Tam skrev:Head ska vara med i 28:e säsongen (eller andra säsongen av nya ..., om man så vill) av Doctor Who också. Vet inte om det bara var ett avsnitt eller om det är mer. Vet ej heller när det visas.
wyndham skrev:Doctor Who
1x11
Bad Wolf-skämtet är så gränslöst roligt att jag uppriktigt trodde att det var den enda planerade pay-off:en för alla planteringar under hela säsongen.
wyndham skrev:Doctor Who
1x09
The Empty Child. Fantastiskt, stundtals mästerligt. Chockerande läskigt med tanke på att skrämselelementen i tidigare avsnitt hade en betydligt lättsammare underton. Steven Moffat, en sitcomförfattare, kommer in och gör säsongens klart bästa avsnitt.
Illyria skrev:wyndham skrev:Doctor Who
1x09
The Empty Child.
Var det där här avsnittet som utspelade sig under andra världskriget?
adolvsson skrev: Och Billie Piper var i toppform. Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!
AKS skrev:adolvsson skrev: Och Billie Piper var i toppform. Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!
Det finns alltså folk som inte gör det? Gud, det är ju ett jäkla tjat om henne i SFX i varenda nummer känns det som. Ja, positivt tjat alltså.
adolvsson skrev:Men så är väl SFX en riktigt bra tidning?![]()
Tam skrev:adolvsson skrev: Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!
Because we want to är en helt fantastisk låt också (från tiden då hon var 16-årig popstjärna.)
Tinwiel skrev:Tam skrev:adolvsson skrev: Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!
Because we want to är en helt fantastisk låt också (från tiden då hon var 16-årig popstjärna.)
Haha, jag blev jätteförvånad när jag såg första avsnittet och såg Billie Piper! Det visade sig att hon egentligen gick i en dramaskola från början och popstjärnegrejen bara råkade bli av, det var inget hon egentligen ville. Jag har bara sett ett avsnitt än, men i det tyckte jag att hon gjorde bra ifrån sig.
Ah, "because we want to".. nu fick jag flashbacks till tiden som au-pair i England. Jag gillade faktiskt låten..Men hon är nog bättre som skådis ändå..
adolvsson skrev:Hur kan folk inte gilla Billie Piper?!
AKS skrev:Sitter i alla fall nu och laddar ner första avsnittet av Doctor Who 2005 (Rose). Har mycket höga förväntningar eftersom jag hört så mycket och jag tror att det är därför jag inte laddat hem förrän nu, jag är rädd att jag inte ska tycka om den. Ja, ja... vi får väl se. I kväll eller i morgon har jag sett första avsnittet...
AKS skrev:Kommer definitivt att fortsätta se på denna serie, synd att DVD-boxen fortfarande känns lite för dyr.
AKS skrev:Doctor Who (2005) 1.1-1.6:
Det jag aldrig fattat är dock om det finns nån förklaring till att the Doctor inte kan göra en Tru Calling av det hela. Alltså, då 200 personer eller vad sjutton det var blev dödade i detta avsnitt så borde han ju bara ha kunnat åka tillbaka i tiden och se till att Rose aldrig rörde vid daleken. Som sagt, finns det nån förklaring till det eller är det bara att acceptera som en del i berättarstrukturen?
AKS skrev:Doctor Who S1:För det första, fem sekunder med herr Tennant och jag är redan övertygad. Det var också skönt för mig som DW-nybörjare att få bekräftat redan här att the Doctor är helt och hållet samma person personlighetsmässigt, i alla fall fattade jag det så då han bara fortsatte konversationen utan att tveka.
Jack... Jag blev så förbannad då de dödade honom eftersom serien lever upp oerhört i hans scener.
noike skrev:Eh, nej. Tennants Doktor är inte samma som Ecclestons Doktor. De har samma minne, men det är allt. I temprament och sätt är de två helt olika personer. That's the thing. Annars skulle alla doktorer varit gnälliga och smått översittande gubbar.
AKS skrev:Heh, okej. Men av det jag sett av The Christmas Invasion är de hittills väldigt lika. Konstigt att de byter personlighet däremellan dock. Varför då, liksom? Hur kan minnen överföras, men inte personligheten? Nåväl, det spelar inte så stor roll.
AKS skrev:
Ang. karaktär:
Yes!! Jack i Torchwood. Riktigt nice! Skönt att de insåg vilken bra karaktär det är. Jag fastnade för honom på en gång. Riktigt härlig är han, den där Jack.
AKS skrev:Heh, okej. Men av det jag sett av The Christmas Invasion är de hittills väldigt lika.
AKS skrev:Konstigt att de byter personlighet däremellan dock. Varför då, liksom? Hur kan minnen överföras, men inte personligheten? Nåväl, det spelar inte så stor roll.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare