av A bear » sön feb 24, 2013 23:46
Jag såg precis klart den och jag kan hålla med Kalle i det mesta - desto mer så eftersom jag har väldigt svårt att köpa musikaler som drama överhuvudtaget (komedi? Jodå. Melodrama? Jovars. Rakt drama, med laddade dialoger och allvarliga män som diskuterar allvarliga saker i sång? Mjae.) Sen tycker jag också det är lite ett dramatiskt problem att det är kärleken till Cosette som frälser Valjean när Cosette är en ganska liten biroll egentligen... Men det kan också vara att jag nästan somnar till lite under den där timman i mitten mellan den riktigt bra förstaakten och det överdramatiska slutet.
Och Sacha Baron Cohen borde skeppas tillbaka till sina egna filmer där man kan undvika karln.
Men jo, Hathaway är snorbra, och hon har så smått börjat spara ihop till en Oscar nu. Det är inte den bästa film hon gjort, men å andra sidan, om Jennifer Lawrence vinner för SLP och inte för Winter's Bone...
"There's been a contamination."
"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."
"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01