Discworld

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Zaxx » tis sep 07, 2004 22:34

gaspode skrev:
Ibland springer tankarna iväg med en, men är det någon som kommer ihåg en tecknad/animerad serie om en värld som är en sköldpadda som simmar genom rymden??

Världen heter Discworld och vilar på fyra elefanter som står på ryggen på en sköldpadda vid namn the Great A'tuin. Det finns åtminstone två st. animerade TV-serier baserade på Terry Pratchetts böcker om Discworld, Wyrd Sisters och Soul Music. Cristopher Lee gör förresten dödens röst. :)

Har faktiskt inte sett serierna själv eftersom jag läst böckerna, men nu tankas det, måste ju få en liten koll iaf. Tjejen du pratar om är dödens sons dotter, mer eller mindre iaf, som fick göra dödens jobb när han gick AWOL i nån av böckerna.

Att sedan spela PC-Spelet Discworld, förhöjer allt en aning.. ett klassiskt peka.o.klicka äventyr.. kanonkul :D
Användarvisningsbild
Zaxx
Gay-polis, Buns of STEEL

Inläggav nata » tis sep 07, 2004 22:44

Discworld! Just, ja! Det var ett svagt minnen så jag är glad att jag kom ihåg någolunda rätt och inte har blivit totalt galen.
Ni är toppen! Finns det något ni inte vet?
Det finns alltså böcker och spel! Dax att googla lite!
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion

Inläggav Off » tis sep 07, 2004 22:47

nata skrev:Discworld! Just, ja! Det var ett svagt minnen så jag är glad att jag kom ihåg någolunda rätt och inte har blivit totalt galen.
Ni är toppen! Finns det något ni inte vet?
Det finns alltså böcker och spel! Dax att googla lite!

Om serier är vi ganska heltäckande :D
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav nata » tis sep 07, 2004 23:33

Toppen! Ser fram emot att i framtiden skamlöst utnyttja detta faktum :) !
We all go into the moving earth beneath our feet and leave nothing behind, except our stories and the hope others will tell them
Användarvisningsbild
nata
Minion

Inläggav gaspode » ons sep 08, 2004 0:37

http://www.lspace.org är en ganska heltäckande site om Discworld och Pratchett.

Jag spelade inte PC-spelet när det begav sig tyvärr, vill minnas att Eric Idle gjorde en röst i det, men jag är inte hundra..
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Off » ons sep 08, 2004 0:39

He voiced the character Rincewind in the computer games Discworld 1 and Discworld 2: Missing Presumed...!?.
Chuck D:
If you don't stand for something, you fall for anything
Harder than you think, it's a beautiful thing
Användarvisningsbild
Off
Chosen

Inläggav nata » ons sep 08, 2004 9:50

Oj en alldeles egen lite tråd! 8)
Användarvisningsbild
nata
Minion

Inläggav Nightcrawler » ons sep 15, 2004 12:01

Såg varje avsnitt av den serien, hjar läst de flesta böckerna och spelat pc-spelet...ändå tycker jag inte det är speciellt bra...men visst det är coolt, roligt och duger som underhållning!
'Well, the E-flat, it's doable but that diminished ninth, y'know, it's a man's chord. Now, you could lose a finger.'
Oz
What's My Line part II
Användarvisningsbild
Nightcrawler
Minion

Inläggav ttias » lör okt 16, 2004 3:47

Håller med Nightcrawler Böckerna kan man inte slå på fingrarna med den tecknade serien.

Däremot titellåten till andra discworldspelet. That's death är ju helt genom suverän...:)
Det gör ont...
Användarvisningsbild
ttias
Minion

Återgå till TV-serier och film