annars kunna få två Claire. Vem är då den riktiga?

:D Väldigt intressant med den typen av kraft, hur långt kan den dras? Sånt funderar jag över. Och kan allas krafter utvecklas? Som LWes sa, vad händer om med exempelvis Nathans kraft då, vad kan den bli?

I övrigt tycker jag att: West är jobbig. Maya/Alejandro är tråkiga. Sylar borde dö. Kanske Mohinder också.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » tor nov 08, 2007 20:37

Spuffy skrev:I övrigt tycker jag att: West är jobbig. Maya/Alejandro är tråkiga. Sylar borde dö. Kanske Mohinder också.[/spoiler]

Word.
Hiro borde också då! Och inget kanske på Mohinder, han bör dö!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tor nov 08, 2007 22:53

På tala om ingenting, jag såg just en sjukt rolig parodi av Heroes. Hiro delarna var typ identiska med riktiga Hiro delarna!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav A bear » tis nov 13, 2007 17:26

"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » tis nov 13, 2007 17:32

Det var väl fredrik som pratade om det där tidigare i tråden, och tyvärr tycker jag att killen missar helt vad jag tycker varit Heroes svagheter i år, (spoiler till 2x07) förutom då Claires pojkvän. Hiro är tråkig var han än är, och det enda jag gillade var hans love interest. De nya karaktärerna HAR ju vävts in i andra karaktärers historia. Problemet är att Maya och vad han heter är dötrista. Där går det också helt klart för långsamt. Get on with it. Ungefär samma saker har hänt dem i fem avsnitt nu.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav HeY » tis nov 13, 2007 20:51

gaspode skrev:Det var väl fredrik som pratade om det där tidigare i tråden, och tyvärr tycker jag att killen missar helt vad jag tycker varit Heroes svagheter i år, (spoiler till 2x07) förutom då Claires pojkvän. Hiro är tråkig var han än är, och det enda jag gillade var hans love interest. De nya karaktärerna HAR ju vävts in i andra karaktärers historia. Problemet är att Maya och vad han heter är dötrista. Där går det också helt klart för långsamt. Get on with it. Ungefär samma saker har hänt dem i fem avsnitt nu.

Word.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav HeY » tis nov 13, 2007 23:13

Jag kom precis och tänkte på något. Det har absolut ingenting med dagens avsnitt att göra (för det har jag inte sett) och inte med säsong 2 och göra heller så du kan känna dig fri att läsa även om du är en aning spoilerrädd. Iaf så:
Hur kommer det sig att Peter inte går och är rädd för speglar? Om han absorberar alla krafter, inkluderar inte det Nikkis "kraft"? Isf, borde han inte vara rädd för sin spegelbild?

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav lilith » tis nov 13, 2007 23:56

(spoiler 2.08) Så fick vi bekräftat att Adam är 400 gammal och att hans kraft antagligen är annorlunda än Claires. Hans blod helar. Men kanske gör hennes det också? Men vad exakt är hans agenda? Save the world? Det är fortsatt spännande. Vad är mamma Petrellis kraft? Vem är Peter och Nathans far?

Vad är egentligen Elles kraft? Skjuta blixtar? Elektriska urladdningar? Tycker hon är lite väl världsvan och framåt för att ha varit instängd och levt på en instutition i 16 år. Men men. Evuul.

Nikki fick plötsligt ett nytt alter ego (Mya?). Vi får anta att hon också var superstark. Vet inte vad jag tycker om det...Kan hon inte ha flera personligheter samtidigt? Det var snyggt hur man plockade in DL för ännu ett avsnitt igen. Och så fick han vara hjälte för sin son, om än inte exakt så serietidningshjältigt som sonen hade önskat. Jättefint.

Maya och bror är fortsatt tråkiga.

HeY: Hade inte tänkt på det, men Nikki och Peter har ju träffats. Han borde hosta fram nåt alter ego tycker man. Eller så botas han av sin helande kraft eftersom man kan se personlighetsklyvningen som en psykisk sjukdom. Han botade ju sin egen minnesförlust.

Heroes! :lovebunny: :popcorn: :invisibunny: :drool:
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons nov 14, 2007 0:18

2x08
Riktigt j*vla bra avsnitt tycker jag. Heroes är väldigt bra nu igen, skulle inte förvåna mig alls om den snart blir topp5 serie för mig igen.
Elle är en väldigt intressant och komplex karaktär tycker jag. Kristen Bell i all ära men jag tycker faktiskt att karaktären är intressant. Komplexa och smått galna karaktärer har en tendens att fastna hos mig (Dru, Faith? Någon?) ;)

Lite mer Nikki i detta avsnittet än vad det har varit tidigare. Jag är väl en utav de få som faktiskt tycker om Nikki så jag tycker att det var intressant att se varför hennes familjeläge har varit som det varigt och vad som faktiskt hände med D.L. D.Ls död var förresten en aningen brutal, förutsägbar när man väl tittade, men jag tycker att det var lite brutalt (inte på ett negativt sätt).

Ingen Claire i avsnittet dock. Kanske var det inte så mycket frågor där, men de hade faktiskt kunnat klämma in ett klipp där man fick se dem rymma.

Vad mer? Ja just det! Peter och Adam! Äntligen, ja ÄNTLIGEN, verkar David användas till sin fulla potential som skådespelare. Hela den här "we're going to save the world" grejen tycker jag är riktigt spännande. Jag undrar vad de tänker göra!

