New Amsterdam

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

New Amsterdam

Inläggav adolvsson » sön dec 02, 2007 12:41

New Amsterdam 1x01 (preair dvdrip)
En av dom piloter (regisserad av Lasse Hallström) jag såg mest fram emot redan i våras, och nu är den här, och resultatet blev intressant, lovande, med rejäl möjlighet att gå helt fel väg.

Jag gillar upplägget, odödlig man lever som snut i Hollywood. Han, John Amsterdam, är en välskriven och gestaltas av en duktig skådespelare (dansk, dessutom, Nikolaj Coster-Waldau, och det för med sig en utstrålning som verkar passa karaktären perfekt). Däremot är jag mer osäker på några av karaktärerna runtomkring, Johns nya partner känns inte rätt och den där bistre kollegan - som spelas av någon jag kanske känner igen från OZ men inte kan hitta någonting om på TV-sidorna så han kanske ändå redan är ute - är onödigt stereotypisk. Fast det kan ju bättra sig på några avsnitt.

Det fanns en stark, klassisk, doft av noir under inledningen som tyvärr försvann snabbt. Hoppas den återkommer. Älskade musiken, vill leta upp en låtlista. Det jag är mest orolig är vad som verkar bli den genomgående historien, arcen, en romantisk plotlinje om den enda rätta kärleken.

Men det finns alltså en del, en hel del, som lovar gott. Serien har tydligen redan innan sändning legat risigt till (jag undrar om den ens fått en chans utan strejken), nu verkar det som om den drar igång i början av nästa år (6 avsnitt finns, om jag läste rätt) och jag hoppas på det bästa, för New Amsterdam tänker jag ge några avsnitt. Om jag får.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav HeY » sön dec 02, 2007 13:33

adolvsson skrev:Men det finns alltså en del, en hel del, som lovar gott. Serien har tydligen redan innan sändning legat risigt till (jag undrar om den ens fått en chans utan strejken), nu verkar det som om den drar igång i början av nästa år (6 avsnitt finns, om jag läste rätt) och jag hoppas på det bästa, för New Amsterdam tänker jag ge några avsnitt. Om jag får.

Den verkar redan bli foxifierad. De har avbokat massor med avsnitt redan innan den har sänds tror jag att jag läste någonstans. Ja här står det att produktionen redan har stoppats indefinitely. Det samma gäller tydligen "The Return of Jezebel James" som också är en serie jag ser fram emot (Lauren Ambrose!).

:roadkill:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav adolvsson » lör mar 08, 2008 12:21

New Amsterdam 1x01
Skillnaden mellan läckta piloten och den här, slutgiltiga, versionen är små men gör stor skillnad. Det mest intressanta är hur John Amsterdam tidigare var mer dark and brooding och nu mer accepterande över sin situation, vilket gör hans inre kamp intressantare att se. Kontrasten mellan att ha accepterat det eviga livet och att vara trött på det. Jag tyckte det var helt okej då, det fanns saker jag gillade med en hel del potential, nu gillar jag det en hel del redan från starten. Dansken i huvudrollen är skitbra.

Och avsnittet avslutades med Death Cab For Cuties Your Heart Is An Empty Room över, bland annat, ett skitsnyggt digitalt montage. Effektivt.

Det märks väldigt tydligt att det är amerikanskt Lasse Hallström-regi, inga vassa kanter som sticker ut i onödan, däremot förbaskat välgjort och med stort hjärta. Om det håller den här kvalitén kan jag vara okej med en gnutta uddlöshet.
Senast redigerad av adolvsson lör mar 08, 2008 12:29, redigerad totalt 1 gång.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör mar 08, 2008 12:28

adolvsson skrev:Dansken i huvudrollen är skitbra.

