Alice i underlandet

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Alice i underlandet

Inläggav Angelusandbuffy » tis feb 16, 2010 15:45

:P :P Hej är det någon här som tänker se Alice i underlandet på bio :P :P :P :P :P :P
Angelusandbuffy
Demon Fodder

Inläggav gaspode » tis feb 16, 2010 16:09

Egentligen har jag inte jättehöga förväntningar på något Tim Burton gör längre, men ja, jag kommer nog att se den på Bio.

Det känns som en film som kan vinna på 3D, så det skall bli intressant.
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav noike » tis feb 16, 2010 16:28

Jag kommer nog se den om den går på TV. Jag älskar böckerna så jag har väldigt låga förhoppningar redan där. Och sedan Tim Burton och hans vanliga skådespelare. Jag kommer inte ens vilja lägga ner tid på nedladdning.

Allt behgöver inte egna trådar: det finns generella ämnen om film och serier också. Vi vill ha aktiva trådar över många inaktiva.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav AKS » tis feb 16, 2010 17:23

Den kompis som jag brukar se Tim Burton-filmer med på bio bor inte här längre så det vete tusan om det blir bio... Eller så får jag göra mig en tiomilatur helt enkelt för att se den...
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » ons feb 17, 2010 0:02

Jag har inte sådär väldigt höga förväntningar på Burtons Alice, men jag är rätt nyfiken på den här. Nån som har sett?
"There's been a contamination."

"You're like the Michael Jordan of being a sonofabitch."

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav AKS » ons feb 17, 2010 0:03

Efter Tin Man vill jag inte ha nåt med produktionsbolaget att göra... Vill minnas att jag i förbigående läst några meh-kommentarer, men är inte hundra på det.

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav A bear » ons feb 17, 2010 0:08

Det är mest Weird Sciences recension som gjort mig nyfiken. Kjell Häglund brukar veta vad han pratar om.

"I've been saying, anybody who didn't get that this is the last season after this scene was missing the point." - Joss Whedon, 7.01
Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav gaspode » ons feb 17, 2010 0:09

A bear skrev:Jag har inte sådär väldigt höga förväntningar på Burtons Alice, men jag är rätt nyfiken på den här. Nån som har sett?

har sett, var inte alls imponerad. såhär skrev jag då:

stundtals riktigt jäkla dåligt.

Bra cast, kul kostym och sånt, men löjligt dåligt manus.

Tin Man gillade jag mycket mer. Men Tin Man hade Zooey Deschanel, vilket mycket väl kan ha räckt för mig. :)
Användarvisningsbild
gaspode
Queen Tyko

Inläggav sfinx » ons feb 17, 2010 0:24

Jag tror att Burtons Alice vinner på en biovisning.
"funny, and clever, and gorgeous, and sexy. Or Scottish, which is the quick way of saying it"
Moffat har en skotsk agenda...

"...Alla tycker ju om Schweizernöt."
Maria

Du, Doctor Who, du ska bara SCHHH!
Rombat.
Användarvisningsbild
sfinx
Plysch!

Inläggav adolvsson » tor feb 18, 2010 0:22

Jag tror att Burtons Alice vinner på att inte ses alls.

Sade han tryket. Man skulle kunna tro han härstammade från Göteborg.
Well, I like to eat cheese. And I sometimes like to think of cheese…How it came to be. The magic thing is that there’s just, you know, a cow. And then there’s the grass and the sunlight, and then here comes the cheese…It’s kind of amazing. - David Lynch

Blogg | Twitter | Instagram | Facebook | LinkedIn
Användarvisningsbild
adolvsson
Assistant to the Regional Manager

Inläggav A bear » tor feb 18, 2010 0:28

adolvsson skrev:Jag tror att Burtons Alice vinner på att inte ses alls.

Sade han tryket. Man skulle kunna tro han härstammade från Göteborg.

Så om Burton aldrig ens kommit på tanken att göra filmen hade den varit världens bästa film?

...Det ligger något i det.

Användarvisningsbild
A bear
Slayer

Inläggav Binchy » tor feb 18, 2010 8:47

Såg något inslag på kulturnyheterna igår där Burtons Alice var illustration i bakgrunden. Den såg rätt kul ut, fast det var ju som sagt samma skådespelare som alltid.
Nyheten var att Disney vill ge ut den på DVD tre månader efter den gått upp på bio. Bioföretagen rasar och skriker. Det är nog dock ett av de bättre sätten för att få sälja många dvd-filmer innan alla redan sett den på screeners och piratkopior.
We saved the world, I say we party! I mean... I got all pretty.
Buffy: I'm gonna give you all a nice, fun, normal evening if I have to kill every person on the face of the Earth to do it.
Xander: Yay?

An archaeologist is the best husband any woman can have; the older she gets, the more interested he is in her - Agatha Christie Mallowan, or not
Användarvisningsbild
Binchy
Slayer

Inläggav Crashdummie » tor feb 18, 2010 14:52

Jag ska se och lyckades övertala 5 andra stackars satar att se den 6/3 i 3D på den bästa biografen i stan - RIGOLETTO!!! *woot*woot'

"We are all a little weird & life's a little weird, & when we find someone whose weirdness is compatible with ours, we join up with them & fall in mutual weirdness & call it love."
Användarvisningsbild
Crashdummie
Drama Queen

Ort: Lala-landet / Stockholm (Götlaborg har dock paxat mig)

Inläggav noike » tor feb 18, 2010 20:14

Jag ska inte säga något om Tim Burton. Min modersenhet har sagt att om man inte har något snällt att säga om någon, då ska man gå på att vara otrevlig ordentligt för annars är det ingen mening. Och det orkar jag inte göra nu.
“It's like algebra. Why you gotta put numbers and letters together? Why can't you just go fuck yourself?”
Wayne, Letterkenny.

:: snow crunch :: poäng: 51 / 100 ::
Användarvisningsbild
noike
also cute and fluffy!

Inläggav Catfight » mån feb 22, 2010 17:37

Jag älskar ju Tim Burton men gillar inte boken Alice i underlandet... Men jag ser fram emot att se filmen. Jag fick sms från min svägerska/bästis igår kväll att jag i födelsedagspresent ska få gå på världspremiären av Alice och få välja valfritt snacks från menyn :) Jag tycker om den presenten :)
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav AKS » lör feb 27, 2010 1:37

Nu är det bestämt att jag ska se filmen med den kompis jag alltid ser Burton-filmer med. Ska bli kul!

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Återgå till TV-serier och film