Jag tycker nästan du skulle kunna hoppa på en j-dorama istället. Jag rekommenderade Densha Otoko tidigare, men den är lite väl höggljud och konstigt vinklad.
Jag har nu sett 3 avsnitt av Nobuta wo Produce, som utspelar sig på ett gymnasium. 1 kille där är populär, en annan är bara annoying. Sedan börjar det en tjej där som blir mobbad för hon... ja, ser ut som en häxa typ.
Dessa 3 är ett omaka par. Men Gudarna har annat i tankarna.
Och "The annoying guy" får för sig att, det kanske skulle vara en bra ide att göra den här "Häxan" till den populäraste tjejen på skolan. Detta med hjälp från den populära killen!
Det är intressant - och roligt - kan jag lova

(Dock så är det lite svårt när det är en helt annan kultur och så vidare - som man inte känner igen sig i, detta gör att man inte kan älska serien extra mycket kanske - Men den är fortfarande fantastisk)
Japanskan draman har en förmåga att vara väldigt unika, och väldigt bra, samt hålla sig till att vara 10-12 avsnitt - och inte 20 avsnitt gånger 8 säsonger eller liknande.
Finns andra väldigt intressanta titlar som jag kanske gör reklam för i framtiden