Och, nån som vet när Corpse bride tänker ha premiär? Hittar den varken på SF eller Sandrews, varken på nu-spelande-filmer eller på kommande

caffeineaddict skrev:Ibland känner jag att Burton är mer yta än innehåll, och jag är inte riktigt så förtjust i honom som många andra.
A bear skrev:"Big Fish", t ex. En av de bästa filmer jag sett på många år.
(Men jo, "Charlie..." var en besvikelse.)
Now both are actors. The story is about a son (Billy Crudup) trying to learn more about his dying father (Albert Finney) by reliving stories and myths his father told him about himself.
The Ankh skrev:Hittade svaret på min egen fråga på imdb.com. Enligt dem kommer Corpse Bride 2 december till Sverige. Jag undrar bara varför i hela friden jag inte kan hitta denna info på SF.se?!?!
The Ankh skrev:varför är du så besviken på CatCF? Jag älskade den!
Såg "Charlie And The Chocolate Factory" igår. Den minst imponerande Burton/Depp-film jag sett, tror jag. Visst, Depp är bra (och han MÅSTE ha tänkt på Michael Jackson när han hittade sin inre Willy Wonka) och den är snyggt designad (om än lite väl uppenbart datoranimerad), men också alldeles för sockersöt. Slutet kunde ju varit sponsrat av Påven. Finns det någon sorts oskriven Hollywoodlag att Christopher Lee måste vara med i varenda film nuförtiden?
Fast jag gillar oompaloompahsarna.
A bear skrev:Därför att den, som så många filmer i dessa dagar, går upp på Sandrews.
A bear skrev:Citerar mig själv ur filmtråden:
Såg "Charlie And The Chocolate Factory" igår. Den minst imponerande Burton/Depp-film jag sett, tror jag. Visst, Depp är bra (och han MÅSTE ha tänkt på Michael Jackson när han hittade sin inre Willy Wonka) och den är snyggt designad (om än lite väl uppenbart datoranimerad), men också alldeles för sockersöt. Slutet kunde ju varit sponsrat av Påven. Finns det någon sorts oskriven Hollywoodlag att Christopher Lee måste vara med i varenda film nuförtiden?
Fast jag gillar oompaloompahsarna.
A bear skrev:"Big Fish" är helt enkelt så jävla vacker. Om liv och död och sanning och lögn och varför det ena inte utesluter det andra... Såg den första gången någon vecka efter att min morfar, historieberättare av rang, gått bort. Bölade och skrattade arslet av mig omvartannat i två timmar.
A bear skrev:caffeineaddict skrev:Ibland känner jag att Burton är mer yta än innehåll, och jag är inte riktigt så förtjust i honom som många andra.
Tob skrev:Edward Scissorhands är favorit film, en av mina favoritfilmer överhuvudtaget faktiskt. En enkelt historia i grunden men Tim Burton lyckas berätta den på ett så perfekt sätt, han skapar tyngd och han behåller sin fina och alldeles perfekta yta.
Binchy skrev:Jag har sett alla, utom Planet of the Apes. Men så är jag ju rätt gammal och har hunnit med en del...
sharatec skrev:Binchy skrev:Jag har sett alla, utom Planet of the Apes. Men så är jag ju rätt gammal och har hunnit med en del...
Fossil... Jag menar, du är väl helt enkelt mer kulturellt bevandrad än jag.
Matt skrev:Binchy skrev:Jag har sett alla, utom Planet of the Apes. Men så är jag ju rätt gammal och har hunnit med en del...
Se den inte!
A bear skrev:Se gärna originalversionen av "Planet of the Apes" dock. Men tanka ner den. Utan att titta på DVD-omslaget först. Exakt hur korkad får en DVD-omslagsdesigner bli?
noike skrev:Jag tycker inte riktigt att man kan kalla Nightmare Before Christmas för en Tim Burtonfilm. Det är faktiskt rätt nära att kalla Atlantis: The Lost Empire för en Jossfilm.
sjostrand skrev:Det tycker jag för det är ju en klar Burtonkänsla över hela filmen! Tillsammans med Edward är det den film som jag tycker är mest typisk för Burton. Sedan att han inte har regiserat den spelar inte så stor roll eftersom han skapat berättelsen och karaktärerna och producerat filmen.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare