Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav gaspode » lör okt 20, 2007 0:56

haha! SPN-mys med emelie och hanna är bäst!

kommer knappast orka börja titta på Supernatural, men det var helt klart ett väldigt kul avsnitt. Så var det ju Ben Edlund som hade skrivit det också.

(spoiler 3x03) "I lost my shoe!" och "I'm batman!"
:D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav brat » lör okt 20, 2007 0:58

gaspode skrev:haha! SPN-mys med emelie och hanna är bäst!

Hur bäst lät inte det!

avundsjukavundsjukavundsjuk... ochenaninggalenavSPNbrist...
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » lör okt 20, 2007 1:36

303
Hahahahaha... underbart. :D
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » lör okt 20, 2007 1:38

Jag är för trött för att göra en vettig kommentar, så jag spara det till imorgon.

Men jag delar Hannas åsikt i alla fall.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » lör okt 20, 2007 2:23

brat skrev:Kan någon berätta för mig hur jag ska klara mig utan SPN ikväll? (Glorys fel det här gången.) Och varför är det så mcket lättare att klara sig när det är man själv som är orsaken till förseningen. :P

MidnattsSPN är ju heligt, kan inte hela världen förstå det och anpassa sig? :D

Hihi, enda gången jag har frågat nån vad klockan var på hela kvällen så trodde jag att den var kanske tio och tänkte att det kanske fanns tid till SPN trots allt. Men jag fick svaret "fem över tolv"... och tänkte att nä, inget kul att se ett nytt avsnitt om det inte är start vid midnatt. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » lör okt 20, 2007 12:32

:D 5/5

3X03
roligt avsnitt med mörka under toner.
Denna säsong är defentivt råare i tonen.Först scenen med Issac, sen sågen och nu gaffeln i huvudet. ouch
Bela har katt gillar tjejen.Iallafall hade skådespelerskan bra kemi med Jensen.
Fortfarande lite ovanligt att se så många karaktärer
vet fortfarande inte om det är bra eller dåligt.

Smart Dean me like
favisar
I am batman
I`lost my shoe
oh dont go away angry,just go away.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav Glorificus » lör okt 20, 2007 13:21

Åh, vad jag vill se!!! Man blir extra nyfiken när alla tyckte det var så bra! :)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » lör okt 20, 2007 17:04

3x03

Jättefantastiskt jättekul avsnitt. Roligt att kunna få se det i lite större format hos Martin också.

Jag blev lite skeptisk när jag såg att Gordon Walker var med i previously-biten, men det löste ju sig rätt så bra, fast jag misstänker att han är på väg ut ur fängelset. Gillar verkligen inte den karaktären.

Bela var kul. Hette hon verkligen Lugosi eller var det ett skämt bara om hennes namn? Uppfatade inte riktigt vad de sa just där. Heter hon verkligen det så är det fånigt, var det ett skämt så var det kul.

Demontjejen har visst fått ett riktigt namn också, Ruby. Hmm...

Jag gillade det här avsnitet jättemycket. Fanns bara en sak att klaga på. Det gick alldeles för lätt att bli av med kaninfoten. Varför jobba sig och göra en speciell låda och låsa in den när det enkelt hade gått att kasta den på elden från början. Tycker inte att det var sådär jättesmart gjort av pappa Winchester.

Allt annat i avsnittet var bara roligt. Sam var jätterolig när han fick otur. Hans minspel var bara helt underbart i vissa scener. Som tex när han sitter på stolen i motellrummet och det börjar brinna eller alla gånger han trillar omkull. :D

Åh vad jag älskar det här avsnittet!

Favoritscener:
"I´m batman" och såklart "I lost my shoe"
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav gaspode » lör okt 20, 2007 17:37

Hette hon verkligen Lugosi eller var det ett skämt bara om hennes namn?

Hennes alias var nåt med Lugosi, det var så gubben fattade att det var hon.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Tomas » lör okt 20, 2007 19:20

MissKittyFantastico skrev:3x03

Fanns bara en sak att klaga på. Det gick alldeles för lätt att bli av med kaninfoten. Varför jobba sig och göra en speciell låda och låsa in den när det enkelt hade gått att kasta den på elden från början. Tycker inte att det var sådär jättesmart gjort av pappa Winchester.

Kan ju vara så att pappan sparade den för att kunna använda om han inte hade något annat val. Det skulle jag bli frestad att göra, speciellt om jag visste hur den kunde förstöras sedan.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav brat » lör okt 20, 2007 19:27

En diskussion om SPN och jag kan inte läsa!!!

...räknar timmarna.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör okt 20, 2007 19:54

Jag kan inte heller läsa. Men snart!

