Andra serier...

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Tob » mån jan 24, 2005 23:08

Jag vet bara att Emma C har haft en gästroll i serien. Det såg hyfsat välgjort ut i alla fall. Fick ju ifs inget större sammanhang när man bara ser ett klipp.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » mån jan 24, 2005 23:25

Verkar ju bra, men kanske inget man lägger 300:- på sådär bara. Jag väntar och ser...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » mån jan 24, 2005 23:30

Såg Monk på c+ ett tag och det var mer en serie som man kan se ifall man zappar runt och hittar den än något jag skulle följa.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Matt » fre jan 28, 2005 2:29

Uj vad Seinfeld är bra!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav LWes » lör jan 29, 2005 12:25

TWISTED TALES (FOX, New!) - "Spawn" creator Todd McFarlane is developing a new half-hour anthology series for the network that will focus on various tales of horror, fantasy or sci-fi. McFarlane himself plans to serve as a Rod Serling-esque host by introducing each episode from a fake basement. The project is set up at Fox TV Studios' alternative division in association with Angry Films ("The League of Extraordinary Gentlemen") and McFarlane's own banner. Trey Callaway ("I Still Know What You Did Last Summer") is also on board to shepherd the project, which will be executive produced by Callaway, McFarlane, Terry Fitzgerald, Rick Benattar, Susan Montford and Don Murphy. FOX has ordered a pilot script and bible for the series, which is loosely based on McFarlane's comic series of the same name.

Låter riktigt coolt.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 31, 2005 1:24

Jag vet inte om någon har påpekat det innan, men för inte många dagar sen introducerades en ny bra feature på IMDB; på TV-serier finns det något som heter Regular guests. Kolla på t ex Buffy, det är rätt användbart. Jag har inte kollat ifall de har infört kombinerade sökningar på/med gästskådisar, men det hade varit coolt.
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CiX » mån jan 31, 2005 2:48

Oj, snyggt, man kan ju se alla rollbesättningar för alla episoder.
CiX
Minion

Inläggav slugslinger » mån jan 31, 2005 6:03

poser skrev:
RalfiParpa skrev:
caffeineaddict skrev:Tam: Det är den mest uppskjutna releasen i DVD:ns historia, och då överdriver jag inte.

Den kanske släpps samtidigt som Duke Nukem Forever?

DNF ska visas på E3 !
det säjer dom varje år :D

vi få väll se om dom kan hålla det i år
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav Yog-Sothoth » mån jan 31, 2005 7:53

CiX skrev:Oj, snyggt, man kan ju se alla rollbesättningar för alla episoder.

Det kunde man innan också, men det som har tillkommit är den extra kolumnen på huvudsidan för serien... och den sorterar gästskådespelare efter hur ofta de har varit med. På Buffy är det Jonathan som är den vanligaste gästskådisen...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav CiX » mån jan 31, 2005 9:09

Yog-Sothoth skrev:
CiX skrev:Oj, snyggt, man kan ju se alla rollbesättningar för alla episoder.

Det kunde man innan också, men det som har tillkommit är den extra kolumnen på huvudsidan för serien... och den sorterar gästskådespelare efter hur ofta de har varit med. På Buffy är det Jonathan som är den vanligaste gästskådisen...

ah, men det hjälpte mig att hitta fram iallafall.
CiX
Minion

Inläggav LWes » tis feb 01, 2005 21:45

Har någon här sett Numb3rs? Jag såg båda avsnitten som gått nu i helgen och jag tyckte det var riktigt bra.
Det känndes mycket coolare och trevligare och personligare än tråk-CSI.
Jag kommer absolut fortsätta se det.
Rekomenderar att se dom två första avsnitten och se om ni gillar det.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » tis feb 01, 2005 23:39

LWes skrev:tråk-CSI.

Jag trodde du gillade CSI:s alla instanser. Non?
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav LWes » ons feb 02, 2005 0:04

adolvsson skrev:
LWes skrev:tråk-CSI.

Jag trodde du gillade CSI:s alla instanser. Non?

Jo, men gämfört med Numb3rs är CSi ganska tråkigt ibland.
Men visst, jag gillar alla CSI-serierna och jag ser alla avsnitt av dom.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav CiX » tor feb 03, 2005 8:14

Kom och tänka på Rooster Teeth Productions som just nu håller på med två serier:
Red vs Blue som baseras på Halo, och The Strangerhood som baseras på The Sims 2, båda har riktigt skön humor och rekommenderas starkt!

Om man vill ha tag i alla RvB avsnitt så finns bara S3 som helhet på sidan (S1 och S2 varvas med fyra avsnitt i taget). Men den som vill kan tanka alla avsnitt (plus bonus episoder) av mig på DC.
CiX
Minion

Inläggav Off » mån feb 07, 2005 13:55

Första avsnittet av American Dad. Det märks väldigt tydligt att det är samma person som gjort Family Guy som gör den här serien. Liknande skämt men inte lika roliga karaktärer är mitt första omdöme.

Roligt var det ju faktiskt och det finns klar potential men frågan är om den här serien hade kommit till om inte Family Guy hade blivit nerlagd.

Jag vet inte om det var pga att avsnittet sändes efter super bowl eller om det alltid ska vara så Bush-kritiskt, men politikkommentarerna var nästan det bästa.

Stan: Francine, you be very careful out there today, we're at terror alert orange! Which means something might go down somewhere in someway in some point in time, SO LOOK SHARP!
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » mån feb 07, 2005 16:57

Off: Håller med dig till fullo om American Dad. Visst var det kul, men onekligen kändes mycket väldigt likt Family Guy. Och nu när Family Guy ska starta sin S4 samtidigt som American Dad fortsätter S1 så kan det komma att kännas lite schizofrent och dubbelt. Frågan är nästan om det inte vore vettigare att lägga ner den ena och lägga all koncentration och kraft på den andra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Bender » mån feb 07, 2005 17:24

Jag gillade piloten av American Dad, det finns helt klart potential.
I vissa fall tyckte jag dock det var synd att dom ändrat skämten från teasern från i somras.

När guldfisken får Happy Hour tex, han var mycket galnare tidigare

Jag fattar inte varför American Dad måste läggas i anslutning till Family Guy. Det måste ju vara bättre att köra dom var för sig tidsmässigt eller på åtskilda dagar. Nu blir det ju verkligen att alla kommer leta efter likheter, för dom finns ju såklart!

Bushkritiken och politisk humor kommer vara ett inslag som ska skilja sig från Family Guys mera centrering på familjelivet läste jag i en artikel, och det kan ju vara skoj! (lite som South Parks aktuella händelser)
Användarvisningsbild
Bender
Scooby

Inläggav RalfiParpa » tis feb 08, 2005 19:55

Jag var skeptisk men pilotavsnittet för American Dad visade sig vara helt jävla underbart. Inte lika grovt (och kontroversiellt) som Family Guy men jag skrattade gott åt mycket (skidhopparen, guds samtal med Bush).
Det var ganska Family Guy-igt men tillräckligt eget för att stå på egna ben. Jag har inga problem med att American Dad och Family Guy kommer att visas samtidigt, så länge kvaliteten upprätthålls på båda fronterna.
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav adolvsson » ons feb 09, 2005 1:41

Jag gillade piloten, men det kändes också väldigt mycket som en pilot. Eller ett testavsnitt. Skrattade åt en hel del, och ett första avsnitt med såväl incest- som djursexskämt kan inte vara helt misslyckat. Lite väl FG emellanåt, kanske, men allt som allt var det väldigt lovande.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav caffeineaddict » ons feb 09, 2005 21:40

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav noike » ons feb 09, 2005 21:46

caffeineaddict skrev:Bara så ni inte glömmer: http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=14403 ;)

/me bitchslaps caffeineaddict

For fuck sake! Fast extrat till den boxen verkar vara i HBO-nivå (dvs rätt lite för pengarna).
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör feb 12, 2005 21:09

Tycker inte att jag läst så mycket om Battlestar Galactica här... I alla fall så har jag precis sett första avsnittet av miniserien och jag tycker mycket om den. Om det andra avsnittet är lika bra, kan t.o.m. vara lite sämre, så kommer jag definitivt att hoppa på tv-serien sedan, på en gång. Jag tycker om första avsnittets mörker och känslan av hopplöshet. Tycker också att effekter och production design är mycket bra. Ska se fortsättningen senare ikväll.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » lör feb 12, 2005 21:17

AKS skrev:Tycker inte att jag läst så mycket om Battlestar Galactica här... I alla fall så har jag precis sett första avsnittet av miniserien och jag tycker mycket om den. Om det andra avsnittet är lika bra, kan t.o.m. vara lite sämre, så kommer jag definitivt att hoppa på tv-serien sedan, på en gång. Jag tycker om första avsnittets mörker och känslan av hopplöshet. Tycker också att effekter och production design är mycket bra. Ska se fortsättningen senare ikväll.

Jag gillade miniserien, men ibland tog den sig på lite för stort allvar. Till och med när vem som helst hade sagt en dum kommentar så var den dyster och mörkt seriös. Detta är inget fel i sig, men om man gör en serie på det så blir den lätt pompös och distansierad utan någon egentlig förankring i karaktärerna. (Som West Wing vill jag påstå.)

Detta har gjort att jag inte har sett serien än, men den ligger en lokal ftp iväg så det är inget svårt att göra egentligen. Andra har sagt till mig att personerna har lite humor ibland vilket gör att jag ska kolla på den snart ändå. (Fast Homicide kommer nog före.)
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » lör feb 12, 2005 21:28

Lustigt att du skrev det, noike eftersom det enligt mig är den enda nackdelen med serien. Jag glömde skriva det i mitt första inlägg, men jag vill efterlysa lite humor. Det blir inte mindre mörkt bara för att nån säger nåt kul ibland. Jag hoppas att tv-serien blir mer balanserad vad gäller detta (verkar ju som så). *Men* jag är så entusiastisk att denna längtan efter humor inte påverkar mig så mycket. Tycker första avsnittet var mycket engagerande och hoppas att andra avsnittet håller samma klass.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » lör feb 12, 2005 22:31

