XY skrev:En tråd för My So-Called Life, som tydligen inte finns. Skäms på er, det är ju den serie som Joss Whedon nämner som främsta (?) influens till BtVS.
Joss Whedon skrev:We have this much: A show that delivered more joy, laughs, pain and cringing self-recognition than any before or since, all in less than one season. If I start to list my favorite moments, this essay would be... well, about the length of the show, which you might as well just watch. But I will say this: no show on TV has ever come close to capturing as truly the lovely pain of teendom as well as My So-Called Life. And yes, I'm including my own. We all stole fr--I mean learned from it, but we never matched it. I doubt anyone will. (After all, it doesn't pay.) When I pitched Buffy The Vampire Slayer, I told the executives it was a cross between The X-files and... and then I always took a moment to judge how smart they were. If they seemed like empty suits, I'd go with 90210. It was a big hit. But If they seemed like they knew their business, I'd use another example. The example that every writer I know still references. The show that--forget what it did for my writing and my career--I'll love the way you can only love as a youth: with fierce bewilderment and unembarrassed passion.
XY skrev:Har ett litet dilemma nu. Har serien på min hårddisk, men kvalitén kunde vara bättre och det känns lite som om jag slösar bort serien om jag ser den så här. Sedan vet jag också att jag kommer att köpa den förr eller senare, men jag vet inte om jag har råd just nu. Så ska jag se serien med sämre kvalité (känns som ett slöseri), vänta tills jag köpt den och vänta med att köpa den (vänta är alltid jobbigt), eller vänta tills jag köpt den och köpa den nu (tär på min ekonomi)?
Jag känner igen den här tankeprocessen; det är en process där jag i stort sett redan har bestämt mig för att köpa den nu, och försöker 'övertyga' mig själv att det är bäst. Är det bäst? Jag är fattig.
Tam skrev:XY skrev:Har ett litet dilemma nu. Har serien på min hårddisk, men kvalitén kunde vara bättre och det känns lite som om jag slösar bort serien om jag ser den så här. Sedan vet jag också att jag kommer att köpa den förr eller senare, men jag vet inte om jag har råd just nu. Så ska jag se serien med sämre kvalité (känns som ett slöseri), vänta tills jag köpt den och vänta med att köpa den (vänta är alltid jobbigt), eller vänta tills jag köpt den och köpa den nu (tär på min ekonomi)?
Jag känner igen den här tankeprocessen; det är en process där jag i stort sett redan har bestämt mig för att köpa den nu, och försöker 'övertyga' mig själv att det är bäst. Är det bäst? Jag är fattig.
Jag köpte den en månad sen. Det kändes som ett bra köp och som att det var hög tid för mig. Men den är säkert lika bra som .avi-filer. Så jag drar till med en kontroversiell röst på att du ska spara dina pengar.
XY skrev:Tam skrev:XY skrev:Har ett litet dilemma nu. Har serien på min hårddisk, men kvalitén kunde vara bättre och det känns lite som om jag slösar bort serien om jag ser den så här. Sedan vet jag också att jag kommer att köpa den förr eller senare, men jag vet inte om jag har råd just nu. Så ska jag se serien med sämre kvalité (känns som ett slöseri), vänta tills jag köpt den och vänta med att köpa den (vänta är alltid jobbigt), eller vänta tills jag köpt den och köpa den nu (tär på min ekonomi)?
Jag köpte den en månad sen. Det kändes som ett bra köp och som att det var hög tid för mig. Men den är säkert lika bra som .avi-filer. Så jag drar till med en kontroversiell röst på att du ska spara dina pengar.
Men jag kommer ändå att köpa den förr eller senare, så på sikt vinner jag inga pengar genom att vänta. Men jag sparar lite för stunden, vilket kan innebära en lite bättre (men ändå billig) dator som jag tänkt att köpa någon gång snart.![]()
gaia skrev:Jag har sett alla avsnitten, har de flesta kvar på vhs, men går fortfarande och är sugen på att köpa dem. Det är lite sjukt jag vet, men jag kan inte hjälpa det.
noike skrev:gaia skrev:Jag har sett alla avsnitten, har de flesta kvar på vhs, men går fortfarande och är sugen på att köpa dem. Det är lite sjukt jag vet, men jag kan inte hjälpa det.
Låter inte det minsta sjukt.
noike skrev:gaia skrev:Jag har sett alla avsnitten, har de flesta kvar på vhs, men går fortfarande och är sugen på att köpa dem. Det är lite sjukt jag vet, men jag kan inte hjälpa det.
Låter inte det minsta sjukt.
XY skrev:Jag tycker inte heller det. Då kommer jag lite närmare som funderar på att köpa Crusade (rea just nu -- 189:-) trots att den av första avsnittet att döma inte i sig verkar köpbra.
noike skrev:XY skrev:Jag tycker inte heller det. Då kommer jag lite närmare som funderar på att köpa Crusade (rea just nu -- 189:-) trots att den av första avsnittet att döma inte i sig verkar köpbra.
Jag tyckte Crusade var rätt bra faktiskt. markant bättre än sista säsong i B5.
gaia skrev:My So-Called Lifeär den serie som fick mig att börja titta på ungdomsserier helt underbar
! Följde den när den gick första gången på svt precis i början av 90-talet och när de visade den i repris för fem år sedan eller så. Se hela tro mig det är värt det
!
Glorificus skrev:Ca 75 kr på play.com, så det är inte mycket att orda om.
(edit) Och oj, att euron är så låg nu, det visste jag inte. 8,86 sek. (/edit)
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare