Joan of Arcadia

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Joan of Arcadia

Inläggav noike » sön jun 13, 2004 22:39

Går åter igen på tv3. Söndagar 18:00. Min bror säger att det var skräp, men då den fortfarande visas och Wonderfalls lagts ner så måste han logiskt sett ha fel. Ju. (Jag har själv inte sett ens två sekunder.)
Senast redigerad av noike sön jun 13, 2004 22:43, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav malavel » sön jun 13, 2004 22:42

Kul serie i början, men snart märker man att alla avsnitt är uppbyggda på samma sätt.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Tinder » mån jun 14, 2004 0:40

Jo kul i början hellst då det verkade som om Joan skulle få uppdrag av gud där hon tvingade hjälpa sin far att sätta dit skurkar men tyvärr så fortsatte inte serien så utan blev ganska snart lätt tradig och varken spännande eller särskilt kul. Dock så såg jag iof klart hela säsong 1 och ska nog ge serien en till chans och börja glo på säsong 2 när den kommer så ett absolut bottennapp kan det ju inte varit.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav Nightcrawler » tis jul 20, 2004 13:10

Jag tycker den är skaplig...duger jättebra som underhållning någon timme då och då...
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav noike » tis jul 20, 2004 20:27

Jag kan inte se den. Jag stör mig allt för mycket på dialogen. George Lucas grovhuggna teaterrepliker är att föredra framför det jag hörde här.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Nightcrawler » ons jul 21, 2004 11:52

Jo, lite störande dialog är det :eek:
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav dizzy » lör sep 25, 2004 18:59

Drar upp tråden själv eftersom jag hade en fråga till er som sett lite mer än det som 3:an visat.

Fortsätter det på ungefär samma sätt hela tiden resten av säsongen eller tillför de något nytt som gör det lite intressantare?

Av det Off skrev i den andra tråden blir jag lite tveksam, funderar också på om den är värd att försöka fortsätta följa.
Men när man såg att serien var nominerad till en Emmy för bästa dramaserie, ihop med Sopranos, West Wing, CSI och 24, verkar det ju som att det finns de som tycker den är väldigt bra. Och Tamblyn dessutom för bästa kvinnliga huvudroll.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Off » lör sep 25, 2004 19:16

Har jag skrivit något i den tråden? Hmmm tror inte jag sett mer än ett avsnitt. Detta måste undersökas.

edit: Det var nog poser du menade.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Tinder » lör sep 25, 2004 19:22

Vet inte hur långt 3an hunnit nu men jag har sett hela säsong 1 och tyckte inte direkt den tog nån ny vändning eller tillförde nått nytt överaskande moment sent i säsongen utan den gick i samma gamla gängor hela tiden (som många serier gör under första säsongen). Ska dock fortsätta se säsong 2 och se hur den artar sig där, förhoppningsvis tillför de lite arc eller nått annat som gör så den står ut lite mer och gör den mer värd att fortsätta titta på.
Spike: Quickly, to the Angel-mobile, away!
Angel s01e03
Användarvisningsbild
Tinder
Scooby

Inläggav poser » lör sep 25, 2004 19:32

What Tinder said.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav dizzy » lör sep 25, 2004 20:03

Har jag skrivit något i den tråden? Hmmm tror inte jag sett mer än ett avsnitt. Detta måste undersökas.

edit: Det var nog poser du menade.

Svårt att skilja er åt, ni är väl tvillingar va... :D

Tack Tinder, låter ju inte så lovande, tänkte att säsongsavslutningen kan ju ibland vara lite speciell och annorlunda.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Illyria » lör sep 25, 2004 20:11

Säsongsavslutningen är väldigt bra, så titta åtminstone så långt :)
Dessutom har väl Tv3 bara några få avsnitt kvar av säsongen nu.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav dizzy » lör sep 25, 2004 20:41

Såg just det Illyria, tydligen bara tre avsnitt kvar på säsongen.
Användarvisningsbild
dizzy
Scooby

Inläggav Sparvid » lör sep 25, 2004 21:46

Slutade kolla efter 3-4 avsnitt på trean. Får väl försöka minnas säsongsfinalen då...
Användarvisningsbild
Sparvid
Minion

Inläggav malavel » sön sep 26, 2004 2:43

Jag såg hela säsong 1. Kan inte komma ihåg att avslutningen skulle ha varit nått speciellt. Alla avsnitt kändes likadana.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Noam » sön sep 26, 2004 3:32

Avsnitt 1 av säsong 2 har precis kommit ut..
Användarvisningsbild
Noam
Scooby

Inläggav Illyria » sön okt 10, 2004 0:58

Idag (söndag) visar tv3 säsongsavslutningen kl 12.15.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Nea » sön okt 10, 2004 15:45

Illyria skrev:Idag (söndag) visar tv3 säsongsavslutningen kl 12.15.

Illyria, tack för påminnelsen! Jag ville gärna se avslutningen och det hade jag missat annars (så mycket som tv3 rumsterar om i sina tablåer). :)
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav Glorificus » tor okt 14, 2004 2:32

Joan of Arcadia är en märklig liten mix. Gjorde stor succé i USA och har gjort Amber Tamblyn till stjärna över en natt, men serien håller absolut inte samma kvalité som t.ex. Wonderfalls (som någon nämnde).

De försöker ha Whedon-humor ibland, så man får småskratta lite, men det är inte lika sömlöst gjort som i Buffy/Angel/Firefly. Det är mer: "nu slänger vi in en rolig replik här" eller "det här ordet är hippt"... lätt att genomskåda alltså. :rolleyes:

Serien är alldeles för "preachig" och allt prat om gud blir väldigt tjatigt när samma frågeställningar har upprepats ett antal gånger.
Men det är ändå sevärt. Om inte annat så för Jason Ritters lysande skådespel. Tjejen som spelar Grace är också bra.

Säsongsavslutningen var hur bra som helst, tycker jag också... allting vändes upp och ned. ;)
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav malavel » tor okt 14, 2004 12:38

Måste ha sovit under säsongsavslutningen. Kan nån avslöja vad som hände (med spoilermarkering)? Eller finns det nån bra website där man kan kolla det?
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Illyria » tor okt 14, 2004 13:36

Säsongsavslutningen s1: Joan upptäcker att hon är sjuk (lyme disease), en sjukdom som kan ha orsakat att hon inte varit sig själv under en ganska lång tid. Andra symptom är humörsvängningar och hallucinationer och detta får såklart Joan att undra om hon bara inbillat sig allt som hänt med Gud.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav malavel » tor okt 14, 2004 13:40

Illyria: Tack! Missade det helt.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav LWes » fre nov 19, 2004 16:37

Ja gsåg fram emot serien först efter att ha sett pilotavsnittet förra sommeren, för det var så bra. Men sen ungefär halvvägs in i säsongen så blev det så fruktansvärt tråkigt!
Sen efter typ 2 avsnitt av säsong 2 gav jag upp. och jag ger väldigt sällan upp på serier!

Man vet att ett avsnitt av en serie är tråkigt när man känner att man måste spela Gameboy sammtidigt som man ser på det!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Illyria » fre nov 19, 2004 16:47

Säsong 1 var bra, men säsong 2 har inte lyckats alls på samma sätt.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » ons apr 20, 2005 0:39

Ingen mer som följer säsong 2?

s2 i allmänhet och 2x21: Säsongen har varit väldigt seg och inte alls hållit samma kvalitet som s1. De senaste avsnitten vände det dock och något hände äntligen (allt med Adam osv) men det senaste avsnittet var en stor besvikelse igen - ända tills Ryan dök upp! Bästa som hänt serien sedan Joan började prata med Gud typ. Is he the devil? Nu ser en tredje säsong mer intressant ut ivarjefall, om det nu blir en.
Får väl se vad som händer i säsongsfinalen nu på fredag först dock...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav XY » mån aug 18, 2008 21:07

Sett 11-12 avsnitt av första säsongen nu, och jag är riktigt förtjust faktiskt. Klart bättre än Wonderfalls. Jag vet att jag kommer att bli hängd nu, men det är det värt. Att dö för sina övertygelser.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Inläggav gaspode » mån aug 18, 2008 21:09

XY skrev:Sett 11-12 avsnitt av första säsongen nu, och jag är riktigt förtjust faktiskt. Klart bättre än Wonderfalls. Jag vet att jag kommer att bli hängd nu, men det är det värt. Att dö för sina övertygelser.

Jag har inte sett JoA, men jag börjar ändå snickra på en galge.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav XY » mån aug 18, 2008 21:11

gaspode skrev:
XY skrev:Sett 11-12 avsnitt av första säsongen nu, och jag är riktigt förtjust faktiskt. Klart bättre än Wonderfalls. Jag vet att jag kommer att bli hängd nu, men det är det värt. Att dö för sina övertygelser.

Jag har inte sett JoA, men jag börjar ändå snickra på en galge.

Hehe.

noike: Joan of Arcadia är inte med i listan över tv-serietrådar.
[tomt]
Användarvisningsbild
XY
Scooby

Återgå till TV-serier och film