Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » ons feb 01, 2006 23:35

Har just sett 2x09 på TV4. Extra skoj att de bara ligger tre avsnitt efter. Då behöver jag inte känna mig totalt ute än fast jag inte laddar ner. :)

2x09 är nog det första avsnittet i säsong 2 som jag älskar. Fortfarande inte riktigt lika bra som de bästa i säsong 1 men det tar sig. Hoppas att säsong 2 fortsätter så här! Lost är nog den serie jag allra mest ser fram emot att se nya avsnitt av just nu.
Spoiler 2x09
2x09 var Kate-avsnittet där historien om hennes pappa avslöjades för er som ligger på USA-tid och inte kan minnas tre avsnitt bakåt. ;)

Kate är en av mina favoritkaraktärer, absolut! Och det var så många bra scener på ön... däremot flashbacksen var bara halvbra, fast det var iaf skoj att få några svar. Hoppas bara att det löser sig för Kate och Sawyer. Han får väl bevisa att han inte är som hennes pappa!
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav LWes » tor feb 09, 2006 16:17

2x13:
Sawyer lurar oss alla! Var det någon som listade ut det i förväg?
CHARLIE var med på det. Helt brilliant.
Jag tänkte med en gång att det kanske var Ana-Lucia och hoppades verkligen att det itne var det för jag vill inte att folk ska ogilla henne mer. Jag ogillar henne 0%. Jag gillar henne många procent.
Undra vad som ska hända nu. Jag tror inte att dom nödvändigtvis kommer dela upp sig i två grupper bokstavligen talat, men det kommer nog skapas en klyfta innom gruppen.
Jack vs Sawyer och Charlie vs Locke är ju den uppenbara utgångspunkten.
Ana-Lucia skulle kunna hålla sig till Jack och Lockes sida, men jag tror att hon kanske gärna vill ha vapen att döda The Others med.
Hon kommer nog vara på Jack och Lockes lag och Kate kommer nog gå över till Sawyer och Charlies.
Jin ville ju gärna ha en pistol, men jag tror att när han lugnar ner sig kommer han och resten stanna på Jack och Lockes sida. Jag är faktiskt också på deras sida.
Oj oj oj om någon får reda på vad Charlie gjorde... Det kommer ju hända förr eller senare och jag längtar efter att få se vad det kommer resultera i.

Jag ser fram emot nästa avsnitt för att det kommer handla om Sayid. Det kan nog bli bra.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CheeseGuy » tor feb 09, 2006 20:04

Det var som fan, 2x13 var verkligen bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav eynosh » tor feb 09, 2006 20:27

Sista 3 var kanske bland top 3 3 min.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Peppe » tor feb 09, 2006 20:59

CheeseGuy skrev:Men herregud, sluta se då. Ni har sett 36 avsnitt och det är ju inte som att det bara har börjat bli sämre nu på senare tid.

2x13 är vad som gör mig att fortsätta se. :)
Hoppas Lost för en gångs skull kan hålla kvalitén i några avsnitt nu bara.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav The Buffster » tor feb 09, 2006 21:00

2.13 Sawyer är min absoluta favorit så ja, 2.13 var faktiskt riktigt bra. Hade verkligen inte fattat hur allting hände ihop och jag älskar när det händer någonting oväntat så slutet var fantastiskt.
Nästa avsnitt: Mycket bra att det ska handla om Sayid. Han är min favorit efter Sawyer och det känns som att han har varit rätt osynlig på senare tid.

"Sweetheart believe me, this is way, way more bad boy than you're ever going to be able to handle."
(Tommy Gavin, Rescue Me 3.10)

"What kind of lawyer are you?"
"The troubled yet fun kind."
(Alan Shore, Boston Legal 4.03)

| musik |
Användarvisningsbild
The Buffster
Zeppo

Inläggav AKS » tor feb 09, 2006 21:50

T.o.m. jag gillade detta avsnitt! Riktigt bra.

2.13
Och jag får ju skämmas: höll på att skratta ihjäl mig då jag insåg att jag hånlog åt den dumma bruden som inte fattade att hon var Sawyers long con (det var ju fruktansvärt uppenbart), men sen på slutet fick jag veta att jag var Sawyers "short con". :) Egot fick sig en törn kan jag säga.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » tor feb 09, 2006 22:06

2.13 var riktigt bra.