Än så länge har vi kunnat uttyda: Humoravsnitt! Det blir nog kul. Tall Tales och Hollywood Babylon fick man ju skratta högt åt, speciellt TT. brat hade sett promon för det här så hon visste redan att det var humor. Nu försöker hon korrumpera mig till att titta på promos för flera avsnitt framåt! Nej, säger jag. Jag är stark... den här säsongen ska jag bara se dem i efterhand.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör okt 20, 2007 20:20

Rätt åt dig då du lurade mig att tro att du sov!
Plus att... det skadar verkligen inte att se den här teasern för ditt favorittitelavsnitt, den är bara lockande. ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ZPog6cQgtqs (3x05)

Jag vet för övrigt vilken nästa msn-klassiker blir. :D Det är en riktig höjdare.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » lör okt 20, 2007 20:30

Grumble grumble. När jag säger att jag är stark, då är jag stark.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » lör okt 20, 2007 23:14

Glorificus skrev:Grumble grumble. När jag säger att jag är stark, då är jag stark.

I have faith in you most glorificent one. Do not give in to the dark side that is spoilers and promos.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » sön okt 21, 2007 0:25

3x03 ÄNTLIGEN
Det var mycket mer än bara ett roligt avsnitt, det var en del drama och mörka inslag också. Och det var mycket mer än bara roligt, det var superroligt!!

+ JaredochJensen, eloge. De var helt fantastiska. Deras minspel (Jared måste ha tagit lektioner hos Jensen) och deras fysiska komedi och ja gud, de var helt fantastiska.

+ Manuset var förresten också fantastiskt. Så få av de dåliga övertydlighetsinslagen. Och roligt och mångsidigt och det flöt bra. Ett exempel på toppenmanus var första scenen med Jared och Jensen när de bråkar i bilen. (Inga visk-Jared-repliker!!) De är verkligen så bra som bröder. Så det var så klart ett exempel på hur fantastiska Jared och Jensen är också. :D Plus att det blev lite Texas-Jared, me likes. :D

- Det jag inte gillade var Gordon och hans kompis, snark. Ska de bli besatta misledda små irritationsmoment nu? Ser mycket hellre ett verkligt riktigt hot. "Sam Winchester must die", oh my lord tamt.

+ De två tjuvarna gillade jag dock helskarpt. Bra karaktärer, bra skådespelare. Skulle behållt dem istället för Gordon+1.

? Väntar ett tag innan jag uttalar mig om Bela. Gillar karaktärsidén och hon hade bra kemi med Jensen, men jag är ändå lite osäker på skådespelerskan. Bättre än Ruby dock. Mycket mycket bättre. "Demon Ruby must die."

Totalt älskar jag avsnittet! Som jag skrattade. :D

Men... vad betyder titeln?

Edit.
Batman och shoe i all ära men jag fick just ett nytt favoritögonblick. Jared som inte kan hålla sig för skratt i sista scenen på kyrkogården då Jensen ropar "son of a bitch". Han är så söt. Se om den scenen nu med en gång! De måste ha haft så roligt när de spelade in det här avsnittet.
Senast redigerad av brat sön okt 21, 2007 0:44, redigerad totalt 2 gånger.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » sön okt 21, 2007 0:29

gaspode skrev:Hennes alias var nåt med Lugosi, det var så gubben fattade att det var hon.

(spoiler 3x03) HAHA, "gubben". Bobby! :lovebunny:
Kul att han får vara med som deras go-to-guy mer och mer. Och det är alltid lika kul när han tycker att de gör idiotiska saker. :D

Åååh, vilket bra avsnitt! I loved it! Så många skratt. Sam som ramlar omkull hela tiden (speciellt när de är tillbaka i killarnas lägenhet!) och Deans ögonrullningar. :D Och Sam i stolen på motellet! Och elden och gardinen och de som stod precis utanför fönstret. Så roligt!

Minus för övertydligheter som med hur tjuvkillen skulle dö (även om det var härligt äckligt!) och med vinstlotterna i slutet... och de oerhört löjliga replikerna om att "Sam Winchester must die". :rolleyes:

Jag gillade Gordons vän i början. Kubrick hette han, ja. Jag tyckte om hans mångsidighet i början med att vara tveksam till Gordons fanatism... och "Don't play with my Jesus." och hans bumper stickers!! "How would Jesus drive?"... "Don't make me come down there. - GOD" :D Men sen mot slutet blev det lite platt när han blev så superfanatisk.

Men överlag ett jättebra avsnitt. Mycket för att de ändå fick in hela storyn på ett avsnitt. Bra upplägg med att man har tur tills man förlorar hartassen och sen vänder det. Och Jared och Jensen var fantastiska. Och jag gillade Bela... även om the bitca sköt Sam! :angry: Men jag håller med chanda, hon har ju en katt så det blir stort plus för det. ;) De två grejerna väger nog ut varandra, så jag är fortfarande neutral till Bela, kommer jag nu fram till.

