Nyx skrev:Jag gillar The Prestige, den är väldigt snygg även om jag såg att skäggsnubben också var Christian Bale relativt tidigt. Och David Bowie är alltid ett enormt stort plus!
A bear skrev:Easy A. Trevlig. Visst börjar de där sarkastiska postmoderna storstudio"indie"komedierna bli lite tjatiga, men Emma Stone gör väldigt bra saker med ett klart godkänt manus. Inget stort, men ger ett par gapskratt utan att man behöver skämmas efteråt. 3/5.
Rombat skrev:The Town var kul. Lagom film.
Crashdummie skrev:A Christmas Carol (2008)
Såg Disneys julsaga igår, och under hela filmen tänkte jag antingen: "Oj, ska barn verkligen se det här" eller "Men, så var det inte i mupparnas version" ...![]()
MissKittyFantastico skrev:Gbg ftw
Crashdummie skrev:MissKittyFantastico skrev:Gbg ftw
MissKittyFantastico skrev:Die Hard 2. Det är viktigt. Ettan var en bra julfilm, men tvåan tar juligheten till helt nya höjder. Kanske ska se den nu. Glögg, duntäcke i soffan och Bruce Willis är väl bästa sättet att kurera en förkylning på. Har för mig att jag läst det i Husmoderlig rådgifvare.
A bear skrev:och när blev Mila Kunis en riktig skådis?
A bear skrev:Black Swan.
Jag har bara sett 28 filmer, hittills, från 2009 (jag går efter vad som är 2009 års filmer på IMDb) och med tanke på de filmer som hamnar på min topp 5 så var det inte ett så bra år. Alltså, jag gillar filmerna, det är inte det, men de fyra första har "bara" 8 av 10 på IMDb och sen valde jag ut en av sju 7/10. Inget höjdarår alltså.
1. Up
2. Zombieland
3. Drag Me to Hell
4. (500) Days of Summer
5. Moon (tror jag)
Andra 7/10: Looking for Eric, Star Trek, Coraline, Away We Go, Funny People och Avatar.
Tror en topp 5 för 2009 blir mer rättvisande i slutet av 2010. T ex har jag ju inte sett senaste Haneke än och inte Coens senaste etc etc etc. T ex har jag nu i slutet av 2009 sett 61 filmer för 2008 och många av dem har jag sett i år. (=Filmer på andras topp 5 är från 2008 för mig: Gran Torino och The Wrestler.)
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare