Doctor Who

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav noike » sön maj 30, 2010 14:52

Men folk! (spoiler 509) Amys "There we are again" och "I thought I saw someone else there" när hon ser sig själv stå där på andra sidan. Och ringlådan som fortfarande finns kvar. Om Rory hade slutat existera skulle den försvinna och jag tror inte att den skyddades bara av Tardisväggarna.

Sprickan tar inte bort ens existens, den förflyttar den bara. Och med biten av Tardis, men för att citera The Drummer i Planetary 27: "This is now a rescue mission, people!"
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » sön maj 30, 2010 19:28

Oh, en massa diskussioner. Tyvärr har jag hunnit bli spoilad på en sak (antagligen den ni tror) och det är ju... inte så bra. :(
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » sön maj 30, 2010 19:33

Det var jag också. Bajsigt. Om det nu var samma sak, men förmodligen.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav noike » sön maj 30, 2010 19:45

Därför ska man titta på Dr Who snabbt eller isolera sig från nätet.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav gaspode » mån maj 31, 2010 2:33

Jag är nog lite med eynosh.

skurkkonstellationen med en militär och en vetenskapsman är så sjukt överanvänd att det kändes som man kunde deras repliker redan innan de sa dem. I övrigt kändes det inte som bad guysen var särskilt genomarbetade, men man kanske inte kan kräva det av motw-avsnitt alltid heller.
Men, vissa grejer är fortfarande bra, jag fortsätter t.ex. att gilla elvan, och han och Amy funkar hur bra som helst ihop.
Klockren beskrivning av Rory-grejen iaf. Ingen riktig känslomässig förankring för karaktären.
Krutet har naturligt legat på att få oss att gilla den nya doktorn och Amy. Kanske dödade de Rory lite för tidigt...

Jag läste här att det fanns en spoiler så jag oroade mig stenhårt för Amy hela avsnittet. det var nästan :extas: när Rory dog istället :D

Jag hoppas faktiskt att han dog på riktigt, men det känns också tveksamt.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav MissKittyFantastico » mån maj 31, 2010 11:35

Jag såg nyss avsnitt sju, var väl ok, men inte ett av de bättre. Kanske därför det saknas kommentarer om det här. Ska försöka se dubbeln ikväll så jag kan läsa under spoilerblocken. Än så länge har jag hålligt mig ospoilad förutom det som visades som trailer i avsnitt sju.
"Livet är som en påse, tomt och innehållslöst om man inte fyller det med något. Till exempel karameller." -Kim

"'Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten." -Lilo

En sån där
Användarvisningsbild
MissKittyFantastico
Big Bad Bämelie

Inläggav AKS » ons jun 02, 2010 17:57

5.08-5.09: Nej. Jag är med gaspode och eynosh. Jag fann denna dubbel väldigt oengagerande förutom de sista tio minuterna eller så. Men Amy och Eleven är ju alltid bra!! Älskar dem!!

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav eynosh » lör jun 05, 2010 21:55

5x10
Såhär ska ett bra avsnitt vara.
"This is what happens when an unstoppable force meets an immovable object" - The Joker
Användarvisningsbild
eynosh
ButtBastard

Inläggav noike » lör jun 05, 2010 22:47

Bra avsnitt, men det fanns vissa störmoment. (spoiler 5.10) Skitbra till formen och detaljerna och allt det där. Kommentarerna om att Amy gråter och Doktorns "Rory"-omnämnande — han kan inte vara död, mer övertygad än någonsin.

Riktigt bra bram till Van Gogh In Space, eh, förlåt, framtiden då en underanvänd Bill Nighy står och kastar nygödslad manusskit i ansiktet på tittaren om vad Van Gogh egentligen betyder. Urk. Men utöver det hade jag inte så mycket problem utan gillade det, så jag är inte alls så bitter. Men den scenen var hemskt dålig.
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav HeY » lör jun 05, 2010 23:15

eynosh skrev: (spoiler Buffy) Anya, Spike, Buffy

Tara :unlove:

Jag gillade avsnittet, men tyckte inte det var skitbra. Bara bra. Jag känner nog också lite som om det går på tomgång, lite. Mest för att jag inte varit lika uppspelt av doktorns roligheter denna säsongen: Smith är inte Tennant. Med det menar jag inte att Smith är dålig, but he doesn't do it for me som Tennant gör.
Jag gillar nog nästan Amy mer än Doktorn.

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav sfinx » lör jun 05, 2010 23:28

5.10
Äsch, jag blev ju ledsen av avsnittet. När Van Gogh åkte med i TARDISen märkligt nog, fick samma ont i magen känsla som i samband med spoilerpratet i Silence in the library. det är nog mer fel på mig än avsnittet. Eller nåt.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav noike » lör jun 05, 2010 23:32

Doktorlistan då. Väldigt svårt eftersom de fyra översta tenderar att byta plats lite då och då.
  1. Patrick Troughton
  2. Matt Smith — tror jag, även om vi inte fått se så mycket mer än tio avsnitt än så gillar jag honom genomgående mer än de under. Dessutom känns han mycket närmare andra doktorn, vilket är en klar vinst.
  3. Tom Baker
  4. Peter Davison — han var min första Doktor, så jag har svårt att bestämma mellan honom och Tom Baker som tre och fyra.
  5. David Tennant
  6. Christopher Eccleston
  7. William Hartnell
  8. Sylvester McCoy
  9. Colin Baker
  10. Jon Pertwee — mördande tråkig.
  11. Paul McGann (Ej sett, hence last)
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » lör jun 05, 2010 23:44

sfinx skrev:5.10
Äsch, jag blev ju ledsen av avsnittet. När Van Gogh åkte med i TARDISen märkligt nog, fick samma ont i magen känsla som i samband med spoilerpratet i Silence in the library. det är nog mer fel på mig än avsnittet. Eller nåt.

Ok. Tänkbar förklaring(?): jag undviker också impressionistisk konst, för jag mår inte bra av den. Fast den anledningen håller ju inte heller hela vägen.

Tittar på din lista när jag är på bättre humör. Den verkar spännande.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav A bear » sön jun 06, 2010 23:10

5.10 Vete fan om det var det bästa 11-avsnittet, men det var nog fan det som kändes mest. Jag är inte helt överförtjust i alla de här historiska avsnitten där de bara råkar snubbla över en kändis (även om de den här gången faktiskt letade upp honom), och CGI-monstret var rätt fånigt, men jag gillar att de fortsätter "Then what good are you?"-arcen, att de på ytan inte ändrar ett skvatt, att det fortsätter refereras till att ändra historien och att åtminstone Doktorn kommer ihåg Rory, och van Gogh själv var riktigt bra. Jo, Nighy var underanvänd men vad fan, scenerna mellan honom och Doktorn strök snyggt under att den här Doktorn är en mycket gammal man i en ung kropp.

Fast var det bara jag som hade hoppats att van Gogh skulle kika in i TARDISen, rycka på axlarna och säga att det inte var något han inte sett hundra gånger förut?

Gillar.
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav adolvsson » sön jun 06, 2010 23:26

5x10
Nighy underanvänd, ja, men jag undrar om han inte var där mer som en tjänst till/kul grej tack vare Richard Curtis än någon annan. Det var i alla fall min första tanke efter att sett Curtis namn.

Jag tycker om avsnittet väldigt mycket. Jag förstår kritiken mot slutet - såsom Nicklas lägger fram det - men jag gillade ändå, mest för att det kändes som (och nhjälpte till att få hela avsnittet att kännas ännu mer som) ett passionerat kärleksbrev till Van Gogh. Lite som julavsnittet, Tennants avsked, med den skillnaden att det fungerade oerhört mycket bättre här av en rad anledningar.

Detaljer jag uppskattade extra mycket var omnämnandet av Rory, Amys replik om att hon inte är "the marrying kind" och doktorns "I'm getting old". Speciellt doktorns "I'm getting old".

Skulle vara ruskigt svårt att göra en ordentlig doktorslista eftersom jag sett för lite av för få av de gamla, Matt Smith skulle dock ligga bra till i toppen. Han kanske inte är min doktor, däremot är han i allra högsta grad min typ av doktor.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav gaspode » sön jun 06, 2010 23:29

gillar-gillar faktiskt.
Tycker scenen med van Gogh i paris var fantastiskt fin ändå. Och Bill Nighy var ju skitbra det han var med, går inte att gnälla på att de har för bra gästskådisar i smårollerna! :)

Jag håller med om det Freddie skriver ovanför mig.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav Oxytocin » mån jun 07, 2010 7:11

noike skrev:Därför ska man titta på Dr Who snabbt eller isolera sig från nätet.

Buuhuuhu. Jag har lyckats hålla mig från den här tråden länge... och har inte o-spoilat mig och läst era snuskiga hemligheter... men nu verkar det vara som att det finns något som jag bara måste leta reda på.
Jag vet inte ens när jag kommer att kunna ha möjlighet att se femte säsongen... buuhuuu...
Jag är imponerad av att du har Matt Smith så högt upp på listan. Jag är sjukt skeptisk men har inte sett mer än the regeneration (vet inte om jag måste spoilermarkera det... men better safe than making someone sorry.)
Always bring a banana to a party!
Användarvisningsbild
Oxytocin
Big Bad

Inläggav sfinx » mån jun 07, 2010 16:31

5.10
Varför har Amy snott min kappa jag har velat köpa i evigheter? :eek:

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav Tomas » tis jun 08, 2010 23:36

A bear skrev:5.10 Fast var det bara jag som hade hoppats att van Gogh skulle kika in i TARDISen, rycka på axlarna och säga att det inte var något han inte sett hundra gånger förut?

Det var inte bara du :) .
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav A bear » sön jun 13, 2010 22:23

5.11 Mysko avsnitt.

Madman in a box, jo tackar, har Doktorn varit så här icke-mänsklig på länge? Det är en skillnad mellan att vara lite udda och att vara fullständigt Annorlunda. Större delen av avsnittet verkar han mest vara knäpp för knäpphetens skull, och det är inte utan att man undrar om det är meningen att han ska framstå som allmänt arrogant och irriterande, om än på ett charmigt och kul sätt.

Men jag gillar ändå handingen nånstans; det är ju en TARDIS som byggs där, perception filter och allt, och precis som i "Amy's Choice" är frågan hur mycket som orsakas av doktorns mörkare sidor, vem det är som bygger den där apparaten (finns det ett skäl att vi knappt ser ansiktet på hologrammet? Var det bara jag som förväntade mig att se förste Doktorn där?) Och visst, det är en spricka bakom kylskåpet igen, men det är också ännu fler referenser till hela kedjan av Doktorer, och vid det här laget MÅSTE det betyda någonting. Valeyard, någon?

Och så hittar ju Amy ringen. Hmmmm. Hmmmm, I say.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Tomas » mån jun 14, 2010 2:30

A bear skrev:5.11
Var det bara jag som förväntade mig att se förste Doktorn där?

Det var inte bara du, igen.
What kind of person could sleep on a night like this?

Very few of us are...
Användarvisningsbild
Tomas
Big Bad

Inläggav noike » mån jun 14, 2010 3:42

5.11 jag väntade mig inte första doktorn där, men jo, det måste finnas något skäl till varför vi inte fått se ansiktet. Någon som behöver en TARDIS, hemmabygge eller inte. Jag funderade på om det inte kunde varit Darek Jacobi som gjorde en cameo men jag tror det kan bero på att eftersom det inte är en riktig människa används skuggor för att dölja felaktighter i ansiktet. Sedan med Javobi i huvudet kom jag på att den letar efter en pilot som är tillräckligt stark, som inte är Doktorn. Luktar setup!
Wayne, Letterkenny.

Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav sfinx » mån jun 14, 2010 5:56

Någon som noterade den lilla Vincent bilden på kylskåpet? :)
Ska se om det.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav AKS » ons jun 16, 2010 12:50

5.11 gillade jag väldigt mycket. Tyckte det var riktigt roligt och gästkaraktärerna var bra.

Och jo, vi noterade bilden på kylskåpet. :)

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav lilith » tor jun 17, 2010 20:48

5.11

Först gillade jag inte alls Doktor nr 11. Men han har växt på mig, så att säga. Nu gillar jag honom sjukt mycket! Tennant-mycket! Och avsnitten blir ju bättre och bättre. De två senaste har jag älskat. Rorys död är mycket upprörande. Han dog precis när jag börjat gilla honom. Jag hatade Mickey, ska jag kanske tillägga. Men Rory, och hur hon älskade honom. Det var fint. Och nu har hon inte det längre och vet inte ens om det. Det är liksom tomt nånstans. Djupt tragiskt i min bok.

Jag gillade Van Gogh-föreläsningen. Det var fint. Jag är väl lite svag för sånt dravel.
He smells like forrest.
/The Evil Queen, Once Upon a Time
Användarvisningsbild
lilith
The Doctor

Inläggav gaspode » tor jun 17, 2010 23:16

lilith skrev:5.11

Men Rory, [och] hur hon älskade honom. Det var fint. Och nu har hon inte det längre och vet inte ens om det. Det är liksom tomt nånstans. Djupt tragiskt i min bok.

Jag gillade Van Gogh-föreläsningen. Det var fint. Jag är väl lite svag för sånt dravel.

håller inte med fram till detta, men det jag citerar skriver jag helt under på!
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav A bear » lör jun 19, 2010 23:22

5.12

Woah.

Woah.

WOAH.

Fumla inte den här bollen nu, Moffatt.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » lör jun 19, 2010 23:24

Ojdå, nu blir det spännande att se detta avsnitt!! Fast det blir tidigast imorgon.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav sfinx » sön jun 20, 2010 0:56

5.12
Håller med Björnen.

Maria

Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » sön jun 20, 2010 2:50

sfinx skrev:5.12
Håller med Björnen.

Ja, vem gör inte det? Inte jag. Jag håller inte inte med honom, alltså. Alltså, jag håller med honom. Är vad jag menar. Som fan.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film