Ok, jag vet att du såg den veckan Alex och Twitch krossade motståndet, så jag börjar veckan efter det...
Billy Bell & Katee - Macavity (broadway, Spencer Liff)
Kent & Lauren F - Collide (slutet ingick inte i koreografin tydligen. Jättefin dans. Contemporary, Travis Wall)
Robert & Alisons Fix you gillar många tydligen, jag tycker att den är sådär, den borde vara gripande men var inte det, i mina ögon. Men den är rätt välkänd så du kan ju kolla upp den också (contemporary, Travis Wall)
Billy & Lauren F - Boogie shoes (man blir jätteglad! jazz, Mandy Moore)
Twitch & Lauren F - My chick bad (hiphoptastic! Nappytabs) Älskar slutet här också. Twitch kan verkligen konsten att få sin partner att glänsa. Lauren har swagger för att vara en vit tjej från Ohio, Oregon eller vart hon nu kom ifrån).
Robert & Kathryn - Heaven is a place on earth (contemporary, Stacey Tookey)
Billy & Ade - Mad world (contemporary, Stacey Tookey. Underbar. Billy glänste).
Lauren F & Pasha - Oblivion (argentine tango, nya koreografer med långa namn. Heeet dans, jag älskade den. Och Pasha is teh hotness).
Kanske LAuren & Ades Jazz för Laurens kläder och några coola lyft. Ade är stark...
Robert & Dominic - Scars (Nappytabs, hiphop. Den här är hysterisk rolig. Clownerna Dominic och Robert är just det, clowner. Se gärna originalnumret för de gjorde om det under finalen och då tyckte jag att man såg att Robert var lite tröttare än första gången).
Kent & Neil - How it ends (contemporary, Travis Wall. Travis har varit grym den här säsongen, förutom den där gången när han fick skäll av Nigel för att han koreograferat en contemporary när det skulle varit jazz. Men det här numret är fint och ett av dem jag kommer att komma ihåg från säsong 7. Det sägs att numret ska handla om vänskap som tar slut och backstabbing. Det kan handla om vänskap men kan vara slutet på en romantisk relation också, det får man tolka själv anser jag. I programmet sa de "vänskap" i alla fall).
Robert & Mark - Whip it (helt ok nummer, jag har med det mest för att jag måste ha med Mark. Mark är grym. I can not take my eyes off him.. Jazz, Tyce Diorio).
Ja, det är en brist på bra ballroomdanser ovan, och det är bara för att deltagarna i år var för dåliga på ballroom. Det var bara massa contemporary kids när det bara var topp 11 och den enda ballroom vi hade var Christina som inte var något topp 10-material enligt mig. Snälla Nigel, ge oss lite mer blandade stilar nästa år. Ingen rumba på hela säsongen och några taffliga pasos? FFS! Kent gjorde cha cha två gånger, det var ingen höjdare. Han är för pojkaktig för att klara av ballroom. Billy och Anya gjorde en jive som var rätt kul, den kan du ev kolla upp (Billy gjorde det tekniskt väldigt bra och performance fanns där men det var lite pinsamt ibland när han skulle försöka vara butch och dregla på Anya när det är så tydligt att han inte vill dregla på Anya). Roberts ballrooms var ok men rätt mediokra. Lauren var bäst. Dels hade hon den där fantastiska tangon med Pasha, dels så gjorde hon två cha cha-nummer med Pasha som var inte var fantastiska men mycket bättre än vad någon annan klarat av. Hennes samba med Robert var pinsam och fumlig dock). Adechike är inte med för jag fastnade inte för honom. Hans bästa insats var dock hiphop med Comfort, (Falling) den kan vara värd att kolla upp. Kent och Neils Broadwaynummer med massa tricks var rätt underhållande också, Shoeless Joe (tyce såklart).
Hoppas du hittar dem på youtube, Sony och Dick Clark Productions har varit där och tagit bort massa klipp för upphovsrättstjafs (jag blir så LESS!) men om man letar lite så hittar man nog. Annars får du ladda hela avsnitt av mig.