noike skrev:Allt är bättre än intron där det är ett kort montage med en skådespelare samtidigt som det står deras namn under.
poser skrev:Lost intro är bland de fulaste jag sett.
poser skrev:Lost intro är bland de fulaste jag sett.
caffeineaddict skrev:Det jag gillar med Alias-introt är att de bryter lite mot mallen och inte jämt lägger det särskilt tidigt i avsnittet. Tror jag i något avsnitt märkte att introt var förlagt 17 (!) minuter in i avsnittet.
caffeineaddict skrev:(kom igen nu, vem tycker inte att det var skojigt i varje ny säsong av Buffy att se vilka nya bilder de hade valt? Bara jag? Crap!).
caffeineaddict skrev:24-introt tycker jag faktiskt lyckas.......... (vilket nästan känns ännu mer viktigt i den serien än i andra).
caffeineaddict skrev:(kom igen nu, vem tycker inte att det var skojigt i varje ny säsong av Buffy att se vilka nya bilder de hade valt? Bara jag? Crap!).
Illyria skrev:Intro-låtar då, hur viktiga är de för själva introt?
Tob skrev:Jag tycker introt till Arkiv X är optimalt. Snyggt, skådespelarna presenterad på ett hyfsat ordinärt sätt, den mystiska stämningen byggs upp genom både bilden och musiken.
Illyria skrev:Intro-låtar då, hur viktiga är de för själva introt?
caffeineaddict skrev:Sen så blir jag alldeles nostalgisk och kär så fort jag ser Twin Peaks-introt trots det HEMSKASTE! TYPSNITTET! NÅGONSIN! (Det är grönt! Och stort! Med något rödbrunt i mitten! Vad fan tänkte ni på?!)
Tob: Jag klarade aldrig av de där "mission statementsen" som stod över hela skrärmen ("TRUST NO ONE" o.s.v.), men annars hade X-Files en rätt okej titelsekvens.
Tob skrev:caffeineaddict skrev:Sen så blir jag alldeles nostalgisk och kär så fort jag ser Twin Peaks-introt trots det HEMSKASTE! TYPSNITTET! NÅGONSIN! (Det är grönt! Och stort! Med något rödbrunt i mitten! Vad fan tänkte ni på?!)
Ohh, Twin Peak, underbart, dock mycket tack vare musiken.
caffeineaddict skrev:Låtarna behöver inte vara bra i sig, men stämningen ska helst passa serien.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare