Pushing Daisies

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Pushing Daisies

Inläggav Illyria » tis maj 15, 2007 15:56

Pushing Daisies
From Bryan Fuller ("Heroes") and Barry Sonnenfeld ("Men in Black") comes an unprecedented blend of romance, crime procedural and high-concept fantasy in a forensic fairytale about a young man with a very special gift. Once upon a time, a mild-mannered boy named Ned realized he could touch dead things and bring them back to life. Grown-up Ned puts his ability to good use, not only touching dead fruit and making it ripe with everlasting flavor, but working with an investigator to crack murder cases by asking the deceased to name their killers. But the tale gets complicated, as all tales do, when Ned brings his childhood sweetheart, Chuck, back from the dead and keeps her alive. Chuck encourages him to use his power to help others, instead of merely solving mysteries and collecting the rewards. Life would be perfect for Ned and Chuck, except for one cruel twist: If he ever touches her again, she'll go back to being dead, this time for good.

Cast:
Lee Pace ("The Good Shepherd"): Ned
Anna Friel ("Rogue Trader"): Chuck
Chi McBride ("Boston Public"): Emerson
Swoosie Kurtz ("Sisters"): Lily
Kristin Chenoweth ("The West Wing"): Olive
Jim Dale ("reader of the "Harry Potter" series audio books"): Narrator

Credits:
EP: Dan Jinks ("Traveler")
EP: Bruce Cohen ("Traveler")
EP/Director: Barry Sonnenfeld ("Men in Black")
EP/Writer: Bryan Fuller ("Heroes")

Den här serien gillar jag verkligen beskrivningen för, Bryan Fuller (Wonderfalls) ger mer hopp och sen har vi Lee Pace från Wonderfalls i huvudrollen. Hade inte läst tidigare att serien har en berättare också (Jim Dale som läser HP!), gjort rätt låter det riktigt bra också. Hoppas verkligen på den här serien, en liten favorit inför hösten. :)

(hoppas piloten läcker ut i sommar!)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis maj 15, 2007 16:00

Lee Pace och Bryan Fuller! Gosh. Hade det här varit en film hade jag get mig ut för att börja köa redan nu. Att det är flera månader kvar spelar ingen roll.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tis maj 15, 2007 16:19

Två bilder! (klicka för lite större)

Bild Bild

Gillar kulisserna. En bra start. Tydligen ska Ausiello ha sett piloten och gillade den, fast det tycker jag inte säger så väldigt mycket.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tis maj 15, 2007 16:27

Jag gillar Wonderfalls och Dead Like Me så mycket att det är löjligt, det här måste bli tokbra.

Bilderna ser härliga ut också. Här är en till: http://www.zap2it.com/media/photo/2007-05/29806135.jpg
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav gaspode » tis maj 15, 2007 16:40

ohohoh!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tis maj 15, 2007 16:43

Och det verkar som Ned jobbar på The Pie Hole (bilden ovan).

tv.com skrev:Ned works in a pie store and seems to lead a perfectly normal life. This, however, is far from the truth. Ned can, through the touch of his hand, wake people from the dead. He decides to use this ability of his to solve crimes, but this appears to be much more difficult than it sounds...

Rörliga. Bilder. Nu!
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » tis maj 15, 2007 21:44

Pushing Daisies Preview

Men jag får det inte att fungera. Skulle någon kunna ladda hem filen och skicka? Jag vill se rörliga bilder. :|
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis maj 15, 2007 21:52

Det är inte en trailer, det är en liten scen helt enkelt. Ser småkul ut, väldigt mycket Wonderfalls/DLM-stämning. Men jag hittar inget vettigt sätt att ladda ner den.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Illyria » tis maj 15, 2007 21:55

caffeineaddict skrev:väldigt mycket Wonderfalls/DLM-stämning

Åh.

Du har ingen url-catcher? Äh jag får starta upp en annan dator och se om det går bättre där. WMP verkar inte vilja sammarbeta.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tis maj 15, 2007 21:59

Illyria skrev:

Åh.

Det där kan vara det bästa jag hört sedan jag såg färdigt Wonderfalls-dvdn för första gången.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » tis maj 15, 2007 22:00

Haha, jag gjorde en YouTube-sökning, men hittade bara en orelaterad men galet rolig trailer. :D

Ser fram emot den här serien, även om jag är lite tveksam till hela de-får-aldrig-röra-vid-varandra-grejen. Känns lite väl Dark Angel och inte direkt en storyline som fungerar i längden. Men det är väl bara att vänta och se.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav caffeineaddict » tis maj 15, 2007 22:00

noike skrev:
Illyria skrev:

Åh.

Det där kan vara det bästa jag hört sedan jag såg färdigt Wonderfalls-dvdn för första gången.

Stämningen, alltså. Quirky fun. Men sen kan man ju inte bedöma från 90 sek om nån av karaktärerna kommer vara lika rörande eller några av skämten lika roliga. Jag asgarvade inte, men jag gillade.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav CheeseGuy » ons maj 16, 2007 0:38

JAA!!! Och vad caffe sade.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Illyria » ons maj 16, 2007 0:49

Det är svårt att avgöra på en sån liten scen, men du kan känna igen känslan från både Wonderfalls och Dead Like Me och det bådar gott. Läs sedan kommentarerna nedan från några mediapersoner och lägg till Tim Burton fairytale och saker börjar falla än mer på plats. Men oj vad jag började sakna Wonderfalls nu när jag såg Lee Pace igen. CrapFox!

Några omdömen från media:

Roush Dispatch skrev: I did have the pleasure to get a sneak peek at what is sure to be one of my favorite shows of the new season: Pushing Daisies, perhaps the most instantly delightful pilot since Ugly Betty, and twice as fanciful. A wild pop-colored blend of comedy, fantasy and mystery, it's about a young man (the charming Lee Pace) whose touch can bring the dead back to life, and back to death just as quickly. What he does with this gift, and how it changes his life and those around him, is the gist of this series, which plays like the best Tim Burton fairy-tale fable ever.

Ausiello Report skrev:OMG! ABC Has Found Its Next Lost!

ABC just released the 100,000 word opus that is its fall schedule announcement, yet all I see are two words.

Pushing. Daisies.

I've said it before, and, now that I've actually seen the complete pilot, I'm saying it again with added vigor: This is the show. The one everyone will be talking about. The one we'll be obsessing over. The one with the potential to replace Gilmore Girls as Ask Ausiello's favorite child.

I can't wait for you guys to see it. It kills me that you have to wait until September. I'm tempted to stream the thing online myself, but then I'd be arrested and lose my job and that would suck for everyone.

For now, you'll just have to take my word for it. The 2007-08 TV season will be all about them Daisies.

Jag blir bara mer och mer nyfiken/såld på Pushing Daisies, nu lockas det med Tim Burton: "plays like the best Tim Burton fairy-tale fable ever"! Och promofotot nedan på Lee påminde lite om alla blommorna i Big Fish. Som vanligt är Ausiello en dramaqueen och tycker det är nästa Lost (hehe), men han ger ivarjefall ett premiärdatum i september. I can't wait! Men helst får ju piloten läcka ut innan dess. Eller den måste det.

Fler promofoton:

Bild Bild Bild Bild Bild

Bild Bild Bild Bild Bild
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » ons maj 16, 2007 0:58

can't wait! gief pilot plix!

Jag försöker ta ausellios omdöme med en nypa salt, både när det gäller brahet och "lost-potential". Antingen kommer den vara skitdålig, eller så kommer den vara fantastisk och få 6 avsnitt. :)

Men jag är jävligt sugen.
Kan de inte få in Tim Minear på ett hörn också nu när Drive gick åt skogen?
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » ons maj 16, 2007 1:06

Jag hoppas bara Tim Burton-liknelsen är om ytan, annars kommer den få problem snabbt.

Ausellios smak är lite som att famla runt i mörkret med bindel för ögoen, men jag hoppas på serien.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav noike » ons maj 16, 2007 1:08

Glorificus skrev:Ser fram emot den här serien, även om jag är lite tveksam till hela de-får-aldrig-röra-vid-varandra-grejen. Känns lite väl Dark Angel och inte direkt en storyline som fungerar i längden.

Kan vara ett sätt att ha huvudroller av två kön och undvika att få dem i will-they-or-won't-they-fällan genom att dels tvinga dem att gå vidare och dels göra det helt omöjligt.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Glorificus » ons maj 16, 2007 1:54

noike skrev:
Glorificus skrev:Ser fram emot den här serien, även om jag är lite tveksam till hela de-får-aldrig-röra-vid-varandra-grejen. Känns lite väl Dark Angel och inte direkt en storyline som fungerar i längden.

Kan vara ett sätt att ha huvudroller av två kön och undvika att få dem i will-they-or-won't-they-fällan genom att dels tvinga dem att gå vidare och dels göra det helt omöjligt.

Det kan det. :D
(spoiler lite spekulationer) Och så kanske vi får en snygg dramatisk vändning med att han till slut råkar döda henne (igen), precis när vi börjat älska hennes karaktär. Jag håller tummarna för en snygg dödsscen.
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav AKS » ons maj 16, 2007 7:14

Det var inte rikigt min typ av stil i den lilla snutten vi fick se. Lite väl "cutesy" och musiken som sa åt mig att jag skulle tycka det var ursött och quirky gick mig på nerverna. Däremot var det allra sista något som fick mig att få upp hoppet så ja... jag kommer att ge en chans i alla fall. Mest pga Roush även om man fortfarande tycker att Lost är jättebra.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » tor maj 24, 2007 1:10

Tre minuter lång promo! Äntligen!

