Lista era favoritserier

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav poser » fre nov 12, 2004 18:10

Nu ska du inte vara sån.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » fre nov 12, 2004 18:15

Det är kaffekaskens HBO-beroende som gjorde att jag trodde han skulle ha sett Mr. Show. Så verkar ju inte vara fallet så förhoppningsvis kommer man före med en serie :)
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav caffeineaddict » fre nov 12, 2004 22:42

Off: Japp, du är före. Jag hade hört talas om serien men inte hunnit studera den ingående, och jag hade missat att David Cross hade något med saken att göra.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav adolvsson » lör nov 13, 2004 0:32

caffeineaddict skrev:Illyria: I CARE! Framförallt tror jag S4 kan bli en förbättring från S3 då J.J. Abrams har sagt att han själv var missnöjd med S3 och vill se till att saker förändras till det bättre och dessutom börjar Ultimate Drew Goddard skriva avsnitt.

Och det är det här som gör att jag kommer börja följa Alias. Det lilla jag sett hittils har varit lovande, men inte tillräckligt upphetsande för att jag ska orka ge det någon större chans. Men med Drew och Abrams uttalande om back to basics känns det som om det är dags nu.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav leckan » lör nov 13, 2004 0:42

adolvsson skrev:
caffeineaddict skrev:Illyria: I CARE! Framförallt tror jag S4 kan bli en förbättring från S3 då J.J. Abrams har sagt att han själv var missnöjd med S3 och vill se till att saker förändras till det bättre och dessutom börjar Ultimate Drew Goddard skriva avsnitt.

Och det är det här som gör att jag kommer börja följa Alias. Det lilla jag sett hittils har varit lovande, men inte tillräckligt upphetsande för att jag ska orka ge det någon större chans. Men med Drew och Abrams uttalande om back to basics känns det som om det är dags nu.

Jag kan rekommendera ALIAS!

1:a Säsongen kan upplevas som lite "trög", men man måste ge den en chans! Annars är den hur bra som helst, och blir bara bättre och bättre för varje säsong! Själv tycker jag att S3 var den klart bästa.....
Användarvisningsbild
leckan
Minion

Inläggav Mrs Marsters » sön dec 05, 2004 14:07

1. Buffy
2. Förhäxad
3. Angel
4. One tree hill
5. Alias
Användarvisningsbild
Mrs Marsters
Demon Fodder

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 14:34

AKS skrev:Lista 2:

1. Dead Like Me
2. why oh why should I bother?!

Min första lista över serier som går just nu. Jag kan nu uppdatera lite. Jag antar att serier som har säsongsuppehåll också räknas? Huvudsaken är väl att de inte är nedlagda.

Alltså, ny lista över bästa serierna just nu:

1. Veronica Mars
2. The Dead Zone
3. Lost
4. Dead Like Me

Yup. Så ser det ut nu. Betydligt roligare lista än den första. Skulle jag vara *tvungen* att sätta in en femte plats så skulle det nog bli antingen 24, ER eller the OC även om jag inte är så överdrivet förtjust i någon av serierna.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön dec 05, 2004 14:57

AKS skrev:1. Veronica Mars
2. The Dead Zone
3. Lost
4. Dead Like Me

Lost före DLM? Dear Joss, woman/Official Godess. You're slipping over to the dark side of the forum. Folk! Innan det här blir värre måste vi göra en intervention.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav poser » sön dec 05, 2004 14:59

noike skrev:
2. The Dead Zone
3. Lost
4. Dead Like Me

Lost före DLM? Dear Joss, woman/Official Godess. You're slipping over to the dark side of the forum. Folk! Innan det här blir värre måste vi göra en intervention.

Jag skyller det på att hon inte sett säsong 2 än.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Nea » sön dec 05, 2004 15:02

noike skrev:Lost före DLM? Dear Joss, woman/Official Godess. You're slipping over to the dark side of the forum. Folk! Innan det här blir värre måste vi göra en intervention.

I'm with AKS. Lost är bättre. (Har dock inte sett säsong 2 än).
"I walk, I talk, I shop, I sneeze. I'm gonna be a fireman when the flood rolls back" - Restless
Användarvisningsbild
Nea
Scooby

Inläggav noike » sön dec 05, 2004 15:04

poser skrev:
noike skrev:Lost före DLM? Dear Joss, woman/Official Godess. You're slipping over to the dark side of the forum. Folk! Innan det här blir värre måste vi göra en intervention.