Då borde du ha stannat på Underbar och älskad av alla, mao. :D
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör mar 08, 2008 13:55

AKS skrev:Då borde du ha stannat på Underbar och älskad av alla, mao. :D

Heh. Det vore som att se (om) Polisskolan 7: Uppdrag Moskva bara för att Christopher Lee och Ron Perlman är med. En dålig idé, med andra ord :)

New Amsterdam 1x02
You are also my son.
Hahaha! Kanske borde sett det komma, gjorde det inte. Jag gillar det skarpt, gör deras relation fan så mycket intressantare än sedvanliga huvudroll/best friend-sidekick av den här sorten i andra serier, speciellt när man blandar i vad Omar tar upp där i samma scen - om fröken Doktor är den enda rätta, vad var då Omars mamma för John Amsterdam? Visserligen, okej, den konflikten kanske negerades med slutscenen eftersom Omar verkar okej med det nu, men mänskliga hjärtat är en olöslig gåta och förhoppningsvis kan bra författare fortfarande göra bra saker med det längre fram.

Flashbackscenen till 40-talet gillade jag, om inte annat för det betyder att flashbacksen i första avsnittet inte bara var tillfälliga för att visa Johns ursprung. Återkommande är bra.

Oh, och Johns partner, problemen jag hade med henne i första piloten verkade som bortblåsta med andra piloten och dom är försvunna i andra avsnittet.

Jag gillar förresten också hur dom lite för lite berättar om Johns historia, som släktskapet och hans riktiga namn här, och jag gillar musiken dom väljer, och överhuvudtaget gillar jag en hel massa detaljer med New Amsterdam vilket ofta är en passande måttstock för hur bra en serie är eller kan bli. Detaljerna, det är vad det ligger i.

Det är inte så att jag är beredd att döma NA lysande än, det är däremot en stabil och förbaskat bra serie. På FOX. Jaja, får hoppas att den är tillräckligt publikfriande för att kunna hänga kvar ett tag.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav AKS » lör mar 08, 2008 14:33

adolvsson: Nu får jag nästan lust att se serien nu. Jag hade tänkt spara med den tills jag vet om den får en fortsättning eller inte (för jag törs inte riktigt engagera mig för det känns som en serie jag kan komma att uppskatta), men nu kliar det lite i fingrarna för jag har ju avsnitten här på datorn.

adolvsson skrev:Heh. Det vore som att se (om) Polisskolan 7: Uppdrag Moskva bara för att Christopher Lee och Ron Perlman är med. En dålig idé, med andra ord :)

:eek: Det visste jag inte!! Ron Perlman = awesomeness. Och sen så börjar jag som alltid tänka på Michael Rooker då jag hör om Perlman och det är alltid kul att tänka på Michael Rooker. (Fråga mig dock inte varför jag associerar mellan dessa båda personer.)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör mar 08, 2008 14:44

adolvsson skrev:Heh. Det vore som att se (om) Polisskolan 7: Uppdrag Moskva bara för att Christopher Lee och Ron Perlman är med. En dålig idé, med andra ord :)

HEY! Är det där en pik? Det låter som en pik. (Fast jag gjorde inte se om-biten tack och lov.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör mar 08, 2008 14:51

AKS skrev:adolvsson: Nu får jag nästan lust att se serien nu. Jag hade tänkt spara med den tills jag vet om den får en fortsättning eller inte (för jag törs inte riktigt engagera mig för det känns som en serie jag kan komma att uppskatta), men nu kliar det lite i fingrarna för jag har ju avsnitten här på datorn.

Det vore intressant att höra vad någon annan tycker. Jag trodde inte att jag skulle uppskatta den. Upplägget lockade, däremot gjorde en massa förhandssnack om romantik mig väldigt skeptisk, att det kanske skulle bli lite väl mycket dagssåpa av det hela. Ingen fara, John Amsterdams sökande efter "den enda rätta" är en del av upplägget och därmed naturligtvis en stor del av serien, det tillåts ändå inte ta överhanden utan behandlas åtminstone i dom två första avsnitten väldigt klokt.

Vilket för mig in på en annan detalj jag gillar men glömde bort att nämna tidigare, hur dom använder Johns erfarenhet till nytta i såväl polisarbetet som interaktionen med andra människor. Det är tydligt men inte överdrivet. Tillräckligt för att folk ska ta honom som en kuf med för mycket frihet, tillräckligt tillbakahållet för att ingen ska börja ställa frågor. Det är en svår balansgång att gå som NA klarar med bravur.

