Kong 2005

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Kong 2005

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 15:15

Nu tycker jag den här filmen förtjänar en egen tråd!

King Kong, som produceras just nu, är för mig den filmen jag ser fram emot mest under 2005 (möjligtvis delad förstaplats med Serenity). Jag har gjort reklam för Peter Jacksons videobloggar från inspelningen förut; dessa klipp kommer ungefär en gång i veckan och visar olika aspekter av inspelningen, inte sällan med PJ själv som går omkring och berättar.

Dessa små smakprov gör mig bara ännu mer sugen på filmen, och sist var det faktiskt med några få sekunders material från filmen!

Den officiella sajten + klippen finns här: http://www.kongisking.net/index.shtml

En detalj om filmen, som kanske inte alla känner till: Andy Serkis (Gollum) gör två roller i filmen; Lumpy the Cook samt King Kong. Själva apan är givetvis genererad i WETAs feta datornätverk, men Serkis står för Kongs rörelser och ansiktsuttryck, precis som han gjorde för Gollum. Han har jobbat på Londons zoo hos gorillorna i flera veckor, samt rest till Rwanda för att studera vilda gorillor, allt för att göra en sådan trogen tolkning av en gorilla som möjligt.

I ett av klippen (förra eller förrförra från detta datum) spelar de in den klassiska scenen där Ann Darrow (spelas av Naomi Watts) ligger och skriker i Kongs gigantiska hand. Andy Serkis står på en plattform flera meter upp i luften, iklädd en gorilladräkt, och hoppar och ger ifrån sig apläten, så att Naomi Watts skall ha något att skrika åt. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 15:19

Hade Jack Black spelat apan med ofrced perspektive så hade jag varit mer intresserad. Men så tillhör jag de som tycker att LotR-filmerna på sin höjd är helt okej ner till hemskt urusla.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 15:29

Den här filmen kommer att skilja sig avsevärt från LoTR. Jag tror att allt som var bra med LoTR (foto, cg, ljud, kläder) kommer att vara minst lika bra i den här filmen, utan att den lider av det som LoTR gjorde, vilket i min mening är aningen krystad takt, skum casting och felplacerade skämt. Men låt inte detta bli en LoTR-diskussion nu, det finns det redan en tråd för. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Tob » fre mar 18, 2005 15:46

Ser framemot King Kong skarpt. Och nu har jag väldigt mycket klipp från produktionen att se. Känns nästan lite väl mastigt. Intressant casting i filmen. Adrian Brody, Jack Black, Jamie Bell, Andy Serkis och framförallt Naomi Watts (som jag mer eller mindre dyrkar).

Kollat på ett par klipp nu och filmen kommer ju med lätthet bli skamligt välgjord.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav A bear » fre mar 18, 2005 15:56

Även om jag gillar allt Jackson gjort och flera av mina favoritskådisar är med (Naomi Watts! Naomi Watts! Naomi Watts!) är jag jävligt tveksam. "King Kong" behöver ingen remake. Få filmer har stått emot tidens tand så bra som originalet, och jag skulle mycket hellre se all den där talangen gå till att gör en ny film i stället. Men nåja, det lär ju inte bli sämre än den med Jessica Lange...
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 18:02

Jag tycker det är kul att så många är skeptiska till Kong 2005. När filmen slår världen med storm och alla älskar den kommer jag att sitta där och flina. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 18:20

Yog-Sothoth skrev:Jag tycker det är kul att så många är skeptiska till Kong 2005. När filmen slår världen med storm och alla älskar den kommer jag att sitta där och flina. :)

Because... being an obnoxious asshole comes natural to you?
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav CheeseGuy » fre mar 18, 2005 19:04

Än så länge är jag inte särskilt upphetsad, men det blir säkert en bra film. Det ska bli intressant att se hur de (PJ m.fl.) klarar sig när de inte måste följa en bok som är i stort sett omöjlig att filmatisera. Det är förresten tufft att de inte har flyttat historien till nutid.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 20:33

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:Jag tycker det är kul att så många är skeptiska till Kong 2005. När filmen slår världen med storm och alla älskar den kommer jag att sitta där och flina. :)

Because... being an obnoxious asshole comes natural to you?

