lilith skrev:Jag tyckte det här avsnittet handlade om tolerans. Låt var och en tro vad den vill. Låt en vän be för dig, om den vill. De ville be för Kurt och hans pappa, fine. Det hjälper inte. Men det gjorde å andra sidan inte hans sikhs akupunktur heller. Var och en har sin tro.( Sikher är väl förresten inte muslimer, det är jag rätt säker på.)
Spuffy skrev:lilith skrev:Jag tyckte det här avsnittet handlade om tolerans. Låt var och en tro vad den vill. Låt en vän be för dig, om den vill. De ville be för Kurt och hans pappa, fine. Det hjälper inte. Men det gjorde å andra sidan inte hans sikhs akupunktur heller. Var och en har sin tro.( Sikher är väl förresten inte muslimer, det är jag rätt säker på.)
Just i den situationen var jag arg över att de andra, när de såg Kurt med sikhen som de trodde var muslim (vilket de inte är, sikhism och islam är helt olika religioner) reagerade med ett "varför sa du inte att du var muslim?", vilket jag tolkade som att de hade accepterat att han inte lät dem pracka på honom sin religion om han tillhörde en annan, men inte när han var ateist. Du får tro på vad du vill, så länge du tror på NÅGOT var vad jag tyckte avsnittet sa.
Hur som helst: Jag tycker det är jättekul att ett Glee-avsnitt kan väcka så olika reaktioner och starta diskussion, det är inget jag hade väntat mig i början av första säsongen!
brat skrev:Har ni något/några favoritnummer? Som ni rekommenderar att jag ska se, om jag övervägar att hoppa på det här Glee-tåget som jag hoppade av efter bara två avsnitt?Tänkte att det kunde vara en bra inkörsport för en musikalälskare som mig, är sångnumren tillräckligt bra så behöver jag inte ha jättetrovärdigt drama och karaktärer (som annars var Glees fall för min del).
Återgå till TV-serier och film
Användare som besöker denna avdelning: Inga registrerade användare