Roligt när man spelar ut karaktärerna mot varandra på det sättet. Direkta händelser i all ära, men här visar man att det behövs inte mycket för att det skall bli ordentligt engagerande.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » tor feb 09, 2006 23:15

2x13

Eftersom de hade med när Charlie fick pisk av Locke i previously on lost förstod jag att Charlie var med på det. Fan man ska inte kolla på previosly..
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav freso » fre feb 10, 2006 6:16

2.13
Bra karaktärsavsnitt med spänning. Men...
Haha, the look on Locke's face. Stackarn... han såg SÅ grundlurad ut. Jag gillar Locke, men det var nog nyttigt att han fick känna sig lurad också, annars verkar han tro att han vet bäst, vilket gick överstyr i förra avsnittet då han inte kunde se att Charlie talade sanning. Stackars Charlie...

Har alltid gillat con-filmer också, så det här var ett riktigt härligt avsnitt. Men jag tyckte jag kände igen flashbacken? Handlade det om det i Sawyers tidigare flashbackavsnitt också? Kan dock bara komma ihåg det med att han sköt fel person. Var det förresten hans kompanjon som lurade honom till det? Tänka tänka... Nåja, Sawyer är för härlig han också. :)

Men att de ska dra ut på öns hemlighet så jäkla länge... Hur länge ska man nu behöva vänta för ett nytt möte mellan "the others" och gänget? Var kom de ifrån? Vad är det svarta monstret? Och vad faen är det datorn med koden gör? Varför var det ett enormt starkt magnetfält där? De kan väl åtminstone behandla EN punkt parallellt med deras karaktärsutvecklingsavsnitt... God damn it!

Nu när jag tänker på saken är Lost väldigt singelstory (förutom när de var uppdelade i två läger då). Vad tycker folk om det? Bra eller dåligt? Svårt att rymmas med mer iofs om de ska ha flashbacksekvenser...
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav eynosh » fre feb 10, 2006 15:11

2x13
Ok, jag erkänner, detta var ett riktigt bra avsnitt, för att något hände!
Fint att Locke fick sig en känga, egentligen var det nog skönt att alla besserwissrar fick sig en känga.
Bara jag som tyckte om scenerna med Sayid och Hurley? Tyckte att dom gav lite som har saknats på sistone, vänskap..

Lost i allmänhet, fortsättning på freso:
Glöm inte Walts egenskaper och varför the others tog det andra lägrets barn med sig.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » fre feb 10, 2006 16:05

eynosh skrev:2x13
Glöm inte Walts egenskaper och varför the others tog det andra lägrets barn med sig.

och att dom tog alla som var "starka" från den andra gruppen men inte försökt ta någon från "våran" grupp förutom Claire. Och vi har fortfarande inte fått veta vad som hände med henne när hon var bortrövad och hur hon kom tillbaka och varför hon inte hade något minne.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre feb 10, 2006 22:26

LWes skrev:
eynosh skrev:2x13

och att dom tog alla som var "starka" från den andra gruppen men inte försökt ta någon från "våran" grupp förutom Claire. Och vi har fortfarande inte fått veta vad som hände med henne när hon var bortrövad och hur hon kom tillbaka och varför hon inte hade något minne.

Att Claire inte hade något minne.. tror inte det kommer förklaras. Hon vaar nog drabbad av Post-traumatisk stress och valde att förtränga det hela. Enkelt sätt för skrivarna att undgå och berätta vad som sker såpass tidigt i serien.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav LWes » tor feb 16, 2006 17:32

2x14
Jag gillade avsnittet mycket! Det var bra! Hoppas att den mystiska mannen visar sig vara en Other, för det är roligare.
Lite spännande på slutet. Vad är det Sayid försöker med Charlie?
och TIDEN TOG SLUT! Det var läskigt! Det var så att man tänkte "NEJ" när han lyckades få in koden, nu vill man ju veta mer än någonsin vad som händer när tiden tar slut...
Var det Kate's pappa där i fordonet mot slutet alltså? Det borde finnas någon sida där alla sånna kopplingar finns listade, någon som vet någon sån sida?
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » tor feb 16, 2006 19:18

Allt som LWes sa + Jag undrar vad symbolerna på nedräkningen betydde. Såg ut som en atombomb och ngt mer.
Älskade även slutscenen.

Lost är helt ok nu igen med 2 bra avsnitt på raken.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav Peppe » tor feb 16, 2006 19:59

Håller med alla, om Lost fortsätter såhär kan det bli en av mina favoritserier som går just nu.
Användarvisningsbild
Peppe
Scooby

Inläggav AKS » tor feb 16, 2006 20:20

Jag gillade inte senaste avsnittet så mycket. Tyckte det var småtråkigt.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sus@n » tor feb 16, 2006 20:31

Peppe skrev:Håller med alla, om Lost fortsätter såhär kan det bli en av mina favoritserier som går just nu.