Varför gör du alltid så? Jag förstår ju inte vad du skriver, fast jag misstänker att det är något otrevligt!! Fan, kan du inte åtminstone förolämpa på ett språk man förstår!!!
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 20:45

Yog-Sothoth skrev:
noike skrev:Because... being an obnoxious asshole comes natural to you?

Varför gör du alltid så? Jag förstår ju inte vad du skriver, fast jag misstänker att det är något otrevligt!! Fan, kan du inte åtminstone förolämpa på ett språk man förstår!!!

Iriska? Smålädska? Teckenspråk? Braille?
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 22:06

noike skrev:
Yog-Sothoth skrev:
noike skrev:Because... being an obnoxious asshole comes natural to you?

Iriska? Smålädska? Teckenspråk? Braille?

Svenska, givetvis. Jag känner ju mig dum och obildad när ni skriver massa avancerade grejer på engelska, ett mycket svårförstått språk som större delen av Sverige inte talar och förstår.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav tapeworm » fre mar 18, 2005 22:20

Yog-Sothoth skrev:Svenska, givetvis. Jag känner ju mig dum och obildad när ni skriver massa avancerade grejer på engelska, ett mycket svårförstått språk som större delen av Sverige inte talar och förstår.

Större delen av Sverige talar och förstår engelska alldeles utmärkt. Det är bara en liten klick som inte gör det, av främst två skäl.
Internet är fullt av skit.
Användarvisningsbild
tapeworm
Etanolintolerant

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 23:01

TkJ skrev:
Yog-Sothoth skrev:Svenska, givetvis. Jag känner ju mig dum och obildad när ni skriver massa avancerade grejer på engelska, ett mycket svårförstått språk som större delen av Sverige inte talar och förstår.

Större delen av Sverige talar och förstår engelska alldeles utmärkt. Det är bara en liten klick som inte gör det, av främst två skäl.

Nej, jag tror nog du har fel... de flesta förstår inte engelska alls. Därför blir vi så imponerade när människor som t ex noike svänger sig med avancerade uttryck på engelska som vi andra inte förstår. Jag hade gett mycket för att vara lika bra på engelska som honom.

Förresten: http://en.wikipedia.org/wiki/Sarcasm
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 23:03

Kan översätta det för dig Y-S. Jag har jobbat som översättare så jag är kvalificerad. :D

"För att...vara ett motbjudande rövhål är helt naturligt för dig?"

"Asshole" är förresten amerikanska, inte engelska. I min engelsk-svenska ordbok blev jag hänvisad till ordet "arsehole". Tror att svenskar är bättre på amerikanska än engelska.

Edit, kan vara bra att stava rätt när man ska överstätta. Stupid me!
Senast redigerad av Binchy fre mar 18, 2005 23:13, redigerad totalt 1 gång.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 23:09

Attans, var det det han skrev? Jag måste gå något slags grundkurs i engelska så jag kan översätta sådana kommentarer i fortsättningen.

För att återvända till Kong; precis nu kom det en ny produktionsfilm: http://www.kongisking.net/perl/newsview/15/1111167380
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 23:11

Yoggi: tyvärr är sarcasm-posten på wikipedia rätt tråkig. Den här är mycket roligare: http://en.wikipedia.org/wiki/Felching
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 23:13

noike: Det var längesedan jag hörde om någon sexuell aktivitet jag inte kände till sedan tidigare. Du har just introducerat mig till en ny. Tack som fan.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 23:17

Yog-Sothoth skrev:Attans, var det det han skrev? Jag måste gå något slags grundkurs i engelska så jag kan översätta sådana kommentarer i fortsättningen.

För att återvända till Kong; precis nu kom det en ny produktionsfilm: http://www.kongisking.net/perl/newsview/15/1111167380

Jag har läst tolv år engelska, och jobbat ett halvår som översättare, så jag kan översätta för dig, just ask... eh, jag menar: det är bara att fråga.

(Kan även en hel del tyska (8 års studier och samma halvår som översättare) om det är lättare.) :D
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 23:19

Yog-Sothoth skrev:noike: Det var längesedan jag hörde om någon sexuell aktivitet jag inte kände till sedan tidigare. Du har just introducerat mig till en ny. Tack som fan.