(Fråga mig dock inte varför jag associerar mellan dessa båda personer.)

Ron. Rooker. Ron Rooker. Ronker... huh, kanske lägligt att sluta associationerna där...

noike skrev:HEY! Är det där en pik? Det låter som en pik. (Fast jag gjorde inte se om-biten tack och lov.)

Fear not, mon ami, det var piklöst. Jag har också sett PS7. Fruktansvärt, fruktansvärt, dålig idé.

...

Så. När ska vi planera in det där Polisskolan-maratonet?

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav caffeineaddict » lör mar 08, 2008 14:58

AKS skrev:(Fråga mig dock inte varför jag associerar mellan dessa båda personer.)

Inte en aning. Deras enda joint venture är ju tydligen Riddick-spelet enligt IMDb. Spelat mycket av det månntro?

Det här var lite roligt på Riddick-spelets hemsida dock:

Filming Locations: Uppsala, Uppsala län, Sweden

Heh! :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » lör mar 08, 2008 15:02

adolvsson skrev:Fear not, mon ami, det var piklöst. Jag har också sett PS7. Fruktansvärt, fruktansvärt, dålig idé.
...
Så. När ska vi planera in det där Polisskolan-maratonet?

Jadu. Det verkar tyvärr vara svårt att få med mer personer. Men jag tycker vi pratar med tapeworm om att använda hans hus.

caffeineaddict skrev:Inte en aning. Deras enda joint venture är ju tydligen Riddick-spelet enligt IMDb. Spelat mycket av det månntro?

Ah. Det förklarar associationen.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör mar 08, 2008 15:05

noike skrev:
caffeineaddict skrev:Inte en aning. Deras enda joint venture är ju tydligen Riddick-spelet enligt IMDb. Spelat mycket av det månntro?

Ah. Det förklarar associationen.

:D Hey, now! Not a word! Men det var onekligen ganska intressant att Riddick-spelet nämndes i en tråd här på forumet idag... Eerie, Indiana. Stuck.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör mar 08, 2008 15:09

caffeineaddict skrev:Det här var lite roligt på Riddick-spelets hemsida dock:

Filming Locations: Uppsala, Uppsala län, Sweden

Heh! :)

Föga förvånande, svenskproducerat spel.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Tob » lör mar 08, 2008 15:23

adolvsson skrev:Det vore intressant att höra vad någon annan tycker

Jodå. Jag gillade någerlunda. Upplägget med odödlighet lockade mig, tycker det är fashinerande med en person som har varit med och upplevt så mycket. Jag tror och hoppas att man i New Amsterdam kan ta till vara på det. Gillade John i alla fall. Än så länge den enda av karaktärerna. Har inte sett 1.02 ännu men hoppas man kan bygga lite mer då. Sen är jag väl löjligt förtjust i det mesta Lasse Hallström är engagerande i också för den delen.

Försiktigt positiv är jag. Men känns som en serie som kan bli nerlagd rätt fort dessvärre. Suck.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Rombat » lör mar 08, 2008 15:30

AKS skrev:Ron Perlman = awesomeness.

Wordigaste wordet på länge!

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

Inläggav AKS » lör mar 08, 2008 18:02

Jag har sett New Amsterdam 1.01. Synd att serien redan känns dömd. Jag är också positiv till serien och tycker att det var en riktig bra pilot -- för att vara ett första avsnitt med allt vad det innebär av att presentera grundhandling och karaktärer. Ska definitivt se 1.02 också och fortsätter det bra så är det bara att köra på.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav adolvsson » lör mar 08, 2008 20:10

noike skrev:Ta det här inte på fel sätt, men jag fick lite Highlandervibbar ibland -- fast då gjort av några som tar konceptet på allvar med att utforska vad det betyder att vara odödlig och inte lägga allt på svärdshuggande.

Huvvet på spiken! Highlander done right, det är en high concept-sammanfattning jag kan köpa.

AKS skrev:Jag är också positiv till serien och tycker att det var en riktig bra pilot -- för att vara ett första avsnitt med allt vad det innebär av att presentera grundhandling och karaktärer.