"I lost my shoe." Och Sams min och hållning där... och hur han höll på i bakgrunden hela tiden Dean var i telefon. :D

Deans "I'm Batman." :D

Sam och Dean var coola när de först kom in till tjuvkillarna. Hunters. 8) Jag älskar när de träffar på vanliga människor. Mer FBI-grejer snart, tack!

mads och brat, det här avsnittet hamnar definitivt på listan när det är dags för någon framtida SPN-kväll. ;)

Edit:
brat skrev:Men... vad betyder titeln?

Staden de var i hette Black Rock, det nämndes vid nåt tillfälle. Så Bad Day at Black Rock blev ju snyggt... kul med titlar som man förstår i efterhand istället för det motsatta med spoilande titlar!

Edit 2: Heh. Elva smileys i ett inlägg, vad animerad jag blev.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » sön okt 21, 2007 0:53

brat skrev:Men... vad betyder titeln?
Jag försökte googla lite. Verkar vara en titel på en gammal film med Spencer Tracy. Ploten i den filmen verkade dock inte ha särskilt mycket med det här avsnittet att göra. Kanske behövde de bara en bra titel och bestämde sig för att placera förrådet i Black Rock för att knyta ihop det hela. Fast det verkar för enkelt. Måste erkänna att jag inte kunde låta bli att titta under de spoilermarkerade avsnittsnamnen och innan det här avsnittet så var jag säker på att det skulle handla om en Black Rock i Utah som tydligen är en spökstad.

Tydligen är Black Rock även smeknamn på CBS byggnad i New York. Visar CBS något konkurerande populärt program samtidigt som Supernatural visas kanske?

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » sön okt 21, 2007 15:20

Jag såg 3x03 och jag känner att jag också måste säga något. Men allt verkar redan vara sagt, så jag får bara instämma med er för det verkar vara ganska liknande åsikter. Extremt kul avsnitt, riktigt bra!!

Well, nu ska jag ut och gå en promenad, I'm Batman.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tor okt 25, 2007 9:44

3x03
Typ bästa avnisttet av hela serien! Det var verkligen jättebra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre okt 26, 2007 17:22

Icke-spoilande Jensen-intervju med många roliga svar. Eller, spoilers t.o.m andra säsongen, om någon inte sett så långt. ;) Intervjun har bland annat mer info om den bar fight JaredochJensen var med om första året. Och Jensen försöker lära Jared att spela golf. :D

Intressant info om Jensens Smallville-roll också, det förklarar en hel del om varför den karaktären spårade ur så mycket.

Edit: Del två av intervjun har några småspoilers om en bekant gästskådespelerska och vilken roll hon kommer att ha, plus lite om 3x08.

Nytt avsnitt i kväll! Tror jag... om brat har tid i kväll tänkte vi se det kring 22-tiden. ;)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre okt 26, 2007 23:14

Holy crap vad jag gillar SPN!

3x04
Richie! Riktigt underhållande.

Bobby!! Älskar.

Dean!!! Underbar, hans miner och repliker och känslor som är skrivna över hela ansiktet. Hans samtal med demontjejen var riktigt bra. HON hade kunnat få stanna. (Den blonda demonen skjuter vi tack.) Bäst kanske var när han påstod att han inte var rädd alls, eller när han öppnade sig och frågade om helvetet. Underbart.

Sammy!!!!! Han vann i det här avsnittet. Tror aldrig jag sett honom vara gulligare än i scenen när han gav sig på fel person. :D
"What kind of psyco are you!?"
"Oh god."

Jag skrattade så högt att jag kan ha väckt mina grannar.

Och ändå var inte det här ett märkvärdigt avnsitt på något sätt. Bara ett bra avsnitt. Såsom SPN är numera (sedan ett år tillbaka). Det är så många detaljer som gör serien. Om de bara fick koll på den övergripande helheten också...

Det jag inte älskar:
De har en pistol som de kan springa runt och skjuta besatta männisikor med, yay... Besatta människor till höger och vänster, action action. Jag vill ha skräck, legender. Behöver inte veta så där mycket om demonernas "folk"tro m.m. Det förtar lite att förklara för mycket. OchSamskullevaraderasledarehurnuigen??

En sak till, vad fick nunnan för psykbryt i början??
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » fre okt 26, 2007 23:46

brat skrev:3x04
En sak till, vad fick nunnan för psykbryt i början??

:D :D Ja, man blev helt: "Whoa! Easy there."

Bra avsnitt!

Jag älskade förstås också Sam-som-tog-fel-på-person. Galet roligt!

