Lost

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Langtry » sön jan 30, 2005 18:31

Ångest och misär, bara inte ännu en bra serie tas bort från oss stackars tittare.
Hoppas de hittar en plats om de inte kan fortsätta på Hawaii.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav monkeyboy » sön jan 30, 2005 18:35

Langtry skrev:Ångest och misär, bara inte ännu en bra serie tas bort från oss stackars tittare.
Hoppas de hittar en plats om de inte kan fortsätta på Hawaii.

Nu kommer den ju inte läggas ner men kanske ska dom göra som i Sky Captain and The World of Tomorrow där hela filmen är filmad på bluescreen. Ser rejält fult ut på sina håll...
Vinnare av buffyforums halmbocksbränningsgissningstävling 2004
Användarvisningsbild
monkeyboy
Big Bad

Inläggav Illyria » sön jan 30, 2005 18:56

Det skulle inte alls bli samma sak om det inte är på "på riktigt", det tycker jag tillhör serien och hur den är, går ju inte att jämföra med en film som Sky captain...
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Langtry » sön jan 30, 2005 19:25

Jag missade visst lite av mitt mess, tryckte för fort.
Skulle påpeka det med bluescreen, håller med om att det inte är så trevligt.
Till viss del är det OK men inte när det blir för mycket.

That'll put marzipan in your pie plate, Bingo!
Användarvisningsbild
Langtry
Zeppo

Inläggav LWes » sön jan 30, 2005 19:53

Jag bryr mig inte det minsta så länge serien fortsätter.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » sön jan 30, 2005 22:07

Positive LWes strikes again!!

(Ska försöka sluta kalla LWes positiv hela tiden. Så att han inte känner sig förföljd och mobbad.)
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav CiX » tis feb 01, 2005 21:05

Såg Piloten i fyran igår. Såg ju helt underbart ut ju. Bästa Piloten någonsin.
CiX
Minion

Inläggav Illyria » tis feb 01, 2005 21:23

CiX skrev:Såg Piloten i fyran igår. Såg ju helt underbart ut ju. Bästa Piloten någonsin.

Och det var bara första delen av piloten, med båda delarna blir det dubbelt så bra ;)
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Pazuzu » tis feb 01, 2005 22:07

Jag har precis sett piloten (spelade in den igår) och jag måste hålla med er andra att det är mycket bra och jag kommer definitivt fortsätta följa serien. Men jag misstänker att fyran kommer att misshandla den med långa uppehåll. :(
Serious sport is war minus the shooting. - George Orwell

Dolores capitis non fero. Eos do.
[size=9][b]
Användarvisningsbild
Pazuzu
Big Bad

Inläggav LWes » tis feb 01, 2005 22:14

Pazuzu skrev:Men jag misstänker att fyran kommer att misshandla den med långa uppehåll. :(

Men långa uppehåll måste dom ha förr eller senare.
ABC har det mitt i lite här och där och sen har dom bara ca 3 månader mellan säsongerna.
Om tv 4 skulle visa alla avsnitt med en veckas intervaller hela tiden skulle avsnitten ta slut fort, och då skulle det säkert ta minnst 6 månader tills nästa säsong.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis feb 01, 2005 22:14

Fast när de börjat visa den så tidigt så finns ju hoppet att de gör som engelsk TV (jag vet inte om de alltid gör så iofs). D.v.s. visar hela säsongen mellan februari-juni. Nej, vänta nu... Det är TV4(!) jag talar om!! Serien är dömd.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » tis feb 01, 2005 22:24

AKS skrev:D.v.s. visar hela säsongen mellan februari-juni. Nej, vänta nu... Det är TV4(!) jag talar om!! Serien är dömd.

Jag tror inte att dom får visa avsnitten så snabbt efter dom visats i USA, där säsongen förmodligen kommer sluta i Maj.
Så en månad efter verkar väldigt nära inpå.