Och vad tycker HeY var det absolut bästa med avsnittet? Jag tror ni kan gissa. Kom igen! Ni måste kunna gissa!
Det var ju NO FRIKKIN HIRO! Thank YOU, whoever made this decision :lovebunnier:

lilith skrev: (spoiler 2.08) Maya och bror är fortsatt tråkiga.

Jag håller faktiskt inte med. Alejandro är extremt tråkig, men Maya tycker jag är en smått intressant karaktär. Hon fick dessutom lite mer djup iom detta avsnittet. Jag skulle gärna se Alejandro dö och sedan se Maya utvecklas som karaktär individuellt. Jag fattar inte varför man tar in tvillingar i en serie som Heroes, ska dessa karaktärer aldrig kunna separeras. Visst om det funkar, men jag skulle gissa på att i de flesta fall (medräknat här) så kan det inte bli så jättebra.
Men iaf, Alejandro = Zzzzzzzzzz... Maja = Hmmm..?

lilith skrev:Heroes! :lovebunny: :popcorn: :invisibunny: :drool:

ORD 8)

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav RalfiParpa » ons nov 14, 2007 0:35

2.07-2.08: Heroes är tillbaka i full vigör. Det tog sin lilla tid men Kring levererade. Ordentligt.

Och sen säger ni att det här, som onekligen var säsongens bästa avsnitt hittills (och seriens bästa efter "Company Man," säger jag) borde ha varit seriens första avsnitt. Då säger jag: bah! Jag gillar den här sortens lite långrandiga men i slutändan väldigt belönande historieberättande mycket mer än "OMG, SYLAR VS PETER I ALLA AVSNITT, HELA TIDEN!"-berättandet som fansen skriker efter. Ska bli intressant att se hur Heroes fortsätter efter 2.11.

EDIT: Behövs ingen spoilertag där.
Senast redigerad av RalfiParpa ons nov 14, 2007 0:46, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav HeY » ons nov 14, 2007 0:43

RalfiParpa: Jag håller med dig, men jag hade föredragit en aning snabbare tempo i början. Men det du säger att alla fans skriker efter är inte att föredra. Såna vändningar har man så det räcker gått och väl med i typ Prison Break. Av personlig erfarenhet så tröttnar iaf jag mycket fortare på såna serier än av den här typen som Heroes har kört med. Sedan så var det ju inte så jävla snabbt tempo i början av säsong 1 heller. Precis som här så byggdes allt upp, bara att då var allt nytt och spännande vilket kompenserade för det lite långsammare tempot.

Gaaaah, plugga skulle jag ju göra. Varför kommer jag tillbaka hit hela tiden :eek:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav The Ankh » ons nov 14, 2007 15:01

Djehuti skrev:2x07
Undra föresten om namnen betyder någonting ö.h.t. i Heroes. Gabriel, Adam, Eve, Noah, Nathan även Angela etc. är ju bibliska namn. Fast undantaget Adam (som måhända är den första "hero:n") så ser jag inga direkta paralleller.

Peter & Matt är oxå bibliska. Finns säkert fler..

207-208
Jag älskar älskar älskar Heroes just nu. 207-208 var helt underbara avsnitt. Speciellt 208 när man fick svar på hur allt blev som det blev. Är sjukt sugen på fortsättningen.

Jag håller dock med alla som tycker Maja/Alejandro är trista. Allt Maja gär är att gråta och säga "oh Alejandro". Jag röstar hem dem omedelbart!

Lotta: Shit vad du kan om gener o biologi etxc. jag är imponerad. Som vanligt!
--> Midget Notes<--| --> Last.fm<--| --> Bilddagboken<--
Everything worth having Comes with trials worth withstanding
Användarvisningsbild
The Ankh
M.A.S.

Inläggav lilith » ons nov 14, 2007 15:24

RalfiParpa skrev:2.07-2.08: Heroes är tillbaka i full vigör. Det tog sin lilla tid men Kring levererade. Ordentligt.

Och sen säger ni att det här, som onekligen var säsongens bästa avsnitt hittills (och seriens bästa efter "Company Man," säger jag) borde ha varit seriens första avsnitt. Då säger jag: bah! Jag gillar den här sortens lite långrandiga men i slutändan väldigt belönande historieberättande mycket mer än "OMG, SYLAR VS PETER I ALLA AVSNITT, HELA TIDEN!"-berättandet som fansen skriker efter. Ska bli intressant att se hur Heroes fortsätter efter 2.11.

Som sagt tidigare som svar på den där artikeln, jag håller med dig.

Annica: Det är som en yrkesskada det där biologiska funderandet...
He smells like forrest.
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav HeY » ons nov 14, 2007 16:23

Var det ingen annan som fick lite sympati för Maya enligt senaste avsnittet? Jag tycker han är en lite komplex karaktär iaf, och de där tårarna verkar ju komma även om hon inte avser själv att gråta - som en reflex! Jag tycker ingen av tvillingarna är intressanta men jag tror absolut att Maya hade varit ännu intressantare om Alejandro dör, han är på gränsen till att jag somnar. Karaktärer som är arga hela tiden för mig arg ;)

Men jag måste säga detta igen: Elle is the shiet och KB är otroligt SNYGG :eek:

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film