Joss Wonder Woman (tidigare: hemsk titel)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Joss Wonder Woman (tidigare: hemsk titel)

Inläggav caffeineaddict » tor mar 17, 2005 8:43

Jag vet inte vad ni säger men ytterligare en jävla serietidningsfilm, dessutom med en karaktär som känns så här pass ointressant (åtminstone för mig), var inte riktigt vad jag hoppades på... :(

http://comingsoon.net/news/topnews.php?id=8802
Senast redigerad av caffeineaddict lör mar 26, 2005 10:47, redigerad totalt 1 gång.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Re: Beyond Serenity... (också "NOOOOOOOOOOOOO!")

Inläggav Ai » tor mar 17, 2005 9:56

caffeineaddict skrev:Jag vet inte vad ni säger men ytterligare en jävla serietidningsfilm, dessutom med en karaktär som känns så här pass ointressant (åtminstone för mig), var inte riktigt vad jag hoppades på... :(

http://comingsoon.net/news/topnews.php?id=8802

Jahapp. Så han fick det. Tråkigt. Nu är han uppbokad det närmaste två åren då....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav AKS » tor mar 17, 2005 10:15

Jag tycker inte heller att detta var så kul. Kul för Whedon naturligtvis, men ingen film jag är intresserad av direkt Jag kommer ju helt klart att se den, men som sagt... bryr mig inte så mycket.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » tor mar 17, 2005 11:00

Ett rätt stort Jaha... Serietidningshjälte som blir film med vanliga skådespelare, var har jag hört det förr?

Men Whedon är ju Whedon, så se den får man ju göra i alla fall.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav A bear » tor mar 17, 2005 11:09

Sämre än Waterworld kan den väl ändå inte vara?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tinwiel » tor mar 17, 2005 11:29

A bear skrev:Sämre än Waterworld kan den väl ändå inte vara?

Haha, nä, nästan inget kan vara sämre än Waterworld.. :rolleyes:

Jag känner också mig lite besviken. Jag kommer att se filmen för den kan ju bli rätt så rolig om Joss ska skriva manuset, men jag längtar ju så efter en spin-off.. Efter den här filmen så kanske han är less på film-världen dock och vill tillbaks till tv.. *hoppas*
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav A bear » tor mar 17, 2005 11:38

Ärligt talat, med rätt skådis (läs: inte bara någon snygg 20-åring med stora bröst) kan detta nog bli hyfsat, åtminstone jämfört med hemskheter som Hellboy eller Daredevil. Jämför med hur Joss idol Sam Raimi trots allt lyckades få till Spindelmannen helt OK...

Skulle t ex gärna se Jennifer Connelly, men hon kanske är lite väl till åren för den rollen - minns ärligt talat inte hur gammal Wonder Woman antas vara, men under 35 i alla fall väl?

OK, jag tycker att Joss kunde lägga sin energi på bättre saker, men jag skulle inte döma ut projektet helt på förhand i alla fall.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav CheeseGuy » tor mar 17, 2005 11:46

Jag vet ingenting om WW, men jag förväntar mig att Joss gör något riktigt bra. Det är synd att han som sagt är uppbokad för en tid framåt, men å andra sidan så är det kanske större chans för en Buffyversefilm om WW går bra (även om Serenity inte gör det).

A bear skrev:Sämre än Waterworld kan den väl ändå inte vara?

Knappast, eftersom Joss skriver och regisserar. Vi får väl se hur han klarar sig med Serenity.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav Tinwiel » tor mar 17, 2005 11:51

Ja, du har nog rätt A bear, det hänger mycket på att dom får rätt person till huvudrollen. Hon får gärna vara över 25 ändå, och karismatisk, som sagt, inte nån "snygg 20-åring med stora bröst", om nu inte denna snygga 20-åring med stora bröst har rätt utstrålning och talang för rollen. Ska hon vara amazon måste hon vara lite tuff.. (nu vet jag ingenting om karaktären i övrigt eftersom jag inte har läst serien).

Ja, Hellboy var hemskt tråkig. Nu kan ju min åsikt iofs bero på att jag var lite bakis när jag såg den, och somnade efter halva filmen, och vaknade precis till slutscenen.. men, jag håller nog fast vid min åsikt ändå. Bara därför att.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav caffeineaddict » tor mar 17, 2005 12:16

Innan Joss var inblandad diskuterades ju CC för rollen. Vet inte riktigt hur förhållandet mellan henne och Joss är nu för tiden, men det är en intressant möjlighet. Fast det är klart, en riktig quality actress (Björn nämner Jennifer Connelly) vore ju nästan ännu roligare. Inget ont om CC dock.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor mar 17, 2005 12:29

Idioti. Tycker jag. Främst eftersom Wonder Woman har lyckats bli intressant en endaste gång och det var som en riktigt liten biperson i en renodlad humorserie. WW som karaktär är till och med ointressantare än Superman -- hur man nu lyckas med det.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Binchy » tor mar 17, 2005 12:31

CC och JC är ju lika gamla, upptäckte jag just. Och båda är ju vackra och smarta, ingen av dem har löjligt gigantiska bröst heller. Hm, blev genast mer intresserad av projektet.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Ai » tor mar 17, 2005 12:32

Både CC och SMG har det snackats om på bästa ryktesvis. CC kan jag förstå, men SMG? Inget ont om Sarahs talang, hon är jättebra, men som Wonder Woman?

