Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Off » sön feb 13, 2005 18:02

Är det verkligen så konstigt att 7th heaven får en 10e säsong i USA? Vi pratar om landet där det nyligen gick igenom en lag i en stat att man inte fick visa boxershortsen eller troskanten då detta sågs som "indecent". Tänk om jag får böter när jag kommer dit :eek:
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » sön feb 13, 2005 18:33

Mamman i 7th Heaven är en av de mer irriterande karaktärerna jag stött på i TV. De gånger jag råkar stöta på ett avsnitt, vill jag alltid vrida om hennes nästa med en klädnypa.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav carre » sön feb 13, 2005 18:39

Alla i 7th Heaven är de mest irriterande karaktärerna som jag stött på i TV.
Användarvisningsbild
carre
M.A.S.

Inläggav noike » sön feb 13, 2005 18:41

Tycker Hunter S Thompson borde skriva ett even-avsnitt till 7th Heaven.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » mån feb 14, 2005 23:42

Har nu sett t.o.m. avsnitt 1.7 Six Degrees of Separation av Battlestar Galactica. Detta är det första avsnitt där jag funnit humor. Det har kanske funnits nåt enstaka skämt i övriga avsnitt, men detta är det första avsnitt som kan anses vara i första hand komiskt och jag skrattade högt ett par gånger.

Repliker som:
"You forgot to wash your hands!"
och
"No more Mr Nice Gaius!!!"
är antagligen inte så roliga här, men var oerhört roliga i avsnittet. Och Gaius minspel. My, my... Helt klart bästa avsnittet av serien hittills. Hoppas de törs slänga in mer komedi i avsnittet efter detta, det fungerar bra i serien.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Yog-Sothoth » tis feb 15, 2005 1:17

AKS: Vad tycker du om BG i övrigt?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav AKS » tis feb 15, 2005 9:10

Jag tycker att den är mycket bra. Den är välskriven med bra effekter och bra production design. Enda nackdelen är väl att avsnitten flyter ihoplite väl mycket. Skulle önska mer CotW (1.7 kändes som ett CotW-avsnitt). Dessutom skulle jag, som sagt, gärna vilja ha mer humor i avsnitten. Jag hoppas på en förbättring efter senaste avsnittet.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis feb 15, 2005 10:48

AKS skrev:Enda nackdelen är väl att avsnitten flyter ihoplite väl mycket. Skulle önska mer CotW.

Hur kan det vara en nackdel? Det är det bästa i serier! Nu vill jag absolut se den fantastiska serien!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis feb 15, 2005 12:48

Som jag sa, det flyter ihop *lite väl* mycket. Jag vill t ex att VM ska ha färre CotW, men här flyter det ihop *för* mycket. Jag kan i princip inte skilja på avsnitten (som mitten av BtVS S7 som jag inte gillade [BG tycker jag dock mycket om trots denna lilla nackdel]). Det senaste avsnittet gillade jag för att det var CotW samtidigt som det *verkligen* förde huvudarcen vidare. Jag vill alltså inte ha CotW:s som inte alls hänger ihop med huvudarcen.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis feb 15, 2005 13:49

BG låter verkligen som en serie för mig. Blir mer och mer intresserad.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav qarlsson » ons feb 16, 2005 5:45

Off: Det är bara att sätta igång med miniserien och tuta vidare därifrån. Jag tycker BSG är en välspelad och riktigt välgjord Scifi-serie från början till slut. Atmosfären i serien är underbar och dogfight-scenerna är verkligen skitsnyggt gjorda. Rymdscenerna är överhuvudtaget snyggt filmade och originella i kameraarbetet som tillför scenerna en väldigt organisk, levande känsla (du förstår vad jag menar när du ser det).

Jag håller med AKS om att BSG-avsnitten flyter ihop. Man får nästan lite känslan av att dom tagit en film och styckad upp den i i efterhand. Men jag tycker att det funkar ypperligt, precis den typ av storytelling jag föredrar i serier med framträdande storyarc's. Avsnittens handling verkar också utspela sig väldigt tätt inpå varandra om man iakttar antal dagar som löper på i Helo's berättelse på Caprica.

Allt som har med The Cylons design att göra kickar ass!! Speciellt Number Six ;)

När ändå BSG är uppe på tal skulle jag vilja passa på och rekommendera en annan scifi-serie som i min mening är förbaskat bra - SG-1 - serien som tog filmen Stargate och spann vidare på hela konceptet på ett högst beundransvärt sätt. Den blir bara bättre och mer välgjord för varje ny säsong och det är betydligt mer humor i SG-1 än i BSG. Ibland undrar man om det är en SciFi-rulle i budgetklassen $100m man tittar på istället för ett veckoavsnitt för TV, med tanke på hur välgjort allt är, speciellt de senaste 2-3 säsongerna.
Jonesy: Je-sus Christ.
Samson: On a bicycle.
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav Off » ons feb 16, 2005 5:57

Har inte tid och börja titta på den just nu. Får bli i sommar eller höst.

