Supernatural

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » fre okt 12, 2007 22:28

brat skrev:Antar att ni sett SPN säsong 2 bloopers. Om inte borde ni göra det. Minst en gång om dagen. :D Och sedan borde ni berätta för mig vilket avsnitt klippen vid de angivna tidpunkterna kommer ifrån. Om ni inte har viktigare saker för er men jag kan aldrig tänka mig vad det skulle kunna vara. Hihi

2:30 De bråkar i bilen

2:50 De äter pizza
Glory - 2x22

3:20 Ectoplasmic-något
Glory - 2x06

4:00 Dean leker med en pistol

5:55 Sam kan fysically inte öppna fönstret

6:00 Jared försöker tränga sig före Jensen nerför trappan

"Glory" betyder att jag är smart och visste exakt när de klippen var ifrån. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » fre okt 12, 2007 22:39

Glorificus skrev:"Glory" betyder att jag är smart och visste exakt när de klippen var ifrån. ;)

Det var ju uppenbart. Det är ju färgkodat. ;)
Senast redigerad av brat fre okt 12, 2007 22:39, redigerad totalt 1 gång.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » fre okt 12, 2007 22:39

Ingen som har sett 3x02 än?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » fre okt 12, 2007 22:48

Nope, inte än. Yay för nytt avsnitt! :lovebunnier:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » fre okt 12, 2007 22:51

Woho! :D
Jag sätter på det exakt nu! Så när ni läser detta tittar jag :eek:

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » fre okt 12, 2007 22:56

:eek: :chock:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav eynosh » fre okt 12, 2007 22:59

3x02 var nog det mest skrämmande avsnittet hittills i serien. Sjukt.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav HeY » fre okt 12, 2007 23:51

3x02
Bättre än förra, ingen tvekan! Och ja, riktigt läskigt :eek:
Lite synd att blond-chick är demon. Det känns som om det är ett hinder för att riktigt tycka om karaktären. Hon verkar ju ha en ganska skön stil, men kommer man kunna få ut ur bakhuvudet att hon är en demon? I Buffy funkade det för att Angel och Spike var som de var, men kan man ha en "god" demon i SPN? Ja, vi får helt enkelt se hur det funkar. Det känns helt klart mer fel här, då man tänker på att karaktärens kropp inte är karaktärens kropp så man kan egentligen inte lägga ett ansikte på den som pratar. Grr, varför kunde hon inte varit vampyr? Thing's would have been so much easier if she weren't posessed!!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav brat » lör okt 13, 2007 1:05

3x02
Creepy ass kids!

+ Mer Deanleverlivet och Samförsöktedesperaträddahonom

+ MiniDean! Och stora Dean som faktiskt nästan ville vara hans pappa. Söööt.

+ Piece of meat Dean!
"The Dean. The best night of my life Dean."

+ "Tell me who you are!!"-Sam. Me like.

- The blond girl.
Hon var bättre i förra avsnittet när hon var stum. Urk. Och när hon skulle vara tuff och rå och hällde upp en stor klutt ketchup och sedan bara småduttade maten och åt minituggor. Lame. Plus att hon till råga på hela skiten var en demon. Klart skeptisk.

? Sam är fortfarande special. Blir intressant att se vad de gör med det. Intressant också hur de ska klara av Deans kommande död, är lite besviken på att de redan påstår sig ha en lösning.

Ett bra avsnitt iaf. Bra tempo rakt igenom, intressant och läskigt. Och det störde mig inte alls att det var så lätt att döda alla små äckliga changelings. Det var både otäcka myter, mer av en större handling, karaktärsutveckling, drama, lite humor och ja, det var bra. Det kan bli bättre. Men jag är nöjd.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » lör okt 13, 2007 1:10

brat skrev:3x02
- The blond girl.
Hon var bättre i förra avsnittet när hon var stum. Urk. Och när hon skulle vara tuff och rå och hällde upp en stor klutt ketchup och sedan bara småduttade maten och åt minituggor. Lame. Plus att hon till råga på hela skiten var en demon. Klart skeptisk.

Håller du inte med om att det känns som om det kan bli svårt att bry sig och sympatisera med en karaktär som är "den" sortens demon? För det är ju verkligen helt annorlunda jämfört med Angel, Spike och Anya. De har ju ett eget ansikte!! Gaah, av någon anledning stör det mig jättemycket att karaktären egentligen inte är the blonde girl utan att hon är en svart rök som tagit över the blond girl. Jag säger det igen, kunde hon inte varit en god vampyr eller zoombie istället!!!!??

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör okt 13, 2007 1:26

3x02
Läskiga barn!! Usch, usch, usch. Flera titta-mellan-fingrarna-tillfällen. Speciellt när mamman kom hem efter att ha försökt dränka dottern... man förstod ju att flickan skulle vara där... och så drog de ut på det. De hittade en perfekt skådespelerska för den flickrollen! Scary.

Jag skrattade högt några gånger åt mini-Dean. Han var söt. Och Deans reaktioner var underhållande.

Gillade scenen med kvinnorna som satt på varsin stol och pratade om The Dean också. :D Och såna komiska inslag gjorde resten av avsnittet desto läskigare.

Synd att Sam var med så lite. Han hade inte mycket att göra i det här avsnittet. Men intressant med demontjejen och att hon är så galet besatt av Sam (yeah, not that I blame her). ;) Bra om man får veta mer om mamman... vad som nu hintades om när vi fick se att hon kände YED.

Vad mer... hm... barnen påminde lite om The Empty Child-avsnitten av Doctor Who. ;) 8)
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav brat » lör okt 13, 2007 1:32

HeY - Du verkar förutsätta att hon är god och att vi kommer att måsta sympatisera med henne. Jag är inte lika säker. Åtminstone aldrig 100%
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav HeY » lör okt 13, 2007 1:34

brat skrev:HeY - Du verkar förutsätta att hon är god och att vi kommer att måsta sympatisera med henne. Jag är inte lika säker. Åtminstone aldrig 100%

Ifall hon ska vara regular så förutsätter jag att vi ngn gång måste kunna känna sympati med karaktären - inte nodvändigtvis att hon ska vara god (varav "" var över god) utan bara så att hon inte blir en platt karaktär. Om hon bara kommer vara bad girl hela tiden så tröttnar man ju väldigt fort.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Glorificus » lör okt 13, 2007 1:50

Svårt att veta hur det är med demonerna i SPN egentligen. Den där första shapeshiftern fick man ju lite sympati för, trots att han dödade en massa människor.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav chanda » lör okt 13, 2007 11:34

obehagligt

3x02

the demon chick kan bli intresant, tror att hon ljuger som det visslar om det. så var det Yed som dödade marys vänner eller var det andra demoner. Först lät det som att yed låg bakom det. Men sen lät det som andra demoner gjorde det för att dölja det hela.

+Ben och Dean scener
+de två damernas längtans fulla blickar efter Dean
+Sams luriga sätt att gå bakom hans brors rygg.
+från den visuella aspekten gillade jag när Sam dödade the head changeling. Det är något i brödernas placerningar som gör det, förmodligen.

rätt okej avsnitt.3/5
Jane: She does the detecting and I do the insulting.
Lisbon:A consulting! Jane:That Too :)
Jane: Tea? It's like a hug in a cup.
Jane: You've been LaRoched haven't you
The Mentalist
Supernatural
Användarvisningsbild
chanda
Minion

Inläggav HippieSpellan » lör okt 13, 2007 20:05

LWes skrev:3x01
Precis som hela serien har det här avsnittet en del mycket bra och en del inte alls bra.
Det som var bra var bl.a. Bobby, jag gillade verkligen när han var med dom i bilen o.s.v. och jobbade som ett lag.
Dom två andra jägarna gillade jag också, ända tills mannen dog, för dom blev kvinnan bara jobbig.
Det där med sju dödssynderna var en ganska schysst idé, men jag verkligen hatar med här med att alla demoner besätter männsikor istället för att ha egna kroppar. Det känns för hokus pokus, och jag gillar inte att veta att det där egentligen inte är personen man ser som agerar, utan den är bara besatt.
Jag tyckte att den blonda tjejen var intressant när hon förföljde Sam, men i slutet när hon räddade honom och sen stack tyckte jag att det var så otroligt klyshigt och fånigt. Hon skulle ha stannat och snackat lite, gett någon förklaring, och sen kunde hon ha stuckit om det nu var så viktigt.