Håller med alla också. Jag tittade mest på Lost innan för att det kändes rätt men nu börjar det bli som det brukar bli med mig och vissa serier - en passion. Jag beställde t.om. Lost som en födelsedagspresent till mig själv. Slukar den visserligen inte i samma takt som andra serier (Buffy, Angel & Alias) men jag anser att Lost ska smältas in så att man hinner tänka. 1-2 avsnitt om dagen är ganska lagom.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav Tob » tor feb 16, 2006 22:52

2.14

Gillade avsnittet ganska mycket. Även om det åter igen känns som att dem plockar upp en ny tråd iom den nya mannen, så jag hoppas innerligt att han är en av the others så att det ändå håller sig till den storylinen.

Hursom. Tyckte Saids ....you would remember.... monolog var ruggigt intensiv.

Sen att man missade att slå in siffrorna....rysningar...och hoppas verkligen man följer upp detta nu i nästa avsnitt. För något måste ju ha hänt....eller inte.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor feb 16, 2006 23:05

Tob skrev:2.14

och hoppas verkligen man följer upp detta nu i nästa avsnitt. För något måste ju ha hänt....eller inte.

Jag tror inte att något hände. Jag tycker att det verkade som att den bara laddade upp men sen stoppades, så jag tror inte att det kommer följas upp i nästa avsnitt, men man kan ju hoppas...

Var det ingen föresten som vill klaga på den fåniga berättelse om Sawyers jakt på en groda som gör ett jobbigt ljud? Till och med jag tyckte att det var ganska...
Det är roligt hur det beskrivs i den officiella beskrivningen: "Sawyer discovers Hurley’s potentially devastating breach of the survivors’ trust and blackmails him into helping track an elusive island creature that won’t leave Sawyer alone" - Va?! Det låter som om Hurley är en förädare av något slag och att dom jagar ett monster som är ute efter Sawyer elelr nåt. Ganska fånigt.

Nästa avsnitt kommer handla om:Claire! Det kommer säkert bli väldigt spännande och bra och man kommer säkert få veta någonting spännande om bebisen.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tor feb 16, 2006 23:20

Den storyline du nämner, LWes, tyckte jag också var extremt fånig. Jag kanske inte nämnde det här, men jag tog upp det på TV-land. Som sagt: oerhört fånigt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » tor feb 16, 2006 23:43

2.14:

Bra bra bra! Jag gillar när man blir tillbakakastad och påminnd om att detta faktiskt är samma serie som när de hittar en lucka i djungeln och försöker spränga den.
Love it!

Dock så tycker jag att de drar ut FÖR mkt på arcen nu... även om det hände en del i slutet.

Tror man kan få en del clues från nedräkningen där.... var inte de olika bunkrarna olika symboler? Kan det vara olika symboler?

Startar nedräkningen en tidsresa? Eller står tiden stilla på ön sålänge räkneverket är igång?

Tror starkt på detta med att det har med Tid och rum att göra.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav freso » tor feb 16, 2006 23:56

2.14
Tyckte det var bra. Grodjakten var väl kanske lite fånig, men de ville väl visa lite att Sawyer inte har några vänner längre, när Hurley vägrade ge efter för utpressningen, samt att Jin var lagom sur på honom.

Mycket bra att Sayid faktiskt tog upp lite av vad som hänt. Claire blev bortrövad osv osv. Bra med lite återknytning så man kan få någon tråd förklarad snart. Men det verkar som om allt kommer komma samtidigt, nu när tiden gick ut (nästan) och de har en Other osv.

Förstår inte riktigt hur de kunde få sån "connection" mellan Sayid och Amerikanen. Han gav Sayid pengar i slutet och pratade irakiska osv, men men... det blir nog bra...
Användarvisningsbild
freso
Minion

Inläggav LWes » fre feb 17, 2006 0:03

Zaxx skrev:2.14:

Tror starkt på detta med att det har med Tid och rum att göra.

Jag har svårt att tro det eftersom Danielle kom dit för 15 år sen och har varit där i 15 år. Samma sak med det där planet med Eko's bror o.s.v. och jag kan inte komma på någonting som tyder på att någonting på ön skulle hänt snabbare eller långsammare än tiden utanför ön.
Men jag vet inte, jag har inget direkt bra förslag på vad nedräkningen kan vara. Fast eftersom den väl installerades som en säkerhetspryl efter "incidenten", så tror jag inte att det är något i stil med att den reser i tiden om nedräkningen når 0.
Jag hoppas i alla fall att det inte är något sånt, jag vill att det ska hålla sig så realistiskt som möjligt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Zaxx » fre feb 17, 2006 0:07

http://www.thetailsection.com/

Lite HÄRLIG fakta om 2.14.. spoilers för hela serien så långt.. plus lite spekulationer!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav LWes » fre feb 17, 2006 0:19

Zaxx skrev:http://www.thetailsection.com/

Lite HÄRLIG fakta om 2.14.. spoilers för hela serien så långt.. plus lite spekulationer!

Ja, det var en del intressanta saker där:
Till exempel att bilderna som visades när tiden tog slut var heiroglypher som betyder "Cause to Die". Det tycker jag är intressant!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Glorificus » fre feb 17, 2006 4:15

Yay! Ultimate Drew hoppar ombord på Lost, som "supervising producer"..!! :D :D

http://www.variety.com/article/VR111793 ... =1&s=h&p=0
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Tob » tor mar 02, 2006 20:34

2.15

Äntligen tas det upp....Claires försvinnande. Dessutom får vi ett avsnitt där alla händelser är direkt kopplat till vad som händer på ön. Även om jag har tyckt bra om många av de tillbakablickar som har varit nu de senaste så går det inte riktigt komma ifrån att det som händer på ön är det intressanta, inte hur karaktärerna fungerar eller hur deras bakgrunder (så vida det då inte är kopplat till ön).

Jag gillade detta avsnittet väldigt mycket!

Lost har succesivt under säsong 2 stigit på min prioriteringlista. Det är roligt.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav LWes » tor mar 02, 2006 21:05

Ah! Visste att det var någon serie jag glömde skriva om!

2x15: Sååå bra!

Helt utmärkt avsnitt! Denna anorlunda form av flashbacks var mycket intressantare än dom andras senaste, som jag inte direkt tyckt varit dåliga, men absolut ganska sega.

Mycket spännande var det att få reda på allt om Claires försvinnande!
och väldigt intressant att se hur snäll Ethan var (eller låtsades att vara?).
Även om det fortfarande är mycket att undra över fick man några ledtrådar.
Denna mystiska infektion är intressant. Varför måste man döda någon som blivit infekterad? Förvandlas dom till monster-zombies eller något????

Att Kate hittade lösskägg eller något var också intressant. Det första det får mig att tänka är att det skulle vara Zeke som bara hade lösskägg, men varför skulle han ha förvarat det DÄR? På det stället som inte ens verkade vara ihopkopplat med något större, men det vet vi förstås inte.
Det kanske inte ens var lösskägg, jag kanske bara såg fel? Vad tror ni? Var det en flaska lim också hon tog upp eller vad stod det på den?

Jag förstod inte riktigt Eko's prat med Henry Gale och varför han skar av sitt skägg efteråt, men det ligger kanske inget större mysterium bakom det direkt...

När Henry frågade Locke varför han låter Jack bestämma, var det väl inte längre någon fråga om saken, att JUST DET var hans syfte och anledningen han kom till dom. och Locke blev VERKLIGEN arg över tanken att Jack kanske bestämmde? Han gick ju berserk på disken!

Jag ser VERKLIGEN fram emot ett avsnitt med Danielles flashbacks, jag hoppas att dom gör ett sånt. Det skulle vara så coolt att få se när hon och hennes team kom till ön och när dom blev infekterade och allt.

Nu fick vi till sist se Alex! Det var bra. Det är verkligen intressant och spännande, vad tusan håller The Others på med? Vilka är dom och vad är deras syfte?

VAD kan dom vilja ha barnet för? och varför inte tagit ungen senare FÖR DOM BORDE JU FORTFARANDE VILJA HA HONOM! Dom stal ju Alex av Danielle, varför stjäl dom inte Aaron från Claire?

En spoiler som var en sida från manuset från sista avsnittet i säsong 1 (tror det var det avsnittet, eller kasnke 2x01) som aldrig hände som jag har tankar om:
Jag minns inte helt vad som hände, men det var något om att zombies kom efter Jin. Det var en officiell sak så det var inte fejk.
Men jag tänker att även om det inte hände kanske zombies inte är helt ologiskt. Varför behövde Danielle döda sina infekterade vänner? Kanske blir dom till zombies? Det kanske var det som var "incidenten" som nämns på Dharma-filmen? Ah?!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav eynosh » fre mar 03, 2006 0:16

2x15
Skitbra avsnitt. Nu vill jag att lost tar slut.
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film