Roswell

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav Glorificus » fre jan 08, 2010 19:32

Mush skrev:Nu har jag sett avsnitt 2!

1.02 - The Morning After

Mycket bra, jag blir helt inne i den här serien från första Previosley (Stavning!?) och Introt! Fan, aldrig har jag sådär lyssnat på Dido. Fin röst men nu blev det hjärtskärande. Awesome intro! Bonus med andra delen är att mer fokuseras på Max, Isabel och framförallt Michael. I piloten var det mest Liz. Sen tyckte jag i piloten att Michael verkade vara en tråkig karaktär som bara kommer gnälla och vilja sticka från allt men här uppstår han som en ensam alien kille som bara vill dra från sin skitiga styvpappa och finna en familj. Fast nu tror jag det är Michael som kommer få dom avslöjade eftersom han är fast besluten att finna spår efter den potentiella släktingen som befann sig där 1959. Det blir bara mer och mer intressant, sheriffen kommer inte ge upp letandet efter sanningen, Problem mellan Liz och Kyle, som jag nu inte alls tycker liknar Jared haha. Julie Benz var med, yay! Bra twist där. Är hon en alien spion eller inte? Inte :D Och roligast var nog snacket om The Eraser room.

Jag Hoppas gänget lär sig grymma krafter framöver. Lite dödligare 8)

Åh, vad det är roligt att läsa dina kommentarer! Det får mig att vilja se om allt också. :) Du har mycket bra att se fram emot om du gillar det redan nu.

Nu kommer jag ihåg att jag började med The Morning After första gången jag såg serien, missade pilotavsnittet när det först gick på TV4. Men jag blev fast från första minuterna av 1x02, med det där "previously on" och sen när (spoiler 1x02) Michael klättrade in genom fönstret till Max...
**
brat: "jag kopierade galet"
brat: "du kan sluta läsa det där"
Glory: "hihi"
brat: "nu"
- msn-klassiker 2012-08-25, kl. 02.12

"Excuse me." - Boreanaz till brat & Glory, Halloween -04
Användarvisningsbild
Glorificus
Watcher

Inläggav Mush » fre jan 08, 2010 19:54

Sett fram till Avsnitt 6 nu. jag orkar inte skriva för varje del men Shit vad spännande det har blivit nu! 285 South var suveränt. Julie Benz var Alien spion ändå :D Luras fram och tillbaka här vilket jag tycker skaparna gör bra, även då vem som tog Lizs dagbok. Och yay dom introducerade Mystik karaktär också, vem är den morrande figuren i svart kåpa :oJag älskar Roswell, fan det här var ren fröjd att se på!

Nu nästa, River Dog :!:
Senast redigerad av Mush fre jan 08, 2010 21:36, redigerad totalt 1 gång.
Jag är en drömmare, Can you reach my halmtak?
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Spuffy » fre jan 08, 2010 19:55

Jag tror jag ska se om Roswell nu, har blivit så sugen av pratet om det här! Såg det för länge, länge sedan när det gick på tv, på någon av antingen ettan, tvåan eller fyran. Jättelänge sen var det, kanske när jag gick på högstadiet. Har förmodligen inte ens sett allt. I och med att jag blev sugen på att se det satte jag dessutom igång syrran på att se också.
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav HeY » fre jan 08, 2010 22:11

Åh, jag blir också jättesugen på att se om! Men. Har. Inte. Tiiiiiid!

"I like your thinking!"
Tegan Quin to me 21/11 -09

"True love is when you don't care where somebody's fingers have been." - Ingrid Michaelson
"I don't trust a man with curly hair. I can't help picturing small birds laying sulphurous eggs in there, and I find it disgusting." - Sue Sylvester, Glee

Last.fm | Twitter | Tumblr
Användarvisningsbild
HeY
typ 12

Inläggav Spuffy » fre jan 08, 2010 22:18

Inte jag heller... Men kanske om några veckor!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Mush » lör jan 09, 2010 18:40

Nästa avsnitt blir 1.14 - Blind Date.Lite segt har det varit med main plot och istället varit mest om karaktärerna men det är ok, de tillför hela tiden och blir aldrig tråkigt att se på. Into the woods var jätte bra. Måste säga att jag tror redan nu att favorit delarna i S1 blir när de är på reservatet och när River Dog är med.
Jag vill se mer av the bad guy nu!
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Inläggav Mush » ons feb 24, 2010 20:49

Serien började bra, hade potential att bli något stort men seriens andra obalanserade säsong gjorde slut på chanserna för mig. Skådespeleriet var outhärdligt, och manuset? Geeez... Jag som tyckte om säsong ett och hade förväntningar som nu visar sig vara extremt för höga. Jag satt och vänta på att något riktigt coolt skulle hända, att Max, Michael och Isabelle på något sätt tar sig till deras hem planet. Nothing. Säsong 3 var lite bättre och ja, serien fick ett gulligt slut. Men allt som allt blev Roswell för löjligt för min smak. Jag köpte boxen och var tvungen att se för att det inte skulle vara helt bortslösade pengar. Synd :cry:
Användarvisningsbild
Mush
Big Bad

Föregående

Återgå till TV-serier och film