First off: hur mycket älskar jag inte berättarrösten! Just för den passar så perfekt med hela temat och utseendet. Och så pratar han engelska och inte amerikanska, det hjälper också till med den rätta känslan.

Jag vet inte om wow räcker för att beskriva hur fantastiskt det här ser ut, men wow. I'm wowed. Helt och hållet. Berättarrösten, utseendet, konceptet, Lee Pace, kärlekshistorien, the works. :lovebunny:

Det ser för bra ut för att vara sant. Den här serien kommer därför aldrig överleva - något jag mest av allt önskar få motbevisat för jag behöver en ny favoritserie.

Och det här är ett rykte Ausiello har startat, så jag vet inte hur mycket det går att lita på eller om det ens är Pushing Daisies han syftar på, men det finns egentligen ingen annan ny ABC-serie som han pratat om...
Question: So, is Chuck the pilot that Adam Brody turned down, per your column a few months ago? Given that it's from Josh Schwartz and McG, it sounds like it was written with Brody in mind.— Stephen
Ausiello: Guess again. (Hint: The show in question is on ABC. I've also mentioned it once or twice in AA.)

När jag först läste det lät det som ett skämt, kan Adam Brody ens agera något annat än Seth/sig själv? Lee Pace verkar ju som gjord för den här rollen och jag hade trott han var deras förstaval. Om det är sant är jag extremt tacksam för att Adam Brody sa nej och vi fick Lee istället!

Nu måste jag gå och titta på promon några hundra ggr till och vara tacksam för att vi har Lee Pace i huvudrollen! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav gaspode » tor maj 24, 2007 1:15

Jag gillar Adam Brody, men det här känns klart bättre!

Jag gillar massor redan! Jävlar va här ska hypeas! :D
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Illyria » tor maj 24, 2007 1:19

gaspode skrev: Jävlar va här ska hypeas! :D

Nooooooooooooo! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor maj 24, 2007 1:21

Jag ska inte hypea. Jag ska bara älska. Och krama. Och kalla den George.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor maj 24, 2007 6:40

Ser helt okej ut, men om man ser till serier med liknande känsla, som DLM och Wonderfalls, så känns den ju halvt dödsdömd. Nåväl, hoppas den blir bra och hoppas ABC inte gör en double-touch.

Smidigare för honom att använda sin kraft än det var att göra något liknande i Torchwood-piloten... :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor maj 24, 2007 13:11

AKS skrev:Ser helt okej ut, men om man ser till serier med liknande känsla, som DLM och Wonderfalls, så känns den ju halvt dödsdömd.

DLM gick bra tittarmässigt och Wonderfalls var på FOX. Bägge fallen berodde det på kanalerna, så det finns inget som säger att det inte ska gå på ABC.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » tor maj 24, 2007 13:23

Åååh, sjukt bra.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav AKS » tor maj 24, 2007 16:08

noike skrev:
AKS skrev:Ser helt okej ut, men om man ser till serier med liknande känsla, som DLM och Wonderfalls, så känns den ju halvt dödsdömd.

DLM gick bra tittarmässigt och Wonderfalls var på FOX. Bägge fallen berodde det på kanalerna, så det finns inget som säger att det inte ska gå på ABC.

Fast Wonderfalls, hade de bra tittarsiffror?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor maj 24, 2007 16:16

Nej, för det visades på FOX på fredagar. Ingen tittar på nya serier på FOX, allra minst på fredagar för ingen av de serierna har överlevt en längre tid.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » tor maj 24, 2007 16:17

Ingen aning om exakt hur tittarsiffrorna såg ut för Wonderfalls, men FOX gav serien en fredagsslot och gav den inte ens chans att ens klara sig. De verkade vilja att den skulle gå under på en gång då de först planerat att ha den som tisdagsserie men ångrade sig när de inte gillade att serien skulle ha en homosexuell karaktär. Or so the story goes.

noike skrev:Och kalla den George.

Tror du inte Ned tar illa upp då, det här är ju The Ned Show, inte DLM. ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » tor maj 24, 2007 16:22

Illyria skrev:
noike skrev:Och kalla den George.

Tror du inte Ned tar illa upp då, det här är ju The Ned Show, inte DLM. ;)

Tittar folk inte på klassikerna längre? Mice and Men-parodin i Bugs Bunny and the Snowman. Men jag förstår din ihopblandning.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Nästa

Återgå till TV-serier och film