Namn som Jessica Biel, Kim Basinger och Lauren Graham har också poppat omkring. Har för mig att jag såg senaste ryktet för inte så länge sen.... få se om jag hittar det igen....

"Med ett schysst järnrör kan man slå världen med häpnad!"
SockerConny

Michael: YOU FUCKED A MURDERER??
Hunter: What's the big deal? I used a condom.
Brian: Well, your safe sex lecture paid off...

QaF 3x13

Zoë född 21/10-05 3710 g 52,5 cm
Användarvisningsbild
Ai
Watcher

Inläggav CheeseGuy » tor mar 17, 2005 12:41

Det lär nog inte bli någon från Joss serier i huvudrollen. Det är helt enkelt ingen som passar (utifrån det lilla jag vet om karaktären) och jag antar att filmbolaget vill ha någon som är mer känd. Men det vore kul om någon Buffyverseskådespelare kunde få en biroll. Det är flera stycken lysande skådespelare som har fått alldeles för lite jobb sedan serierna slutade.
Användarvisningsbild
CheeseGuy
Zeppo

Inläggav caffeineaddict » tor mar 17, 2005 13:22

Ai: Lauren Graham! Jag antar att hon är lite för gammal för att studion ska acceptera henne i rollen, men om Joss satsar på en lättsam, rolig film och vi får LG kombinerat med Jossisk dialog så börjar jag helt se vissa sätt att göra en riktigt underhållande film.

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » tor mar 17, 2005 18:44

Binchy skrev:Ett rätt stort Jaha... Serietidningshjälte som blir film med vanliga skådespelare, var har jag hört det förr?

Men Whedon är ju Whedon, så se den får man ju göra i alla fall.

Exakt mina tankar också, även om jag inte vet något om Wonder Woman... låter inte överdrivet intressant.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » tor mar 17, 2005 22:01

Värst vad alla verkar skeptiska till Wonder Woman! Jag kan tänka mig att en liknande diskussion rådde för snart 15 år sedan, då någon ung nörd hade skrivit manus till en annan fånig film med en kvinnlig superhjälte i huvudrollen... (läs: Buffy The Vampire Slayer)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav caffeineaddict » tor mar 17, 2005 22:14

YS: Ja, och kolla hur bra den filmen blev... ;)

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav noike » tor mar 17, 2005 22:18

Yog-Sothoth skrev:Värst vad alla verkar skeptiska till Wonder Woman! Jag kan tänka mig att en liknande diskussion rådde för snart 15 år sedan, då någon ung nörd hade skrivit manus till en annan fånig film med en kvinnlig superhjälte i huvudrollen... (läs: Buffy The Vampire Slayer)

Har du läst Wonder Woman? Superman verkar ju intressant i jämförelse...
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » fre mar 18, 2005 0:47

Wonder Woman är tråkigt som tråkigt det kan bli.
Jag ser itne ens fram emot filmen även om Joss ska skriva den.
Tråkigt tråkigt tråkigt.
Eller den kommer ju säkert bli rolig eftersom han ska skriva den, men det är ändå tråkigt att han inte gör något roligare, typ X-MEN!!! Han borde gjort X-Men...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 0:51

LWes skrev:Eller den kommer ju säkert bli rolig eftersom han ska skriva den, men det är ändå tråkigt att han inte gör något roligare, typ X-MEN!!! Han borde gjort X-Men...

Nej. Absolut inte. Han gör redan X-men i serieform och det räcker. Vad Joss skulle ha gjort var något helt nytt och eget från Joss stora hjärna.

Ska han nödväntigtvis göra serier-till-film så borde han valt att göra Street Angel för det är helt klart en av de bästa serierna sedan... Ja, länge.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Illyria » fre mar 18, 2005 0:58

noike skrev:Har du läst Wonder Woman? Superman verkar ju intressant i jämförelse...

Jag har aldrig läst Wonder Woman, bara namnet får BtVS verka extremt intellektuellt, och beskrivningen i den där artiklen ovan lät minst sagt ej intressant (men nu hittar jag det inte). Det är ju ändå Joss och med tanke på referenserna som görs till Buffy låter det inte som en total katastrof ändå.

Någon: vad handlar/går serien om Wonder Woman ut på? Bakgrundshistora?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Yog-Sothoth » fre mar 18, 2005 0:59

Vad jag menar är att Buffy (både filmen och serien) verkade som en fånig idé för många till en början. Jag avskydde Buffy innan juni 2004 då jag fick låna boxarna. När jag hade satt mig in i det blev det min favoritserie (vilket nu är Angel, visserligen). Jag säger inte att WW är någon höjdarserie (har inte läst något), men bara att något som verkar tvivelaktigt till en början kan visa sig vara helt lysande. :)
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav LWes » fre mar 18, 2005 1:06

Illyria skrev:Någon: vad handlar/går serien om Wonder Woman ut på? Bakgrundshistora?

Från imdb:
During World War II, a plane piloted by Major Steve Trevor crashes near Paradise Island, the secret hidden island home of the mighty and eternally young Amazons. He is rescued by Princess Diana and learns of the war against the Nazis. The Amazons decide to send one of their own to help fight in this crisis. Although forbidden to participate in the selection process, Diana joins secretly and wins the right and responsibility to go. Taking the still unconscious Major to safety, she joins him as Yeoman Diana Prince. Furthermore, when the forces of evil threaten the nation, Diana would spin to transform into Wonder Wonder, armed with a magic belt giving her tremendous strength, bracelets that can stop any bullet, a tiara that can be thrown as a returning weapon and a unbreakable magic lasso that can force anyone to tell the truth. After WW II, she returned to the Island, only to encounter Steve Trevor Jr., agent for IADC, thirty years later. Seeing the amazing coincidence as a sign, she returns to the Man world once more to resume her role as the greatest of the female superheroes.

Det var plot-en från Wonder Woman tv-serien från '76, men det rä väl ungefär så handlingen är på riktigt, jag vet inte riktigt detaljer eller så men: "...armed with a magic belt giving her tremendous strength, bracelets that can stop any bullet, a tiara that can be thrown as a returning weapon and a unbreakable magic lasso that can force anyone to tell the truth."
Så ultimat fånigt.
Lassot kan tvinga vem som helst att tala sanning...
Kom igen!
Hon kan kasta sin tiara som en boomerang?
och så armbanden som hon stoppar pistolskulor med.
och glöm inte beltet som gör henne stark!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » fre mar 18, 2005 1:09

http://en.wikipedia.org/wiki/Wonder_Woman Alla andra har hemska typsnitt och är jobbigt upplagda verkar det som.

Yoggi: fast Buffy var hans egen skapelse. Han fick göra vad som helst med den. Det är inte det här. Om han försöker göra något riktigt drastiskt kommer han få sparken. Det har hänt förr.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav caffeineaddict » fre mar 18, 2005 1:10

noike skrev:Om han försöker göra något riktigt drastiskt kommer han få sparken. Det har hänt förr.

Here's hoping...

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Inläggav Illyria » fre mar 18, 2005 1:22

Diana would spin to transform into Wonder Wonder, armed with a magic belt giving her tremendous strength, bracelets that can stop any bullet, a tiara that can be thrown as a returning weapon and a unbreakable magic lasso that can force anyone to tell the truth.

Puh-lease! Buffy är ju åtminstone inte osårbar även om hon är stark, hon måste klara att slåss på egen hand med vanliga vapen.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Zaxx » fre mar 18, 2005 1:23

noike skrev:Idioti. Tycker jag. Främst eftersom Wonder Woman har lyckats bli intressant en endaste gång och det var som en riktigt liten biperson i en renodlad humorserie. WW som karaktär är till och med ointressantare än Superman -- hur man nu lyckas med det.

Jag vet inte jag, men jag tycker allt att WW är RIKTIGT intressant om vi snackar Rachel Bilson i rollen ;)
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Tam » fre mar 18, 2005 1:30

Det här lät ju negativt från er. Jag som inte vet hur tråkig Wonder Woman är iaf uppspelt. På det lilla Joss sa som stod där på sidan är jag full av förväntan. Så länge Joss inte tänker göra Magnolia-liknande filmer är jag nöjd. Avskyr den filmen en hel del, och blir bister varje gång Joss höjer den till skyarna.

Skådespelardiskussionen: Kan Eliza Dushku passa? Men det skulle jag väl säga om vilken roll som helst. (Ha ha. Tänk om Jane Espenson fick bestämma och det blev Danny Strong som Wonder Woman.) Shannen Doherty? Jag har förstått att hon är smått hatad, men inte av mig, och hon har en ikonisk kvalitet.

Och WOW! Kasta en tiara som en bumerang, det är ju genialt!
Don't make fun. I worked long and hard to get this pompous.

RDR
Användarvisningsbild
Tam
Watcher

Inläggav caffeineaddict » fre mar 18, 2005 1:31

Tam skrev:Så länge Joss inte tänker göra Magnolia-liknande filmer är jag nöjd. Avskyr den filmen en hel del, och blir bister varje gång Joss höjer den till skyarna.

DIE EVIL FIEND!

- VEEP

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Nästa

Återgå till TV-serier och film