Mr. Show

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Mr. Show

Inläggav Off » ons nov 10, 2004 15:57

Beställde s01-2 igår från loaded efter att ha kommit på den av en slump då jag kollade vad David Cross sysslat med innan Arrested Development.

http://www.tvtome.com/tvtome/servlet/ShowMainServlet/showid-2114/

David Cross
Hbo
Sketcher

Något för caffeine kanske? Hoppas det är bra iaf. Någon som sett kanske?
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » tor nov 18, 2004 21:48

Jag vet inte vad jag ska tycka om den här serie...

Jag ska beskriva en scen:

Scenen öppnar med att det är som home shopping network och de ska introducera en universalpanna istället för alla högljudda pannor som används nu. Efter att en crazy english guy kommer ut för att visa pannorna drar ena killen från scenen å lämnar engelsmannen å kvinnan som ska testa sakerna kvar.

Engelsmannen blir förbannad när kvinnan inte slänger bort sakerna när han säger att man kan slänga bort sina gammla pannor. Han får henne att köra ner handen i ett brännhett järn å sen kastar han kokande mjölk på henne. Han slickar mjölken från hennes ansikte när han "tröstar" henne.

Efter det kommer den andra killen ut igen och blir förbannad på engelsmannen och slår honom med pannan till engelsmannen hoppar ut genom fönstret och börjar flyga. Han skriker på kvinnan att hoppa efter honom vilket hon gör men hon ramlar ner och dör på fläcken eftersom "only the english can fly". Efter att engelsmannen flugit runt och sjungit med ett par barn så blir han nerskjuten av en redneck.

När jag beskriver scenen så sitter jag och tycker det är roligt och småskrattar lite åt den när jag tänker på den. Däremot när jag ser den skrattar jag inte. Så funkar typ alla sketcher. Jag kan allvarligt talat säga att jag faktiskt inte vet om jag tycker serien är bra eller inte. Jag vill se mer men jag vet inte varför...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » tor nov 18, 2004 22:01

Off: Låter ju hyfsat bisarrt... :D

Vill se! Även om dina kommentarer inte låter sådär jättelovande.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav karykh » mån nov 22, 2004 22:38

Måste säga att det avsnittet av serien jag såg balanserade mellan hysterisk roligt och hysteriskt skrämmande och bara underligt. Och det höll inte balansen hela vägen, men det var tillräckligt för att få mig att vilja köpa DVD'n ögonblickligen i alla fall.

T.e.x en sketch som börjar med att en grupp filmdirektörer anklagas för fiaskot "Coupon - The Movie" och fortsätter in i oändligheten. Den har absolut sina poänger, men den är sååå lång.

David Cross blir också Dr Tobias Fünke ganska ofta i sketcherna (eller rätt nära), vilket absolut inte är negativt men man får lite AD-vibbar. Eller möjligtvis tvärsom, beroende på vilken serie man ser först.
IRC
carre: jag brukade ta på mig själv när jag var liten och lekte doktor på mossans job

Användarvisningsbild
karykh
Scooby

Inläggav caffeineaddict » mån nov 22, 2004 22:39

Off: Har du sett färdigt på DVD:erna än, och vad är isf det slutgiltiga omdömet?

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Off » mån nov 22, 2004 22:41

Har sett avsnitten men ej kommentatorspåren. Karykh beskriver det ganska bra. Briljant ibland (inte briljant som i roligt), roligt ibland, konstigt för det mesta. Ibland kan en sketch kännas som ren uppbyggnad av en annan sketch och därmed får man inte något vettigt på 2-3 minuter.

Väldigt svårt att ge någon slags overallbetyg men jag tycker lätt det är värt de 17.5 punden för att ta reda på vad man själv tycker.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » tis nov 23, 2004 2:32

Såg ett random kommentatorspår nu. Det var nog det mest vrickade jag hört. Efter 2 minuter kom en kille in som satt där med dem och skulle diskutera avsnittet. Istället för det så gick han in i en roll som en komiker som åkte runt till en massa hålor och colleges och drog skämt. Alla andra fortsatte på inslagen bana och bad honom berätta skämt. Skämten var fruktansvärt dåliga men följdes alltid av applåder och skrik efter mer. Efter 10 minuter av detta ungefär börja de snacka avsnitt i ett litet tag ända till de börjar med samma sak igen.

I en intervju jag läste fick man veta att de bara satte sig i en lägenhet och snackade igenom alla avsnitten medan folk som var med i serien kom och gick lite som de ville. Pga detta kan en person bara hoppa in ibland mitt i kommentatorspåret och ibland säger de något långt ifrån där de spelar in så man inte riktigt hör vad dem säger.

Helt improviserade kommentatorspår alltså :D
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » tis nov 23, 2004 5:03

Ett kommentatorspår till. Fritt från minnet:

"-I have been hit by all sorts of dildos
-I have been hit in the back by a dildo
-In the back of your ass?
-I have been hit in the _inside_ of my ass with a dildo!"

Man måste höra det för att förstå...S03 beställs när jag pantat lite flaskor och snott pengar från frälningsarmén.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » mån jan 31, 2005 20:13

Det måste ha varit ett under att avsnitt 4x01 fick visas. Masskloning av Hitler där de tvingas ta anställning hos judar. Frasen "and just like that, Hitlers have become an intregal part of jewish life" känns jävligt riskabel även om ena halvan av duon själva är jude.

Kidnappningen i 4x02 är riktigt genial på alla sätt och vis. Förkortat utan att avslöja något: Bob kidnappar Davids son och är något inkompetent.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis feb 01, 2005 1:20

Jag måste ha dem! Damn you and your money.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Återgå till TV-serier och film