Som jag var inne på, det är ändå andra piloten och det märks tydligt om man sett första, för även om den hade potetial redan då var det mycket som saknades. Hade det inte varit för att grundkonceptet lockade mig så, är det inte ens säkert jag gett andra piloten en chans. Inte för att det är så stor skillnad, utan för att dom små skillnaderna fick stor effekt.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav lilith » lör mar 08, 2008 20:31

Ni har gjort mig sjukt sugen att se New Amsterdam. Kan nån berätta lite mer om vad serien handlar om. Hur många avsnitt finns planerade (alltså, jag menar, vad kan man vänta sig i värsta fall och vad är mest troligt)?
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav adolvsson » lör mar 08, 2008 20:51

lilith skrev:Ni har gjort mig sjukt sugen att se New Amsterdam. Kan nån berätta lite mer om vad serien handlar om. Hur många avsnitt finns planerade (alltså, jag menar, vad kan man vänta sig i värsta fall och vad är mest troligt)?

John Amsterdam är över 400 år gammal och odödlig, men det är en vana som kan brytas om han träffar den enda sanna kärleken. Vem det är, hur han ska hitta henne och exakt vad som krävs för att ska bli dödlig igen, det vet inte ens John. Undertiden leker han polis och löser fall på avsnittsbasis. Det senaste jag läste, enligt en nyhet från slutet av förra året, skars beställt antal avsnitt ner av FOX från 13 till 7 och det som sagt redan innan första avsnittet. Å andra sidan hade åtminstone första avsnittet bra tittarsiffror, så det är väl bara att ha tummarna hållna.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav noike » lör mar 08, 2008 20:55

adolvsson skrev:Det senaste jag läste, enligt en nyhet från slutet av förra året, skars beställt antal avsnitt ner av FOX från 13 till 7 och det som sagt redan innan första avsnittet

Kan det ha berott på strejken och att den då såg ut att bli långvarig?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav adolvsson » lör mar 08, 2008 20:59

noike skrev:Kan det ha berott på strejken och att den då såg ut att bli långvarig?

Oktober, jag vet inte riktigt hur det ligger i tiden med strejken jag tycker det låter som om det hade skett ändå. Förhoppningsvis har jag fel.

8 avsnitt är det som finns inspelade. Det är möjligt att resten hänger på siffror, jag har å andra sidan inte letat aktuellare information än.

Användarvisningsbild
adolvsson

Inläggav Illyria » lör mar 08, 2008 23:42

lilith skrev:Ni har gjort mig sjukt sugen att se New Amsterdam.

Se den, den gör sig bättre än beskrivningen.Om den överlever är en helt annan fråga, men den hoppas jag den gör. So far so good. Och Nikolaj Coster-Waldau är inte helt fel att titta på, utöver serien. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav AKS » sön mar 09, 2008 13:15

Jag är riktigt förtjust i New Amsterdam, måste jag få säga. Såg 1.02 idag och det var ett rejält bra avsnitt. Visst, jag är inte så intresserad av veckans fall, men det kan ju användas på olika sätt framöver iom att Amsterdam har så många kopplingar till och minnen av så många människor i New York. Jag älskade att Omar var hans son. Coolt. Men jag måste få säga att Amsterdam är väldigt... positiv för alla de sorger han måste ha upplevt. Han lär ju ha haft fler barn än Omar (det vet vi ju iofs sen förra avsnittet och sekreteraren här även om hon inte är biologisk dotter [för hon såg äldre ut än 50 år] så lär hon kännas som hans dotter mer eller mindre) och han måste ha upplevt så många sorger och tänk att se sonen man älskar åldras och bli gammal? Scary. Så jag tycker han tar det ganska bra ändå, men jag kan fatta att han skulle vilja få börja åldras och leva ett normalt liv. Och hundarna! 29. 36. Får vi se 1 nångång månne? :)

Dessutom: riktiga förtexter. Yay!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » sön mar 09, 2008 17:01

Jag gillade också New Amsterdam 1.02 rejält. Hoppas verkligen den får fortsätta, känns som det finns hur mycket som helst att berätta om i Johns liv.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Glorificus » sön mar 09, 2008 17:59

New Amsterdam 1x01
Me likey mucho!

