Andra serier 4: Foursquare? Nej, 16:9!

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav HeY » tis jan 22, 2013 22:16

Åh, ja men självklart! Jag skyller missförståndet på stress och mosig hjärna. :sleepy:

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » tis jan 22, 2013 23:18

HeY skrev:Åh, ja men självklart! Jag skyller missförståndet på stress och mosig hjärna. :sleepy:

Mosigt författat inlägg. :D
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav caffeineaddict » ons jan 23, 2013 0:01

Nästan lite intressant att Archer är inne på sin fjärde säsong och ingen på det här forumet (enligt en sökning) har nämnt det än. Jag har hursomhelst börjat titta lite via Netflix och medan stilen (framförallt animeringarna) ger lite typisk Adult Swim-känsla så blir det snabbt klart att det är väldigt, väldigt roligt. Tanken som slår en ganska snabbt är att den jobbar med humorn på en detaljnivå som gör att det börjar påminna om Arrested Development (återkommande fraser som används på flera olika nivåer och sätt), men med lite animerad James Bond-action inslängt. Arrested-kopplingarna görs ännu tydligare av att Judy Greer och Jessica Walter är två av de strålande röstskådespelarna. Rekommenderat, förutsatt att det fortsätter i samma klass (vilket det verkar enligt de flesta recensioner).

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Tomas » ons jan 23, 2013 0:51

caffeineaddict skrev:Nästan lite intressant att Archer är inne på sin fjärde säsong och ingen på det här forumet (enligt en sökning) har nämnt det än. Jag har hursomhelst börjat titta lite via Netflix och medan stilen (framförallt animeringarna) ger lite typisk Adult Swim-känsla så blir det snabbt klart att det är väldigt, väldigt roligt. Tanken som slår en ganska snabbt är att den jobbar med humorn på en detaljnivå som gör att det börjar påminna om Arrested Development (återkommande fraser som används på flera olika nivåer och sätt), men med lite animerad James Bond-action inslängt. Arrested-kopplingarna görs ännu tydligare av att Judy Greer och Jessica Walter är två av de strålande röstskådespelarna. Rekommenderat, förutsatt att det fortsätter i samma klass (vilket det verkar enligt de flesta recensioner).

En bekant försökte sälja in serien i julas, men jag lyckades inte fastna efter de två avsnitt vi såg då. Har dock läst att den ska bli bättre längre fram.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » ons jan 23, 2013 3:48

Jag tittar. Trodde jag hade nämnt det men upppenbarligen inte då.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Spuffy » tor jan 31, 2013 18:07

Någon fler som sett The Following? Jag tycker det är bästa nya serien på jag vet inte hur länge! Rekommenderar den till... typ ALLA! Se piloten åtminstone!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav adolvsson » tor jan 31, 2013 20:57

Spuffy skrev:Någon fler som sett The Following? Jag tycker det är bästa nya serien på jag vet inte hur länge! Rekommenderar den till... typ ALLA! Se piloten åtminstone!

(jag orkade inte titta färdigt på piloten)
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav Spuffy » tor jan 31, 2013 21:27

Hm. Trodde faktiskt att just du skulle gilla den. Tänk så fel jag hade. Vad ogillade du? Är det bara för att jag är överförtjust i seriemördarjakter som jag gillar detta???
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav AKS » tor jan 31, 2013 21:38

Jag är nyfiken i alla fall. tar ner den så får vi se om jag hinner se i helgen!
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Nattlinnen » sön feb 03, 2013 11:32

A bear skrev:Fransk zombieserie till SVT. Trés brain.

Började se denna igår. Otroligt bra, vem är offer, vem är förövare? Jag har ingen aning! Finns de ens någon som är "bra"? Jämförelserna med Twin Peaks är givna men mer suggestiv, alltid plot, aldrig sidoplot. Det suggestiva störs inte liksom.
Nattlinnen
Minion

Inläggav adolvsson » mån feb 04, 2013 0:34

Spuffy skrev:Hm. Trodde faktiskt att just du skulle gilla den. Tänk så fel jag hade. Vad ogillade du? Är det bara för att jag är överförtjust i seriemördarjakter som jag gillar detta???

Trodde också jag skulle gilla den, men tyckte manuset var fyllt av klyschor och brydde mig inte om karaktärerna och allt var filmat på ett sätt som närmast kan beskrivas med ordet pretto (och inte, uppenbarligen, på ett bra sätt).

Det är så jäkla trist eftersom jag gillar både seriemördarjakter och Kevin Bacon.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » sön feb 10, 2013 12:31

House Of Cards (US) 101-102:

Jo, det funkar utmärkt så här långt. Visst är det amerikaniserat på många sätt, men det måste ju göras för att historien ska fungera - USA har ju ett helt annat politiskt system. Spacey som Frank Underwood... är inte helt perfekt, men nära nog för att det ska hålla; lustigt nog har de inte gett honom Francis Urquharts humor, men försöker ändå göra honom lite mindre uttalat ond. (Även om hans allra första scen i piloten är att döda en hund.) Sen märker man redan att de gör en del ändringar för att det ska hålla i 13 avsnitt; hans fru (Robin Wright!) får mer utrymme och karaktärsutveckling, likaså hans henchpersons - exakt hur långt det håller återstår att se, men jag gillar; det är inte riktigt Fincher does West Wing, och det är inte lika oförblommerat psykotiskt kul som originalet, men just nu funkar det utmärkt.

