Nyx skrev:Såg om Ponyo on the Cliff by the Sea med min lilla dotter för en stund sen. Fantastiskt med en film på japanska (jag översatte de engelska undertexterna för henne) som får en 2-åring att sitta trollbunden i över en timme! Den är himla fin att se för en vuxen också dessutom.
Glorificus skrev:Nyx skrev:Såg om Ponyo on the Cliff by the Sea med min lilla dotter för en stund sen. Fantastiskt med en film på japanska (jag översatte de engelska undertexterna för henne) som får en 2-åring att sitta trollbunden i över en timme! Den är himla fin att se för en vuxen också dessutom.
Ja, jag har sett Totoro med min 3-åriga systerson minst tio gånger och han är lika trollbunden varje gång. Kiki's Delivery Service och Ponyo älskar han också, men det blir alltid Totoro om han får välja själv.Ha ha, min familj blev förvirrade och undrade vad han pratade om för några veckor sedan när han började berätta om makkuro kurosuke (ja, jag fick googla stavningen nu, det är de små svarta tussarna). Han uttalar det bättre än mig.
Jag har inte sett Arrietty-filmen ännu, men den verkar ju också vara småbarnsvänlig.
A bear skrev:Men man borde väl ändå se Tokyo Story nån gång, antar jag?
caffeineaddict skrev:Jag tror att "Socialstyrelsen över filmer man bör gilla" beskriver Sight & Sound-gruppen ganska perfekt.
caffeineaddict skrev:Och medan Godard och Tarkovskij har gjort bra grejer (eller typ en bra grej, kanske, i Godards fall) så finns det inte en chans i helvetet att de förtjänar fem filmer var på en sån Top 50-lista.
Murnau skrev:caffeineaddict skrev:Och medan Godard och Tarkovskij har gjort bra grejer (eller typ en bra grej, kanske, i Godards fall) så finns det inte en chans i helvetet att de förtjänar fem filmer var på en sån Top 50-lista.
Oj hade dom 5 st. var? Det tänkte jag inte på, men det har du såklart rätt i.
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare