A bear skrev:HeY skrev:Noam skrev:Ringer 1.01
Kunde dom inte kostat på sig ett par dagsljuslampor till båtscenen iaf?
Visst, jag kan acceptera green screen i piloten, men ett försök att få det att se ut som utomhus borde man väl kunna kräva?
Serien försöker ju gå på en riktig Noir-känlsa, och jag har läst att båtscenen medvetet är gjord för att se ut så för att skapa en Hitchcock-esque känsla. Personligen gillar jag också när det ser riktigt ut dock.
...allvarligt? Länk? Jag misstänkte visserligen att den scenen var saboterad med flit och kunde inte begripa varför någon som inte jobbar för SyPhy Channel skulle vilja göra en sån grej, men...
Det var nog just Matt Roush som nämnde att båtscenen var filmad i Hitchcock stil. Annars så har ju SMG tjatat i alla intervjuer om serien (framför allt från comic-con vill jag minnas) att det som drog henne till den var hennes förkärlek för klassiska 60-tals Noir-filmer och att hon saknar en riktig noir-serie på TV och att hon därför genast älskade detta konceptet. Hon beskriver serien som en "true film noir!".
Så jag tror att blue-screenen kommer att fortsätta.
(edit) Kan ju lika gärna lägga in Matt Roushs uttalande om båtscenen:
(/edit)But soon, this house of mirrors (a recurring symbolic motif of duality) becomes a topsy-turvy funhouse of perilous secrets when Siobhan suddenly vanishes — mid-boat ride, a scene notable for its Hitchcockian artificiality — and Bridget, assuming she's dead, steps into her sister's pumps.
(edit 2) Haha, hittade ett klipp där SMG säger det och där de sedan visar hur man till och med kan googla binga det för betydelse:
(/edit)