Återstår att se också hur mycket de vill leka med den nuvarande politiska debatten... Att byta den ärkekonservative Urquhart mot den förment demokratiske Underwood borde öppna upp för en del intressanta konflikter.

ETA: Och just det ja, Whedonkoppling: Kristen Connolly (Cabin In The Woods) i en framträdande biroll.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav noike » sön feb 10, 2013 17:03

Sett första avsnittet. Gillar en hel del men jo, Kevin Spacey är ingen Ian Richardson och det märks lite och de hade behövt någon bättre att skriva dialogen, pinsamt att de verkligen inte sparat in det minsta på alla andra ställen men när det kommer till manuset (utöver handlingen då). Det känns mycket mer klumpfotat. Förhoppningsvis blir det bättre.

Men väldigt underhållande och riktigt bra hursom.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Matt » mån feb 11, 2013 18:53

House of Lies 2x04
Matt Damon! Så jävla Rolig! Så jävla bra!
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Tob » mån feb 18, 2013 0:34

The Americans, rekommenderas starkt.
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Matt » tis feb 19, 2013 20:36

Tänkte börja kolla på nån av de här fyra

Enlightened
Pretty little liars
Revenge
Shameless

Förslag på vilken jag ska välja?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav caffeineaddict » tis feb 19, 2013 22:51

Jag har inte sett någon men jag gissar att Enlightened är bäst.

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

Inläggav Matt » tis feb 19, 2013 23:01

caffeineaddict skrev:Jag har inte sett någon men jag gissar att Enlightened är bäst.

Meh, du kan ju inte bara gissa.
Börjat på Enlightened men tror mycket på Shameless också.
De andra två hoppar jag över.
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Spuffy » tis feb 19, 2013 23:18

Matt skrev:Börjat på Enlightened men tror mycket på Shameless också.

Det tycker jag du gör rätt i. De två är spännande i början men åtminstone jag tröttnade på dem. Dock hade du nog hittat ett gäng nya favvotjejer i både PLL och Revenge. Enlightened och Shameless har jag läst bra saker om, dock inte börjat se något av dem.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » ons feb 20, 2013 2:05

Jag ÄLSKAR Enlightened.
Jag kommer bli otroligt ledsen om serien inte får en tredje säsong. Det är en serie som jag gråter och skrattar till scen från scen.

Revenge har jag tappat. Shameless har jag tänkt se. PLL är ett guilty pleasure jag brukar se till frukost.

"I like your thinking!"

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Nyx » ons feb 20, 2013 8:41

Jag har inte sett de andra men gillar Shameless.

All worthy work is open to interpretations the author did not intend. Art isn't your pet -- it's your kid. It grows up and talks back to you. - Joss Whedon

Does Joss Whedon even breathe oxygen, or does he subsist on the carbon dioxide that his fans expel in bouts of terror and frustration? - Mark Watches Buffy
Användarvisningsbild
Nyx
Witch

Inläggav Matt » tor feb 21, 2013 8:52

Spuffy skrev:
Matt skrev:Börjat på Enlightened men tror mycket på Shameless också.

Det tycker jag du gör rätt i. De två är spännande i början men åtminstone jag tröttnade på dem. Dock hade du nog hittat ett gäng nya favvotjejer i både PLL och Revenge. Enlightened och Shameless har jag läst bra saker om, dock inte börjat se något av dem.

Men man kan ju inte titta på tvserier bara för att det är snygga tjejer. :)
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav Spuffy » tor feb 21, 2013 11:09

Matt (och alla andra för all del): Har du sett Smash? Det är musik, i musikalform. Inte lika fantastiskt som Nashville, men fortfarande en av de serier jag ser mest fram emot under veckorna. Grundhandlingen är att en musikal om Marilyn Monroe ska skapas, men sen går de vidare utifrån det. För övrigt är Nashville ett hett tips till alla som inte sett det redan (jag vet att du redan ser det Matt).

Igår såg jag piloten av Cult, någon fler som sett den? Läskig tyckte jag! Gissar att de strävar efter att bli nya stora mystiska spänningsserien à la Lost. Jag gillade aldrig Lost, men det är mycket möjligt att jag kan komma att gilla Cult, och jag tyckte piloten var spännande. Dock inser jag nu när jag skriver detta att det känns som att jag även ogillade grejer, men har ingen aning om vad. Kanske känns det lite plastigt? Och handlingen rätt osannolikt, men kul grej att utforska. Alona Thal är hur som helst trevlig att se igen. Robert Knepper superläskig och otroligt rätt för rollen. Ah, jag inser plötsligt: jag gillar nog inte Matthew Davies! Där har vi det kanske. Eller så är det något annat. Hur som helst - någon fler som sett piloten? Vad tyckte ni?

Jag har även fortsatt se the Following. Jag gillar fortfarande och kommer fortsätta se, även om det inte varit riktigt lika superspännande i alla avsnitt.

Bunheads la jag ner, kanske ser ikapp någon gång, men tyckte det inte riktigt verkade kunna bestämma sig för vilken stil av serie de skulle tillhöra, en over the top och orealistisk komedi eller sträva efter Gilmore Girls-känsla? Jag tyckte inte de lyckades med någondera och kändes hoppigt.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » tor feb 21, 2013 12:40

Ytterligare en pilot med mysterie/konspirationstema: Zero Hour. Konstigt nog är det helt fel rollbesättning som visas när man öppnar seriens sida på imdb. Kommer ge även den åtminstone några fler avsnitt. Jämfört med the Following och Cult känns denna mer "seriös", inte fullt lika lättsmält, med historisk/religiös koppling snarare än att kretsa kring fanatiska seriemördare/tv-seriefans/tv-serieskapare. Mikael Nyqvist är med, vilket förvånade mig! Och Scott Michael Foster som jag var förtjust i när han var med i Greek. Inte en se-när-diskar-serie utan en som kräver att man faktiskt lyssnar på vad de säger. Men jag är inte hundra på om det kommer bli superbra och hålla hela vägen det här heller, men hoppas! Kanske lite väl pretentiös och småtöntig dock, och lite långsökt, men får väl se.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » tor feb 21, 2013 17:59

Jag är lite rädd för att börja se på serier med dåliga tittarsiffror. Jag tycker inte om att bli investerad i karaktärer som jag inte får closure med. Jag tror att Zero Hour redan blivit nedlagt - bedrövliga siffror. Och Cult var patetiskt även på CW-nivå. Inte ens en miljon tittare för första avsnittet. Deras populäraste serier, Arrow och The Vampire Diares, har ca 3 miljoner i veckan så det ser inte ljust ut för Cult.

Annars verkar The Americans spännande och den har jag tänkt kolla in. Även David E. Kelleys nya serie, Monday Mornings, är jag nyfiken på. Någon som har sett denna?

I övrigt tycker jag att det har varit ett ganska svagt år för nya serier. Strötittar på Bunheads ibland, pga den tillfälliga Gilmore Girls känsla som kommer och går. Ser även The Mindy Project eftersom jag gillar Mindy Kaling (från The Office US). Har gillat Nashville när jag väl tittar, men glömmer lätt bort serien i veckan. Vilket betyder att det inte gjort ett jättestort intryck trots allt.
De enda jag tänkt kolla in utöver de jag nämnt är: The Following, Arrow och Revolution. Är dock inte jättesåld på koncepten.

Jag tycker förra året levererade bättre: Girls, Enlightened, Once Upon a Time och Scandal har alla hållit upp väldigt väl i säsong 2.

"I like your thinking!"

Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Matt » tor feb 21, 2013 23:50

Nashville är veckans höjdpunkt

Vafan är det inget den här veckan för?
Oh look a bad guy!
Kunken Barstol
Användarvisningsbild
Matt
Witch

Inläggav sfinx » fre feb 22, 2013 0:59

Maria, som En Björn och Olof har träffat har införskaffat en box med de första avsnitten(?) i startrek och vill gärna ha en maratonkväll med lite folk, finns det folk som är intresserade? (hon kommer snart att våga registrera sig på forumet dessutom, då hon sett 4:e säsongen av buffy. :)
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Spuffy » fre feb 22, 2013 18:54

Matt skrev:Nashville är veckans höjdpunkt

Vafan är det inget den här veckan för?

Det kan man fråga sig. Inget Glee heller.

Nashville, Glee och Smash är mina höjdpunkter. Lustigt nog även de tre serierna med musikinriktning jag ser.

Jag har insett att jag nog ser framför allt fyra kategorier av serier:

Musikal/musikfokuserade: Nashville, Smash, Glee
Spänning/äventyr/vad jag nu ska kalla det, men tycker det blir en egen kategori: Person of Interest, the Following, Cult (om jag ser vidare), Zero Hour (om jag ser vidare) , (ibland the Vampire Diaries när jag får för mig att se några avsnitt där jag är på s2)
Kriminalserier: the Mentalist, Castle, Criminal Minds, Elementary
Tävlingsserier: Top Chef, Face Off, Project Runway, the Face, olika top model när de går

Sen tillkommer ett gäng komediserier som jag får ryck och ser ikapp av ibland: How I Met Your Mother, Big Bang Theory, Community.

Överlag är det dock ingen serie av de jag följer just nu som jag riktigt älskar så mycket som jag skulle vilja.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tomas » fre feb 22, 2013 19:08

404 på dörren i Community 4x03 :D och Inspector Spacetime konvent.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav Rombat » mån feb 25, 2013 18:56

Närmaste tråden jag kan komma på. Vi kanske har en radiotråd någonstans.

sir Pterrys Eric med Mark Heap som Rincewind på BBC Radio 4 börjar i Mars.

But Théoden was not uttely forsaken
Användarvisningsbild
Rombat
knukka!

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film