Andra serier 3: The Thread That Eats TV-Shows

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav AKS » sön feb 03, 2008 11:41

Gnnnah! Varför gör jag så?! :)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav caffeineaddict » sön feb 03, 2008 11:58

AKS skrev:Gnnnah! Varför gör jag så?! :)

Because it's lovely! :D

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav wyndham » sön feb 03, 2008 12:09

AKS skrev:
wyndham skrev:Doc Martin 2x04
Tror inte att dom förklarade hur radioprataren fick sin sjukdom. Det störde jag mig på. Annars bra.

Vafr det inte vara diabetes? Yesd= No? Pretty self-explanatoru?

Diabetes kan vara ganska många saker. Och om en frisk normalviktig medelålders person drabbas så akut borde det finnas nån utlösande orsak. T.ex. om hon hade slutat ta insulin efter att mannen dumpat henne eller nåt sånt. Men nu verkade det som att inte hon heller visste om att hon hade det. Lite konstigt tyckte jag. Hade gärna sett en koppling till hennes plötsliga depression.
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?
Oz: I don’t know. I usually go straight to the obits.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav Rombat » sön feb 03, 2008 13:07

caffeineaddict skrev:
AKS skrev:Gnnnah! Varför gör jag så?! :)

Because it's lovely! :D
Vad är det värsta som kan hända? :)

...

Just det, ja. *Kollar på sin titel och surar*

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » sön feb 03, 2008 23:35

Läste just manuset till pilotavsnittet av Six Degrees, den gick 2006-2007-säsongen, var det någon som följde den serien? Jag gjorde inte det och såg inte ens pilotavsnittet men nu när jag läst det tror att jag skulle gillat den serien. Ska se avsnittet i skolan imorgon.

Läste även manusen till pilotavsnitten av Studio 60 och Friday Night Lights idag. FNL var det tråkigaste manuset jag läst. Tråkigare än Deadwood typ. Och Entourage. Nej, det kan inte stämma för dom var jättetråkiga. Friday Night Lights har jag ju ändå sett nästan halva första säsongen av.

Studio 60 borde jag se. Jag såg pilotavsnittet när det var nytt och manuset var jättebra så jag kanske ska ta att ladda hem...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » mån feb 04, 2008 0:48

LWes skrev:Läste just manuset till pilotavsnittet av Six Degrees, den gick 2006-2007-säsongen, var det någon som följde den serien? Jag gjorde inte det och såg inte ens pilotavsnittet men nu när jag läst det tror att jag skulle gillat den serien. Ska se avsnittet i skolan imorgon.

Jag såg pilotavsnittet och minns jag rätt tyckte jag att det var väldigt medelmåttigt och att mycket kändes... tillgjort på nåt sätt, krystat.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav HeY » mån feb 04, 2008 0:52

Jag såg också pilotavsnittet av Six Degrees. Kände nog som Glory har jag för mig, minns faktiskt inte för serien var ganska forgetable. Sanningsenligt minns jag inte någonting alls från avsnittet, så bra var det.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Rombat » mån feb 04, 2008 6:19

Det var så bra så du tappade minnet? :)

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav LWes » mån feb 04, 2008 20:35

Jag tyckte att Six Degrees var bra i alla fall och dom andra i klassen verkade också tycka det. Synd att den lades ner för jag är lite sugen på att försöka få tag på dom avsnitt som gjordes...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav LWes » tis feb 05, 2008 0:26

Började för övrigt se Samantha Who? för några dagar sen och har väl sett kanske 5 avsnitt. JÄTTEBRA komedi. Jag gillar den väldigt mycket, för den är vad en komedi skall vara - d.v.s. rolig!
Ska se ett avsnitt snart innan jag ska sova. Mycket trevligt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tis feb 05, 2008 0:26

Just ja, sträcksåg ju första veckans In Treatment igår. Det var bra. Riktigt bra ibland. Jag är jäkligt intresserad av upplägget och hur det kan fortsätta utvecklas. Om man orkar med 2½ timmar dialog i sträck tror jag nästan den vinner på att sträckses så vecka för vecka iom hur sista veckoavsnittet (antar jag även i fortsättningen) kopplar tillbaka till de fyra tidigare. Jag blev så nyfiken i slutet av avsnitt fyra på hur det som hänt sulle påverka avsnitt fem att det hade varit jobbigt att vänta ens en dag. :) Så så tänker jag nog fortsätta se det.

Förresten blev jag lite förvånad över att det tydligen är nästan en ord-för-ord-remake av en populär israelisk serie. Jag hade förstått att konceptet kom därifrån, men uppenbarligen är det mycket mer än bara konceptet. Man tänker väl att en del måste "amerikaniserats" iaf men jag blir nyfiken på att se ett par avsnitt av originalserien för att jämföra.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav RalfiParpa » tor feb 07, 2008 0:40

Har inte Mad Men fått en egen tråd ännu? Bra skit i alla fall, förtjänar (nästan) alla jubelrop. Många träffande repliker också.

(spoiler Mad Men 1.09) Roger: "What else is there?"
Don: "I don't know, life being lived? I'd like to stop talking about it and get back to it."

Med Mad Men sett vågar jag sammanställa en högst personlig lista över de bästa TV-säsongerna 2007. Den ser ut ungefär så här:
1. The Sopranos (andra delen av sjätte säsongen)
2. Brotherhood (andra säsongen)
3. Dexter (andra säsongen)
4. Mad Men (första säsongen)
5. The Shield (sjätte säsongen)

Gapet mellan fjärde och femte placeringarna är ganska stort. Allt annat är oumbärligt.

Den sämsta TV-säsongen från 2007 som jag såg (och då håller jag mig borta från sådant där som jag instinktivt vet är hiskligt) var utan tvekan tredje säsongen av Weeds. Vilken smörja. Jenji Kohan är en ungefär lika begåvad författare som hon är attraktiv. Stör mig särskilt på hur lättsamt och, ja, omoget, antar jag, den hanterar ämnen som (spoiler Weeds, tredje säsongen, fast inget specifikt) psykisk sjukdom, mord, abort och förstås knarklangning.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav wyndham » lör feb 09, 2008 19:35

Doc Martin
2x07
Besynnerligt avsnitt. Lite kul att se Stewart igen, men annars var det svårt att se några större poänger med historierna. Kul med rävsaxarna iofs. Men sen tog det liksom bara slut.

Marks flickvän beter sig misstänkt och det är bara ett avsnitt kvar. Hoppas det slutar lyckligt för stackars Mark.

2x08
Nähä.

Stackars Mark. Trodde nog att dom skulle skiljas på ett mer hoppfullt sätt. Nu blev det rätt mörkt.

Mycket fin avslutning, även om det var mycket som skulle hinnas med. Louisa slapp dumpa Danny som dumpade sig själv. Tyckte först att det var lite väl enkel lösning, men sen tyckte jag att det var kul när Louisa skällde ut honom för hans nyfunna gudatro. Det var fint.

Och så det stora samtalet. Det var så fint när Louisa sa att hon hade räknat med att dom en gång skulle få ha det där stora samtalet där allt skulle sägas. Just den scen som alla tittare väntat på. Och så blir det så klumpigt och opoetiskt, men ändå så är det just precis det samtalet.

Sättet som han med bestämda steg hämtar en ny vinflaska och öppnar den med stor noggrannhet utan att fumla, men ändå så uppenbart packad. Och sen somnar.

Martin Clunes. Doc Martin. :lovebunnier:
Willow: The school paper is edging on depressing lately. Have you guys noticed that?

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » lör feb 09, 2008 19:42

wyndham skrev:Doc Martin
2x08
Martin Clunes. Doc Martin. :lovebunnier:

Väl talat.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » sön feb 10, 2008 0:18

Såg först nu att säsong tre av doc martin finns att köpa. Hade inte fattad att den fortfarande var igång. Trodde att den var slut efter 2x08.

Det är ju kul att jag tycker om nåt som fortfarande rullar. Har visserligen Weeds s2 att se vidare på, men s3 ska ju vara pannkaka sägs det. Heroes och Dexter känner jag mig inte heller så pepp på.

Doc Martin och Doctor Who. Det får räcka så.

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav adolvsson » sön feb 10, 2008 0:21

wyndham skrev:men s3 ska ju vara pannkaka sägs det.