Har haft funderingar på att se BG ett tag men det kommer nog inte bli förrän till hösten. Det låter ju ganska lovande.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav LWes » lör feb 12, 2005 23:05

Jag vet att om jag skulle se Battlestar Galactica skulle jag älska den.
Så varför ser jag den inte? Jag vet inte...
Men jag vill!
Är det utomjordingar med? jag gillar utomjordingar. Det är inte med utomjordingar i någon av mina serier.
Jag skriver upp den på min lista!
Efter jag fått hem och sett ifatt Third Watch (säsong 4-6) så ska jag absolut se Battlestar Galactica. Det lovar jag!
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Yog-Sothoth » lör feb 12, 2005 23:22

LWes skrev:Jag vet att om jag skulle se Battlestar Galactica skulle jag älska den.
Så varför ser jag den inte? Jag vet inte...
Men jag vill!
Är det utomjordingar med? jag gillar utomjordingar. Det är inte med utomjordingar i någon av mina serier.
Jag skriver upp den på min lista!
Efter jag fått hem och sett ifatt Third Watch (säsong 4-6) så ska jag absolut se Battlestar Galactica. Det lovar jag!

Det låter som att du är rätt mogen för Star Trek...
Användarvisningsbild
Yog-Sothoth
Big Bad

Inläggav noike » lör feb 12, 2005 23:29

LWes skrev:Är det utomjordingar med? jag gillar utomjordingar. Det är inte med utomjordingar i någon av mina serier.

Nej, men den har robotar.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » lör feb 12, 2005 23:46

noike skrev:
LWes skrev:Är det utomjordingar med? jag gillar utomjordingar. Det är inte med utomjordingar i någon av mina serier.

Nej, men den har robotar.

Å! Robotar går lika bra! Robotar saknar jag också i serierna jag följer!

Yog-Sothoth skrev:Det låter som att du är rätt mogen för Star Trek...

ÅÅÅ! Säg inte så! Jag skulle älska att se Star Trek, men jag kan inte hoppa in i något halvt i, vilket betyder att jag skulle börja med allt det gamla och sen fortsätta med dom nyare sakerna, jag har till och med gjort en lång lista på det hela och totalt har serierna 765 avsnitt tillsammans (fast det stämmer nog inte helt).
Det skulle vara riktigt kul att se det allt (det enda jag har sett är dom flesta filmerna och dom 4-5 första säsonerna av Voyager.)
Annars skulle jag även gärna se StarGate (som jag såg säsong 1 av på tv 3 och sen väntade och väntade på fortsättningen som aldrig kom) Men det känns ganska mycket att dom är på säsong 8 va?

Battlestar Galactica kan jag lätt se ifatt.
StarGate ska jag försöka se ifatt.
Star Trek... tror inte att det kommer hända, men vi får se...

Här är min lista på Star Trek som jag sammanställde en kväll när jag blev besatt av idén att se allt! (den är mycket möjligt inte komplett, vad vet jag?):
1965 The Cage Film
1966 Where No Man Has Gone Before pilot
1966-1967 Star Trek Season 1 29
1967-1968 Star Trek Season 2 26
1968-1969 Star Trek Season 3 24
1973-1974 The Animated Series Season 1 16
1974 The Animated Series Season 2 6
1979 The Motion Picture Film
1982 The Wrath of Khan Film
1984 The Search for Spock Film
1986 The Voyage Home Film
1987-1988 The Next Generation Season 1 26
1988-1989 The Next Generation Season 2 22
1989 The Final Frontier Film
1989-1990 The Next Generation Season 3 26
1990-1991 The Next Generation Season 4 26
1991 The Undiscovered Country Film
1991-1992 The Next Generation Season 5 26
1992-1993 The Next Generation Season 6 26
1993 Deep Space 9 Season 1 20
1993-1994 The Next Generation Season 7 62
1993-1994 Deep Space 9 Season 2 26
1994 Generations Film
1994-1995 Deep Space 9 Season 3 26
1995 Voyager Season 1 16
1995-1996 Deep Space 9 Season 4 26
1995-1996 Voyager Season 2 26
1996 First Contact Film
1996-1997 Deep Space 9 Season 5 26
1996-1997 Voyager Season 3 26
1997-1998 Deep Space 9 Season 6 26
1997-1998 Voyager Season 4 26
1998 Insurrection Film
1998-1999 Deep Space 9 Season 7 26
1998-1999 Voyager Season 5 26
1999-2000 Voyager Season 6 26
2000-2001 Voyager Season 7 26
2001-2002 Enterprise Season 1 26
2002 Nemesis Film
2002-2003 Enterprise Season 2 26
2003-2004 Enterprise Season 3 24
2004-2005 Enterprise Season 4 26
(Enterprise får inte 26 avsnitt på sin fjärde säsong va?)
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav Binchy » lör feb 12, 2005 23:50

Häftigt med en serie som är några år äldre än en själv. Med tanke på dagens snabba tempo, serier kommer och försvinner innan man märkt att de finns, så är det skönt att det finns några (någon) konstanter.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film