Jag gillar inte att Bobby inte följer med dom, jag hoppas att han kommer vara med mycket i alla fall.
Jag tycker att större delen av demonerna i serien suger.
Dealen som Dean gjorde känns inte så allvarlig, eftersom vi tittare vet att producenterna vet att serien skulle dö utan honom.
Jag tycker fortfarande att serien är väldigt bra, men den är för skadad för att den någonsing ska kunna ta sig upp till samma nivå som jag känner att Smallville fortfarande kan ta sig till.
Supernatural har begränsat sin framtid mer helt enkelt.

Jag håller med i större delarna vad du skriver.

Fast jag tyckte det här var en av de sämre avsnitten någonsin. klyshigt och tråkigt och ofocuserat på något sätt. sry!
Can evil be stopped in time for tea?
Användarvisningsbild
HippieSpellan
Watcher

Inläggav Tinwiel » sön okt 14, 2007 22:50

302
Shit, vad spännande!
The plot thickens! Vad ska hända, vem är demonen, vad vill den, hur ska dom lura sig ur demondealen?

Monster of the week var hur läskigt som helst. Och Dean trodde att han var pappa. Jag fick lite ont i hjärttrakten.

:(
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav MissKittyFantastico » tis okt 16, 2007 11:54

302

Kom på att jag inte hade kommenterat här.

Fy för barn! Det blir alltid otäckare när det handlar om små barn. "But I love you mummy!" Hu!!!

Jag gillade alla scener med Dean och "mini-Dean". Verkligen gullig unge, även om han där i slutet blev lite väl modig för att vara sådär liten. Blev lite Dakota Fanning/Haley Joel Osmet-creepy-varning på honom då. Det var roligt att se hur Dean reagerade när han misstänkte att ungen var hans. På nåt sätt kunde jag aldrig tro att det var så, för manusförfattarna försökte sälja den idén lite väl hårt för att det skulle vara så.

Försts gången Blond Chick dök upp i avsnittet så dök tanken "Hon är demon" upp i mitt huvud och visst var det så. Det kändes som om hon visste lite för mycket för att vara en vanlig dödlig. Störde mig också på ketchupscenen. Det blir lite fel när fokus tas från dialogen för att man tänker "Ska hon verkligen äta såå mucket ketchup? Vilket slöseri." det blir liksom inte så bra .

Över lag ett ganska skrämmande avsnitt. Jag gillar det här bättre än förra faktiskt. Stör mig på Dean lite för tillfället även om jag förstår honom. Han vill inte att Sam ska rädda honom för då kan det slå tillbaka. Skulle vilja ha lite mer Sam också faktiskt, men det verkar ju som att det kommer.

Favoritscen:
Självklart blir det mammorna som drägglar över Dean.
:D
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav Glorificus » tis okt 16, 2007 19:14

SPN är en av de serier där jag tycker det är roligast att läsa vad avsnitten heter. :)

Spoilers kommande avsnittstitlar...

3x03 Bad Day at Black Rock

3x04 Sin City

3x05 Bedtime Stories

3x06 Red Sky At Morning

3x07 New Blood

Jag gillar speciellt 3x05-titeln. Men efter 3x07 (15 november) är det uppehåll (nooo!) i en månad. Men 13 december är serien tillbaka med det här roliga...

3x08 A Very Supernatural Christmas
Weee! Ett julavsnitt, Supernatural style! :D :lovebunny:
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav MissKittyFantastico » tis okt 16, 2007 20:08

Grrrr. Får. Inte. Titta. :eek:
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav HeY » tis okt 16, 2007 20:09

Titlarna var inte så spoilriga tycker inte jag, de sade mig inget om serien och jag har redan glömt dem. Men det är ju upp till var och en.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav LWes » tis okt 16, 2007 22:35

3x02
Wow, den där tjejen är verkligen lame. Allt är fel med henne förutom hennes utseende. Hon är bara fånig när hon försöker vara tuff och sen avslöjas det att hon är en demon också. Yippi! Inte.
Håller med 100% HeY om demoner och om att dom inte har sina fasta kroppar. Det är ju det jag haft som störst problem med serien sen det etablerades och nu ska [en regular säger du HeY?] vara en sån?
Men avsnittet var bra, med barnen och Dean och det. Jag tror (vill) att Dean är hans pappa, annars är det ju bara tråkigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » tis okt 16, 2007 22:59

LWes skrev:3x02
Håller med 100% HeY om demoner och om att dom inte har sina fasta kroppar. Det är ju det jag haft som störst problem med serien sen det etablerades och nu ska [en regular säger du HeY?] vara en sån?