Låter som en plan att få henne att göra det då.

AKS: du måste se Dead Like Me säsong 2.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Off » sön dec 05, 2004 15:05

Folk börjar bli galna! Lost är bra men jag har fortfarande inte känt någon slags "närhet" till någon av karaktärerna. I DLM bryr jag mig om hur det går för Mason och George etc. men inte i Lost.
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav Zaxx » sön dec 05, 2004 15:30

DLM är närmast Buffy/Angel just nu för mig.. Jag vill se mer.. MER!
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 19:40

Jag har som sagt bara sett första säsongen av DLM (inte hela) och tycker att den är bra, inte mycket mer. Kan inte påstå att jag ännu känner mig så engagerad i karaktärerna även om jag älskar Mason och damen på företaget där George jobbar. Och Roxy är ju bäst!! George har jag svårt att bry mig om, måste jag få säga. Fast hon är kul. Men det är ju en av de bästa serierna just nu så naturligtvis ska jag se S2. Laddar nog hem den då jag sett klart Millennium och The Dead Zone S2.

Jag vet dock inte varför jag tycker Lost är bättre än DLM. Lite mer underhållande tror jag. Och ja... vet inte riktigt. Men, men... vi får väl se vad jag tycker efter DLM S2.

Och Veronica på toppen förvånar nog ingen. :) Där känner jag redan ett enormt engagemang för karaktärerna. Veronica, hennes pappa, Logan och Weevil. Just nu mest engagemang för Logan faktiskt (bara att kolla på min nya signatur, fast det är nog mest leveransen av repliken som är så bra). Engagemanget för Logan har nog också att göra med en viss scen i Return of the Kane. Funderar t.o.m. på att skaffa en Loganavatar, men tanken på att inte få har übersöta Cordy som avatar är ännu lite för skrämmande. :)

Nea skrev:I'm with AKS. Lost är bättre. (Har dock inte sett säsong 2 än).

Phew! Skönt att inte vara ensam om en sådan kontroversiell åsikt. :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön dec 05, 2004 19:46

Den är inte så mycket kontroversiell som felaktig. :)

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 19:47

poser: Du har uppenbarligen blivit biten av vampyren Lestat.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön dec 05, 2004 19:51

AKS skrev:poser: Du har uppenbarligen blivit biten av vampyren Lestat.

Med mina 0 högskolepoäng så skulle jag nog inte komma långt som lestat vamp.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 19:53

Hmm, eftersom du har 0 högskolepoäng och jag har... jag vet inte vad, så borde det ju betyda att... *jag* har rätt!! Yay!

;)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Zaxx » sön dec 05, 2004 20:09

jag har inte sett på Lost, men jag har inte heller högskolepoäng, så jag borde få dra längsta strået och säga att DLM efter 2 säsonger har uppnått detdär "så-mkt-mer-än-en-tvserie-så-man-går-o-tänker-på-de-i-serien-hela-tiden"-status därför är den bäst.

AKS, tycker du skall hålla dig från att säga ngt innan du sett S2... för du kommer bli övertygad... nu när jag tänker på det.. så var det faktiskt inte förrens S2 jag blev RIKTIGT biten av serien.
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 20:14

Zaxx skrev:AKS, tycker du skall hålla dig från att säga ngt innan du sett S2... för du kommer bli övertygad... nu när jag tänker på det.. så var det faktiskt inte förrens S2 jag blev RIKTIGT biten av serien.

Men jag måste ju få uttala mig om det jag sett hittills...? Antar jag. Annars kan man ju inte jämföra en enda serie förrän sista säsongen visats och man då "vet". Am I making any sense? jag är däremot öppen för att DLM eventuellt kommer att hamna högre upp på listan. trots allt gillar jag den jättemycket. Men jag känner inte samma behov av att se nya avsnitt som då jag sett senaste Lost.

Men i princip så är det så här för mig: Veronica Mars och The Dead Zone. De hör ihop. Älskar dem. Tvivlar på att DLM kommer att slå dem (men vad som helst kan hända, vi har ju bara sett 9-10 avsnitt av VM). Sen hör DLM och Lost ihop också. Ungefär lika bra serier och där kan vad som helst hända med placeringarna. Sen så är det *oceaner* av utrymme mellan DLM och Lost och nästa serie på listan (24, OC eller ER).

