Lista era favoritserier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Illyria » sön dec 05, 2004 22:36

LWes skrev:Jag gillar George och tycker att Mason är as cool, men det händer inget med dom. Dom har inga karaktärsdrivna story-arcs som sträcker sig över flera avsnitt där det händer saker som får karaktärerna att utvecklas.

Det verkar inte som vi tittar på samma serie och att ens försöka jämföra DLM med en renodlad komediserie är insane troll logic. Don't go there. Det är ju just att saker och personer utvecklas över en tid som gör DLM till en persondriven dramaserie med (inslag av) en viss sorts humor. Lost är mer en berättelsedriven serie än karaktäresdriven där det är saker i stort som är det viktigaste.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav LWes » sön dec 05, 2004 22:55

Men jag har inte märkt att något har förändrats hos karatärerna förutom George och hennes familj.
Mason, Rudy, "polisen" och "hon som spelade Kate's syster i säsong 2 av 24" har ingen av dom förändrats ett dugg vad jag sett.

Jaja, alla kan inte tycka likadant...

Ps: kabel-tv's intros till tv-serier suger alltid.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav noike » sön dec 05, 2004 23:03

LWes skrev:Mason, Rudy, "polisen" och "hon som spelade Kate's syster i säsong 2 av 24" har ingen av dom förändrats ett dugg vad jag sett.

Om jag ser avsnitt 10 ur s1 och i s2 så ser jag stor skillnad.

LWes skrev:Ps: kabel-tv's intros till tv-serier suger alltid.

Eh. Nej. Ibland är de kanske lite för utstuderade för sitt eget bästa men de är fasligt snygga. I the Shields fall även det mest funktionella av alla jag har sätt, den sparkar även röv med Scrubs vinjett.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Zaxx » mån dec 06, 2004 0:42

Vi kan ge Lwes en egen tråd....
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav Chosen » lör dec 11, 2004 14:50

Mina 5 bästa serier är

Buffy
Angel
Alias
Charmed
C.S.I
Användarvisningsbild
Chosen
Minion

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 22:42

* Angel :D
* Buffy :)
* Roswell :o
* Vänner :P
* Dark Angel 8)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav Off » tor dec 16, 2004 22:52

Jag har kommit fram till att berserk borde få plats på min lista över bästa serier någonsin. Jag kan bara inte ta tag i att sparka ut en serie. Ett väldigt gissel det här. Får nog ta och se om alla serier från början helt enkelt.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Teo » tor dec 16, 2004 22:57

Mina favoriter är väll.

1. Buffy
2. Angel
3. Firefly
4. Friends
5. The O.C.
Användarvisningsbild
Teo
Big Bad

Inläggav jvc_man » tor dec 16, 2004 23:23

en gammal klassiker som jag gillade förr é:

Xena: Warrior Princess :)
Den som är god vän med alla, är inte vän med någon
Användarvisningsbild
jvc_man
Minion

Inläggav malavel » tor dec 16, 2004 23:33

jvc_man skrev:Xena: Warrior Princess :)

Helt ok. Spöar skiten ur Dead Like Me i alla fall. Eller hur Off? :)
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Off » tor dec 16, 2004 23:43

Jag kan verkligen inte skriva det jag vill skriva. Drar mig tillbaka och andas ett tag.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav malavel » tor dec 16, 2004 23:53

Off: Kan rekommendera En prinsessas dagbok 2. Där får Callum Blue äntligen chansen att spela en intressant och komplex karaktär.
OK, technically, never. Touché. But I'm like Vader in the last 5 minutes of Jedi with redemptive powers minus a redemptive struggle of epic redemption which chronicles... These ropes itch.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav Illyria » fre dec 17, 2004 0:03

malavel skrev:Off: Kan rekommendera En prinsessas dagbok 2. Där får Callum Blue äntligen chansen att spela en intressant och komplex karaktär.

What! Är han med i den?
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav malavel » fre dec 17, 2004 0:08

Illyria skrev:What! Är han med i den?

Japp. Enda anledningen till att jag kollade på den. Men inte ens han kunde rädda den från att vara katastrofalt usel.
Användarvisningsbild
malavel
Big Bad

Inläggav noike » tis jan 25, 2005 23:11

Topp fem bästa pågånde serier i vår, som jag förutser det då. Saker kan hända. Serier kan bli sämre och de kan bli bättre. Men är det oförändrat ser det nog ut så här:

1. The Shield
    2. Arrested Development - hade mindre skämt i s2 byggt på repetetion så...
    3. Boston Legal
    4. Scrubs
    5. Carnivále eller Veronica Mars om inte Entourage börjar innan.

[Edit: ordningen]
Senast redigerad av noike tis jan 25, 2005 23:55, redigerad totalt 1 gång.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis jan 25, 2005 23:39

Vad är Boston Legal? Låter som "procedural drama" och då är jag inte ens intresserad av att se en sekund. Hepp! Om det inte är det så kanske det kan vara intressant dock...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Off » tis jan 25, 2005 23:41

noike skrev:Topp fem bästa pågånde serier i vår, som jag förutser det då. Saker kan hända. Serier kan bli sämre och de kan bli bättre. Men är det oförändrat ser det nog ut så här:

1. Arrested Development
    2. Boston Legal
    3. The Shield
    4. Scrubs

Hmmms OC ska ju in någonstans där på listan. Sen börjar ju Family Guy och Mcfarlanes(?) nya American Dad också. Sen måste jag nog trycka upp scrubs högre. Ähh jag har svårt för listor...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Off » tis jan 25, 2005 23:43

AKS skrev:Vad är Boston Legal? Låter som "procedural drama" och då är jag inte ens intresserad av att se en sekund. Hepp! Om det inte är det så kanske det kan vara intressant dock...

Advokatserie som inte innehåller särskilt mycket advokateri. William Shatner och James Spader som underbart roliga frispråkiga herrar. Ladda hem första avsnittet och titta. Det är ungefär samma tema i resten av avsnitten.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav noike » tis jan 25, 2005 23:47

AKS skrev:Vad är Boston Legal? Låter som "procedural drama" och då är jag inte ens intresserad av att se en sekund. Hepp! Om det inte är det så kanske det kan vara intressant dock...

Nja, på sätt och vis, men det är smatidigt något av det roligaste som gått på tvn i år. William Shatner (Denny Crane) och James Spader (Alan Shore) är fullständigt lysande tillsammans.

(spoilers just in case någon tycker sådant är viktigt. det är egentligen bara ett citat.)
Matthew: What’s going on?
Alan: I’ll keep it quick. These are for you. Photos, snapshots really. Some delightful little business between you and a hooker. Friend of mine, actually. I earn frequent flyer miles. She’s a lovely woman. I arranged for her to seek you out at the bar. I particularly like that one, don’t you? Gives your bottom a nice aura. Here’s the deal; Sharon and the kids get to go to New York or I start printing copies. Is that powdered sugar by the way that you’re snorting off her magnificent porcelain breasts?
Matthew: You are a lawyer in a prestigious law firm for God’s sake.
Alan: I know, awful. Hate to extort and run but I’m afraid I’ll need an answer on this, now!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » tis jan 25, 2005 23:49

Damn good quote. Även fast det inte är han som säger det måste jag brista ut i ett stillsamt namnrop.

Denny Crane...
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav adolvsson » ons jan 26, 2005 0:13

Off skrev:Damn good quote. Även fast det inte är han som säger det måste jag brista ut i ett stillsamt namnrop.

Denny Crane...

Say it like you mean it!
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Off » ons jan 26, 2005 0:17

DENNY CRANE!

Tusan också nu blev jag sugen på att se senaste avsnittet igen. Varför tog jag bort det. Dumma dumma Off. Jag kom precis på en sak! Dvd-släpp av BL s01, kommentatorspår av the Shatner :eek:
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » ons jan 26, 2005 11:00

James Spader!!! Det var det enda ni behövde säga. My, my... hade ett underligt crush på honom då jag var tonåring och varje gångjag ser honom i något nytt så återkommer detta crush i några dagar.