Fast jag kommer ihåg när säsong 1 av Smallville visades på tv 3 så var dom ca 2½ månader efter USA tror jag.
Det var ganska duktigt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav AKS » tis feb 01, 2005 22:37

Fast i UK så brukade ju Buffysäsongerna sluta i maj-juni. Och första VHS-boxen brukade komma ut i juni, om jag inte missminner mig. Fast det beror väl på vilka dealer man har. Ibland har ju TV3 bara legat fyra-fem avsnitt efter ER i USA, t.ex..

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav LWes » ons feb 02, 2005 20:10

Handling för nästa avsnitt spoilers:
After the missing Claire returns with no recollection of what has happened since before the doomed flight of Oceanic 815, Jack and Locke formulate a plan of defense against her kidnapper, the mysterious Ethan, who threatens to kill off the other survivors unless Claire is returned to him. We will also learn why Ethan wanted Claire's child.

Hoppas att dom dödar Ethan! Han förtjänar att dö. Fall man inte får reda på att han är god eller nåt, för det ska bli väldigt intressant att veta varför han ville ha Claire's barn.
Nu är det bara en vecka kvar till det kommer!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » ons feb 02, 2005 21:10

AKS skrev:Fast i UK så brukade ju Buffysäsongerna sluta i maj-juni. Och första VHS-boxen brukade komma ut i juni, om jag inte missminner mig. Fast det beror väl på vilka dealer man har. Ibland har ju TV3 bara legat fyra-fem avsnitt efter ER i USA, t.ex..

Vanliga kanaler är oftast givmilda, de bryr sig inte riktigt om hur nära inpå andra är. Kabelkanaler som HBO är mycket kinkigare.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » ons feb 02, 2005 21:12

Varför spelar det nån roll om en kanal i ett annat land ligger nära sändingarna? Har det med DVD-köp eller reklamintäkter att göra?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » ons feb 02, 2005 22:31

Hej.
Missat några forumdagar eftersom jag varit så uppslukad av den här tämligen intressanta serie. Jag började kolla igår och har sett till och med avsnitt åtta. Jag vet att jag är sent ute men jag gillar att spara eventuellt bra serier till senare så att jag kan "se ikapp". Hellre 4-6 avsnitt av en bra serie per dag än ett avsnitt och en outhärdlig väntan per vecka som min farbror alltid brukade säga.
Det här är bra, inte fantastiskt men det duger som substitut tills Veronica Mars 1x13 släpps.
Välproducerat och för det mesta rätt välspelat. Intressanta karaktärer.
Jag gillar nog Dominic Monaghans avdankande rockstjärna mest men det kan mest bero på att avdankade rockstjärnor per definition är jättehäftiga .
Tyvärr är våran manliga protagonist, den sympatiske doktorn, fortfarande ganska träig i mina ögon trots att hans historia egentligen var jättebra.
Jag vet att det är meningen att man ska tycka illa om Sawyer och att man är en enkelspårig, lättberäknad nöt som gör det men det bekommer mig inte för jag önskar verkligen livet ur honom. Tvi!
Mitt favoritavsnitt så här långt är 1x04 (det som handlar om Locke) så att det var en gemytlig överraskning att upptäcka att upphovsmannen är ingen mindre än David Fury.

Jag återkommer när jag är ikapp er andra.
Senast redigerad av RalfiParpa tor feb 03, 2005 1:21, redigerad totalt 1 gång.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » ons feb 02, 2005 22:41

RalfiParpa skrev:Jag vet att det är meningen att man ska tycka illa om Sawyer och att man är en enkelspårig, lättberäknad nöt som gör det men det bekommer mig inte för jag önskar livet ur honom.

Han är min favorit!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons feb 02, 2005 23:16

LWes skrev:
RalfiParpa skrev:Jag vet att det är meningen att man ska tycka illa om Sawyer och att man är en enkelspårig, lättberäknad nöt som gör det men det bekommer mig inte för jag önskar livet ur honom.

Han är min favorit!

Se där. Kan du förklara varför? Eller nej, förklara ingenting. Han kanske utvecklas i raketfart i de avsnitt jag har kvar att se. Eller inte. Vilket som.
Ser förresten fram emot det oundvikliga Hurley-avsnittet.
Och hur söt är inte Kate?
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav LWes » ons feb 02, 2005 23:27

RalfiParpa skrev:
LWes skrev:

Han är min favorit!