Det är tur att man har bf, annars hade jag missat att serien börjat. :) Ska se andra avsnittet nu.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav sp1keout » sön mar 09, 2008 22:09

Glorificus skrev:Det är tur att man har bf, annars hade jag missat att serien börjat. :)

Usch, jag känner mig som en traitor. Jag läste "bf" som boyfriend först.
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav caffeineaddict » sön mar 09, 2008 22:10

sp1keout skrev:
Glorificus skrev:Det är tur att man har bf, annars hade jag missat att serien börjat. :)

När folk i tonårsdramer och annat använder uttrycket "BFF" så blir jag jämt glad och tänker "Ja! BF Forever!".

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav sp1keout » sön mar 09, 2008 23:20

caffeineaddict skrev:
sp1keout skrev:

När folk i tonårsdramer och annat använder uttrycket "BFF" så blir jag jämt glad och tänker "Ja! BF Forever!".

Du vet att "Buffyforum was here!" fortfarande sitter fastklistrad på min laptop, håller min högerhand på den just nu, smeks,,, och smeker... och BF IS MY BF, THE ULTIMATE BF! KYSS!
För 10 år sedan fann jag mig själv otröstlig, liggande i fosterställning. Jag hade precis sett klart Angel. Jag behövde skriva av mig, hitta likasinnade, hitta något - jag hittade hit & under 10 år har jag fått hjälp att sätta ord på mina känslor.

Om 10 år kommer jag läsa här för att minnas den ständiga emotionella berg-o-dalbanan vi kände i våra yngre dagar. Vi alla har förändrats men vi är alla fortf. här & vi har alla fortf. Buffyforum - & det är något jag hoppas aldrig kommer förändras.
Användarvisningsbild
sp1keout
Mr Japan

Inläggav CheeseGuy » mån mar 10, 2008 15:35

(spoiler New Amsterdam 1.01-02) Jag gillade också. John var en överraskande stark karaktär, det känns som att det går att göra mycket av det. Som att Omar var hans son till exempel (skitkul och samtidigt intressant). De svagare delarna hittils är Johns partner och att den verkar följa prodeduralformatet rätt hårt.

Och jag är fortfarande fortfarande tokförtjust i In Treatment. De 30 avsnitten som har visats gick snabbt att se ikapp. Och det är ju extra trevligt med fem avsnitt i veckan, nu när det är lite tunt med andra serier.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tis mar 11, 2008 19:06

Jag har inte sett tredje New Amsterdam än, men detta är lite positivt:

In series-premiere news, Fox legal drama Canterbury’s Law (headlined by the riveting Julianna Margulies) got off to an older skewing start, with 7.62 million viewers (#2) and a fourth-place 1.7 rating/5 share among adults 18-49 (#4). One year earlier, a repeat of House averaged 9.69 million viewers and a 3.5/10 in the demo. Needless to say, this is a very bad start for Canterbury’s Law.

Canterbury’s Law led into the time period premiere of New Amsterdam, which rose to 8.78 million viewers (#3) and a 2.5/ 6 among adults 18-49 (#3) at 9 p.m. But year-ago occupant 24 was considerably stronger at 12.39 million viewers and a 4.6/11 in the demo. Regardless, the growth out of Canterbury’s Law is still worth positively noting for New Amsterdam.

http://pifeedback.com/eve/forums/a/tpc/ ... /122107801

Tidigare har de ju haft American Idol som lead-in och det gick ju okej (dålig demo dock) med en dålig lead-in. det värsta är att jag ser framför mig, av nån anledning, att det handlar om SCC eller NA... Tror inte Fox förnyar två serier som ligger runt 8 miljoner.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tis mar 11, 2008 19:17

Och återigen visar de hur jävla dumma de här jämförelserna i tittarsiffor är. New Amsterdam ny serie och 24 som byggt upp tittarskara i sex säsonger. Klart som fan att den har mer då. AAAAHHHHH! Jag blir så jävla förbannad på det här sifferrunket på tv-kanalerna!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Nästa

Återgå till TV-serier och film