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav poser » sön dec 05, 2004 20:25

AKS: Jag hoppas verkligen du lägger om din prioritering för att se Dead like me säsong 2 för den serien gick från bra till gudomlig då. In the shallow end är pure magic.

Gods fingerprints
Användarvisningsbild
poser
Unique snowflake

Inläggav Off » sön dec 05, 2004 20:26

AKS skrev:Men jag måste ju få uttala mig om det jag sett hittills...? Antar jag

Klart du får. Vi kommer inte ta dig på allvar då bara :D
Chuck D:
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 20:34

Jag kommer att prioritera DLM efter Millennium och The Dead Zone. Dvs jag kanske inte hinner se den innan jul. :(

Off skrev:Klart du får. Vi kommer inte ta dig på allvar då bara

Nej, det är helt okej. Jag tar inte folk som bara sett S1 av Buffy och sen dömer ut den på allvar heller (låt oss dock komma ihåg att jag i princip inte har något riktigt kritiskt att säga om DLM, så jag dömer ju inte ut den precis). men det betyder inte att jag tycker att de har "fel". Alla har vi olika smak.
Senast redigerad av AKS sön dec 05, 2004 20:35, redigerad totalt 1 gång.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav noike » sön dec 05, 2004 20:34

AKS skrev:Men jag känner inte samma behov av att se nya avsnitt som då jag sett senaste Lost.

Men det beror på att nu, den här veckan, så kanske det äntligen kommer att hända något stort! (Losts decompressed storytelling driver mig till vansinne. Där de är just nu borde de ha varit för fem avsnitt sedan.)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön dec 05, 2004 20:36

Ja, det kan jag hålla med dig om, noike. Det känns som de drar ut på saker lite för mycket ibland.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Illyria » sön dec 05, 2004 21:21

2. The Dead Zone
3. Lost
4. Dead Like Me

Har inte sett Dead zone men jag kan förstå listan om AKS bara sett s1 av DLM. Känns som jag skulle behöva göra om min bästa-nu-lista också, för där platsar definitivt Veronica Mars.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav Illyria » sön dec 05, 2004 21:24

noike skrev:(Losts decompressed storytelling driver mig till vansinne. Där de är just nu borde de ha varit för fem avsnitt sedan.)

Inte med tanke på seriens skapare, det är väldigt likt Alias i den meningen att det är ett utdraget berättande och du måste notera detaljer osv. Jag är inte förvånad alls över hur Lost är, hade det gått fortare hade jag nog klagat på det istället.
Användarvisningsbild
Illyria
Watcher

Inläggav noike » sön dec 05, 2004 21:50

Illyria skrev:
noike skrev:(Losts decompressed storytelling driver mig till vansinne. Där de är just nu borde de ha varit för fem avsnitt sedan.)

Inte med tanke på seriens skapare, det är väldigt likt Alias i den meningen att det är ett utdraget berättande och du måste notera detaljer osv. Jag är inte förvånad alls över hur Lost är, hade det gått fortare hade jag nog klagat på det istället.

Men det behöver inte vara utdraget bara för att det är mängder med detaljer som de vill att man som tittare ska lägga märke till. Snanare tvärt om, eftersom i varje fall jag blir ouppmärksam om det gång på gång på gång inte händer något speciellt som för allting framåt. (Att sedan flashbackssegmenten känns bättre och mer välutvecklade än det i nutid gör att det känns ännu värreän det egentligen är.)

Jag tvivlar på att det är mer småsaker i Lost än i till exempel Arrested Development som lyckas göra mycket under loppet av 22 minuter.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav LWes » sön dec 05, 2004 22:19

noike skrev:
poser skrev:

Låter som en plan att få henne att göra det då.

AKS: du måste se Dead Like Me säsong 2.

Herregud vad mycket bättre Lost är än Dead Like Me!
Och nu skall jag försklara varför:
Lost är en fantastiskt spännande serie där man sätter sig in i karaktärernas liv och lär känna dom och försöker hela tiden lista ut vad som skall hända härnäst och man försöker lägga märke till varje liten detalj för att få ledtrådar till vad det är som kommer hända i framtiden.
I Dead Like Meat så händer det ingenting. Åtminnståne inget spännande. DET kan ni inte säga emot. Dead Like Me är inte spännande. Man längtar inte efter och undrar vad som kommer hända 2 minuter senare i avsnittet.
Trots det tycker jag är serien är ganska trevlig att se på med lite småroliga berättelser.
Det som dock fick mig att tröttna halvvägs genom säsong 2 var karaktärerna.
Jag gillar George och tycker att Mason är as cool, men det händer inget med dom. Dom har inga karaktärsdrivna story-arcs som sträcker sig över flera avsnitt där det händer saker som får karaktärerna att utvecklas.
George är den enda som utvecklas. Hon är rolig att följa ibland.
Sen hennes familj som typ är med i varje avsnitt är visserligen lite intressant att dom lyckas hålla kvar den storyn i serien men den är bara tråkig.
Om man ska ha en pågående serparat story i en serie som knappt har något att göra med resten av serien måste det vara spännande eller intressant.
jag tycker att serien är rolig, men jag har aldrig skrattat åt något som jag alltid gör till t.e.x. Arrested Development, That '70s Show, Malcolm, Scrubs och RIKTIGA komediserier.
Dead Like Me är är inte lika roligt som en komediserie, den har inte lika bra drama som en dramaserie och den är inte spännande.
Trots allt detta undrar jag om jag borde se resten av säsong 2?
Ändras någonting?
Händer det något med karaktärerna?
Eller är det fortfarande som Simpsons där allt är likadant som från början.

Nu kommer min lista på favoritserier (och det är bara sånna som fortfarande håller på, det är för jobbigt om man måste tänka tillbaka i tiden.):
(och Buffy och Angel ligger alltid nr 1 vad jag än säger. och inget kan ta plats nr 3 från The Tribe)

1. Lost*
2. One Tree Hill**, The O.C., Alias, 24, Dead Zone
3. Malcolm in the Middle, Arrested Development, Smallville, Veronica Mars***
4. Quintuplets, That '70s Show, Life As We Know It***, Complete Savages, 8 Simple Rules, Scrubs
5. Las Vegas, Everwood

Sen om man räknar reality-shows också är Survivor bättre än allt på min lista (och jag citerar: "och Buffy och Angel ligger alltid nr 1 vad jag än säger. och inget kan ta plats nr 3 från The Tribe")
Survivor är jag besatt av så fruktansvärt mycket.

och det är ett gäng till serier som börjar efter nyår som lätt kommer platsa på min lista. T.ex. Point Pleasant, och flera till som jag glömt bort...

*Jag älskar den som om den vore Joss' skapelse.
**hade inte legas så högt upp om inte varit för förra spektakulära avsnittet.
***snälla Gud lägg inte ner denna serie!

Sen kanske någon undrar varför inte The Tribe är med på själva listan eftersom den serien 'går' forfarande.
och mitt svar är att Nya Zeeländsk tv är sopigt organizerat och femte säsongen tog slut får typ ett år sen och jag älskar The Tribe och ber till Gud att dom ser till att schemalägga nästa säsong och att inte spin-off-serien som dom verkar vilja göra kommer ivägen för den riktiga triben för att då skulle jag bli ledsen.
Senast redigerad av LWes sön dec 05, 2004 22:42, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
LWes
Zeppo

Inläggav adolvsson » sön dec 05, 2004 22:31

LWes skrev:I Dead Like Meat så händer det ingenting. Åtminnståne inget spännande. DET kan ni inte säga emot. Dead Like Me är inte spännande. Man längtar inte efter och undrar vad som kommer hända 2 minuter senare i avsnittet.
Trots det tycker jag är serien är ganska trevlig att se på med lite småroliga berättelser.
Det som dock fick mig att tröttna halvvägs genom säsong 2 var karaktärerna.
Jag gillar George och tycker att Mason är as cool, men det händer inget med dom. Dom har inga karaktärsdrivna story-arcs som sträcker sig över flera avsnitt där det händer saker som får karaktärerna att utvecklas.

Habla si svenska? Har vi sett på samma serie? Vilken alternativ verklighet kommer du ifrån? Och har du tänkt på att alla de där serieridningarna kanske inte är bra för dig?

Jag är mållös.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film