Se där. Kan du förklara varför?

Han var min favorit från första avsnittet.
Jag vet inte varför, kanske för att jag tycker synd om honom. och för att han är smart och anpassar sig snabbt och stjäl alla saker och tar vara på dom.
Så är han stygg, på ett roligt sätt. han bråkar bara för att bråka för att alla ska hata honom för att han hatar sig själv, men han vill inte visa det.
Jag vet inte, han är bara cool, plus att jag såg lite ut som honom när jag hade lite halvlångt blont hår och var orakad...

För övrigt gillar jag alla väldigt mycket.
Nu ska jag inte skriva något mer för då råkar jag säkert spoila något på ett eller annat sätt...
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav RalfiParpa » ons feb 02, 2005 23:45

LWes skrev:För övrigt gillar jag alla väldigt mycket.

AKS skrev:Positive LWes strikes again!!
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 23:46

För lite underhållning: The Sawyer song! :D
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Off » ons feb 02, 2005 23:53

Haha den var rolig.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Illyria » ons feb 02, 2005 23:55

Kanske borde påpeka att den nog är lite spoilrig för de som inte följer avsnitten från USA.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav RalfiParpa » tor feb 03, 2005 1:27

1x09
Bra, bra. Blev kanske lite tagen av att engelska brukas så flitigt i Irak. Golfscenerna var underbara. Se för övigt min signatur. Trots det har jag fortfarande ingen kärlek för Sawyer.
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav sus@n » tor feb 03, 2005 18:19

Såg piloten när den sändes igår. Verkar okej serie att se och på en lagom tid. Och vad ser jag inte... huvudrollen är han som spelade i "Ensamma Hemma (party of five)" som jag brukade se när jag var yngre.
Användarvisningsbild
sus@n
Witch

Inläggav AngelsGirl » tor feb 03, 2005 20:43

Jag har sett de två första avsnitten (och tack vare alla klipp har jag i princip sett avsnitt 13 också ;)) Jag och spoilers är lixom... glass med jobgubbar eller någonting ;)

Jag älskar Shannon och Boone. Hatar Jack och Kate. Charlie är helt OK. Claire har jag inte bestämt mig om. Hurley är underbar... Resten av karaktärerna har jag inte riktigt bestämt mig om heller....

Jag hatar Jack och Kate för.... kan man vara mer tråkig? *jag vet dock vad som händer i avsnitten som kommer sen och vilket får Kate att verkar mer 'intressant' men det är någonting som jag stör mig med när det kommer till henne* Jack är bara en sån karaktär som jag vill ge en spruta karaktär, han är lixom så klart satt som "ledaren" och det stör mig så in i norden...

Och regnet av Kate/Jack vibes gjorde inte det hela bättre.... *grr*

Oppz... :oops: Blev en liten lång post men... :P
Hur i hela friden får man en liten text i signaturen? :P
Användarvisningsbild
AngelsGirl
Minion

Inläggav Tob » tor feb 03, 2005 20:51

Tycker det är rätt hårt att dissa karaktärer efter 2 avsnitt. Även om du har sett massa klipp så antar jag att du inte får så stort sammanhang i det. Nu tillhör ju ifs inte Jack och Kate mina favoriter heller, men jag bygger det ändå på att jag har sett 14 avsnitt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav HeY » lör feb 05, 2005 13:41

Den här serien var ju jättebra och redan uppe på toppen i min personliga lista. Superspännande!!!

Förresten, är det spoilers i denna tråden? Jag vågade inte läsa vad andra skrivit för säkerhetsfull, är det?

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Off » lör feb 05, 2005 14:46

HeY skrev:Den här serien var ju jättebra och redan uppe på toppen i min personliga lista. Superspännande!!!

Förresten, är det spoilers i denna tråden? Jag vågade inte läsa vad andra skrivit för säkerhetsfull, är det?

Spoilers i den här tråden står inom spoilermarkeringar.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film