Vissa saker önskar man att man inte visste, eller vad säger du, Yog-Sothoth?

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 23:19

Binchy: Inte ett ord av det jag har skrivit i den här tråden (förutom Kong-relaterat) har varit seriöst. Jag hoppas du förstår detta?

OT: är du auktoriserad översättare? Har själv jobbat massa år på en översättningsbyrå, dock inte som översättare.

EDIT: Ja, Binchy, den lilla juvelen av kunskap hade jag allt kunnat ha varit utan.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 23:22

Yog-Sothoth skrev:Binchy: Inte ett ord av det jag har skrivit i den här tråden (förutom Kong-relaterat) har varit seriöst. Jag hoppas du förstår detta?

OT: är du auktoriserad översättare? Har själv jobbat massa år på en översättningsbyrå, dock inte som översättare.

Nähä!!!!! Kan du engelska??? Hade jag inte en aning om!!!

Tyvärr inte auktoriserad översättare, jag gjorde översättningarna, chefen stämplade med sin signatur. Så jag var väl assisterande översättare.

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav adolvsson » fre mar 18, 2005 23:32

Jag var inte speciellt förtjust i gnällande hob-trilogin, men den här ser jag fram. Peter Jackson är en bra filmare, King Kong en klassiker, och en skön äventyrshistoria sitter aldrig fel.

Fast då ser jag ännu mer fram emot filmen han ska göra efter. The Lovely Bones. Det är Jackson i sin rätta miljö, när han är som bäst. Banne mig.

Yoggi: Om det är användandet av engelskan du vänder dig emot, är det inte då mer logiskt att använda en wikipedias svenska avdelning?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Binchy » fre mar 18, 2005 23:39

adolvsson skrev:Fast då ser jag ännu mer fram emot filmen han ska göra efter. The Lovely Bones. Det är Jackson i sin rätta miljö, när han är som bäst. Banne mig.

Wow, ska han filma den? Jag fick den boken av syrran i födelsedagspresent, men har ännu inte lyckats ta mig igenom den. Jag får ta mig i kragen och läsa ut den, i så fall...

Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 23:42

adolvsson skrev:Fast då ser jag ännu mer fram emot filmen han ska göra efter. The Lovely Bones. Det är Jackson i sin rätta miljö, när han är som bäst. Banne mig.

Den låter mycket mer intressant, ja. Och från vad jag har sett av Jackson, så är han m,ärkbart mycket bättre när det är mindre och intimare historier.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Yog-Sothoth » lör mar 19, 2005 0:32

Kong är också en liten och intim historia. Om en kvinna och hennes apa.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » lör mar 19, 2005 0:34

Yog-Sothoth skrev:Kong är också en liten och intim historia. Om en kvinna och hennes apa.

Undrar om Mike Mayers är med som Dieter då...
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav malavel » lör mar 19, 2005 0:41

Yog-Sothoth skrev:Kong är också en liten och intim historia. Om en kvinna och hennes apa.

FAN! SPOILER!!! FFS!!! :evil:
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » lör mar 19, 2005 0:45

malavel skrev:

FAN! SPOILER!!! FFS!!! :evil:

IRLG!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Tinwiel » lör mar 19, 2005 0:52

Binchy skrev:
Yog-Sothoth skrev:noike: Det var längesedan jag hörde om någon sexuell aktivitet jag inte kände till sedan tidigare. Du har just introducerat mig till en ny. Tack som fan.

Vissa saker önskar man att man inte visste, eller vad säger du, Yog-Sothoth?

Verkligen. Det där var inte riktigt vad jag ville läsa, men ändå så var jag tvungen att klicka på länken.Curiosity killed Tinwi, eller nåt. Eeeeeeeew. (ha! engelska igen! *provocerar*)
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 25, 2005 4:08

Nu finns det en ny film från inspelningen: http://www.kongisking.net/perl/newsview/15/1111684390

Åter igen får man se med hur mycket "pojkglädje" PJ engegerar sig i sina projekt. Den här gånger visar han hur de har återskapat flygplanen från 30-talet, de flygplan som skjuter på Kong i slutet av filmen.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Nästa

Återgå till TV-serier och film