Realityserier (Survivor, American Idol m.fl.)

Diskutera serier och filmer som inte är buffyrelaterade här.

Inläggav brat » tis jan 12, 2010 23:47

SYTYCD 6x11 Topp 20 blir 18
Underbart koncept med ett "visa dansarnas styrkor"-avsnitt, jättekorkat att inte lägga det utöver veckofinalerna utan istället låta domarna skicka hem två pers utan omröstning.
Underligt också att Sverige nu hamnat i otakt, så att dansprogrammen kommer att gå på onsdagar och utröstningarna visas på tisdagar veckan därpå. Drygt.
Det jag tänkte säga specifikt om det här avsnittet är att det var helt SJUKT hur domarna valde ut Russell som den andra svage killen. Det fanns inte en chans att det var deras faktiska åsikt efter kritiken de gav. Och det fanns inte ens chans att de skulle skicka hem honom vecka1. Det var som att de bara valde honom för att ge honom en chans att visa upp sig. Galet. Jag älskar alltså Russell... men det kändes väldigt missvisande och orättvist, en klar fördel till honom. Tråkigt att förlora BIlly Bell till någon mystisk sjukdom och konstigt upplägg att ta in en kille de nästan garanterat bestämt sig för att ändå skicka hem.
Jaja, hoppas att det återvänder till det vanliga fantastiska programmet nu efter den här konstiga starten.
1. "it could be like this, just like this"
2. "I was so fucking scared"
3. "honestly, I just wanna see you more"
4. "you'd better be"
5. "well now you have to deal with the consequences"
Hederomnämnande: "I want to keep growing with you"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Spuffy » ons jan 13, 2010 22:03

Chef Academy 1.04
"It's an elephant. And the giraffe! These are harmless animals! The bears? I get it. Lion? I get it. A giraffe? It eats leaves!" :D :D

Det här är bland det knäppaste och mest underhållande jag sett! (Även om det där rummet var mycket skrämmande.)

En matlagningsserie från Bravo, där människor som är mer eller mindre (vissa inte alls) erfarna av matlagning, med helt olika motiv för att vara med (någon vill öppna restaurang, en annan vill kunna laga bra mat till sin blivande man) ska transformeras till chefs! Det vill säga - de som lyckas hålla sig kvar genom de nio avsnitten. Varje avsnitt har en utmaning, där man kan få pass/fail. Om man får tre misslyckanden åker man ut. Mycket mer personligt än andra matlagningsserier jag sett, utan att för den skull vara jobbigt och bråkigt. Jag är alldeles fantastiskt underhållen!

1.01: Suzanne gjorde plättar! Plutters! <3 Jag är lite överkänslig just nu, så jag grät när plättarna blev bästa rätten.
1.02: Emmanuel är porrstjärna! Så jävla roligt! Jag har bildgooglat honom!
Tror det redan var i första avsnittet jag blev klar över vem min favorit är, men kan ha varit i andra: Suzanne! Hon har en hemsida som också verkar vara underbart underhållande, men jag har inte vågat titta ordentligt på den på grund av spoilerrisken...

edit: Och Leo är också en favorit! Det glömde jag!

edit 2: Och nu, i avsnitt 1.05, trots allt: Emmanuel! JAG DÖR AV SKRATT!!!!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav brat » ons jan 13, 2010 23:02

SYTYCD säsong 6
Nähä, vi är tydligen inte i otakt. :P
Och vi ska tydligen inte återgå till normal tävling än...
Vilken stressig säsong.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Spuffy » ons jan 13, 2010 23:04

Chef Academy 1.05:
Tracy pratar om Emmanuel, "I'd be happy to show him what to do with that"!!! :D :D :D
Och han assistenten borde vara med i Ugly Betty. Kan han verkligen vara så på riktigt?! Helgalen han med! Och att han varit assistent åt Tori Spelling är galet det med!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Spuffy » tor jan 14, 2010 12:00

Chef Academy: 1.07.
Ok, förra avsnittet var inte fullt lika underhållande som avsnitt 4 och 5, men i detta avsnitt är det tillbaka till galenskaperna! Tatueringen! Allt Emmanuel säger! Han jämför tillagandet av lammet med att smiska sin flickvän på rumpan! Bäst! Jag tror förra avsnittet var sådär på grund av att Emmanuel inte sa så mycket. Det här avsnittet är dock spännande, har inte sett hela än, men jag är rädd att Emmanuel ska åka ut. Och Suzanne. Jag hoppas däremot att den jobbiga vad hon nu heter ska åka ut, hon med kort hår som hela tiden är dramatisk och bortförklarande.

edit: "You remind me of Rambo."
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » fre jan 15, 2010 22:20

brat skrev:SYTYCD säsong 6
Nähä, vi är tydligen inte i otakt. :P
Och vi ska tydligen inte återgå till normal tävling än...
Vilken stressig säsong.

