av LWes » tor mar 02, 2006 21:05
Ah! Visste att det var någon serie jag glömde skriva om!
2x15: Sååå bra!
Helt utmärkt avsnitt! Denna anorlunda form av flashbacks var mycket intressantare än dom andras senaste, som jag inte direkt tyckt varit dåliga, men absolut ganska sega.
Mycket spännande var det att få reda på allt om Claires försvinnande!
och väldigt intressant att se hur snäll Ethan var (eller låtsades att vara?).
Även om det fortfarande är mycket att undra över fick man några ledtrådar.
Denna mystiska infektion är intressant. Varför måste man döda någon som blivit infekterad? Förvandlas dom till monster-zombies eller något????
Att Kate hittade lösskägg eller något var också intressant. Det första det får mig att tänka är att det skulle vara Zeke som bara hade lösskägg, men varför skulle han ha förvarat det DÄR? På det stället som inte ens verkade vara ihopkopplat med något större, men det vet vi förstås inte.
Det kanske inte ens var lösskägg, jag kanske bara såg fel? Vad tror ni? Var det en flaska lim också hon tog upp eller vad stod det på den?
Jag förstod inte riktigt Eko's prat med Henry Gale och varför han skar av sitt skägg efteråt, men det ligger kanske inget större mysterium bakom det direkt...
När Henry frågade Locke varför han låter Jack bestämma, var det väl inte längre någon fråga om saken, att JUST DET var hans syfte och anledningen han kom till dom. och Locke blev VERKLIGEN arg över tanken att Jack kanske bestämmde? Han gick ju berserk på disken!
Jag ser VERKLIGEN fram emot ett avsnitt med Danielles flashbacks, jag hoppas att dom gör ett sånt. Det skulle vara så coolt att få se när hon och hennes team kom till ön och när dom blev infekterade och allt.
Nu fick vi till sist se Alex! Det var bra. Det är verkligen intressant och spännande, vad tusan håller The Others på med? Vilka är dom och vad är deras syfte?
VAD kan dom vilja ha barnet för? och varför inte tagit ungen senare FÖR DOM BORDE JU FORTFARANDE VILJA HA HONOM! Dom stal ju Alex av Danielle, varför stjäl dom inte Aaron från Claire?
En spoiler som var en sida från manuset från sista avsnittet i säsong 1 (tror det var det avsnittet, eller kasnke 2x01) som aldrig hände som jag har tankar om:
Jag minns inte helt vad som hände, men det var något om att zombies kom efter Jin. Det var en officiell sak så det var inte fejk.
Men jag tänker att även om det inte hände kanske zombies inte är helt ologiskt. Varför behövde Danielle döda sina infekterade vänner? Kanske blir dom till zombies? Det kanske var det som var "incidenten" som nämns på Dharma-filmen? Ah?!