av LWes » tis nov 06, 2007 23:27
2x07 Jag är inte förvirrad jag tyckte enbart att det var jävligt underhållade och bra som vanligt.
Gillade delarna med Hiro, det var helt OK, jag tänkte att kanske han skulle ta Kensei's plats i historien och sedan återvända till nutiden flera år äldre som en stark och vis krigare, men det var okej att han åkte tillbaka som han är också, det var tillräckligt det vi fick av honom i förrtiden. Att Kensei dog tyckte jag också var okej, men synd, för man hade förväntat sig mer av honom... och ta-da! att det visade sig vara honom som är Adam var helt oväntat från min sida. Teorin att Kensei fortfarande skulle vara i livet p.g.a. sin kraft har ju t.o.m. nämnts här, och jag gillade det, och att han faktiskt är huvudskurken är nog positivt. Jag som vanligt älskar infon man fick om organisationen och den äldre generationen, att Lindreman var Adam's lärjunge och så. och det var bra att Niki blev dödligt sjuk, jag är helt för att hon ska dö, hennes roll är utspelad och hon behövs inte.
Fan när Mohinder hade bandaget över näsan, det var ett sånt där ögonblick som är så bra, när man inser att det håller på att hända, det som tavlorna visar.
West är ett kräk, jag gillade honom tidigare och tyckte att sättet att hämnas på cheerleadern var ganska fyndigt och elakt, men i det här avsnittet betedde han sig som en gnällig skurk.
Jag hoppas att HRG inte kommer dö som tavlan visar, men han är ju inte en snäll man, som när han dödade Ivan, och han är ganska kall. Man förstår ju varför han gör vad han gör, för att skydda sin familj, men lite extremt är det, Ivan var ju hans fd mentor.
Det är väldigt gråskaligt tycker jag, man vet inte alls vem som är god och ond, när det gäller The Company och dess medlemmar o.s.v.
Jag tycker att Bob verkar snäll och ärlig, men vem vet. Linderman målades ju upp som en jätteond man, men nu tycker jag inte att han känns så ond. Det är synd att han och dom andra gammlingarna är döda, det vore så skönt att se dom alla tillsammans och gå till botten med det hela, men det kommer förhoppningsvis flashbacks, det vore mycket skönt.
och Peter då! Hans dilemma är ju hemskt, att hans tjej är vilse i framtiden! Går det ens att åka tillbaka till samma framtid, jag antar att han kommer rädda henne, det skulle ju vara ganska meningslöst om man aldrig fick se henne igen...
Men jag gillar tanken att Adam levt hela den här tiden och har varit många av kända historiska karaktärer, det är inte ett nytt koncept, men jag gillar det alltid. (det är bara något jag gissar, för dom har väl inte sagt det? Det känns så bekant och relevant, måste vara någon serietidning eller något som jag läser...)
Matt's pappa redan ur funktion? Lite tråkigt, för jag älskar när det finns en bred rad fiender som dom kan plocka av en efter en när båda sidorna deffinierats bättre. Som alltid vill jag att hjältarna organiserar sig mer istället för att bara vara lösryckta fall här och där, för i.m.o. är mycket av att förlora en karaktär att se reaktionen på dom andra karaktärerna och sånt. Att bygga upp en stark gemenskap mellan dom alla och låta dom bli som ett tight team, och sen låta några dö, det är effektivt och mäktigt.
Jag hoppas att Adam inte tar Peter som en lärljunge och att han inte minns sitt förflutna och blir omedvetet ond och sen måste slåss mot Nathan och dom andra, men nu när dom tankarna just kom till mig inser jag hur stor sannolikheten är att det kommer hända, dom kan ju inte undvika chansen att skapa så mycket drama som det skulle göra.
Hur länge sen var det den äldre generationen kom samman? Jag vill veta vilket decennium man ska fantisera sig att flashbacksen tar plats. Var det 80-talet? Jag skulle vilja att det var tidigare, med 20-25 år sedan borde det väl varit, med tanke på Matt's ålder och hans pappa som lämnade honom o.s.v.