Hela säsongen var konstig tycker jag. Liten spoiler upplägget i finalen, ej finalisterna: finalen var topp 6, inte topp 4 och sista avsnittet där de körde vanliga pardanser var bara en timme. Jag vet inte vad de sysslade med den här terminen. Har programmet blivit styvmoderligt behandlat eller? Jag trodde att det var en succe men vad vet jag.
We're like the world's gayest ninjas!
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Tinwiel » fre jan 15, 2010 23:35

Alma: Har du sparat Chef Academy-avsnitten?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Ort: Kramfors (bor dock på Hisingen för tillfället) Ångermanland FTW! (och Hisingen också)

Inläggav Spuffy » fre jan 15, 2010 23:51

Det har jag!
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav Tinwiel » lör jan 16, 2010 0:11

Gief! Jag behöver lättsmält men inte fördummande reality, jag är depp. DC?
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » lör jan 16, 2010 17:13

Project Runway 7.01: Bra säsongsinledning tycker jag. Och det känns jättebra att vara tillbaka till New York. Och att ha Nina Garcia och Michael Kors med igen. Hoppas det blir en bättre säsong än S6.
Last.fm | Avatar av: B-F

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

A pit is not complete without a Freeman climbing out of it.
-- vortigaunt i Half-Life 2: Episode 2
Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » tor jan 21, 2010 23:33

Haha, Alma, det här Chef Academy är en riktig fulsåpa! Det är som kockrealityns variant på Paradise hotel. FAst folk dricker inte och har inte sex utan de lagar mat istället. Men ja. :D Franske kocken är väldigt fransk, jag gillar det.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » fre jan 22, 2010 0:55

Efter att hållit upp med American Idol ett par säsonger så har jag åter igen gett det en chans. Känner mig underhållen i alla fall. Är det någon mer som följer det, eller har alla (som såg på det) gett upp det?
World gonna end... where else would I want to be?
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » fre jan 22, 2010 1:54

Jag sitter och tittar på det just nu. Har inte följt det heller på några säsonger och tänkte att jag kan ha det som ett sånt där ha-i -bakgrunden-program nu under våren. Ibland gnistrar det ju till och är riktigt bra. Säsong 8 såg jag bara några avsnitt men av det jag såg gillade jag Adam Lambert massor och den rödhåriga tjejen med megarösten. AI can bring it sometimes.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre jan 22, 2010 8:05

Nej, jag kommer nog aldrig att komma tillbaka till AI. Det är så skönt att inte följa det längre! :)

Well done. Here come the test results: "You are a horrible person." That's what it says: a horrible person. We weren't even testing for that.
-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » fre jan 22, 2010 19:57

Då är det du och jag Hanna!
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör jan 23, 2010 0:27

Haha, yay! Hanna och Tobbe, kickin' it old school! (fast jag håller med AKS litegrann, jag har varit rätt ointresserad ett tag. SYTYCD är så mycket bättre). Men, som sagt, som bakgrundstittande funkar det.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav brat » fre feb 05, 2010 0:14

SYTYCD 6x18 Topp 12 blir 10
Vilken oerhört svag och oengagerande säsong. Dansarna har varit sämre, koreografierna har varit sämre (givetvis med undantag). Mina två favoriter från början har inte direkt imponerat:
Nathan som dansade så vackert på sin audition har visat sig vara väldigt omogen, både som person (den känsla man får) och som dansare, han är inte redo att utvecklas än.
Russell är fortfarande bra men han har liksom slutat överraska med hur bra han är, och jag tycker inte att de gjort tillräckligt stor grej av hans helcharmiga personlighet, han har istället hamnat lite i bakgrunden som synd är.
Det blir intressant att se vad som händer nu när alla börjar byta partners, jag hoppas att det får liv i säsongen. Jag är öppen för nästan vad som helst.
4. "you'd better be"
Användarvisningsbild
brat
Big Bad

Inläggav Tinwiel » fre feb 05, 2010 0:18

brat: Jag håller med dig. Säsongen lider också av att Mia Michaels inte är med längre. Jag håller med dig om allt, förutom att jag måste tillägga att jag älskade Jacob. Vilken dansare. Han var den här säsongen för mig.

Jag gillar inte den nya scenen heller. Det är någon med hur den är uppbyggd som tar bort lite av känslan från många dansnummer.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » fre feb 05, 2010 8:14

Den nya scenen är värdelös. Inte alls samma känsla som den gamla, och jag har hört fler som tycker samma sak. Hoppas de går tillbaka till den gamla nästa säsong!

När är nästa säsong? Blir det till sommaren det? Hoppas det så att de inte urlakar talangpoolen genom att ha två säsonger per år. Hur mycket jag än tycker om SYTYCD (dock inte alls lika myckets om för ett par säsonger sen) så behöver jag inte se det mer än en gång per år. Som sommarnöje var det perfekt.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Catfight » fre feb 05, 2010 14:30

SYTYCD: Jag sitter och kommer på mig själv med att tänka på dansare som har varit med i tidigare säsonger när jag tittar... Det känns som om programmet har blivit mer opersonligt... har det det?
Killing pigs is just so wrong! And also hard.

http://catfight.blogg.se/

http://www.myspace.com/svepunk
Användarvisningsbild
Catfight
english is fun!

Inläggav AKS » fre feb 05, 2010 15:33

Mm, jag tror det. Eller så är det bara sämre. Eller så är det både och.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tinwiel » fre feb 05, 2010 19:56

Ja. Förutom Jacob. I'm a Jacob-fangirl. Resten är gäääsp, ingen av tjejerna var intressanta och då har tjejerna kickat killarnas rumpa de tidigare säsongerna (Janette! Kayla! Jeanine! Katee! Chelsea!) Men jag håller med er. Det hjälpte inte att säsongen var konstigt upplagd med flera specialavsnitt.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav Tob » fre feb 05, 2010 23:33

Surviving Survivor: Jag hade hoppats på lite mer presentationer av deltagarna inför nya säsongen. Rätt tamt med det men rätt sevärt ändå och man gräver litegrann i vad som är viktigt i spelet och varför Survivor som program har blivit så stort.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav AKS » lör feb 06, 2010 0:13

Jepp, mer fokus på deltagarna för de som inte sett alla säsonger hade varit bättre.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Tob » ons feb 10, 2010 20:43

American Idol 9.9, äntligen Hollywood week, och Ellen DeGeneres är verkligen ett tillskott i juryn.
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tob » fre feb 12, 2010 22:18

Survivor 20.1 Slay everyone, Trust no one :D
- Xander, Grave 6.22
Användarvisningsbild
Tob
Watcher

Inläggav Tinwiel » lör feb 13, 2010 1:53

Tob skrev:American Idol 9.9, äntligen Hollywood week, och Ellen DeGeneres är verkligen ett tillskott i juryn.

Ellen DeGeneres är faktiskt ett bra val. Hon är brutalt ärligt ibland men ändå inte taskig och dessutom rolig. Paula Abdul var ju mesig istället. Annars väntar jag på att någon ska stå ut med men ja, jag har mest AI som bakgrundsurr ändå. Go Ellen!

Edit: Haha, vilken svengelska. Stand out menade jag, inte som att stå ut som att det är tråkigt. Sticka ut då.
Being Human
Användarvisningsbild
Tinwiel
barnsligt skräp

Inläggav AKS » lör feb 13, 2010 13:17

Tob skrev:Survivor 20.1 Slay everyone, Trust no one :D

För att vara första avsnittet av Survivor så var det riktigt bra. Skrattade en hel del.

-- Portal 2

Användarvisningsbild
AKS
Official Goddess

Inläggav Spuffy » sön feb 14, 2010 16:00

Jag visste inte huruvida Top Chef Masters skulle bli fler säsonger än den som sänts, men nu såg jag att s2 börjar sändas i mitten av april. Nu vet ni också det, om ni inte redan gjorde det. Wohooo!! :extas:
Användarvisningsbild
Spuffy
omnomnomnom

Inläggav caffeineaddict » mån feb 15, 2010 8:37

Spuffy skrev:Jag visste inte huruvida Top Chef Masters skulle bli fler säsonger än den som sänts, men nu såg jag att s2 börjar sändas i mitten av april. Nu vet ni också det, om ni inte redan gjorde det. Wohooo!! :extas:

Jo, såg det. Fyfan så glad jag blev! :)

"Ma'am, cheese is on it's way. Here's an interim banana."
- VEEP

MP3 | CD | DVD/BD | BF:s favoritfilm 1940-1949: omröstning

Användarvisningsbild
caffeineaddict
Tyrolerhatten

Ort: Inte Norrköping längre, har jag fått påpekat för mig.

FöregåendeNästa

Återgå till TV-serier och film