Recurring character.
**

Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tinwiel » tis okt 16, 2007 23:22

Lwes: Jag tyckte också att det var lite fjantigt att tjejdemonen försökte vara sådär "tuff" och mystisk. Det blev ungefär samma sak som med demondottern från säsong 1. Överspel och fjantigt.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav HeY » ons okt 17, 2007 0:01

Tinwiel skrev:Lwes: Jag tyckte också att det var lite fjantigt att tjejdemonen försökte vara sådär "tuff" och mystisk. Det blev ungefär samma sak som med demondottern från säsong 1. Överspel och fjantigt.

Jag tyckte iofs att Meg (hette hon så?) var ganska intressant. Men det här med att alla som rumde från helvetet ska besätta människor är extremt lame. Jag hoppas det inte är så.

Hellre en ful demon á la Reptile Boy (BtVS för den stackars själ som inte kopplade en Buffyreferens :eek: ) än en människa som väser och har sig. Ja, jag kan nog stå för det, även om Reptile Boy var extremt ful.

Förresten, han den första synden de dödade (han som var kedjad - i 3x01 då), var det bara jag som inte tyckte att han var trovärdig som demon? Alltså han kändes inte farlig, skådespelaren gav mig ett för snällt intryck. Men kanske var det meningen? Skitsamma! Jag föredrar läskiga monster istället för demoner á la Exorcisten, så är det bara.

Och som sista tillägg kan jag också nämna Yellow-Eyed-Demon: han funkade för han fick läskiga ögon!

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav MissKittyFantastico » ons okt 17, 2007 10:14

HeY skrev:Och som sista tillägg kan jag också nämna Yellow-Eyed-Demon: han funkade för han fick läskiga ögon!

Yep. Håller fullständigt med. Även om en demon kan vara läskig när det är en människokropp, så blir det lätt tjatigt och ospännande om det är så hela tiden. Vill också ha mer "monster"-monster.

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav brat » fre okt 19, 2007 16:46

Kan någon berätta för mig hur jag ska klara mig utan SPN ikväll? (Glorys fel det här gången.) Och varför är det så mcket lättare att klara sig när det är man själv som är orsaken till förseningen. :P

MidnattsSPN är ju heligt, kan inte hela världen förstå det och anpassa sig? :D
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tomas » fre okt 19, 2007 17:14

3x03
I'm Batman! 8)
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav madskellig » lör okt 20, 2007 0:34

brat skrev:MidnattsSPN är ju heligt, kan inte hela världen förstå det och anpassa sig? :D

Stupid world! ;)

Men det var ett riktigt bra avsnitt i alla fall (spoiler 3x03) Mycket roligt utan att det kändes som "säsongens roliga avsnitt" alltför mycket (även om jag gillar Tall tales)

Då jag såg promon med kanin foten så trodde jag att detta skulle vara ett dåligt asvnitt, så fel man kan ha! Gillade faktiskt hela grejen med att oturen blev så extrem att man dog om man tappade den! På tal om otur, med killen som råkade rammla på grillgaffeln så tycker jag mig se en trend här med att säsong 3 har mer blodiga scener, eller inbillar jag mig bara? Känns som att S1 och S2 var mycket tamare.

Speciellt Sams ansiktsuttryck då hans otur bara blev sämre och sämre var helt underbara, han såg så uppgiven ut i motelrummet då det började röka och brinna! Och hans "I lost my shoe" Aww :lovebunny: Bäst i hela avsnittet, även om Deans "I'm Batman" också var rätt underbart!

Gillade tjejen Bella, henne ser jag gärna mer av. Bra samspel med Dean också, och jag älskade sista scenen med "Oh, don't go away angry. Just go away" Fast hon sköt Sammy, vilken bitch ;)
"I hate listening to people's dreams. It is like flipping through a stack of photographs. If I'm not in any of them and nobody is having sex, I just don't care."

Last.FM
Användarvisningsbild
madskellig
Big Bad

Inläggav brat » lör okt 20, 2007 0:39

Holy feakin' crap så avundsjuk jag är nu.

MidnattsSPN. Snyft.

Inteläsaspoilersinteläsaspoilersinteläsaspoilers.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film