Och hur Dean tvingades spendera kvällen pratande med en demon. Bra idé, bra genomfört, me likey. Plus hur Sam dödade henne. Och Deans lilla samtal med Bobby om Sam. :lovebunny:

Nu ska jag se promon för det här avsnittet. 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » lör okt 27, 2007 1:37

Jag tyckte 3.04 var mediokert. Fångade mig inte riktigt. Dessvärre.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav madskellig » sön okt 28, 2007 1:17

3x04 - Det var okej, inte jättebra men absolut inte dåligt Sam var underbar i detta avsnitt med, hans "oh god" efter att han tagit fel person var så roligt!

Dean känns... jobbig. Jag stör mig jättemycket på honom och han känns överdriven, men scenerna med demonen i källaren var riktigt bra! Och helt underbart ögonblick då han inte kunde komma ihåg den latinska texten.

Richie var rolig :) "FYI Winchester, words hurt"

Och Bobby igen! Me like. Men blonda demon tjejen känns fortfarande väldigt blek och ointressant.
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav MissKittyFantastico » sön okt 28, 2007 20:26

3x04

Eftersom förra avsnittet var så jättejättebra så var jag inställd på att det här avsnittet inte skulle vara riktigt lika fantastiskt. Det var det inte heller, men det var bra på ett annat sätt. Ett lite mer stllsamt och pratigt avsnitt, men det känns som om det kan vara bra för den fortsatta historien. Gillade Ritchie, han var rätt så rolig. Bobby, alltid lika bra och det stör mig faktiskt inte så mycket längre att han är med i varje avsnitt. Jag var visst bara tvungen att vänja mig lite först.

Ett stort plus i det här avsnittet var Sams hår. Nu börjar han bli snygg i håret igen. Det var ett tag där i förra säsongen då det bara var långt och benat och han fick gigantiskt stor panna. Nu är det mycket bättre. :P

Veckans stora besvikelse: I varje avsnitt så finns det en scen där Dean trycker in mat i käften. I det här avsnittet satt han med en stor hanburgare framför sig och SÅ ÅT HAN INTE! :D Kändes som ett litet internskämt när Sam påpekade att det faktiskt stod mat på bordet. Gillar det.

Är inte helt förtjust i demon-Ruby. Tycker hon är lite störig faktiskt. Antar att det ska vara så att hon försöker träna upp Sam till att bli ledare för demonerna eller något liknande fjantigt. Är inte heller förtjust i att de plötsligt har pistolen igen och att den fungerar. Det är alldeles för enkelt att gå omkring och skjuta demoner till höger och vänster även om det som Sam påpekar även betyder att man skjuter människor.

Favoritscen:
Sams missag vid inbrottet. Jared har så rolig minspel när Sam gör bort sig.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav chanda » sön okt 28, 2007 20:33

bättre än vad jag hade förväntat mig. 3+
Rober Singer manen som man kan tacka för starka karaktärer som Dean och Sam. Gjorde ett bra jobb med det nya tillskottet. Intresant avsnitt skapar nya fråger inför framtida avsnitt. Hur stor skillnad är det mellan demoner och människor igentligen i denna värld?

för min del tycker Ruby är intresantare än Bela för tillfälligt.

Jensen var bra som alltid,samtalet med Casey om helvet var väldigt bra sätt använda sig av hur denna karaktär känner sig och var han är mentalt just nu.
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav brat » mån okt 29, 2007 18:34

MissKittyFantastico skrev:3x04
Bobby, alltid lika bra och det stör mig faktiskt inte så mycket längre att han är med i varje avsnitt. Jag var visst bara tvungen att vänja mig lite först.

Precis!

Ett stort plus i det här avsnittet var Sams hår. Nu börjar han bli snygg i håret igen. Det var ett tag där i förra säsongen då det bara var långt och benat och han fick gigantiskt stor panna. Nu är det mycket bättre. :P

Exakt!

Är inte helt förtjust i demon-Ruby. Tycker hon är lite störig faktiskt. Antar att det ska vara så att hon försöker träna upp Sam till att bli ledare för demonerna eller något liknande fjantigt. Är inte heller förtjust i att de plötsligt har pistolen igen och att den fungerar. Det är alldeles för enkelt att gå omkring och skjuta demoner till höger och vänster även om det som Sam påpekar även betyder att man skjuter människor.

Jupps!

Skumt. Det är som att du bor i min hjärna och snor mina tankar. :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Glorificus » mån okt 29, 2007 21:05

Det är aldrig fel på Sams hår!

Helt korrekt!
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » mån okt 29, 2007 23:56

brat skrev:Skumt. Det är som att du bor i min hjärna och snor mina tankar. :D

Busted :oops:

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film