Här ska laddas hem Bostan Legal!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav RalfiParpa » ons jan 26, 2005 13:47

noike skrev:Topp fem bästa pågånde serier i vår, som jag förutser det då. Saker kan hända. Serier kan bli sämre och de kan bli bättre. Men är det oförändrat ser det nog ut så här:

1. The Shield
    2. Arrested Development - hade mindre skämt i s2 byggt på repetetion så...
    3. Boston Legal
    4. Scrubs

Listor ska tas med en nypa (eller grävskopa) salt men jag känner ändå att det är min plikt som irritatör att bygga om listan lite.
    01. Veronica Mars
    02. Family Guy
    03. The Shield
    04. Carnivàle
    05. Scrubs
"The nicer the nice, the higher the price."
Användarvisningsbild
RalfiParpa
Big Bad

Inläggav noike » tor jan 27, 2005 1:59

Okej då, Topp fyra nya serier, mycket lättare faktiskt.

1. Boston Legal
    2. Veronica Mars
    3. House
    4. Lost

Vissa saker går bort direkt, eftersom två tre avsnitt inte räcker för bedömning. Trots att alla serierna är bra, så är det en skrämmande insikt när man kommer på att den bästa nya serien är en Case of the Week komedi-drama om advokater.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav slugslinger » tor jan 27, 2005 3:55

Lista 1
  1. Kung-fu (orginalet)
  2. B5
  3. scrubs
  4. wolfs rain (ANIME)
  5. Buffy/Angel/Firefly
Lista 2
  1. scrubs
  2. Boston Legal
  3. House
  4. Point Pleasant
  5. C.S.I
(19:00:51) (Rombat) Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker ibland.

Roger om mig i telefon till noike: “Han upptäckte ju Internet. Han måste vara rik!”

God gave me terminal cancer just to prove he existed

Gabe; my penis does 2D4+12 poison dmg.
Tycho: are you sure i think you need to make a roll check.

Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Användarvisningsbild
slugslinger
Big Bad

Inläggav AKS » tor jan 27, 2005 12:29

Jag har nu sett första avsnittet av Boston Legal vilken tycks vara en kompetent serie. Men det är ju inte den sortens serie som jag kan älska direkt. Precis som vissa människor har allmänt svårt för genre-TV (SF, fantasy osv) så har jag svårt för just denna sortens serie. Och det är det som är problemet. Som sagt, den är mycket kompetent med bra skådespelare och bra manus, men jag tror inte jag kommer att se mer n 3-5 avsnitt av den. Så många avsnitt vill jag dock ge en serie innan jag ger upp. Det jag gillar mest är helt klart James Spader (som tycks trivas fantastiskt bra i denna roll) och humorn.

Säkert en bra serie för de som kan med denna sortens serie.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » tor jan 27, 2005 12:40

AKS skrev:Säkert en bra serie för de som kan med denna sortens serie.

Jag är inte helt säker på det. Jag brukar inta klara av att se ens ett helt avsnitt av advokatserier i vanliga fall utan att bli uttråkad och stänga av.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tor jan 27, 2005 13:20

Så du tror att de som gillar advokatserier i vanliga fall kanske har svårt för denna?

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Binchy » tor jan 27, 2005 13:28

1. Buffy
2. Angel (trots att jag bara sett första säs)
3. X-Files
4. Simpsons
5. Dead Like Me (tror jag sett delar av både säs 1 & 2.) När handlar det om Masons dotter?
6. South Park
7. Six Feet Under
8. Monty Python's Flying Circus
9. Mordkommisionen
10. Couplings

Jag har inte en aning om vad som går nu på TV, det enda jag ser på TV är Crime Night och Human Files på Discovery (måste få min dagliga dos av blod, döskallar och operationer :twisted: ), så jag gjorde en lite längre "Bäst genom tiderna"-lista. Jo, just det, jag har sett True Horror också, men jag tycker att den är lite "hattig" man får mest se ASH på väg till olika ställen för att få en skärva info till. Man får inget direkt sammanhang. (oh, sorry, OT)
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film