Angående SG-1 har jag bara sett ett fåtal ströavsnitt här och där och blev inte imponerad. Såg de 10 första avsnitten på Stargate Atlantis och blev så uttråkad att jag fick kämpa för att hålla mig vaken under vissa av avsnitten. När jag hörde av ett SG-1-fan att han tyckte Atlantis var bättre så nedprioriterade jag SG-1 till nummer 97352 över serier att se på.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons feb 16, 2005 6:21

Stargate Atlantis säsong 1 var helt okej, långt ifrån en höjdarserie men den går att se på.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » fre feb 18, 2005 3:07

Tog mig precis igenom miracles. Inget jag rekommenderar direkt. Piloten var bra men tyvärr var det bästa avsnittet. Tog mig ett gäng dagar bara att se de 13 avsnitten vilket väl säger det mesta då jag brukar kunna se serier väldigt snabbt.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » fre feb 18, 2005 17:15

Jag är så fruktansvärt glad för att Survivor börjat igen.
Det är helt sjukt hur mycket jag älskar den serien.
Det är absolut min favoritserie har jag insett, för om man gämför vilken serie jag ser fram mest emot varje vecka så är Surivor långt före alla andra serier, t.o.m. Lost som varit min favorit länge nu.
Helt otroligt hur mycket jag längtar till nästa avsnitt!
Senast redigerad av LWes fre feb 18, 2005 19:13, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 18, 2005 17:55

LWes: Hittar ingen referens på IMDb om den serien, vad handlar det om?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tob » fre feb 18, 2005 18:12

Yog-Sothoth skrev:LWes: Hittar ingen referens på IMDb om den serien, vad handlar det om?

Amerikanska Robinson kan man väl säga.

Såg också det precis och är klart postiv. Känns mycket rakare och inte så konstuerat som den svenska varianten. Ser framemot nästa vecka.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre feb 18, 2005 18:29

Tob skrev:
Yog-Sothoth skrev:LWes: Hittar ingen referens på IMDb om den serien, vad handlar det om?

Såg också det precis och är klart postiv. Känns mycket rakare och inte så konstuerat som den svenska varianten. Ser framemot nästa vecka.

Jag älskar dig Tob! Jag har en allierad!
Survivor och Robinson är ju helt klart lika i grunderna, men att Survivor är min favoritserie och att jag inte ens ser på Robinson är för att Survivor är så mycket bättre utfört. Allt från programmledare, tävlingar och uppbyggnaden av serien till redigering och klippningen är otroligt mycket högre kvalité än den svenska versionen.
Jag har sätt Survivor UK också, och det var mer likt Survivor än Robinson, men det var ändå riktigt tråkigt och inte ens sevärt.

Tob: Missa inte Survivor Live ikväll på http://www.cbs.com/primetime/survivor10 - det är en fantastisk talkshow där det pratas strategier och gameplay och dom utröstade blir intervjuade, och man kan ringa in och fråga saker o.s.v. (ungefär som sånna där fotbolls-programm där dom pratar om sånt och har gäster och så fast det är om Survivor)
Den här säsongen är det dock andra programmledare än förra vilket jag nästan bröt ihop när jag fick veta, men det blir nog bra i alla fall.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre feb 18, 2005 18:59

Tob skrev:

Vad fan... Survivor menar ni?
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre feb 18, 2005 19:15

Yog-Sothoth skrev:
Tob skrev:

Vad fan... Survivor menar ni?

Först förstod jag inte vad du menade men sen såg jag att jag skrivit 'Surivor' i mitt första inlägg.
Ja, det är Survivor vi menar.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Tob » fre feb 18, 2005 19:26

LWes skrev:Jag älskar dig Tob! Jag har en allierad!

Yay :-)

LWes skrev:Tob: Missa inte Survivor Live ikväll på http://www.cbs.com/primetime/survivor10 - det är en fantastisk talkshow där det pratas strategier och gameplay och dom utröstade blir intervjuade, och man kan ringa in och fråga saker o.s.v. (ungefär som sånna där fotbolls-programm där dom pratar om sånt och har gäster och så fast det är om Survivor)

Det är om jag förstått det rätt webbtv? Tvivlar starkt på att min internetuppkoppling klarar av det. Sen är jag inte så insatt i tidsystemet, vad menas med 2PM ET/11AM PT. Är inte heller hemma ikväll, men det kanske går att få tag på i efterhand, eller?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » fre feb 18, 2005 20:03

Tob skrev:Det är om jag förstått det rätt webbtv? Tvivlar starkt på att min internetuppkoppling klarar av det. Sen är jag inte så insatt i tidsystemet, vad menas med 2PM ET/11AM PT. Är inte heller hemma ikväll, men det kanske går att få tag på i efterhand, eller?

Jo precis, det är web-tv.
2PM ET/11AM PT = 20.00 svensk tid
Man kan se avsnitten i efterhand också.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav qarlsson » lör feb 19, 2005 7:23

Mer specifik information angående en andra säsong av Battlestar Galactica:

The second season order of Sci-Fi Channel's hit new series will have 20 episodes, according to a report during the Subject2Discussion online radio show at LV Rocks.

Fucking yay! :)

Hela artikeln
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » lör feb 19, 2005 11:30

Sounds nicety-nice. :) Synd bara att man måste vänta till hösten... Men med 20 nya avsnitt så kan man ta det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör feb 19, 2005 13:57

Någon som vet var man kan hitta the Practice s8? Det tar för evigt för TV4 att nå dit och jag vill ha mer Alan Shore, Tara Wilson och Denny Crane. (Denny Craaane!)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör feb 19, 2005 15:21

Jag har nu bara två avsnitt kvar av BSG S1. Jag efterlyser fortfarande mer humor (även om ex ep 9 är helt och hållet ett komediavsnitt med komedimusik à la de roliga BtVS- och AtS-avsnitten). Däremot så efterlyser jag inte mer CotW längre. Nu känner jag karaktärerna så väl att de är fullt tillräckliga för att göra ett avsnitt intressant. Dessutom är det ju verkligen inte en såpa, varje avsnitt har en början och ett slut (om än inte på ett lika tydligt sätt som VM eller tidiga BtVS) och huvudarcen fortsätter som en röd tråd genom alla avsnitt. Jag skulle inte ha något emot fler avsnitt som man kommer ihåg för den specifika handlingen för just det avsnittet, men jag tycker inte att det är ett giltigt klagomål för mig längre.

Så, de två sista avsnitten i säsongen ska vara bra har jag hört... Ser verkligen fram emot det.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav AKS » sön feb 20, 2005 20:29

Wow! Sista avsnittet av BSG är inte att leka med! Alldeles fantastiskt! Vill ha fortsättningen nu, men får väl glädja mig över att det över huvud taget blir en fortsättning.

Hela sista avsnittet är ju en enorm cliffhanger. Ingenting är löst. De måste ha varit ganska säkra på att få en S2. Blev helt chockad då Boomer sköt kaptenen. Det var totalt oväntat. Sharons på Caprica graviditet kändes ganska väntad, men är ändå ett oerhört intressant koncept. Undras hur den lilla flickan i vaggan som Dr Gaius fick se, ser ut? Ett datachip nånstans kanske? :) Nej, alldeles för spännande. Ser verkligen fram emot fortsättningen och hoppas att de inte löser allt för snabbt i början på S2. Det får gärna inledas med ett dubbelavsnitt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav qarlsson » sön feb 20, 2005 23:05

AKS: Sant! Sista avsnittet är übercoolt och man kvider verkligen efter att få se hur det löser sig. S2 kan inte komma snabbt nog.

Blev också helt chockad när Boomer skjöt Adama. Det får en att tänka på det Number Six sa (har för mig att det var hon) vid något tillfälle - att hur mycket hon (Boomer) än stretar emot så kommer hon förr eller senare fullborda sitt uppdrag som Cylon. Vad kommer nu hända med henne och hur kommer Caprica-Boomer att mottas när hon anländer till BSG tillsammans med Helo och Starbuck och vem tusan är Number Six egentligen, då hon tycks kunna anta corporeal form när hon känner för det. Någon form av wireless A.I som kan projicera både känsel- och synintryck kanske. Gah! Mycket frågor. För o då inte tala om hela Wheel of Time-prylen som Koboltexterna beskriver, att allt hänt förr och kommer hända igen.
Underbar SciFi-serie som har potential att bygga ut sitt verse enormt och bli en riktigt härlig långkörare!
Carnivále
Användarvisningsbild
qarlsson
Scooby

Inläggav AKS » sön feb 20, 2005 23:35

BSG S1

Jag undrar var de befinner sig tidsmässigt. Jorden som den är idag är oerhört avlägsen, men det kanske ändå inte är så självklart att det utspelar sig i framtiden? Jag har ingen teori eller så, men jag hoppas att serien slutar med att de når jorden och att det är nån sorts twist. Inte à la Planet of the Apes kanske, men tänk om Battlestar Galactica skulle vara vår First Contact s.a.s.? Om inte så utspelas den ju mycket långt inne i framtiden iom att det var tusentals år sen de lämnade jorden och mellanlandade människorna på Kobol innan kolonierna bildades? Hm, men varför kan de då inte bota cancer? Varför anakronistiska telefoner? Som sagt: hoppas verkligen de har planerat ett spektakulärt slut för serien som helhet.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tor feb 24, 2005 18:09

Har sett igenom Nip/Tuck s01-2 de senaste dagarna och jag är helt såld på serien. FX är verkligen en kanal som kan göra bra tv. Lätt en av de bästa serierna som fortfarande produceras. S03 börjar i sommar!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film