Om det sägs pannkaka som platt fall, då sägs det fel. Om det sägs pannkaka som "åh, vilken smarrig efterätt med (vispad grädde) och en klick utsökt (ekologisk) jordgubbssylt på toppen", då är jag helt med på vad som sägs.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav noike » sön feb 10, 2008 0:22

Finns en Doc Martin-julspecial som är mellan s2 och s3 som inte finns på dvd vad jag vet också.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » sön feb 10, 2008 0:30

noike skrev:Finns en Doc Martin-julspecial som är mellan s2 och s3 som inte finns på dvd vad jag vet också.

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » sön feb 10, 2008 0:36

wyndham skrev:
noike skrev:Finns en Doc Martin-julspecial som är mellan s2 och s3 som inte finns på dvd vad jag vet också.

http://isohunt.com/download/29384700/doc+martin
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav wyndham » sön feb 10, 2008 0:51

noike skrev:
wyndham skrev:

http://isohunt.com/download/29384700/doc+martin

funkade inte :(

Moln över Ålidhem
Användarvisningsbild
wyndham
Bringer of Beer and Fire

Inläggav noike » sön feb 10, 2008 0:56

Bajstorrents. Det lär väl inte gå jättesnabbt men jag kan dela ut den på ett eller annat sätt imorgon.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » sön feb 10, 2008 2:58

MUPPET SHOW!

— She was so unsophisticated, she thought Marcello Mastroianni was an Italian soup.
[entire panel laughs hysterically except for Sam]
— You mean it isn't an Italian soup?
— And he calls himself a world traveler?
— No, now wait, I have been to restaurants where I've ordered Marcello Mastroianni, and I've gotten it.
— Really? What did you get?
— A swarthy, good-looking man sitting in a bowl. I always send him back.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön feb 10, 2008 3:04

In Treatment, vecka 2. Det är bra nu, ibland riktigt bra. Som när Michelle Forbes är med. The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Forbes.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön feb 10, 2008 3:06

MICHELLE FORBES?! Varför har jag inte sett vecka ett ännu? Varför har jag inte ens tagit ner det? Dumma jag.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön feb 10, 2008 3:08

noike skrev:MICHELLE FORBES?! Varför har jag inte sett vecka ett ännu? Varför har jag inte ens tagit ner det? Dumma jag.

Hon är inte med i vecka 1 dock.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » sön feb 10, 2008 3:17

Vad har det med saken att göra?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » sön feb 10, 2008 11:17

noike skrev:Vad har det med saken att göra?

Nej, tänkte bara påpeka det så att du inte satt "Forbes! Forbes! Var är FOOOORBES!?!" genom hela första veckan. :)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Tob » sön feb 10, 2008 21:52

caffeineaddict skrev:In Treatment, vecka 2. Det är bra nu, ibland riktigt bra. Som när Michelle Forbes är med. The ability to destroy a planet is insignificant next to the power of the Forbes.

Gjorde som du och sparade hela vecka 2. Svårt att säga vilket jag gillade bäst. Jag låter nog helt enkelt min tid och känslan för stunden avgöra om det blir dag för dag. Men jävligt bra är det oavsett. (spoiler tom 1.10) Hur mycket jag än välkomnar Pauls liv i övrigt, frun och barnen, så har jag svårt att se hur det skall fungera ihop med konceptet. Rätt tunga grejjer som diskuterade mellan Paul och Kate i avsnitt 9. Hur skall man gå vidare och behandla det egentligen på ett bra sätt, när konceptet i övrigt känns så låst.

Blev lite besviken över att det mer eller mindre skulle vara en ord för ord remake. Undra om man planerar att låta de båda serierna ta lite olika vägar. Inte utan man blir lite intresserad av att försöka se förlagan. Såg att första avsnittet iaf låg uppe på bitmetv.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav caffeineaddict » mån feb 11, 2008 18:08

Folk har börjat anta att strejken är över, så här är en första (fortfarande ganska ouppdaterad) lista på hur läget ser ut för diverse serier post-strike: http://community.tvguide.com/blog-entry ... /800032698

Vissa planerar (om författarna kommer tillbaka inom de kommande veckorna) att fortfarande göra några avsnitt till den här säsongen som isf sänds sent i vår. TOUS t.ex.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav gaspode » mån feb 11, 2008 18:11

caffeineaddict skrev:Vissa planerar (om författarna kommer tillbaka inom de kommande veckorna) att fortfarande göra några avsnitt till den här säsongen som isf sänds sent i vår. TOUS t.ex.
:lovebunny: :popcorn:
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film